Wie betaalt op eerste date?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:16

Ik lees dat heel veel mensen hier hun helft betalen, en ik kijk daar eerlijk gezegd best van op := Niet dat ik zo'n profiteur ben hoor, maar als een jongen mij mee uit eten wil nemen, mag hij ook de rekening betalen vind ik.

Creatas

Re: Wie betaalt op eerste date?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:18

Seraphim: Ja maar tegenwoordig vraag je als vrouw zijnde ook wel eens man mee natuurlijk... Betaal je dan als de 'vrager' ook?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:20

Als de man het vraagt vind ik alsnog 50/50.
Heb anders een schuldgevoel, zeker als ik niets in hem zie.

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:23

Arghhhhh waarom schuldgevoel???
Hij gaat niet voor niks met je uit, hij ziet wat in een eventuele verdere relatie of zo, dan mag hij daar toch ook een beetje in investeren???

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:25

Ik niet!!

Dit jaar zijn we 11 jaar getrouwd! :D Dus zo erg vond hij het niet om te betalen! Vindt dat een man er wel wat voor over moet hebben. Mijn zus heeft er één gehad die liet date 1, 2, 3, 4, 5 door haar betalen. Je zou hem toch zo een schop geven!!
Ben daar ouderwets in en dat heeft prima gewerkt!

Sin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:27

moonvw schreef:
Ik niet!!

Dit jaar zijn we 11 jaar getrouwd! :D Dus zo erg vond hij het niet om te betalen! Vindt dat een man er wel wat voor over moet hebben. Mijn zus heeft er één gehad die liet date 1, 2, 3, 4, 5 door haar betalen. Je zou hem toch zo een schop geven!!

Ik zou sowieso niet 5 dates achter elkaar alles betalen. 1 date prima, maar dan mag hij alles van de tweede date betalen. Ik heb ook geen geldboompje in mn tuin!

Heeft ze hem na die 5 dates nog wel weer gezien? :P

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:29

Creatas schreef:
Seraphim: Ja maar tegenwoordig vraag je als vrouw zijnde ook wel eens man mee natuurlijk... Betaal je dan als de 'vrager' ook?

Dat is een goeie vraag, ik zou het niet weten eerlijk gezegd. Maar daarbij komt dat ik qua dates enzo best 'traditioneel' ben en het meestal van de man uit laat gaan.

concetto

Als ze slim is niet, wat moet je met zo'n knieperd!!!

annehoe

zo te horen heb je er al met hem over gesproken en staat hij er op om te betalen.. Aan je verhaal te horen heb ik het gevoel dat je al aangegeven hebt dat jij dit liever niet hebt. Als hij dan nog steeds graag wil betalen zou ik hem laten betalen.. Maar dan wel eisen dat jij de vervolg date betaald...(mits deze komt)

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:30

Sin_ schreef:
moonvw schreef:
Ik niet!!

Ik zou sowieso niet 5 dates achter elkaar alles betalen. 1 date prima, maar dan mag hij alles van de tweede date betalen. Ik heb ook geen geldboompje in mn tuin!

Heeft ze hem na die 5 dates nog wel weer gezien? :P

Tja ze was zo in love! Heeft een jaar geduurd voordat ze de profiteur dus die schop gaf! Was trouwens wel zo bijdehand om te vragen of hij uberhaubt wel een portemonne had of een portemetniks! :D

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:37

Ik vind het prettig om voor mezelf te betalen en ben uberhaupt iemand die liever trakteert dan dat iemand anders voor me betaalt..
Ik zou dus eigenlijk altijd voor 50/50 gaan tenzij hij er echt op staat om te betalen. :) Je moet vooral doen waar je je goed bij voelt.

Bij mijn eerste date een tijdje terug heb ik betaald, was meneer het overigens niet mee eens, maar ik was sneller. :')
Ik had ook zelf voorgesteld om wat te gaan drinken en dan vind ik eigenlijk wel dat ik ook moet betalen.

