waarom k*nker? Of k.nker?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

aquafan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 18:36

Voor mij is het een erg "hard"woord waar ik direct verdriet van krijg als ik het hoor of lees en dan ga ik direct terug in de tijd...daniel den hoed, begravenis etc en daar wil ik niet aan denken dus vandaar typ ik k*nker

_lieff_

Als het is om te schelden of om te vertellen dat iemand je met kanker uitgescholden heeft, vind ik het netjes om k*nker te typen.. heb je het serieus over de ziekte, vind ik kanker wel beter staan :j

suuzepuus

Ik vind het erg fout om dat zo te doen. Wanneer je een * gebruikt zie je het als scheldwoord. Kanker is een kl*te ziekte. geen scheldwoord!!!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 18:37

aquafan2 schreef:
Voor mij is het een erg "hard"woord waar ik direct verdriet van krijg als ik het hoor of lees en dan ga ik direct terug in de tijd...daniel den hoed, begravenis etc en daar wil ik niet aan denken dus vandaar typ ik k*nker

Maar als je k*nker typt weet je zelf toch ook wat er staat en wat er bedoelt wordt? Alleen de 'a' weglaten ontneemt het woord toch niet de lading en het gevoel erbij?

lau4lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 18:38

MarcoBorsato schreef:
aerdenhout1 schreef:
Ik zit al aardig wat jaartjes op bokt, maar ben het nog nooit tegen gekomen.
In welk forum komt dit voor dan?

search.php?keywords=k*nker&terms=all&author=&fhk=on&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=1000&t=0&submit=Zoeken

Is het te zien? Aanleiding voor dit topic was een meisje in het tattootopic, dat niet wilt reageren hier helaas.

oh dit ben ik nog niet tegen gekomen, wel een beetje apart, want je kunt toch gewoon zeggen dat er iemand aan kanker is overleden? nu lijkt het net alsof je het niet durft te typen.

Anoniem

aquafan2 schreef:

Maar als je k*nker ziet denk je toch ook aan kanker en niet aan regenbogen en vioolmuziek?

aquafan2

Jilletje schreef:
ik heb n keer n groepje jongens in de trein aangesproken op hun taalgebruik waar in alles kanker was, kon toen zelf ook de kanker krijgen, heb toen ze uitstapte even mn been uitgestoken O:)
mensen die deze ziekte nodig hebben om zich uit te drukken zijn echt laag.

hoewel ik het ook echt gek vind als mensen het woord kanker niet willen uitspreken als het niet word gebruikt als scheldwoord.
door het te zeggen krijg je echt niet zelf opeens kanker.

Ik spreek iedereen erop als ze ermee schelden of gebruiken in een zin zoals: weekend was kklauw. Heb er nooit een nare reactie op gehad en ze stopten weldegelijk.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 18:38

aquafan2 schreef:

Maar hoe wordt het minder hard dan? Er blijft kanker staan, of je er een sterretje bij neer zet of niet. Ik denk dat niemand leuke associaties heeft met kanker, en ik baal er van dat het nu in mijn dagelijks leven zit, kanker of k*nker betekent hetzelfde.

aquafan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 18:40

MarcoBorsato schreef:
aquafan2 schreef:

Maar hoe wordt het minder hard dan? Er blijft kanker staan, of je er een sterretje bij neer zet of niet. Ik denk dat niemand leuke associaties heeft met kanker, en ik baal er van dat het nu in mijn dagelijks leven zit, kanker of k*nker betekent hetzelfde.

Voor mij is dat omdat ik zoveel brieven etc van het ziekenhuis heb gelezen waar overal kanker stond, met een sterretje weet ik al wel wat het betekend en komt het nog hard aan maar het is toch anders.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 18:41

Nee, ik snap het nog steeds niet. En ik blijf me er aan ergeren.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 18:41

is dat dan niet een beetje je eigen verwerkingsproces tegen gaan?

