Paypal, wie heeft er ervaring mee??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DonRoubos

Re: Paypal, wie heeft er ervaring mee??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 22:11

Paypal heeft bij mij al eens een vreselijke domper verzorgt, dus ik kies er niet meer voor. Ik had iets verkocht en diegene moest mij 200 euro betalen, maar hij trok het terug en toen ik bezwaar ertegen deed werd mijn account gebanned. 1 groot zooitje daarzo, niet doen als je gaat handelen.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 23:09

rina schreef:
@Cissy zover ik weet zijn CC betalingen niet verzekerd. Ik zou dat even heel goed nakijken als ik jou was. Staat ergens in de kleine lettertjes. Heb dat ooit eens opgezocht vanwege een mailtje van PP daarover.

Je kunt bij de meeste credit cards wel snel je geld terugkrijgen. Daarvoor moet je contact opnemen met de credit card maatschappij en zeggen dat het een betwiste betaling is of de goederen niet geleverd zijn en dan krijg je je geld terug. Het is dan dus veiliger je paypal aan je CC te koppelen dan aan je bankrekening, omdat het dan (als ik de eerdere posts goed begrijp) een incasso is.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 23:11

precies, dat dacht ik dus ook.

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 23:40

Paypal voor mij ook nooit meer.. Had het nog maar net 1 a 2 maanden tot dat er op een zondagnacht om half 4 opeens 99 euro van me bankrekening naar (gelukkig) me eigen paypal rekening.. Maar niemand wist wie dat had gedaan, paypal tig x gebeld, en ze snapten er niks van.. Ik ook niet.. Via bank gelukkig terug kunnen boeken voordat het verder was geboekt, en paypal geblokkeerd...
Vreemde zaak

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 00:02

dammie1 schreef:
rina schreef:
@Cissy zover ik weet zijn CC betalingen niet verzekerd. Ik zou dat even heel goed nakijken als ik jou was. Staat ergens in de kleine lettertjes. Heb dat ooit eens opgezocht vanwege een mailtje van PP daarover.

Je kunt bij de meeste credit cards wel snel je geld terugkrijgen. Daarvoor moet je contact opnemen met de credit card maatschappij en zeggen dat het een betwiste betaling is of de goederen niet geleverd zijn en dan krijg je je geld terug. Het is dan dus veiliger je paypal aan je CC te koppelen dan aan je bankrekening, omdat het dan (als ik de eerdere posts goed begrijp) een incasso is.

Je zult het mss via je CC maatschappij makkelijker terugkrijgen, ik doelde alleen op de Paypal kopersbescherming. Die vergoed zover ik weet alleen maar bij betalingen met je bankrek.

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 00:10

Er was op tv een heel verhaal over dat er mee gefraudeerd wordt. Dus niet zo veilig als ze doen voorkomen.
Als je googled kom je de verhalen wel tegen.

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 10:37

ik heb het al jaren, zonder problemen.. en mijn man nog veel langer..
met alles kan welleens wat misgaan.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 10:56

Als KOPER ben je prima beschermd, als VERKOPER absoluut niet!! Mensen Google eens PayPall oplichting of fraude en je schrikt je helemaal lam!! Dat gaat wel verder dan Er kan van wel eens misgaan hoor!
Er is zelfs een heel progamma bij Tros Radar over geweest!!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 12:47

Rina, mijn akkefietje als koper is anders ook gewoon via mn CC afgeboekt en weer teruggestort door Paypal.

Bij Tros radar komen inderdaad dingen voorbij die mis gaan, maar daar zitten ook andere gerenommeerde bedrijven bij zoals KPN Essent etc. Moet je dan maar je geld weer in een oude sok onder je matras stoppen en geen spullen meer kopen zonder contant af te rekenen? Bij pinautomaten gaat ook wel eens wat mis, ik pin er niet minder om hoor.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 14:19

cissy schreef:
Rina, mijn akkefietje als koper is anders ook gewoon via mn CC afgeboekt en weer teruggestort door Paypal.

