kind wordt enorm gepest, en bedreigd!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:43

:n Is het enige wat ik nu volgens mij kan typen.

en dat is notabene 10 á 11 jaar? On-ge-lof-e-lijk!!!!

Idd, stappen ondernemen nu.. Want die kapotte boeken, kapotte bril enz enz moeten jullie oók nog betalen
om maar niet te praten of het geestelijk probleem wat je zoontje hierbij oploopt.

Heel veel succes en sterkte, en houd ons op de hoogte!
Want dit kan absolúút niet! :(:) :(:)

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 11:43

Ja dit gebeurd op het schoolplein, of als de leerkracht is plassen, of een kop koffie halen....die kinderen weten precies wanneer ze dat kunnen doen...
Vorige keer toen ze hem bij de keel grepen liepen er leerkrachten en staigaires rond....maar die dachten dat ze een spel speelden :( -:(- -:(- -:(-
En zo is het elke keer,,,,telkens een anders smoesje om het niet hoeven op te merken....ben het zoooo zat!!

Ik vind ook dat dit veel en veel te ver gaat, maak me ernstige zorgen gezien de jonge leeftijd van de pesters....waar eindigt dit? in het ziekenhuis?? echt niet dus!!
Zowaar ik hier zit, za ik ervoor zorgen dat er met mijn zoontje niets meer gebeuren kan op school!!!

Ik weet wie de pesters zijn...en ga ook vragen als ik zometeen wordt teruggebeld of ik een aangifte kan doen, als dat mogelijk is doe ik dat natuurlijk!

Mijn zoontje haat vechtsporten, is er ook helemaal het type niet voor......dus dat gaat hem niet worden,

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:43

Martine_R schreef:
Ja nouja, je kunt het toch proberen? Niet geschoten is altijd mis natuurlijk.
Misschien hebben die ouders helemaal geen weet van de daden van hun kinderen en zijn ze erg blij dat jij ze aanspreekt.
Is het ook geen optie om je zoontje op een sport als karate of judo of boksen ofzo te doen? Daar krijgt hij misschien wel meer zelfvertrouwen van en durft hij ook eens iets terug te doen. Of is dat wel weer heel drastisch? :=

Inderdaad,ik zou het verschrikkelijk vinden als mijn kind een ander pest en zou dat ook heel graag
willen weten zodat ik hem gelijk kan aanpakken.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:44

claud31 schreef:
Contact opnemen met die ouders zie ik niet zo zitten....denk dat het ook niet uithaald!
Ik weet ook niet of school de ouders op de hoogte heeft gesteld van hun gedrag.
ALs school mobiele telefoons verbied en je geeft je kind toch een telefoon mee, zegt al erg veel over de ouders!

Ik denk juist dat dit heeeel erg belangrijk is.
Misschien weten ze inderdaad helemaal niet dat hun kinderen dit doen, hebben ze 't telefoontje stiekem meegenomen naar school.
Denk echt dat dit het beste is als volgende stap :j

janouk

:(:) Dikke knuffel voor jouw zoon en voor jou natuurlijk.

Ik hoop dat na jullie gesprek op school en met onderwijsinspectie snel alle partijen doordrongen zijn van de ernst en samen een goed plan van aanpak maken.

CynthiaV

Misschien is het een goed idee om een gesprek te vragen met het zorgteam erbij? Mijn ervaring is dat leerkrachten problemen niet altijd doorgeven aan het zorgteam en die zijn er nou juist voor dit soort problemen.
Heel veel sterkte ermee, het lijkt me verschrikkelijk om je als moeder zo machteloos te voelen.

Brainless

Liins schreef:
:n Is het enige wat ik nu volgens mij kan typen.

en dat is notabene 10 á 11 jaar? On-ge-lof-e-lijk!!!!

Idd, stappen ondernemen nu.. Want die kapotte boeken, kapotte bril enz enz moeten jullie oók nog betalen
om maar niet te praten of het geestelijk probleem wat je zoontje hierbij oploopt.

Heel veel succes en sterkte, en houd ons op de hoogte!
Want dit kan absolúút niet! :(:) :(:)

Als dingen vernield zijn door een ander, mogen de ouders van de vernielers betalen.
School is trouwens ook verantwoordelijk, die hoort op te letten (helemaal bij speciaalonderwijs).

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:45

TS, veel sucses bij je gesprek vanmiddag.

Maar dit is ook heel zuur voor je zoontje!

