Kinderbescherming bellen?...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 14:45

Hallo, rustig joh...
Ik zet er toch een vraagteken achter?

Ik meld liever 1x teveel dan 1x te weinig, want dat vergeef ik mezelf niet.

En nogmaals, ze staan niet direct aan je deur.
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 16-03-11 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 14:46

als ouder mag je eisen dat dit eruit gehaald wordt. ook dit kan je via het amk spelen overigens.

justdiesel, ik dram niet door. ik zeg ook niet dat er een melding gemaakt MOET worden. ik ben alleen van mening dat je beter te vaak kan bellen dan te weinig omdat er nog veel verborgen blijft (omdat mensen te lang afwachten of niet willen/durven melden).
wanneer je hond ziek is en je het neit vertrouwt bel je toch ook de dierenarts voor advies? eigenlijk moet je het amk ook als zodanig benaderen het is dan ook een ADVIES en meldpunt kindermishandeling.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 14:46

Juist als u twijfelt.....

Dat is niet voor niks...De slogan van de reclamecampagne. Dus dan bel je en dan zeg je juist omdat ik twijfel bel ik. Ik voel me er heel rot bij maar....Beter 1 te weinig dan te veel....

Dan ben je het in iedergeval kwijt. Ze weten toch niet adt jij ze hebt opgegeven??

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 14:47

apple01 schreef:
Juist als u twijfelt.....

Amen _/-\o_

Dit zouden mensen eens goed moeten lezen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 14:47

apple, wanneer er een echte melding komt bji het amk ben je als melder niet anoniem... bij advies wel altijd en daar worden ook geen notities van gemaakt.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 14:49

Nou justdiesel, dat kan ook wel even wat minder lijkt me.

Ik zou toch even bellen ts, dan heb je in ieder geval iets gedaan en hoef jij je niet meer zo druk te maken.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 14:49

@deangelique dan geef je een valse naam op...? Of je zegt dat je je dan terug trekt omdat je vang bent.
Stom dat dat niet anoniem is!! Stel je hebt een buurman 2 m breed, 2 m hoog. Die zijn kinderen en vrouw in elkaar mept durf jij het dan te zeggen? Mij niet gezien...

Jolliegirl

Re: Kinderbescherming bellen?...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 14:51

De naam die je moet geven is om ervoor te zorgen dat er enkel serieuze meldingen gedaan worden.

En terecht....

justdiesel

Wel grappig dat weer de mensen zonder kinderen het hardst zijn mening doordrukken....
Maar goed ik ben weg hier :wave:

Jolliegirl

justdiesel schreef:
Wel grappig dat weer de mensen zonder kinderen het hardst zijn mening doordrukken....

Dit noem ik nou typisch een gevalletje : Kop in het zand steken.

Wil je het niet horen?
Of ken je alleen je eigen mening?
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 16-03-11 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

benangelique schreef:
als ouder mag je eisen dat dit eruit gehaald wordt. ook dit kan je via het amk spelen overigens.

justdiesel, ik dram niet door. ik zeg ook niet dat er een melding gemaakt MOET worden. ik ben alleen van mening dat je beter te vaak kan bellen dan te weinig omdat er nog veel verborgen blijft (omdat mensen te lang afwachten of niet willen/durven melden).
wanneer je hond ziek is en je het neit vertrouwt bel je toch ook de dierenarts voor advies? eigenlijk moet je het amk ook als zodanig benaderen het is dan ook een ADVIES en meldpunt kindermishandeling.

Dat moet je dan wel op tijd weten.
Pas toen het schooldossier naar de nieuwe school werd gestuurd werd pas bekend wat erin stond.
Tja dan is het al rondom bekend.

Oude school was al snel de hoogte gesteld van de melding en ze hadden daar al vragen gesteld.
Ook kindlief werd extra in de gaten gehouden en "gecontroleerd".

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 14:53

Jolliegirl schreef:
De naam die je moet geven is om ervoor te zorgen dat er enkel serieuze meldingen gedaan worden.

En terecht....

Oh ja maar het hoeft natuurlijk niet te betekenen dat de buurman(bijv.) het dan ook weet? Dan zou ik er geen probleem mee hebben. Ik dnek dat ze het heus wel snappen dat dat een grote beschuldiging is en dat je er moeite mee hebt.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 14:54

apple01 schreef:
@deangelique dan geef je een valse naam op...? Of je zegt dat je je dan terug trekt omdat je vang bent.
Stom dat dat niet anoniem is!! Stel je hebt een buurman 2 m breed, 2 m hoog. Die zijn kinderen en vrouw in elkaar mept durf jij het dan te zeggen? Mij niet gezien...

valse naam kan aanvankelijk wel, maar bij de schriftelijke melding niet helaas. hier was een ouder die vermoedens had en dit niet durfde te melden, zij heeft het toen via ons als school gespeeld. wij hebben (omdat we de mening deelden) de melding vervolgens gedaan.
moeilijk he dat het melden neit anoniem kan.... het is namelijk ook zo dat bij het betreffende gezin bekend wordt gemaakt wie de melder is.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 14:54

justdiesel schreef:

ik heb wel een kind overigens... lekker kort door de bocht weer. krijg je je zin niet soms?

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 14:56

@beangelique dat is wel heel stom. Wel goed dat het dan via school gebeurd. Ookal loop je dan ook een risico als leraar. MAar ja dat hoort misschien bij het beroep?

