Hoe kan je zo naïef zijn...?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:13

Oei.... Ik begrijp eigenlijk niet dat mensen die hier reageren zo laconiek doen. Tsja, zwanger is zwanger eigen schuld dikke bult.. Snap t allemaal hoor, maar wat moet er van zo'n kindje terecht komen? Als die idioot van een knul t al toestaat, want zou me niks verbazen als ie erachter komt dat ie dat zelf wel ff ''regelt''.
Verder zou ik haar echt zo veel mogelijk blijven steunen. Heb zelf ook een goede vriendin gehad (beetje verwaterd zoals dat meestal gaat) die ook met enige regelmaat in elkaar getikt werd... Die had eigenlijk gewoon een loverboy getroffen, met als enige verschil dat hij haar niet uitleende. Ze heeft nog steeds geheim adres omdat ie dr stalkt en bedreigt.
Anyway, toen ik haar leerde kennen was ze zich wel al aan het losmaken van m, en heeft haar enorm veel moeite gekost dus ze was blij dat ze tegen mij aan kon praten. Heeft mij ook echt bloed zweet en tranen gekost om haar écht bij hem vandaan te houden, moest af en toe praten als brugman. Kon me nooit voorstellen dat als je in elkaar getikt werd je niet gewoon wegging, maar sinds ik haar heb meegemaakt... Snap het nog steeds niet hoor, maar goed.

Is het geen idee om haar ouders idd in te lichten? En dan evt vragen of ze jou erbuiten willen houden zodat ze wel nog gewoon bij jou terecht kan? In dit geval is de onveilige sex (hoe erg ik het ook vind voor dat meisje én een evt kindje) niet het belangrijkste. Eerst haar maar bij die idioot vandaan zien te krijgen. En als ze jou gaat zien als ''verrader'' heeft ze straks helemaal niemand meer om op terug te vallen, en das nou juist wat die klootviolen graag willen.

Heel veel succes iig en hou dr in de buurt hoor!

TurtleLove4

Re: Hoe kan je zo naïef zijn...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 19:22

bedankt allemaal voor jullie reacties, doet me echt goed :)

ik wil wel effe zeggen dat mij toch ook altijd is gezegd dat als je start met de pil op de eerste dag van je regels, je ook pas na 7 dagen veilig bent, maar goed..

haar ouders is inderdaad een optie, maar die houd ik het liefst zo lang mogelijk achter de hand.
denk wel dat m'n 'speech' haar ogen wat heeft geopend, ookal gebaart ze van niet.
ben dus ook al heel blij dat ze nu aan de pil gaat, dat maakt toch al het deel van de zwangerschap wat veiliger...
dat van die losse handjes is de laatste tijd al wat meer onder controle, een gemeenschappelijke vriend heeft em ook al eens duidelijk gemaakt dat hij mag oppassen...
ik zou ze trouwens zeker niet laten vallen, maar ik wil ze nu wel effe duidelijk laten voelen dat ze serieus verkeerd bezig is!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 12:42

Waarom zou je wachten tot het uit de hand loopt? Waarom zijn de ouders de laatste optie? Beter nu de ouders inlichten, zodat zij madam eens flink kunnen vertellen hoe de wereld in elkaar steekt. Desnoods met huisarrest en eeuwige haat richting jou, maar dan komt ze later wel beter terecht. Tsja.. ik zou het wel weten..

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 12:48

Ik vind het triest dat een meisje zo onzeker over zichzelf is dat ze dit allemaal maar laat gebeuren. Dat ze alles wat die jongen, waar ze aandacht, van krijgt zegt aanneemt. Haar gezonde verstand is verdwenen. Heel jammer, helemaal omdat als het mis gaat (zwanger of in het ziekenhuis geslagen) ze er alleen voor zal staan.