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 11:46

Ja machteloos inderdaad, daarom is hij nu thuis,...dan weet ik zeker dat er niets gebeurd!

Ik heb vrijdag in de mail aan de leerkracht ook gevraagd wat de procedure is om de ouders aansprakelijk te stellen voor de kapotte broek, helaas geen reactie hierop gekregen!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:46

claud31 schreef:
Wat ik ook erg vind is dat ik nog helemaal geen reactie heb op de email die ik vrijdagmiddag naar de leerkracht gestuurd heb.,....daarom nemen ze het naar mijn idee niet serieus genoeg

Als docent zijnde kan ik je vertellen dat emails lezen en beantwoorden niet prioriteit zijn. Waarshijnlijk heeft de docent de mail nog niet gelezen? Deze staat namelijk ook gewoon voor de klas op dit tijdstip.

Ik vind het echt van de zotte dat school geen actie onderneemt op de pesters. Ouders zouden ingelicht moeten worden en er zouden flinke sancties opgezet moeten worden. Ben heel benieuwd hoe het gesprek met school verloopt.

Craftly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:47

Nouja... :o
Dus als de pesters dit bij een leerkracht zouden doen word er ook gezegd "we gaan hier niks aan doen, want het zit nou eenmaal in hun gedrag"?
Denk het niet hoor. Die kinderen moeten toch ook weten waar de grens ligt? De school probeerd het niet eens...
Hier in de buurt heb je scholen die 1 speciaale klas hebben waar kinderen met leer en gedragsproblemen zitten.
Is er bij jullie niet zoiets in de buurt?

Anoniem

claud31 schreef:
Contact opnemen met die ouders zie ik niet zo zitten....denk dat het ook niet uithaald!

Sorry maar dat vind ik een hele rare aanname, zéker in het licht van dit probleem. Dit zou volgens mij juist een vrij eenvoudige en zéér doeltreffende stap kunnen zijn.
Je wilt als ouder toch ook alles geprobeerd hebben? Voorstellen dus! Niet geschoten altijd mis.

claud31 schreef:
ALs school mobiele telefoons verbied en je geeft je kind toch een telefoon mee, zegt al erg veel over de ouders!

Vooroordeel. Kijk daar mee uit! Wie zegt dat de ouders op de hoogte zijn dat het kind een mobiel mee heeft? Misschien denken zij wel dat dat ding keurig op de kamer ligt, maar is het kind heel gehaaid in zijn/haar gedrag omdat het natuurlijk wel heel "stoer" is om tóch een mobiel bij te hebben...

claud31 schreef:
Wat ik ook erg vind is dat ik nog helemaal geen reactie heb op de email die ik vrijdagmiddag naar de leerkracht gestuurd heb.,....daarom nemen ze het naar mijn idee niet serieus genoeg

Ehhhhh een leerkracht is ook maar een mens, die hebben ook weekeinde. Je stuurt op vrijdagmiddag mail en voelt jezelf niet serieus genomen als je op maandagochtend nog geen antwoord hebt? Hoe serieusgenomen moet die leerkracht zich voelen? Die heeft ook weekeinde.
Ik kan me voorstellen dat ze jouw mail eerst in het lerarenteam willen bespreken bijvoorbeeld, en dat ze er vanmiddag of morgen op terugkomen.

Ik snap dat dit je allemaal heel hoog zit. TERECHT ook. Maar kijk uit dat je zelf ook niet verzandt in vooroordelen en aannames. Probeer zo veel als als moeder mogelijk is toch boven de materie te blijven staan zodat je helder kunt blijven denken.

Ik wens je veel succes en sterkte, en hoop dat jullie heel snel een goede oplossing vinden met z'n allen.

Lauratje_88

Ik ben jaren lang gepest geweest er zijn maar 2 dingen die je kunt doen tegen pesters (in mijn ogen toch).
1. Van school veranderen
2. Je zoon leren voor zichzelf opkomen, leer hem klappen uit delen, leer hem een grote mond hebben.
Je mag klagen wat je wil school kan er niets tegen doen, want dan doen de pesters het stiekem en wordt het 2 X zo erg.
Bij mij heeft zelfs de directrice in de klas geweest en heeft met schorsing gedreigt maar de pesters gingen gewoon door maar dan na school, hoe vaak ik wel niet huilend naar huis ben gerend vol angst.
De enige die de pesters kan doen stoppen is je zoon zelf.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:48

Jeetje, wat een nachtmerrie.
Ik hoop voor jullie dat er daadwerkelijk naar een oplossing gezocht wordt, dit kan zo toch niet door gaan?
Zit je zoontje wel op het juiste speciaal onderwijs?

