vreemdgaan; de aard van het beestje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 18:38

Aard van het beestje, absoluut. Zoals hierboven mij al is vermeld, heb je het gen of niet. Ik heb 't niet, m'n man ook niet.

Ik heb 't geprobeerd hoor, zo'n vrije relatie. Maar nadat m'n vriendje het voor de eerste keer met een ander deed heb ik het uitgemaakt. Ik kon het gewoon niet aan. Het idee dat ie in een ander wijf had gezeten...het voelde gewoon smerig.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 18:45

wauw wat een verschillende reacties zeg.

Interessant stuk mareska, verklaard een hoop in ieder geval ;). Bij mij zit het me niet in mijn aard, absoluut niet. Ik heb 3 jaar een relatie gehad en er achtergekomen dat meneer regelmatig de bloemetjes buiten zette. En dat heeft me behoorlijk kapot gemaakt.

@ donroubos; ik trek me er wel degelijk wat van aan, ik ben zelf echt absoluut never jaloers, maar deze beste dude belazerd mij ook. Bovendien wil ik een vent die-als het even niet goed gaat- ook gewoon z'n kleine vriend in zijn broek kan houden. Want ups en downs horen er nou helemaal bij.

@ Nanne, het is wel leuk om te zien dat wij dus inderdaad echt het tegenover gestelde zijn, ik zit me helemaal op te vreten van schuldgevoel naar die vriendin toe(terwijl ik er natuurlijk niks aan kan doen) terwijl jij je daar van af kunt zetten ;)

Nanne

Re: vreemdgaan; de aard van het beestje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 18:56

Mooi om te lezen hoe verschillend mensen denken over één onderwerp. :)

Shanna,

Ik heb respect voor het feit dat jouw vriend zo goed met jouw levensstijl om kan gaan. Ik durf niet te zeggen of ik dat zelf ook zou kunnen als ik in zijn positie had gezeten.
Het laat wel zien dat hij echt van je houdt.
Maar respecteert hij het echt volledig of zijn er toch wel momenten dat je merkt dat het hem dwars zit?

Alex,

Soms heb ik het ook wel hoor. Een van die mannen, verleden tijd, waar ik wat mee gehad heb had een hele leuke en lieve vriendin waar ik ook mee omging/ga en ik werkte een paar jaar met zijn schoonmoeder waar ik het ook heel goed mee kon vinden. Soms dacht ik wel eens "Waar ben ik mee bezig?" maar het is nooit uitgelekt en de pret die wij samen hadden overheerste voor mij. Nog steeds heb ik een zwak voor hem, maar ik blijf tegenwoordig wel meer bij hem uit de buurt omdat ik merkte dat hij verliefd werd en dat wil ik niet.
Ik houd mezelf voor dat als ze niet vreemd gaan met mij, ze het wel met een ander doen. De uitdrukking "daar voel je niks van" gebruik ik ook regelmatig als ik er met vriendinnen over spreek.
Ik ben echt niet trots op het feit dat ik het aanleg met bezette mannen, maar soms gebeurt het nou eenmaal en ik ben geen type voor een vaste relatie en heb liever de lusten dan de lasten. Ik draaf ook niet op als hun zin hebben, het is andersom. Ik ben nl geen gebruiksvoorwerp.

Ik wil overigens nog even zeggen dat ik blij ben dat er niet vervelend word gereageerd op mijn posten, ik kan mezelf namelijk voorstellen dat een hele hoop meiden dit absoluut niet goedkeuren. Heb zelf ook even getwijfeld of ik het zou posten, maar ik wou toch mijn mening geven. :)

DonRoubos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 18:57

Alexx schreef:
wauw wat een verschillende reacties zeg.

Interessant stuk mareska, verklaard een hoop in ieder geval ;). Bij mij zit het me niet in mijn aard, absoluut niet. Ik heb 3 jaar een relatie gehad en er achtergekomen dat meneer regelmatig de bloemetjes buiten zette. En dat heeft me behoorlijk kapot gemaakt.

@ donroubos; ik trek me er wel degelijk wat van aan, ik ben zelf echt absoluut never jaloers, maar deze beste dude belazerd mij ook. Bovendien wil ik een vent die-als het even niet goed gaat- ook gewoon z'n kleine vriend in zijn broek kan houden. Want ups en downs horen er nou helemaal bij.