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 18:42

Ik heb ook k*nker,maar ik zie liever dat mensen het beestje bij zijn naam noemen hoor!
Kan juist niet tegen dat zwijgen.of me negeren want ut is zoooo errrug.Tis nou eenmaal zo.Doe maar gewoon normaal.
Schelden met kanker is iets wat ik gewoon verschrikkelijk ordinair en ontzettend onnozel vind.

aquafan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 18:43

c_alsemgeest schreef:
is dat dan niet een beetje je eigen verwerkingsproces tegen gaan?

Ja...

c_alsemgeest

Re: waarom k*nker? Of k.nker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 18:43

ok, dat is een andere discussie en ook wat te persoonlijk voor op een forum denk ik ;)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 18:45

Tja ik snap dat ook nooit zo... moeten we dan alle erge ziektes gaan 'censuren'?
Vind het ook lichtelijk hypocriet dat er wel met andere ziektes gescholden mag worden, maar op kanker rust een taboe. Ja, het is actueel maar dan nog. Aan die andere ziektes (de pest bijvoorbeeld) zijn toch ook ontzettend veel mensen aan overleden.
(niet dat ik met kanker scheld en dat normaal vind hoor, don't get me wrong)

En inderdaad, dat er een sterretje staat maakt eigenlijk niks uit, want iedereen leest nog steeds kanker.
Neehoor, ik type gewoon voluit kanker en kan geen enkele reden verzinnen om dat niet te doen.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 18:55

Ik vind het sterretje ook erger dan gewoon het woord kanker. Doordat er een sterretje staat lijkt het voor mij op een woord als k*t of kl*te en zie ik het dus als scheldwoord, ook al is het misschien niet zo bedoeld.
Schelden met kanker vind ik ook een kwalijk iets, mensen die dit doen beseffen blijkbaar helemaal niet wat deze ziekte met iemand kan doen.

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 18:58

Ik denk ook dat het is als een soort voorzichtigheid... dat je nooit weet wat iemand zijn 'ervaringen' er mee zijn en het misschien wel eens anders zou kunnen opvatten..

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 22:35

Verschrikkelijk.. ;( Heb een meisje in mijn klas die dat om de 5 minuten wel eens gebruikt. Kan me er zo boos om maken. Geldt ook voor andere scheldwoorden.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 22:51

Ik vind 'k*nker' eigenlijk minder erg dan 'kk' ofzow. 'kk' vind ik meer als scheldwoord of hard overkomen dan k*nker.
Zelf vind ik het ook altijd moeilijk om kanker zo te schrijven, waarom weet ik niet, iets in mij zegt dat dat niet hoort of niet goed is ofzow :?

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 22:55

Ik denk vooral dat mensen niet grof willen overkomen, zodat het niet overkomt als een scheld woord.
en idd ook wat 1234 zegt, ik ken genoeg mensen die kanker hebben of gehad hebben, mn moeder had het en mn oma is er bijna een jaar geleden aan overleden, dus voor mij is het best een rot woord wat ik niet makkelijk typ!

aquafan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 22:58

c_alsemgeest schreef:
ok, dat is een andere discussie en ook wat te persoonlijk voor op een forum denk ik ;)

Inderdaad.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 23:16

Ik vind het net overkomen als een scheldwoord of iets waar je je voor schaamt als je het niet voluit schrijft.

Ik hoop toch dat kanker niet niet is waar mensen zich moeten voor schalen tegenwoordig...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 23:20

Ik probeer me echt in te leven in mensen die het moeilijk vinden om te typen, maar het zit er gewoon niet in denk ik.

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 23:21

Ik vind dat je het gewoon moet schrijven als kanker en niet verbergen waarom zou je je weet toch wel wat er staat. Vind het wel erg als mensen hiermee schelden...ze weten niet half hoeveel pijn je hier anderen mee doet en wat voor slopende ziekte dit is niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 23:22

MarcoBorsato schreef:
Ik probeer me echt in te leven in mensen die het moeilijk vinden om te typen, maar het zit er gewoon niet in denk ik.

weinig empatisch vermogen ?

Ik typ zelf wel gewoon kanker, maar ik begrijp anderzijds aquafan2 ook wel ;)
stoort me ook niet dat mensen k*nker typen .. als zij zich daar beter bij voelen moeten ze dat maar doen .. ga me niet aan iets kleins ergeren dan kan ik me wel aan alles gaan ergeren :)