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:48

claud31 schreef:
Ja dit gebeurd op het schoolplein, of als de leerkracht is plassen, of een kop koffie halen....die kinderen weten precies wanneer ze dat kunnen doen...
Vorige keer toen ze hem bij de keel grepen liepen er leerkrachten en staigaires rond....maar die dachten dat ze een spel speelden :( -:(- -:(- -:(-
En zo is het elke keer,,,,telkens een anders smoesje om het niet hoeven op te merken....ben het zoooo zat!!

Ik vind ook dat dit veel en veel te ver gaat, maak me ernstige zorgen gezien de jonge leeftijd van de pesters....waar eindigt dit? in het ziekenhuis?? echt niet dus!!
Zowaar ik hier zit, za ik ervoor zorgen dat er met mijn zoontje niets meer gebeuren kan op school!!!

Ik weet wie de pesters zijn...en ga ook vragen als ik zometeen wordt teruggebeld of ik een aangifte kan doen, als dat mogelijk is doe ik dat natuurlijk!

Mijn zoontje haat vechtsporten, is er ook helemaal het type niet voor......dus dat gaat hem niet worden,

Je kan aan gifte doen hebben mijn ouder en ik in die tijd ook gedaan.
Die kinder werden toen (opgepakt mee genomen met de politie in uniform) en dit heeft toen z'n inpekt gemaakt dat ze niet meer hebben gepest.
Weet niet of ze dit nog doen weet wel dat het wel had gewerkt.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:49

Ik snap dat je nu met enorm veel woede en onmacht zit maar ik denk dat het voornaamste is dat je nu aanstuurt op een gesprek met school, zorgteam en leerkracht. Zet even een kop thee voor jezelf en pak pen en papier. Dan ga je in korte zinnen je verhaal opschrijven. Zet erin wat er gebeurd is, hoe jullie dit ervaren hebben en wat je nu eventueel van de school verwacht. Bedenk welke vragen je hebt voor de school cq leerkracht en zet deze eronder. Zodat je straks goed voorbereid bent als je een gesprek hebt. Blijf kalm, zet je standpunten uiteen en wacht op de reactie van school. Is die niet bevredigend dan kun je alsnog verdere stappen ondernemen.

Ik snap dat je nu enorm boos bent maar in het belang van je kind zul je nu eerst het gesprek aan moeten gaan.

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 11:49

Ik heb de leesbevestiging ontvangen op zaterdagmiddag....kans genoeg voor de leerkracht om te reageren lijkt me!
Ik heb vanochtend gemaild dat hij thuis blijft en daar krijg ik ook meteen reactie op....Ok, bedankt....dat was de reactie!!!

Er is maar 1 soort spec onderwijs ....dat is rec 4.....qua onderwijsaanbod zit hij er echt op zijn plek....krijgt goede leerstof..hij is ook hoogbegaafd en krijgt goede lessen aangeboden op zijn niveau, dat is allemaal meer dan prima....maar het grootste deel kinderen dat daar zit, daar hoort hij niet tussen....

Caira

Re: kind wordt enorm gepest, en bedreigd!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:52

Claud als je hulp wilt of gewoon even je verhaal kwijt wilt mag je me altijd bellen. Je kunt me pben voor mijn nummer.

em_papillon

Mee eens met Sonja. school doet wss heus hun best.. maar wat er buiten de schoolpleinen gebeurd zien ze nu eenmaal niet en valt ook buiten hun vakgebied.. Daarbij kunnen kinderen met asperger of andere autistische stoornis heel andere reacties geven dan andere kinderen. Zo kunnen ze bijvoorbeeld heel hard lachen wanneer hij bij de keel word gegrepen, puur uit angst en paniek.. dat kunnen leraren nu eenmaal niet altijd inschatten.. weten ze dat hij asperger heeft?

Verder vind ik het vreemd dat je geen contact op wilt nemen met die ouders.. of desnoods de ouders van de pesters.. Je kunt niet altijd bouwen op een ander, maar doe zelf ook wat :) Je wilt immers dat je kind het naar zijn zin gaat krijgen..