@ Nanne, het is wel leuk om te zien dat wij dus inderdaad echt het tegenover gestelde zijn, ik zit me helemaal op te vreten van schuldgevoel naar die vriendin toe(terwijl ik er natuurlijk niks aan kan doen) terwijl jij je daar van af kunt zetten ;)

Ik wil je ook eraan herinneren dat ik niks goedpraat voor hem hé! Ik ben ook niet voor het vreemdgaan ding, juist alleen voor het praten enzo. Maar, zo'n jongen moet je gewoon van je af zetten. Het is makkelijker gezegd dan gedaan zeggen de meeste mensen dan, maar het is ook makkelijk. Je moet het alleen ook zelf willen...

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 19:07

@ Nanne, dat vind ik ook leuk, en wat betreft jouw omgang; ik vind dat het, ten eerste, niet jouw verantwoordelijkheid is, want hierbij is het de man die vreemdgaat, en jij niet. En ten tweede dat je het zelf moet weten ;)
@ Donroubos, ik snap dat je het niet opneemt, en wat deze man betreft ben ik er al vanaf. Alleen heeft het vreemdgaan dus de afgelopen jaren een grote rol in mijn leven gespeeld terwijl ik zelf helemaal trouw ben. Vandaar dat ik benieuwd ben hoe de rest er over denkt ;)

DonRoubos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:13

Alexx schreef:
@ Nanne, dat vind ik ook leuk, en wat betreft jouw omgang; ik vind dat het, ten eerste, niet jouw verantwoordelijkheid is, want hierbij is het de man die vreemdgaat, en jij niet. En ten tweede dat je het zelf moet weten ;)
@ Donroubos, ik snap dat je het niet opneemt, en wat deze man betreft ben ik er al vanaf. Alleen heeft het vreemdgaan dus de afgelopen jaren een grote rol in mijn leven gespeeld terwijl ik zelf helemaal trouw ben. Vandaar dat ik benieuwd ben hoe de rest er over denkt ;)

En gelijk heb je, waarom zou je niet om andere hun mening vragen :)? Kijk als je nou echt weer aan een jongen begint, zorg dan dat je achtergrond informatie krijgt. Wie zitten er in zijn vriendenkring? Kunnen die je wat over zijn ex-en vertellen? Hoeveel heeft hij er gehad? Wat zijn zijn hobby's? Allemaal van die simpele dingetjes waar je weer zekerheid van krijgt. Want, als je van meerdere mensen hetzelfde verhaal krijgt dan weet je dat de waarheid gesproken word. Klopt zijn verhaal niet met die van zijn vrienden of wie dan ook? Dan kan je daar altijd op inspelen. Vreemdgaan is te voorkomen door een verstandige keus te maken met wie je gaat. Er zit een verschil in tussen Aandacht-geil en Seksverslaafd :)

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:37

Ik denk dat het voor een deel de aard van het beestje is, maar dat het ook ligt aan hoe je relatie gaat. Er zijn mensen die zich erg goed kunnen inhouden en het alleen bij flirten laten, maar er zijn ook mensen die de verleiding niet kunnen weerstaan en vreemdgaan. Ik denk dat ze dit vooral doen als de spanning in hun eigen relatie een stuk minder of weg is of als het gewoon niet meer goed gaat. En dan bedoel ik niet een keer een klein ruzietje, maar echte twijfels.

Ik heb dit zelf ook meegemaakt. Ik had een relatie van 3 jaar (m'n eerste echte) toen ik een jongen tegenkwam. Mijn gevoel voor m'n vriend (nu ex dus) was al een stuk minder en het was om die reden al een keer uitgeweest. Voor mij was de lol er gewoon vanaf, het was TE serieus. We zaten alleen maar op de bank films te kijken, hij wilde nooit iets leuks doen.
Toen leerde ik dus die jongen kennen. Nou, ik had er in die 3 jaar natuurlijk wel meer leren kennen, maar wat was deze LEUK.. Het klikte op elk gebied en naarmate we elkaar beter leerden kennen dacht ik: dit is hem, dit is de jongen waar ik stiekem ECHT naar op zoek was. Het gevoel bleek wederzijders te zijn en we werden verliefd. Maar.. ik had dus nog een vriend. Een vriend waar ik erg veel om gaf, dat zeker. We hadden in die 3 jaar toch een serieuze relatie opgebouwd, dat gooi je niet zomaar weg. Ik wist dat hij mij absoluut niet kwijt wilde en ik was zo bang om het uit te maken, terwijl ik het in m'n hoofd al gedaan had. Ik wist dondersgoed wat ik wilde (waar ik uiteraard erg goed over na heb gedacht), maar de knoop doorhakken heeft zoveel moeite gekost.
Ik hoef er denk ik niet bij te vertellen dat ik inmiddels al een paar keer vreemd was gegaan met de leuke nieuwe jongen. ;) Niet zonder spijt hoor, ik voelde me wel raar tegenover m'n vriend en wist dat ik iets deed wat eigenlijk niet kon. Maar de verleiding.. men, die was zo groot.