Dan vindt ik de slogan juist als u twijfelt een beetje misleidend.
Gaan ze dan wel kijken? Als je een valse naam opgeeft ofzo? Of je zegt niet wie je bent? En bij meld misdaad anoniem?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 14:58

de slogan is ook wel misleidend. het is niet zo van 'meld misdaad anoniem'. Veel meldingen worden daarom ook weer ingetrokken en dat is een zorgelijke zaak.
Als je een AMK-melding anoniem wilt doen is het zaak dat je dit doet in samenspraak met bijvoorbeeld de school maar dat is niet in alle gevallen mogelijk helaas. Bij misdaad anoniem sturen ze je door.

Bij ons op school doet de leerkracht de melding niet, maar het managementteam.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:01

@benangelique (moeilijke naam voor iemand met dyslexie) Dat is echt een zorgelijke zaak.
De leraar wordt er toch ook op aangekeken dnek ik. Bovendien als je dan langer werkt dan normaal en ze staan je op te wachten....Nee laat maar.
Daar moet toch wel een oplossing voor zijn

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:04

Eerlijk gezegd zou ik er nog even mee wachten.
Mijn broer was vroeger een moeilijk kind (ahdh) en daardoor was er bij ons ook vaak ruzie thuis. En ja, daar hoorde ook geschreeuw en gehuil bij en door de kamer vliegende spullen. Betekend niet gelijk dat er mishandeld werd. ;)

Als je pas echt duidelijke signalen gaat zien of als het echt te vaak gebeurt dan kan een melding altijd nog.

Ik weet niet wat je band met je buren is maar kan je niet een keer bij haar langs gaan om te vragen hoe het gaat? Ze zal natuurlijk niet toegeven dat ze haar kinderen mishandeld (áls dat het geval is) maar misschien heeft ze het wel hartstikke zwaar met twee 11 jarigen en kan ze wel wat hulp gebruiken? Lijkt me fijner voor haar dat je gewoon naar haar toe gaat dan dat ze straks (al dan niet vals) beschuldigt wordt voor mishandeling...

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:10

benangelique schreef:
justdiesel schreef:

ik heb wel een kind overigens... lekker kort door de bocht weer. krijg je je zin niet soms?

Nog even dan en daarna ga ik echt uit dit topic....
Ik reageer heftig ja omdat dit een gevoelig onderwerp voor me is...
Sorry daarvoor maar ga me dan ook niet verwijten dat ik alleen aan mezelf denk....
Waarom zou ik in godsnaam mijn zin willen hebben? en wat is dat 'mijn zin' dan?
Dat jij een kind hebt had ik al gezien trouwens dus ging het ook niet over jou....

Voordat deze zinloze discussie ontstond had ik het alleen over dat TS op moet passen met TE vlug bellen...
Herrie maken de meeste kinderen, in elk huis word wel eens geschreeuwd en gestampt...
Dat is het enige waar ik voor wil waarschuwen en meer niet....zie bijvoorbeeld de reactie boven mij...
Tuurlijk als er erge verdenkingen zijn dan moet ze zeker melding maken!
Geen enkel kind mag mishandeld worden!!
Laatst bijgewerkt door justdiesel op 16-03-11 15:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 15:11

Ik denk dat ik wel nog even wacht...
Eest even info opzoeken en kijken waar ik op kan letten.
Als mijn zorgen erger worden of niet weg gaan ga ik zeker bellen !

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:15

alles even goed in de gaten houden,vertrouw je het dan nog niet kan je altijd bellen.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:26

Eva_D schreef:
Ik denk dat ik wel nog even wacht...
Eest even info opzoeken en kijken waar ik op kan letten.
Als mijn zorgen erger worden of niet weg gaan ga ik zeker bellen !

Dat lijkt me een prima beslissing. :)

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:30

Sophie_midas schreef:
Eerlijk gezegd zou ik er nog even mee wachten.
Mijn broer was vroeger een moeilijk kind (ahdh) en daardoor was er bij ons ook vaak ruzie thuis. En ja, daar hoorde ook geschreeuw en gehuil bij en door de kamer vliegende spullen. Betekend niet gelijk dat er mishandeld werd. ;)

Als je pas echt duidelijke signalen gaat zien of als het echt te vaak gebeurt dan kan een melding altijd nog.

Ik weet niet wat je band met je buren is maar kan je niet een keer bij haar langs gaan om te vragen hoe het gaat? Ze zal natuurlijk niet toegeven dat ze haar kinderen mishandeld (áls dat het geval is) maar misschien heeft ze het wel hartstikke zwaar met twee 11 jarigen en kan ze wel wat hulp gebruiken? Lijkt me fijner voor haar dat je gewoon naar haar toe gaat dan dat ze straks (al dan niet vals) beschuldigt wordt voor mishandeling...

Helemaal mee eens.
Ik ben het eens met de stelling beter 1x teveel dan 1x te weinig, maar vind ook dat je niet maar in het wilde weg moet bellen en dat je toch wel behoorlijk zeker van je zaak moet zijn.
Ook vind ik het raar dat je anoniem zou moeten kunnen bellen... jij beslist om andere mensen van iets heel ernstigs te beschuldigen, maar dan mag niemand weten dat je dat doet?
Dat ze niet meteen je gegevens doorgeven aan de beschuldigde vind ik goed, maar de instantie mag toch zeker zelf wel weten wie de melding gedaan heeft en waarom jij denkt dat er sprake is van kindermishandeling?

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:30

Dit topic is niet op zijn plek op [NM] vandaar dat ik het verplaats:
[NM] -> [LZP]

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:31

Misschienn moet je eens kijken of de kinderen blauwe plekken of wondjes hebben?
En je kan zo ook iets vragen, meestal merk je aan een gezichtsuitdrukking wel hoelaat het dan is.. (bijwijzevan)
Dan kan je altijd nog overwegen te bellen