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:51

Ik heb hier gisteren dus letterlijk bijna ruzie om gehad! Jongen stond er echt op om de hele avond alles voor me te betalen en ik vind dat rete irritant! Punt 1, ik beslis zelf wel of ik betaal of niet. Punt 2, ik voel me een enorme profiteur als iemand dat voor me moet doen, hij was me bovendien ook al thuis komen ophalen. Punt 3, ik ben een onafhankelijk persoon en kan best wel mijn eigen uitjes betalen!

Ik vind het anderzijds natuurlijk ook super lief van hem! Heb hem ook heel hard bedankt de hele avond en heb op het einde van de avond ook gewoon stiekem 10 euro in z'n zak gestoken :D.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:58

Ik vind het heel normaal als de jongen betaalt, en vind het zelfs wel hoffelijk.
Ik heb best wel een beetje emancipatie in me, maar als het op daten aankomt overheert toch het gevoel: jongen betaalt, want jongen onderhoudt het meisje. :+:
Word ik echt niet door beledigd hoor :D
En ik heb ook niet echt het gevoel dat ik hem dan wat verschuldigd ben.
Komop, het is maar een etentje :')

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:00

Polaris schreef:
Ik vind het heel normaal als de jongen betaalt, en vind het zelfs wel hoffelijk.
Ik heb best wel een beetje emancipatie in me, maar als het op daten aankomt overheert toch het gevoel: jongen betaalt, want jongen onderhoudt het meisje. :+:

Go girl!!! helemaal mee eens!!!!

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:00

Hoffelijk vind ik het zeker, dus als meneer er perse op staat dan geef ik wel toe hahaha! :+:

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:06

kyraliam schreef:
Hij gaat niet voor niks met je uit, hij ziet wat in een eventuele verdere relatie of zo, dan mag hij daar toch ook een beetje in investeren???

Investeren in een relatie doe je toch niet met geld. :7

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:07

Soet schreef:
kyraliam schreef:

Investeren in een relatie doe je toch niet met geld. :7

Maar wel door op date te gaan :P

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:08

kyraliam schreef:

Later, niet op de eerste date. ;)

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:09

hahahahah jullie zijnn allemaal new fashion girls!!!
Waar is de romantiek

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:15

Nou voor mij komt de romantiek toch wel met een roosje ofzo hoor! Daar heeft geld niets mee te maken :)).

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:19

Ik stel wel voor om mee te betalen maar ik kom eigenlijk altijd mannen tegen die heel charmant de rekening op zich nemen!

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:20

Liefde is romantiek, alleen de room is er snel af en dan blijf je zitten met het antiek!!
HIHIHIHIIH

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:21

Ik was laatst met mijn vriend ergens en hij stond er echt op dat hij wilde betalen. Naja dan kan ik er niks tegen doen ookal zei ik, ik betaal mijn deel wel. Nee mocht niet.
Vond het ook wel iets hebben hihi :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:23

Een vriend en een date vind ik dan toch weer iets anders.
Maar een vriend laat ik ook niet alles betalen ook al dringt hij aan dat hij dat wil, betaal zelf ook af en toe hoor!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:56

Polaris schreef:
Ik vind het heel normaal als de jongen betaalt en vind het zelfs wel hoffelijk.
Ik heb best wel een beetje emancipatie in me, maar als het op daten aankomt overheerst toch het gevoel: jongen betaalt, want jongen onderhoudt het meisje. :+:

Na 25 jaar date ik sinds kort ook weer af-en-toe en ik kan me wel in het bovenstaande vinden :) .
Had eerlijk gezegd niet van mezelf gedacht dat ik er zulke traditionele opvattingen op na hou :+ .
Het scheelt misschien wel dat degene met wie ik date, geen jongens meer zijn die nog op school zitten/studeren/bijbaantje hebben en het niet zo breed hebben.
Als we aansluitend nog ergens wat gaan drinken, zorg ik er meestal wel voor dat ík degene ben die de rekening voor de drankjes krijg :) .