Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
veerledec schreef:Kan je de correspondentie met de verkoper dat hij het boek terug heeft ontvangen en dat jij afziet van de koop doormailen naar Bol? De betalingsgrond is er niet meer, want er is geen koop (er was immers geen levering) meer tot stand gekomen, met medeweten van koper en verkoper.
luve_rozes schreef:Maar als ik het nú goed begrijp, zit de fout in het feit dat je dus Bol betaald, en de verkoper je het boek levert, en Bol de verkoper betaald. Die betaling heb je dan niet gedaan? Boek is wel opgestuurd, en terug gekomen bij verkoper, waarop bestelling geannuleerd is door beide partijen, maar Bol niet op de hoogte gesteld is, en nu de incasso opstart?
Dan is dus nu het probleem, wie had Bol op de hoogte moeten brengen.
annastasia schreef:Ik heb een mail teruggestuurd dat ik wat teleurgesteld was in het standaard bericht. Dit kreeg ik terug.Citaat:Geachte mevrouw xxx,
De verkoop van tweedehands boeken is een overeenkomst tussen externe partijen. Bol.com heeft hierin een bemiddelingsfunctie en regelt het betalingstraject. Als u een tweedehands boek niet ontvangen heeft dient u contact op te nemen met de verkoper en met bol.com. Zolang u geen contact op heeft genomen met bol.com over een niet ontvangen boek blijft uw betalingsverplichting bestaan. Wij sturen drie betalingsherinneringen en starten, indien betaling uitblijft, een incassotraject. Omdat u niet op tijd melding heeft gemaakt van de niet ontvangen zending is het voor bol.com niet meer mogelijk het artikel af te boeken. Het financiele traject is afgerond en de verkoper is uitbetaald. Uw betalingsverplichting blijft wel bestaan. Eventuele geschillen kunt u alleen nog met de verkoper afhandelen. Wij raden u aan contact op te nemen met het incassobureau. Zij kunnen u verder helpen wat betreft de vordering.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
KOmt al heel anders over.
Citaat:In 2010 heeft u een bestelling geplaatst bij bol.com waarvan de factuur, na het volledige aanmaningstraject te hebben doorlopen, nog niet is voldaan. Wegens een technische storing is uw factuur niet overgedragen aan ons incassobureau waar dat wel had gemoeten.
Om u toch de mogelijkheid te bieden alsnog zonder extra kosten de factuur te voldoen, ontvangt u binnen 24 uur een e-mail. Hierin is een iDEAL link opgenomen waarmee u direct het openstaande bedrag kunt voldoen. Heeft u meerdere facturen openstaan, dan ontvangt u voor elk van deze facturen een aparte e-mail. Mocht de factuur inmiddels betaald zijn, dan verzoeken wij u een bewijs van betaling naar ons te sturen.
Uw account is momenteel geblokkeerd. Twee werkdagen na ontvangst van de betaling wordt uw account vrijgegeven zodat u weer bij bol.com kunt bestellen.
Indien de factuur niet binnen twee weken is voldaan, wordt de vordering alsnog overgedragen aan ons incassobureau en worden de incassokosten (€ 14,99 + 15% van het factuurbedrag, exclusief BTW) in rekening gebracht.
Wij hopen u met deze extra betalingsmogelijkheid spoedig weer te mogen begroeten in onze winkel.
Misterylady schreef:Nee Bol.com heeft dat in principe voorgeschoten en het aan de verkoper betaald. Daarom komen ze nu bij TS aankloppen.
annastasia schreef:Als ze niets voorschieten dan heeft de verkoper ook niets ontvangen?
Dus dan bestaat dit hele verhaal niet, om het dan maar zo te zeggen.
Waarom kan ik ze nou niet duidelijk maken dat er geen transactie heeft plaatsgevonden.
Willen ze dat nou niet snappen?