Zijn er behalve haar ouders missschien ook andere volwassene waar je vriendin een vertrouwensrelatie mee heeft. Iemand van school, een tante, oma, buurvrouw? Ik denk dat ouders inlichten ook weleens een tegengesteld effect kan hebben en dit meisje verder van de werkelijkheid afhoudt.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:14

Wizewo; zo'n beetje iedereen die ik ken, mocht de eerste 10 dagen geen 'onbeschermde' seks hebben.. Zo ook ik, is me zelfs door twee huisartsen verteld en door een 'hoge dokter' in het ziekenhuis..
Kun je mij dan misschien uitleggen waarom de pil (volgens jou) wel gelijk vanaf dag 1 werkt..? Ben wel benieuwd :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 08:38

MW -> LZP

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 08:49

Sleeper schreef:
Ik vind het triest dat een meisje zo onzeker over zichzelf is dat ze dit allemaal maar laat gebeuren. Dat ze alles wat die jongen, waar ze aandacht, van krijgt zegt aanneemt. Haar gezonde verstand is verdwenen. Heel jammer, helemaal omdat als het mis gaat (zwanger of in het ziekenhuis geslagen) ze er alleen voor zal staan.

Zijn er behalve haar ouders missschien ook andere volwassene waar je vriendin een vertrouwensrelatie mee heeft. Iemand van school, een tante, oma, buurvrouw? Ik denk dat ouders inlichten ook weleens een tegengesteld effect kan hebben en dit meisje verder van de werkelijkheid afhoudt.

Deze gedachte heb ik ook over het meisje ;)
Het "kind" is pas 16 jaar.
Sommige meisjes van die leeftijd zijn al heel "volwassen" , maar ik krijg de indruk dat dit meisje nog echt een kind is.

Misschien kan je de ouders dit topic laten lezen?

Veel sterkte met je vriendin. Ze mag blij zijn met een vriendin als jij, die zo bezorgd om haar is :(:)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 09:05

Jeetje, wat moet je je machteloos voelen zeg.

Waarom vertel je het haar ouders niet? Zij kunnen denk ik hun dochter het beste beschermen tegen hem of extreme fouten die ze gaat/heeft/ kan maken.

Respect dat je wel een vriendin voor haar blijft.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 09:25

Magnummm schreef:
Wizewo; zo'n beetje iedereen die ik ken, mocht de eerste 10 dagen geen 'onbeschermde' seks hebben.. Zo ook ik, is me zelfs door twee huisartsen verteld en door een 'hoge dokter' in het ziekenhuis..
Kun je mij dan misschien uitleggen waarom de pil (volgens jou) wel gelijk vanaf dag 1 werkt..? Ben wel benieuwd :)

Bijsluisters:
Microgynon: Begin met Microgynon 30 op de eerste dag van de cyclus (de eerste dag van uw menstruatie). Neem een tablet bij de betreffende dagaanduiding op de strip. U mag ook op dag 2-5 van de cyclus beginnen maar dan moet u in de eerste 7 dagen wel een extra voorbehoedmiddel
(bijvoorbeeld een condoom) gebruiken.

Yasmin: Begin met Yasmin 28 op de eerste dag van de cyclus (dit is de eerste dag van uw menstruatie). Als u op de eerste dag van uw menstruatie met Yasmin 28 begint, bent u meteen beschermd tegen zwangerschap. U mag ook op dag 2-5 van de cyclus beginnen, maar dan moet u de eerste 7 dagen wel een extra voorbehoedmiddel (bijvoorbeeld een condoom) gebruiken.

Maar eventjes ontopic: ik heb zo't gevoel dat dit een meid is die zelf helemaal niet zo sterk in haar schoenen staat, zich laat 'overpraten' door haar vriend en hier niet tegenin wil gaan. Mensen doen dwaze en geschifte dingen als ze verliefd zijn, die ze vaak anders nooit zouden doen (Mijn nicht -een knappe, intelligente, hooggeschoolde, spontane meid- heeft zo ook langer dan een jaar liggen aankloten met een pummel -een boerse, lompe, lelijke, onverzorgde en onbeleefde kerel-, maar daar kon je ook niets tegen zeggen. Nu weet ze niet waar ze toen met haar hoofd zat..). Kans zit er dik in, dat zelfs als je vriendin wéét welke gevolgen er aan onveilige seks zitten, ze nog niet zal weigeren.