Bij Tros radar komen inderdaad dingen voorbij die mis gaan, maar daar zitten ook andere gerenommeerde bedrijven bij zoals KPN Essent etc. Moet je dan maar je geld weer in een oude sok onder je matras stoppen en geen spullen meer kopen zonder contant af te rekenen? Bij pinautomaten gaat ook wel eens wat mis, ik pin er niet minder om hoor.

Er is wel een verschil. Je kunt voor pinnen een maximum bedrag instellen per dag, dat beperkt de schade.
Terwijl als Paypal een betaling van EUR 890 door laat gaan, je hier niets tegen kan doen.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 14:52

Ik heb laatst paypal aangemaakt omdat ik een exclusief paar schoenen uit het buitenland heb besteld. Ze zijn nog niet binnen en begin een beetje mijn twijfels te krijgen... :=
Met PayPal sta je wel in je recht als je niks ontvangt, je bent dan verzekerd ofzo. Ik weet niet precies hoe het zit maar je kan geloof ik je geld terug krijgen als je niks hebt ontvangen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 15:01

cissy schreef:

Was vroeger ook zo. Ik heb jaren geleden ook een betaling via CC terug gehad. Maar dat is sinds een jaar of 2 veranderd. Echt kijk maar in hun voorwaarden voor kopersbescherming.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 15:32

Ik heb een PayPal account aan mijn gewone bankrekening gekoppeld. Creditcard hebben wij niet, dus daar koppel ik het ook niet aan :)
PayPal staat enorm in voor de kopers, dus mocht er iets zijn moet je naar hun toe gaan.
Verder is het volledig betrouwbaar, en ben je via PayPal tot 250 euro zowieso verzekerd!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 16:33

Courses schreef:
Ik heb een PayPal account aan mijn gewone bankrekening gekoppeld. Creditcard hebben wij niet, dus daar koppel ik het ook niet aan :)
PayPal staat enorm in voor de kopers, dus mocht er iets zijn moet je naar hun toe gaan.
Verder is het volledig betrouwbaar, en ben je via PayPal tot 250 euro zowieso verzekerd!

Zie daar eerst maar eens iemand te contacteren. ;)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 18:54

@Wilawander O geen probleem hoor. Ik heb ze eind vorig jaar zelfs 2 keer zonder enig probleem aan de foon gehad. Kwestie van 1 telefoontje. En ze zijn erg behulpzaam.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:00

Na jaren tevreden te zijn geweest over paypal, hem nu door 2 slechte ervaringen opgezegd.

Had iets besteld (duur!) uit het buitenland en dat is niet aangekomen. Claim ingedient bij paypal en na onderzoek in het gelijk gesteld (daar is immers de kopersgarantie voor). Echter had de verkoper het geld al van zijn paypal afgehaald dus er was niks terug te halen.
Alsnog mijn geld kwijt dus....dus dat veilig kopen is een wassen neus.

Later iets verkocht via ebay en laten betalen met paypal. Moest naar Amerika, dus aangetekend versturen.
Braaf gedaan, alleen niet aangekomen.
Koper dient claim in en ik overleg de verzendbewijzen. Zelfs nog een extra brief van de TNT waarin nogmaals staat wat ik naar wie heb verstuurd en dat ze gaan uitzoeken waar het is gebleven.
TNT meld daarna dat het afgeleverd is en stuurt een copie handtekening.
Koper beweerd dat het niet zijn handtekening is (ondanks dat ik de verklaring van tnt staat dat het wel op zijn adres is afgeleverd).
Paypal stelt koper in het gelijk en schrijft het geld bij mij af. Ik had het al naar mijn bankrekeing gestort maar daar schrijven ze het gewoon weer af. (kan het wel storneren maar dan krijg ik gewoon incassobureau).

