Penny-abonnement: leuk voor 6 jarige amazone?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:09

Oh nog best prijzig voor een jaar.. ik dacht aan verjaardagskado te doen, een lidmaatschap :oo :P
Laatst bijgewerkt door 01San op 17-03-11 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Libbeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:12

Ik zou het zeker doen! Vooral omdat ze hem al lekker zelf kan lezen :o

_Marinke_

Re: Penny-abonnement: leuk voor 6 jarige amazone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 01:06

Zeker doen! Ben zelf ook abonnee geweest van de Penny en de Penny Plus (geen idee meer wat precies het verschil was?) maar was echt fan van het blad. Vond het altijd vele male leuker dan de echte meiden bladen (dat opmaken, vriendjes etc. interesseerde me weinig) kon me uren vermaken met de Penny (Plus), en daarna de verhalen na gaan spelen etc. etc. Wat ik ook zo leuk vond aan het blad was dat het niet altijd maar korte verhaaltjes waren maar het telkens dus weer verder ging in de volgende editie. En je kon er zo instappen zonder de editie die ervoor uit waren gekomen gelezen te hebben. ;)

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 01:08

Gewoon doen hoor,
ik was vroeger helemaal gek op dat blad!
Zolang je haar fantasie maar wat onder controle houd, haha ;)
En er staan ook genoeg handige en leuke tips in.. het is niet allemaal '' penny''

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 11:02

Ik was vroeger ook gek op dat blad, reuze interessant en ze leert er ook nog veel van.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 11:10

Ik ben nu 25 en ben ook vanaf groep 3 tot ergens in de puberteit (!) := lid geweest van de Penny en Penny plus en vond het super! Verhaaltjes zijn best makkelijk te begrijpen voor die kids en kreeg inderdaad vaak leuke kadootjes erbij. Volgens mij kreeg ik één keer in de maand de Penny en één keer in de maand de Penny plus maar dat weet ik niet meer zeker.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 11:26

Hier een juf aan het woord ;) .
Als je dochter op M4 niveau leest, denk ik dat je gerust de Penny voor haar kan halen.
Als ze echt paardengek is, zal ze extra gemotiveerd zijn om te lezen. Het is dan niet erg dat het niveau van de tekst wat te hoog ligt.
Een grotere motivatie zorgt ervoor dat ze meer haar best gaat doen en als ze een woord niet begrijpt of niet kan lezen zal ze het wel aan je vragen met als gevolg dat ze zichzelf leert om moeilijkere teksten te gaan lezen. Op deze manier gaat ze nog verder vooruit met het lezen.
Daarnaast ondersteunen de plaatjes de context van het verhaal, wat ook belangrijk is.
Succes met kiezen!

Oja, nog een tip: bewaar alle Penny's! Ik kan me nog herinneren dat ik het erg leuk vond om na jaren de oudere Penny's nog een keer te lezen. Dan heb je zelf ondertussen meer kennis en lees je de verhalen toch anders dan wanneer je nog maar 6 jaar jong bent.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 15:54

Ja, zeker doen!
Ik heb ongeveer leren lezen in de penny! :o
Toen we op vakantie gingen kocht mijn moeder een penny-superpony-pakket voor me.
En ik kreeg daarna een abbo op de Club Penny (heet nu galop volgens mij).
Daar stonden meer verhalen, informatie, etc in. In de penny staan vooral strips.

En zoals de reactei bevon mij ook zegt, bewaren! Ik heb er nog nooit één weg gegooit :o dat betekend dus dat ik ze nu nogsteeds heb!

Inge_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 00:19

Echt een geweldig cadeau... Bij ons op de club stonden vroeger dozen vol en hebben daar hele zaterdagen lezend doorgebracht!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 09:49

RUI-->LZP

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 09:55

Dat gaat ze zeker leuk vinden :D
Ik zou voor het dekbed gaan. Die omnibus kun je namelijk in de supermarkt kopen, het dekbed niet. ;)
Penny plus is wat informatiever, dan denk ik dat ze meer heeft aan de normale Penny op dit moment.

Mocht je nog interesse hebben in zo'n 500 andere Penny's; ik heb er hier nog wel wat liggen!

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 10:03

zeker doen hoor :j ik ben ook een paar jaar abo geweest en was toen zelfs al 11 als ik mij niet vergis :')
ik heb als welkomstcadeau voor het abo een paardendekbed gekregen (dat is ondertussen al minstens 5 jaar geleden)
en dat dekbed is dus nog altijd niet kapot! alhoewel de meeste kleine cadeautjes het amper houden tot na je het uit de verpakking hebt gedaan _O-
oja: penny en penny plus hebben meer stripjes als ik mij niet vergis, ik denk dat er in de galop meer info staat :)

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 12:59

Ik ben ook lid geweest van de penny :D
denk tot een jaar of 12 ofso?
ik leesde de penny echt al vanaf een jaar of 6 denkik ja. Vond het toen vooral leuk om al die plaatjes te bekijken :+
Maarja na een tijdje wordt je er natuurlijk beetje te oud voor. Ik denk dat ik tot ronde me 11e lid ben geweest :P

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 13:01

Vroeger ook jaren lid geweest en koop hem nu vrijwel elke maand los voor mijn dochters ( 7)
Echt lezen doen ze nog niet maar ze vinden het wel erg leuk :j