Nu ben ik dus nog steeds samen met die leuke jongen en de band die we hebben is zo sterk. De band die ik met m'n ex had is nog niet eens de helft van wat ik nu met m'n huidige vriend heb. Hij is mijn beste vriend, we vertellen elkaar alles, kunnen heel gek doen samen.. Het klikt zoals ik al zei op alle gebieden. Ik ben dus erg blij met de keuze die ik destijds heb gemaakt en ik weet zeker dat ik niet vreemd zal gaan bij m'n huidige vriend. Ten eerste omdat het niet in mij zit (heb alleen in een moeilijke situatie gezeten waardoor het wel gebeurde) en omdat dit echte liefde is. :)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:50

ILOVE_TARA schreef:
Ten eerste omdat het niet in mij zit (heb alleen in een moeilijke situatie gezeten waardoor het wel gebeurde) en omdat dit echte liefde is. :)

Wat je verder je keuzes zijn in het leven gaat mij niet zoveel aan, maar ik vind wel dat je zwakke excuses zoekt voor je vreemdgaan bij je vorige vriend.

Misschien was jij wel de grote liefde van je ex. Moet je je voorstellen hoe het het zou zijn als je grote liefde je vertrouwen zo zou ondermijnen. Ik kan eigenlijk weinig begrip opbrengen voor iemand die, naast het uitmaken van de relatie, wat al een behoorlijke impact heeft, ook nog een paar schoppen nageeft met vreemd te gaan. Simpelweg omdat jij 'het een moeilijke situatie' vond.

Ik heb het nog niet meegemaakt, maar ik kan me zo voorstellen dat dit een grote kwauw geeft op je vertrouwen in de mens(heid). Ik mag er niet aan denken om zo te worden achtergelaten door mijn vriend, die vervolgens vrolijk huppelend verder gaat met de nieuwe liefde van z'n leven :n .

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:58

Oh, ik geef je daarin helemaal gelijk hoor. Natuurlijk doe je daar iemand enorm pijn mee en moet er ook niet aan denken dat mijn huidige vriend hetzelfde bij mij zal doen. Maar als je nog nooit in zo'n situatie hebt gezeten denk ik dat je het ook niet echt begrijpt. Logisch natuurlijk, want als je het zo zwart op wit leest klinkt het ook heel hard. Maar soms doe je onder bepaalde omstandigheden domme dingen, waarvan je later spijt hebt. Ik zat tussen 2 jongens in. Aan de ene kant m'n vriend, met wie ik al lang samen was maar waarmee het al zeker een jaar een stuk minder ging.. en aan de andere kant een jongen waar ik echt gek op was geworden en die perfect bij mij paste. En ik kon de verleiding niet weerstaan.. Ben er ook niet trots op, als ik het kon veranderen had ik het ook anders aangepakt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:33

Ik vind genen als het geen flutonderzoek is, geen excuus of reden.
Uiteindelijk zijn genen er, zoals heel veel gedragingen maar een minimaal tot super kleine oorzaak van het gedrag

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:45

Ik denk wel dat je eerder vreemdgaat als je geen goede relatie hebt..
Ikzelf zou het nooit kunnen, mijn vriend bedriegen daarvoor ben ik te gek op hem en wil ik hem niet kwetsen..

Mocht hij vreemd gaan zou ik het erger vinden als hij een hele relatie zou hebben i.v.m. dat dat wel met liefde te maken heeft, dan dat hij puur voor de lust een slippertje gemaakt heeft..

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:49

Carmen schreef:
Ik denk dat niemand vreemd zou gaan als die echt van zijn/haar partner houdt, en echt verliefd is. Ik ben hier overtuigd van.

En toch he, als iemand al eens is vreemdgegaan weet je dat hij/zij het kan... Ik zou zo iemand nooit kunnen vertrouwen...