Persoonlijk zou ik, als praten geen zin heeft, inderdaad het meisje haar ouders subtiel een beetje inlichten. Je wenst niemand een tienerzwangerschap en meppen van haar vriend toe, onder het motto "als ze niet wil luisteren zal ze het wel merken".

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 09:29

Ik snap echt niet hoe mensen anno 2011 zo vreselijk dom kunnen zijn. Ik neem aan dat er bij je vriendin op school ook biologie les wordt gegeven? Dat ze bladen leest, televiesie kijkt, eventueel zelfs voorlichting van haar ouders krijgt...

Echt jongens, het is in- en intriest hoe laag de eigenwaarde van sommige mensen is, dat ze zo over zich heen laten walsen, en zo weinig ruggegraat hebben om te zeggen 'nou, dan niet, daaag'.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 10:45

Moeilijke situatie, bedenk je sowieso dat dit niet jouw verantwoordelijkheid is. Als vriendin kun je niet meer doen dan haar waarschuwen.
ik zou haar eens een documentaire laten zien over tieners met ongewenste zwangerschappen (teen mom is al een goede :) )
Misschien dat ze dan eens inziet dat het gewoon echt is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 10:49

Iedereen heeft het hier over zwangerschappen, maar vergeet ook niet de ziektes die je kunt oplopen op deze manier.

CinTwiZo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:25

@ Magnummm: Misschien jezelf eens iets beter informeren voordat je anderen publikelijk NAIEF noemt.
komt niet echt aardig over

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:45

Vraag me af hoe oud die vriend eigenlijk is of heb ik daar overheen gelezen?
Komt op mij beetje over dat het ventje ook echt nog een ventje is die dingen doet wat hem alleen een stoer ego geeft tegenover anderen maar net zo naief is over de gevolgen van bepaalde zaken.
Hij heeft wel lef om iemand zo te bespelen al moeten daar klappen bij te pas komen en sneu dat de verliefdheid van jou vriendin dat allemaal niet ziet of niet wil zien.

Ik zou er echt wat aan doen, dan maar de k*t vriendin zijn (in de ogen van dat meisje waarschijnlijk) maar beter dat dan dat je straks met een schuld gevoel zit als er echt wat ergs gebeurd, als die ouders daar achterkomen dat jij zoiets al langer weet zullen ze je dat denk ik niet in dank afnemen en dat lijkt me echt meer vervelend dan dat je een stomme vriendin word gevonden.
Voorkomen is beter dan genezen zegen ze wel is :)

Moet zeggen respect voor jou dat jij iig wel goed opjezelf past en goed bij deze dingen na denkt!
Er zijn genoeg meiden zoals jou vriendinnetje, dus wees blij dat jou schoenen net wat steviger zijn :)

Shawtie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:53

Ik was even oud als je vriendin, toen ik dezelfde begaaide situatie heb mogen mee maken. Al was ik wél aan de pil.

Maar ook zo'n rotvent, die alles op mij stak, en ook losse handjes had. Op dr ouders mag je dit echt niet steken, mijne hebben er ook nooit wat van geweten, tot ik er anderhalfjaar (!!) later pas een einde aan heb gemaakt.

Blijf met haar praten. Dat heeft ze nodig. Ze is inderdaad 'gebrainwashed', dat was ik ook. Blind voor alles wat ie me flikte, en hem altijd maar weer goed praten. Liefde maakt blind, da's gewoon een feit. Maar ik ben gaan beseffen dat dit helemaal fout was danzij een vriend, die er altijd voor me was (ik heb hem pas leren kennen toen ik al een tijdje in die relatie zat), en die altijd op me heeft ingepraat.

Probleem is gewoon dat dr zelfrespect na een tijdje helemaal verdwijnt, en ze daadwerkelijk zal geloven dat alles wat ie op haar steekt, ook echt haar schuld. Je moet op dr inpraten, maar ze zal hem pas verlaten wanneer haar ogen zélf open gaan. Geloof me, het kan nog even duren, maar op een keer schiet ze vanzelf in de verdediging en beseft ze hoe ziek hun relatie heeft. Maar daar gaat ie waarschijnlijk errug ver voor moeten gaan, helaas.