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 13:34

Hoe vaak komt de Penny dan en krijg je dan ook die kadootjes erbij?
En wat is dan leuker: 30% korting, de penny omnibus (vehalenboek denk ik?) of paardendekbed?
En wat is het verschil tussen Penny en Penny plus?

penny komt 1x per maand en de penny plus ook! ze wisselen elkaar gewoon af en ik geloof dat ze beide wat vaste verhaaltjes hebben die dus elkaar afwisselen. Paardendekbed is altijd leuk voor die kleintjes!
Kadootjes krijg je er altijd bij! Bij start een grote en bij elk blad een kleine (denk aan rozetten, stickers, extra posters, buttons, etc).
Stiekem heb ik hem nog ook, geen zin om af te zeggen en het is heerlijk lezen. Voor mij beetje kinderachtig, maar het is zo lekker penny :D
voor een 6-jarige is het helemaal top! alleen wel uitkijken inderdaad dat ze geen rare dingen gaat overnemen xd!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 13:38

Als we het doen dan krijgt ze wrs het abbo met roze poetskist. Dekbedden heeft ze al (3 stuks...) en die omnibussen lijken me echt nog niet geschikt. Daarbij poetst ze dus graag ons eigen paard en ach ja... waarom, dan niet met je eigen borstels ipv die van mama. Maar dat valt nog even te overleggen. Wel jammer dat ze geen roze dekbedden hebben trouwens :+

Ik kreeg net het blad binnen wat we nu voor haar hebben (Maan Roos Vis) maar dat is echt zooooo makkelijk voor har. Binnen 10 minuten alle opgaven gedaan. En gelukkig weet ze al veel omdat we zelf al 2 jaar een eigen paard hebben en daarvoor een verzorgpony (en mama rijdt al sinds haar 8e) dus ze weet de juiste dingen wel. En anders corrigeren we dat wel.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 13:41

Superleuk! :D
maan roos vis is inderdaad best makkelijk, die heb ik ook gehad vroeger :j

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 13:42

Ik heb ook heeeeel lang de penny gehad haha. Te lang :') Maar ik vond hem altijd erg leuk. Toen ik hem voor mijn verjaardag kreeg heeuwl at jaren geleden, was ik ook helemaal happy :D
Er staat leuke informatie in, leuke échte pennyverhalen (happy end enzo haha), en ik denk dat je dochtertje het wel super gaat vinden :D

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 13:44

hier een dochter van 7(bijna8) en vreselijk gek op de penny.

Zit vaak nog een leuk kadootje bij .
Mijn dochter leest wat minder goed voor de leeftijd, dus die van jou zou het zeker moeten kunnen lezen

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 13:47

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 13:56

Hihi, dat verhaal!!! Ben blij dat Kirsten zo niet op Jippe zit.... _O-

Mijn zoon soms wel overigens... maar dat is een heel ander verhaal :D

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 14:00

hihi ons verhaal :marlinde:
We halen onze inspiriatie ook van de penny vandaan, hahaha maar dan in het extreem. :')
Laatste tijd helaas weinig tijd om verder te schrijven.. examenjaar..

maar even ontopic:
Ik denk echt dat je dochtertje de penny super gaat vinden :D ik heb er zelf jaren plezier aan gehad. en heel stiekem lees ik mijn oude penny's nog wel eens door :o

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 14:37

haha sorry inney, maar moest het hier even spammen :o. Het si zo geweldig (en succes met je examens! )
geweldig is het hea, Zilfstar? kan me er uren mee vermakenx xd

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 15:30

Haha hier een 26 jarige met een Penny abo, voor mezelf ja :+
Al blijven ze de laatste tijd vaak ongelezen liggen, maar dat komt wel weer goed :+

Op zich denk ik dat het héél leuk voor je dochtertje is, alleen vind ik zelf sommige verhalen/onderwerpen in de strips best heftig voor een 6 jarige. Ik zou het daar niet voor laten, maar zelf lekker meelezen zodat áls er vragen komen ofzo je weet dat het daarvandaan kan komen :j

Je krijgt trouwens bijna altijd wel een kadootje bij elk blad :) Niet dat ik daar over het algemeen wat mee doe, haha bewaar ze wel voor mijn neefjes of nichtje ofzo, hoewel die allemaal niet écht paardengek zijn :n

Ik snap dat die roze poetskist aantrekkelijk is, haha, maar realiseer je je wel dat je er dan meteen 2 jaar aan vast zit? Dan moet je dus wel vrij zeker weten dat ze het ook leuk blíjft vinden ;)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 15:33

Hoezo 2 jaar aan vast zitten? ga het nog eens bekijken.

Er staat:

24 edities abonnement met Poetskist € 76.00

Neem nu een Penny 24 edities abonnement voor slechts 76,00
Gratis een Poetskist én een leuk penny boek (winkelwaarde € 23,00) bij een 24 edities abonnement op Penny en Penny Plus
. 24 tijdschriften (12 x Penny en 12 x Penny plus)
. Je eigen Penny profiel op de Penny website

En wat ik begrepen heb krijg jke elke maand een penny en elke maand een penny plus.
Dat zijn dus die 24 edities. Dus is voor 1 jaar.

In de voorwaarden staat:
Hoe lang duurt het abonnement?
Een abonnement geldt voor de opgegeven periode en wordt daarna (tenzij u tijdig opzegt) verlengd. Een startabonnement van drie maanden wordt verlengd met een abonnement van 12 edities. Een 12 edities of 24 edities abonnement wordt verlengd met eenzelfde aantal edities.

Dus volgens mij is het een jaar abbo.