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:52

Makkelijk zeggen zo'n gen..... Geeft vreemdgaanders weer een mooi excuus om hun seksuele driften niet te bedwingen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:12

JuliaMaria schreef:
Makkelijk zeggen zo'n gen..... Geeft vreemdgaanders weer een mooi excuus om hun seksuele driften niet te bedwingen. ;)

'Sorry, ik heb ff last van mn gen!' :')

Wat vinden jullie dan van diegene waarmee vreemd wordt gegaan? Als je weet dat de jongen een vriendin heeft, ga je daar dan mee door?

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:20

Joolien schreef:
Wat vinden jullie dan van diegene waarmee vreemd wordt gegaan? Als je weet dat de jongen een vriendin heeft, ga je daar dan mee door?

Ik vind het persoonlijk "not done" om verder te gaan met iemand als je erachter komt dat diegene een relatie heeft. Verplaats jezelf maar eens in die betreffende vriendin.."Wat u niet wilt dat u geschiedt"....Verder zegt het genoeg over de man in kwestie zelf. Er zijn meer mannen dan kerken dus loopt er ergens wel een hele leuke rond die wel vrijgezel is.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:23

Joolien schreef:
JuliaMaria schreef:

'Sorry, ik heb ff last van mn gen!' :')

Ik ben zo iemand.. Maar ooit komt het boontje op z'n loontje..

Ik kan mezelf heel makkelijk afsluiten voor dat soort dingen. Ik ben niet degene die alles op het spel zet, dat is hij zelf. En hij kiest daar ook zelf voor. :j

De man die nu achter mij aanzit heb ik al een aantal keer afgewezen en toch blijft hij volhouden. Hoe langer hij vol blijft houden, des te groter word de kans dat ik hap..

Ik ben er niet trots op, maar ik schaam mezelf er ook niet voor.

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:28

@ Joolien: Vind ik een beetje dubbel. Als ik naar de situatie kijk waarin ik heb gezeten (staat ergens hierboven).. Ik had een vriend waarbij ik nooit 1 stap verkeerd had gezet, maar ik kwam een jongen tegen die veel beter bij mij paste. Dat kan gebeuren, en ik gaf die jongen (mijn huidige vriend) ook het vertrouwen dat het tussen ons goed zal komen. Had hij dan 'van mij af moeten blijven', omdat ik een vriend had waarmee ik niet meer gelukkig was, terwijl ik echt met hem verder wilde?
Wat ik persoonlijke not done vind is mannen (en ook vrouwen) een ander ontmoeten en diegene valse hoop geven, terwijl ze eigenlijk niet van plan zijn om hun huidige relatie op te geven. Heb het nog nooit meegemaakt, maar ken wel verhalen van vriendinnen.. Dan ben je echt van twee walletjes aan het eten.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:30

Nanne schreef:

Ik kan mezelf heel makkelijk afsluiten voor dat soort dingen. Ik ben niet degene die alles op het spel zet, dat is hij zelf. En hij kiest daar ook zelf voor. :j

De man die nu achter mij aanzit heb ik al een aantal keer afgewezen en toch blijft hij volhouden. Hoe langer hij vol blijft houden, des te groter word de kans dat ik hap..

Maar stel dat jij het was...degene die bedrogen werd door haar partner. Hoe zou jij je dan voelen?

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:32

ILOVE_TARA schreef:
Had hij dan 'van mij af moeten blijven', omdat ik een vriend had waarmee ik niet meer gelukkig was, terwijl ik echt met hem verder wilde?

Je had je relatie eerst kunnen verbreken....was eerlijker geweest dan vreemd te gaan. Althans ik neem laatste aan naar aanleiding van je post.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:36

Yinnar schreef:
Nanne schreef:

Maar stel dat jij het was...degene die bedrogen werd door haar partner. Hoe zou jij je dan voelen?

Ik zou dat niet leuk vinden nee. Dat zeg ik eerlijk.

Het zou mij pijn doen dat mijn partner mijn vertrouwen op die manier zou schaden. Maar de waarheid is, is het niet mij dan is het wel met een ander.

Ik zal mijn acties echt niet goed praten, want ik weet heel goed wat ik doe. Een vriendin zou ik zoiets niet aan kunnen doen, dat is mij één keer gebeurd en dat vind ik vreselijk ondanks dat ze er nooit achter gekomen is. Soms hoor ik ook pas achteraf dat ze getrouwd/bezet zijn.