1e ging om zo'n 500 euro, 2e om zo'n 150 euro.
Voor mij geen paypal meer dus; ze storten maar gewoon op mijn bankrekening!

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 20:08

Wat vervelend allemaal zeg. Maar zoals ik al eerder zei ga ik alleen kopen en dan nog dingen die zeer weinig kosten. Ik heb nu een bestelling gedaan van schrik niet € 1,25. Moet vanuit China komen en de gratis verzendkosten. Maar moet dus wel batalen via paypal. Ik dacht dat er niet zoveel kon gebeuren met € 1,25 maar als ik dan hoor wat er allemaal mis kan gaan???!!! Ben wel weer heel erg aan het twijfelen nu. Zijn de negatieve berichten misschien van een tijd terug of zijn ze recent zoals @Rina zich afvroeg?
Als er zoveel rottigheid gebeurd daar wordt er toch wel ingegrepen neem ik aan?!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 07:18

NoaC schreef:
Na jaren tevreden te zijn geweest over paypal, hem nu door 2 slechte ervaringen opgezegd.

Had iets besteld (duur!) uit het buitenland en dat is niet aangekomen. Claim ingedient bij paypal en na onderzoek in het gelijk gesteld (daar is immers de kopersgarantie voor). Echter had de verkoper het geld al van zijn paypal afgehaald dus er was niks terug te halen.
Alsnog mijn geld kwijt dus....dus dat veilig kopen is een wassen neus.

Later iets verkocht via ebay en laten betalen met paypal. Moest naar Amerika, dus aangetekend versturen.
Braaf gedaan, alleen niet aangekomen.
Koper dient claim in en ik overleg de verzendbewijzen. Zelfs nog een extra brief van de TNT waarin nogmaals staat wat ik naar wie heb verstuurd en dat ze gaan uitzoeken waar het is gebleven.
TNT meld daarna dat het afgeleverd is en stuurt een copie handtekening.
Koper beweerd dat het niet zijn handtekening is (ondanks dat ik de verklaring van tnt staat dat het wel op zijn adres is afgeleverd).
Paypal stelt koper in het gelijk en schrijft het geld bij mij af. Ik had het al naar mijn bankrekeing gestort maar daar schrijven ze het gewoon weer af. (kan het wel storneren maar dan krijg ik gewoon incassobureau).

1e ging om zo'n 500 euro, 2e om zo'n 150 euro.
Voor mij geen paypal meer dus; ze storten maar gewoon op mijn bankrekening!

Dit is toch raar van Paypal? In het tweede geval had jij het geld al weggesluisd maar halen ze het gewoon terug en in het eerste geval kon dat ineens niet :? Lekker krom ;(

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:16

Dat van mij is vrij recent.

Paypal was voor mij erg slecht te bereiken en was zeker 3 a 4 maanden verder voordat alles opgelost was. Niet leuk als ze je bankrekening plunderen en zonder inmenging van de Politie was het zeker niet gelukt. Die hebben paypal ook afgraden door meerdere slechte vergelijkbare ervaringen.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:35

Allemaal recent en het gaat maar door! Paypaal doet NIETS om de VERKOPER te beschermer, alleen de koper. Dit gaat vele malen verder als af een toe een keer ergens iets mis gaan hoor!

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:15

x_spekkie_x schreef:
Dit is toch raar van Paypal? In het tweede geval had jij het geld al weggesluisd maar halen ze het gewoon terug en in het eerste geval kon dat ineens niet :? Lekker krom ;(

Komt omdat ik er mijn bankrekening aan gekoppeld heb zodat ik er er geen tegoed op hoef te storten.
Maar ook als ik dat niet had dan komt er gewoon een incassobureau hoor.
De verkoper van mij kwam uit China; blijkbaar kunnen ze daar niet zomaar geld terug halen.
Meest vervelende van alles is nog dat deze verkoper meerdere paypal-accounts heeft en lekker door verkoopt en gebruik maakt van gewoon een ander account. Heb dit gemeld bij paypal (haal daar mijn geld maar af) maar daar kunnen ze niks mee zeggen ze. En om privereden kunnen ze me ook niet vertellen of ze er uberhaupt wat mee doen.
Ik mijn geld kwijt en paypal doet er niks mee....tot zo ver de kopers garantie!

