Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Francis schreef:Hihi... en zo zijn er nog wel een paar waar ik de kriebels van krijg.
Bovenaan staat bij mij denk ik wel het eeuwige 'me' ...
'me pony', 'me dit', 'me dat'... Gaan m'n nekharen van overeind, echt! Als je MIJN wilt afkorten, typ dan M'N maar niet me, me is geen bezittelijk voornaamwoord!
Ik ben vroeger echt behoorlijk gedrild wat spelling en grammatica betreft op de lagere school door de 'hoofdmeester' (ja, die bestonden toen nog...) omdat het zijn stokpaardje was. Misschien dat daar m'n ergernis over het beroerde taalgebruik van tegenwoordig vandaan komt. Het tegenwoordig érg populaire 'ja maar ik ben dyslectisch' gaat er bij mij echt niet in want dat is mijn zoon ook en die heb ik ook geleerd hoe autocorrectie en spellcheck werkt. Dat is geen excuus. Ik krijg af en toe sollicitatiebrieven onder m'n ( niet 'me' dus) neus en dan schrik ik gewoon dat mensen een brief zo weg durven sturen. Die kun je ook eerst laten checken door iemand anders voor je hem post.
En 'ergeren' of 'opwinden' is een groot woord, ik erger me er niet aan maar verbaas me er wel over en vind het jammer dat mensen dit tegenwoordig zo makkelijk doen. Blijkbaar heeft men niet in de gaten hoe dit soort taalgebruik over komt. Bij ons in het bedrijf gaan dat soort brieven direct op de stapel 'afwijzen'... Dat heeft niks met dialect spreken, ook als je dialect spreekt hoor je gewoon normaal Nederlands te kunnen schrijven.
Als je dat al in een sollicitatiebrief, waarin je jezelf op je gunstigst zou horen te presenteren, niet kunt opbrengen, hoe is jouw communicatie naar anderen dan wel niet...
(typfoutje
)
Francis schreef:De mods zien je aankomen! op EEA kan niet meer gereageerd worden omdat 't te veel werk oplevert... Een grammaticaMod is binnen een week overspannen! Nee, zet dan gewoon een spellcheck permanent aan bij de antwoordvelden (wat je overigens ook gewoon zelf op je computer in kunt stellen, dat alles wat je typt, of dat nu in een documentje is of op internet, automatische spellcheck heeft).
IndianLady schreef:Praat me er niet van
En vaak is het excuus dan: ik ben/heb dyslexie (raar dat dit woord dan wel goed gespeld wordt)
Ik zou best eens een spellings of grammaticaMod willen zien. Gewoon Temmen op elke onleesbare post.
Jolliegirl schreef:En is me zeker geen topic waard.
Leinearthur schreef:Sommige mensen zijn nou eenmaal niet goed in spelling etc. en die mensen mogen toch ook gewoon posten, zonder een ergernis topic als gevolg?
Stal_Fiore schreef:Een grammatica mod... dat lijkt me wel wat.
*biedt zich aan*
Francis schreef:De mods zien je aankomen! op EEA kan niet meer gereageerd worden omdat 't te veel werk oplevert... Een grammaticaMod is binnen een week overspannen! Nee, zet dan gewoon een spellcheck permanent aan bij de antwoordvelden (wat je overigens ook gewoon zelf op je computer in kunt stellen, dat alles wat je typt, of dat nu in een documentje is of op internet, automatische spellcheck heeft).
xCathy schreef:Ik zie dan gelijk een pakketje voor me met zo'n mannetje erin
Maar ik ken me dr ook onwijs aan ergeren, ik kon ook een meisje die dat altijd zecht ^^
dejavu schreef:Ik moet bekennen dat ik soms mensen in hokjes stop als ze beroerd spellen.