En in het ergste geval kan je hem in een andere klas stoppen.. andere school zou ik niet snel kiezen, omdat dat een enorme verandering is voor een kind met autisme.. :)

IMJ

Schandalig en ongelooflijk zielig voor jouw kind!
Ik vind toch ook dat de school hier echt beter op moet letten. Je wil je kind toch graag onbeschadigd thuis zien komen?

Ik zou ook met de ouders praten. Het zijn sexueel getinte opmerkingen. Vind dat de ouders hiervan op de hoogte moeten zijn. Hoop dat die kinderen zich dan vreselijk gaan schamen.

Uiteraard mag het niet (en zal je het ook niet doen) maar ik kan me zo voorstellen dat je die kinderen het liefst zelf even aan zou pakken.. bah!
Laatst bijgewerkt door IMJ op 17-01-11 11:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:53

Lauratje_88 schreef:
Ik ben jaren lang gepest geweest er zijn maar 2 dingen die je kunt doen tegen pesters (in mijn ogen toch).
1. Van school veranderen
2. Je zoon leren voor zichzelf opkomen, leer hem klappen uit delen, leer hem een grote mond hebben.
Je mag klagen wat je wil school kan er niets tegen doen, want dan doen de pesters het stiekem en wordt het 2 X zo erg.
Bij mij heeft zelfs de directrice in de klas geweest en heeft met schorsing gedreigt maar de pesters gingen gewoon door maar dan na school, hoe vaak ik wel niet huilend naar huis ben gerend vol angst.
De enige die de pesters kan doen stoppen is je zoon zelf.

Optie 2 is heel moeilijk voor kinderen met asperger.
Ze kunnen moeilijk onderscheid maken tussen een grapje en pesten.
Als je ze leert slaan, is de kans redelijk groot dat ze ook gaan slaan als iemand een onschuldig grapje maakt, of als iemand per ongeluk tegen ze aan loopt.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:53

TS ik heb twee Asperger-zoons van dezelfde leeftijd, ook heel slim en absoluut geen vechters. Jouw verhaal kan ook onze nachtmerrie worden. Alleen mijn jongens zijn geindiceerd voor Rec 2.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:54

claud31 schreef:
Ik heb de leesbevestiging ontvangen op zaterdagmiddag....kans genoeg voor de leerkracht om te reageren lijkt me!
Ik heb vanochtend gemaild dat hij thuis blijft en daar krijg ik ook meteen reactie op....Ok, bedankt....dat was de reactie!!!

Ook een docent heeft weekend.
Wellicht wil deze persoon met collega/ teamleider/ directie de situatie bespreken voor deze reactie geeft. Allemaal mogelijkheden. Je kunt niet verwachten dat de docent a la minute een primaire reactie geeft op jouw email. Je zal ongetwijfeld iets horen van ze.

En met de ouders praten?? Nooit doen!
Ouders zijn het voorbeeld voor kinderen he, die hebben dit gedrag niet zomaar ergens vandaan. Om problemen te voorkomen moet je dit bij school neerleggen, dat is tenslotte de plek waar de pesterijen zich afspelen. Zij zijn verantwoordelijk voor een veilig plek voor hun leerlingen, zij moeten dit regelen. Zij moeten er sancties opzetten.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:55

En de kinderen aanspreken die je zoon pesten? Dat wil vaak ook wel indruk maken. Ik bedoel, als de leerkrachten het niet doen, dan zelf maar iets ondernemen. Mijn kind werd ook gepest en deed niets terug. Van school mogen ze niet iets terug doen, slaan of schoppen maar die kinderen zijn zo geniepig, die doen dat altijd op een moment dat de juf niets ziet. :n Van mij mocht hij terug slaan en of schoppen. School was het hier niet mee eens, ik wel en ik ben de 'baas'. Afijn, ze begonnen weer en hij heeft er direct op terug gemept en het was klaar. Ik ben geen voorstander van vechten maar als de kinderen die gepest worden nooit iets terug doen zijn ze altijd de klos.

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 11:55

Gelukkig zal mijn kind dat niet doen Brainless, hij snapt heel goed wanneer iets menens is of per ongeluk...gelukkig maar!

Maar mijn zoontje houdt niet van geweld,...nooit van gehouden ook.....en omdat hij niets terug doet is hij een heel makkelijk slachtoffer...daarbij heeft ie interesses die best raar zijn voor een 10 jarige...maar dat is nog geen reden om zo gepest te worden!

Goof, dat ben ik helemaal met je eens!