Een collega van mij had ook wat gekocht via paypal bij een bedrijf in duitsland; niet ontvangen dus claim ingedient.
Blijkt dat het bedrijf faillet was; ook dag geld want dan kunnen ze ook niks meer.
Bijna 200 euro.

Maar als koper ben je gewoon helemaal het haasje; ondanks dat je bewijzen genoeg hebt krijgt koper bijna altijd gelijk. Zelfs als je echt kan bewijzen dat ze het wel hebben ontvangen.

Voor mij geen paypal meer. Als ik het echt nodig heb en het risico wil nemen (alleen als koper) dan gebruik ik die van mijn vriend wel.
Verkopen doe ik er nooit meer mee....zoveel slechte verhalen op internet over te lezen.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:22

Ik heb paypal omdat ik het voor sommige dingen simpelweg echt nodig heb. Maar het liefst gebruik ik mijn account zo min mogelijk, vriendlief wilde nog wel eens via mijn paypal account betalen en het contant teruggeven maar dat doen we ook niet meer. Hoe minder ik het kan gebruiken hoe beter. Vertrouw er niets aan. Heb daarom ook altijd zo min mogelijk op mijn gekoppelde rekening staan, alles gaat op mijn spaarrekening om fraude op grote schaal te voorkomen. :)

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:27

Wilawander schreef:
Ik heb zeer slechte ervaringen. Op ons paypal acoount hebben ze ingebroken en leuk afgeboekt. Enige optie die we hadden aangezien ze aardig wat eraf gehaald hadden is door de bank terug boeken en paypal blokkeren. Mar Paypal wilde niet zo meewerken en gaf eerst aan dat wij die gene waren die de boel bedrogen hadden. Toen kregen we een brief van hun advocaat dat we zo spoedig mogelijk het geld moesten terug storten. Toen hebben we aangifte gedaan en kwam de politie erachter dat het iemand was uit Nigeria. Na een maand of 4 was uiteindelijk alles opgelost. Voor mij geen paypal meer.

Bij mij was ook alleen af en toe kopen,. en phising mails krijg ik nu nog ondanks dat het account is geblokkeerd. Ik moet dan even alle gegevens ingeven.

Had je er veel geld op staan dan?. Ze adviseren net zoals bij een chip knip er niet teveel geld op te zetten.

Ik heb er ook goede ervaringen mee. Soms hebben ze paypal en dan credit card geen Ideaal of zo en dan kan ik het toch kopen. Het bedrag wordt dan van je rekening geincasseerd.

ik koop ook nooit wat via dt soort dingen bij particulieren alleen bekende bedrijven. Neem het risico niet. Zeker uit verre landen doe ik het niet. Snap niet dat je het risico wil lopen??.
Laatst bijgewerkt door UrbanL op 17-01-11 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:28

Is gewoon aan de normale bankrekening gekoppeld waar het loon op komt.

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 21:03

Kan iemand mij hiermee helpen, aangezien bellen met de klantenservice niet meer lukt..

Ik wilde een betaling doen via paypal dit is niet gelukt na heel wat gekloot, dus ik heb er 2 geannuleerd. Nu is er wel twee keer hetzelfde bedrag van mijn rekening afgehaald, maar ik kan het niet opnemen op mijn paypal account omdat deze op 0,00 euro staat.
Hoe moet ik dit gaan aanpakken?
(Ook bij mijn rekeningoverzicht staat duidelijk dat ze geannuleerd zijn)

Mijn ervaring is dus helemaal niet goed, het gaat niet bepaald om weinig geld.. |(