En voor zover ik weet (maar ik kan het fout hebben) heeft Internet Explorer nogsteeds geen spellingcontrole

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Jans schreef:Ik typ altijd ABN. Zo ben ik opgevoed en ik kan het me werktechnisch niet veroorloven niet ABN te typen.
MSNtaal vind ik echt verschrikkelijk, taalverloedering noem ik dat.
Tuurlijk een typfoutje kan altijd, maar probeer het altijd te vermijden door teksten terug te lezen.
Tuurlijk, ik kan hier als Rotterdammer zijnde gaan typen, en overal een T achter plakken. Maar doe ik niet, want ik wil graag begrijpbaar zijn voor anderen.
Net als dat er veel mensen "me paard" typen, "me moeder" dat is fout. Kan ik me zo aan ergeren. Je leert notabene in de onderbouw van de basisschool al dat het "mijn paard" en "mijn moeder" is.
saffire schreef:Kiwipitje schreef:Dat heeft niets te maken met het feit dat je uit Brabant komt. Wat een onzin zeg
Ik vind het maar heel normaal dat je in topics (misschien met uitzondering van HK topics) gewoon normale Nederlandse volzinnen typt die beginnen met een hoofdletter, eindigen met een punt en daartussen ook de juiste interpuntie en spelling hebben. Zeggen dat je slecht bent in spelling is een slecht excuus. Bij elke internet browser kun je spellingcontrole instellen en die haalt een deel van de fouten er echt wel uit. Natuurlijk staat er her en der wel eens een foutje, maar een tekst zo typen dat deze goed leesbaar is en er netjes uit ziet vind ik echt niet teveel gevraagd.
Dat heeft wel te maken met dat ik uit brabant kom , ik type soms zoals ik praat en brabants is vaak zonder n of t/d .
Maar sommige maken er dan een groot probleem van en dat vind ik niet altijd leuk snap je.
En nederlandse volzinnen wat versta je daaronder? want het woord ken ik niet
bonbon15 schreef:agh ik kom uit noordholland het deel westfriesland,, ik typ best vaak westfries dus ja waneer schrijf je abn eigenlijk geen id moet je naar word gaan en alles op spelling controle zette;p
Anoniem schreef:Ik vind ook dat je op een forum gewoon ABN moet schrijven. En dat je een keertje "kei leuk" schrijft ipv "heel leuk". Of dat je schrijft dat je "langs komt" ipv "aankomt" ach daar kan ik me niet zo aan storen.
bonbon15 schreef:agh ik kom uit noordholland het deel westfriesland,, ik typ best vaak westfries dus ja waneer schrijf je abn eigenlijk geen id moet je naar word gaan en alles op spelling controle zette;p
Cchanny schreef:bonbon15 schreef:agh ik kom uit noordholland het deel westfriesland,, ik typ best vaak westfries dus ja waneer schrijf je abn eigenlijk geen id moet je naar word gaan en alles op spelling controle zette;p
Kom ook uit Westfriesland.
Dan typ je nog wel is 'ken' of 'kennen' maar over het algemeen probeer ik wel ABN te typen,
Heb tot een jaar of 5 terug echt br33zaHh taal getypt, maar dat echt nooit meer. Want op
een moment begon ik het ook te schrijven, en dat was voor mij het teken dat ik er mee moest
stoppen.
Anoniem schreef:Ik vind ook dat je op een forum gewoon ABN moet schrijven. En dat je een keertje "kei leuk" schrijft ipv "heel leuk". Of dat je schrijft dat je "langs komt" ipv "aankomt" ach daar kan ik me niet zo aan storen.
Maar msn taal enz. vind ik wel verschrikkelijk irritant
Plaudar schreef:Anoniem schreef:Ik vind ook dat je op een forum gewoon ABN moet schrijven. En dat je een keertje "kei leuk" schrijft ipv "heel leuk". Of dat je schrijft dat je "langs komt" ipv "aankomt" ach daar kan ik me niet zo aan storen.
Maar msn taal enz. vind ik wel verschrikkelijk irritant
Is 'langs komen' geen goed ABN dan? (dat zeg ik namelijk altijd) Ik vind 'aankomen' vreemder klinken eigenlijk