Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rina schreef:@Cissy zover ik weet zijn CC betalingen niet verzekerd. Ik zou dat even heel goed nakijken als ik jou was. Staat ergens in de kleine lettertjes. Heb dat ooit eens opgezocht vanwege een mailtje van PP daarover.
dammie1 schreef:rina schreef:@Cissy zover ik weet zijn CC betalingen niet verzekerd. Ik zou dat even heel goed nakijken als ik jou was. Staat ergens in de kleine lettertjes. Heb dat ooit eens opgezocht vanwege een mailtje van PP daarover.
Je kunt bij de meeste credit cards wel snel je geld terugkrijgen. Daarvoor moet je contact opnemen met de credit card maatschappij en zeggen dat het een betwiste betaling is of de goederen niet geleverd zijn en dan krijg je je geld terug. Het is dan dus veiliger je paypal aan je CC te koppelen dan aan je bankrekening, omdat het dan (als ik de eerdere posts goed begrijp) een incasso is.
cissy schreef:Rina, mijn akkefietje als koper is anders ook gewoon via mn CC afgeboekt en weer teruggestort door Paypal.
Bij Tros radar komen inderdaad dingen voorbij die mis gaan, maar daar zitten ook andere gerenommeerde bedrijven bij zoals KPN Essent etc. Moet je dan maar je geld weer in een oude sok onder je matras stoppen en geen spullen meer kopen zonder contant af te rekenen? Bij pinautomaten gaat ook wel eens wat mis, ik pin er niet minder om hoor.
Courses schreef:Ik heb een PayPal account aan mijn gewone bankrekening gekoppeld. Creditcard hebben wij niet, dus daar koppel ik het ook niet aan
PayPal staat enorm in voor de kopers, dus mocht er iets zijn moet je naar hun toe gaan.
Verder is het volledig betrouwbaar, en ben je via PayPal tot 250 euro zowieso verzekerd!
NoaC schreef:Na jaren tevreden te zijn geweest over paypal, hem nu door 2 slechte ervaringen opgezegd.
Had iets besteld (duur!) uit het buitenland en dat is niet aangekomen. Claim ingedient bij paypal en na onderzoek in het gelijk gesteld (daar is immers de kopersgarantie voor). Echter had de verkoper het geld al van zijn paypal afgehaald dus er was niks terug te halen.
Alsnog mijn geld kwijt dus....dus dat veilig kopen is een wassen neus.
Later iets verkocht via ebay en laten betalen met paypal. Moest naar Amerika, dus aangetekend versturen.
Braaf gedaan, alleen niet aangekomen.
Koper dient claim in en ik overleg de verzendbewijzen. Zelfs nog een extra brief van de TNT waarin nogmaals staat wat ik naar wie heb verstuurd en dat ze gaan uitzoeken waar het is gebleven.
TNT meld daarna dat het afgeleverd is en stuurt een copie handtekening.
Koper beweerd dat het niet zijn handtekening is (ondanks dat ik de verklaring van tnt staat dat het wel op zijn adres is afgeleverd).
Paypal stelt koper in het gelijk en schrijft het geld bij mij af. Ik had het al naar mijn bankrekeing gestort maar daar schrijven ze het gewoon weer af. (kan het wel storneren maar dan krijg ik gewoon incassobureau).
1e ging om zo'n 500 euro, 2e om zo'n 150 euro.
Voor mij geen paypal meer dus; ze storten maar gewoon op mijn bankrekening!
x_spekkie_x schreef:Dit is toch raar van Paypal? In het tweede geval had jij het geld al weggesluisd maar halen ze het gewoon terug en in het eerste geval kon dat ineens nietLekker krom
Wilawander schreef:Ik heb zeer slechte ervaringen. Op ons paypal acoount hebben ze ingebroken en leuk afgeboekt. Enige optie die we hadden aangezien ze aardig wat eraf gehaald hadden is door de bank terug boeken en paypal blokkeren. Mar Paypal wilde niet zo meewerken en gaf eerst aan dat wij die gene waren die de boel bedrogen hadden. Toen kregen we een brief van hun advocaat dat we zo spoedig mogelijk het geld moesten terug storten. Toen hebben we aangifte gedaan en kwam de politie erachter dat het iemand was uit Nigeria. Na een maand of 4 was uiteindelijk alles opgelost. Voor mij geen paypal meer.
Bij mij was ook alleen af en toe kopen,. en phising mails krijg ik nu nog ondanks dat het account is geblokkeerd. Ik moet dan even alle gegevens ingeven.