Ik heb een assebak tegen m'n gezicht gekregen, ben keer op keer opgesloten geweest in de badkamer en een keer bijna van de trap gesmeten. Hij schold me uit waar z'n vrienden, familie, een propvol café bij waren. En nog ZAG ik het gewoon niet. Hij had keer op keer zo op me ingepraat, dat alles aan mij lag, dat IK de schuldige was, ik haalde immers het bloed van onder zijn nagels. En dat geloof je gewoon na een tijdje. Want liefde is ZO blind, dat het niet in je op komt, dat de persoon 'die jou graag ziet' zou liegen tegen je, dat die zulke dingen zou doen als ie ongelijk zou hebben, dat je hem gewoon.. gelooft. Dat je wéét dat je niks waard bent, dat je niks kan, en dat je voor niks goed bent.

En uiteindelijk gaat ze helemaal naar zijn pijpen dansen. Kans is groot dat ze jou laat vallen als een baksteen, ik had na 3 maanden geen vrienden meer over. Ik zat helemaal onder de plak, durfde niet eens meer een woord wisselen met de buurjongen. En hij? Kwam stiekem achter me aan, om me te controleren. Stond ik zo na school een keertje met een vriendin te praten, krijg ik een sms van hem, dat ik moet wegwezen, ver van bij dat meisje vandaan. Kreeg gelijk de bibbers, ik wist wat er komen zou. Heb me uit de voeten gemaakt. Stond ie voor me met z'n helm naar m'n gezicht te zwaaien. Komt er een meisje uit een appartement met dr vriend, die hem half aanvliegt en vraagt of ie nog wel normaal is. Trekt dr vriend haar mee, 'bemoei je niet'. Bemoei jij je ALSJEBLIEFT wél, ik kon wel huilen toen, had me aan dr benen willen vast klampen, 'haal me bij die gek vandaan'. Maar ze luisterde naar dr vriend..

Uiteindelijk, na een jaar en half in die miserie te hebben gezeten, heb ik m'n spullen gepakt. Heeft toen ook nog geprobeerd, en ben hem aangevlogen. NIET..MET..MIJ!! Nooit meer. Maar Jezus, ik heb in een put gezeten, kan je je niet voorstellen. Wees alsjeblieft een goede vriendin voor haar, laat haar niet vallen, ook al doet zij dat bij jou wel. Ze draait uiteindelijk wel bij, maar heeft iemand nodig om dr op te vangen wanneer dit eindelijk gebeurt. Want als je maar alleen bent, durf je niet..

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:45

Dit is haar leerproces, jij bent niet degene die dit allemaal op je dak moet nemen. Ookal is het een heel serieus probleem... Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten, ook als dit voortkomt uit pure naïviteit (en ''domheid'', want seks hebben zonder bescherming is natuurlijk gewoon dom als je weet dat je daarvan zwanger kan worden, iets wat iedere 16-jarige met gezond verstand weet hier in Nederland).

Het is goed dat je haar weg verlicht, maar uiteindelijk is zij degene de het juiste pad moet kiezen en bewandelen.

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:55

Ik zou vooral op haar blijven inpraten dat dit géén normaal gedrag van die jongen is. Liefde maakt blind, en ja dat klopt. Heb ooit ook eens een vriendje gehad die mij alles wilde verbieden wat ik deed, gelukkig ben ik daar niet ingetrapt en ben lekker mn eigen ding blijven doen. Deze 'relatie' duurde dan ook niet lang en kort nadat het uit was heeft die jongen een ander meisje gekregen die wel deed wat meneer wilde en na een halfjaar was ze zwanger van hem en totdat die kleine 1jaar was is ze pas weg gegaan bij haar. Heb verhalen gehoord over hoe hij haar heeft behandeld en toen liepen de rillingen over mn rug, dit had ook bij mij kunnen gebeuren als ik niet bij deze jongen weg was gegaan.

Het kan inderdaad gebeuren dat zij je laat vallen, maar blijf alsjeblieft open voor haar staan dat áls het uitgaat je er voor haar bent! Ik hoop voor haar dat ze snel inziet dat dit geen normale relatie is en snel bij hem weggaat voordat ze zwanger van hem raakt en/of SOA's oploopt van deze jongen.