Maar op dit moment past de rol van "de ander" ook beter in mijn leven dat een vaste relatie. Wel de lusten, niet de lasten.

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:38

@ Yinnar: Ja had gekund, maar ik wilde er eerst zeker van zijn dat het de goede keuze was en dat het goed zat tussen mij en m'n huidige vriend. Ik wilde niet zomaar een relatie van 3 jaar weggooien. Pas toen ik zeker was van m'n zaak heb ik het uitgemaakt. En dat ik toen al vreemd was gegaan is dom, maar is niet goed te praten. Ik kon de verleiding gewoon niet weerstaan.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:48

Ik ben van mening dat het een eenmalige fout kan zijn.
En dat áls iemand echt wilt veranderen, dat dat ook kan :j
Maar dan moet diegene het wel zelf willen.

Ik heb 't zelf ook meegemaakt (nee, ik ben zelf niet vreemdgegaan ;) )
Helemaal in het begin van m'n relatie. We zijn nog steeds samen, en niemand die daar tussen komt.
Mijn vriend is 200% veranderd, in positieve zin. Ik zeg niet dat het makkelijk is geweest, maar het kán wel.
Voor mij is het nog steeds niet altijd makkelijk hoor, soms zijn het de kleine dingen die even pijn doen. Als ik het bijv op tv zie, in een film, serie, wat dan ook. Dan denk je er ineens aan terug. Maar dan zet ik gewoon iets anders op :P
Tussen ons gaat het nu super.. Nog steeds.

Ik vind vreemdgaan walgelijk. Echt.. Je doet er iemand zo ontzettend veel pijn mee!

Ik vind de mensen ook walgelijk, die bijv zelf vrijgezel zijn, maar wel sex hebben of wat dan ook, met iemand die dus wel een vriend/vriendin heeft, en dat ook weten. Dan ben je in mijn ogen net zo fout bezig.. En stiekem hoop ik dan altijd dat het diegene zelf ook een keer overkomt :o
Hoeveel pijn zoiets doet, is niet te omschrijven (als je van diegene houdt uiteraard ;) )

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:49

Nanne schreef:

Het zou mij pijn doen dat mijn partner mijn vertrouwen op die manier zou schaden. Maar de waarheid is, is het niet mij dan is het wel met een ander.

Ik zal mijn acties echt niet goed praten, want ik weet heel goed wat ik doe. Een vriendin zou ik zoiets niet aan kunnen doen, dat is mij één keer gebeurd en dat vind ik vreselijk ondanks dat ze er nooit achter gekomen is. Soms hoor ik ook pas achteraf dat ze getrouwd/bezet zijn.

Maar op dit moment past de rol van "de ander" ook beter in mijn leven dat een vaste relatie. Wel de lusten, niet de lasten.

Ik begrijp wel wat je bedoelt. Ik ben iemand die ooit is belazerd dus weet hoe het voelt. Mijn motto is: "als je beter kunt moet je beter gaan" maar verbreek eerst je relatie. En daarbij, wat heb je aan zo'n vent. Als hij iemand anders ziet ben jij ook weer afgedankt. Lijkt mij ook geen prettige ervaring. Ik zou de eer aan mezelf houden. Er zijn echt ook heel veel leuke vrijgezelle mannen hoor! ;)

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:49

Nanne schreef:
Yinnar schreef:

Dat kan toch ook met iemand die ook vrijgezel is?

@ Yinnar; eens. Verbreek eerst je relatie, dan kan je doen wat je wilt..

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:52

ILOVE_TARA schreef:
@ Yinnar: Ja had gekund, maar ik wilde er eerst zeker van zijn dat het de goede keuze was en dat het goed zat tussen mij en m'n huidige vriend. Ik wilde niet zomaar een relatie van 3 jaar weggooien. Pas toen ik zeker was van m'n zaak heb ik het uitgemaakt. En dat ik toen al vreemd was gegaan is dom, maar is niet goed te praten. Ik kon de verleiding gewoon niet weerstaan.

Ik denk dat het moment dat je warme gevoelens koestert voor een ander die wat dieper gaan dan een gewone vriendschap de kans groot is dat je relatie niet meer is wat het was. Ik (ver)oordeel (je) niet hoor. Ben heel erg genieuwd wat mensen beweegt dit te doen in de wetenschap dat ze iemand enorm kwetsen.