Ken jij iemand die het wat minder heeft?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:59

Misschien zou ik voor 20 euro inderdaad zelf nog wel een vuilniszak vol kleren willen kopen om ze aan hun te doneren. Als een soort van verlate kerstgedachte. :)

NoaC

Re: Ken jij iemand die het wat minder heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:39

Het is niet duur, maar 100 euro is voor iemand met amper geld vast nog een kapitaal. Denk dat het verdelen dus wel een goede optie is.
Hoop dat je iemand vind die je er blij mee kan maken.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:49

Ik hou me aanbevolen. In mijn omgeving zijn verschillende mensen die het niet breed hebben en zo kan ik voor € 100,= een aantal lieve meiden helpen.
Als je er nog vrij mee bent, wil je me dan een pb sturen?

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:51

100 euro voor iemand die het niet breed heeft koopt het idd niet tenminste ik niet ik moet ook zuinig leven maar goed moet ik maar geen dure hobby nemen hihi maar snap ts wel wat als ze alles nu hier gratis aanbied en er is een koopjes jager die het neemt en vrolijk te koop gaat zetten op mp? dan beland dit niet bij de minder bedeelden dat zou jammer zijn...ik moet zeggen 100 euro voor 250 kledingstukken in merk kleding niet veel geld...

en de tip in verdelen zou ik als ik ts was in acht nemen dan ben je het sneller kwijd en iemand kan dit miss wel missen..

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 14:02

ship schreef:
en de tip in verdelen zou ik als ik ts was in acht nemen dan ben je het sneller kwijd en iemand kan dit miss wel missen..

Zie mijn bericht. Ik wil het wel voor € 100 kopen. Vervolgens [u]geef[u ik het dan aan meiden in mijn omgeving waarvan ik weet dat ze het niet breed hebben (bijstandmoeder/werkenden tegen een mimimumloon/alleenstaande, enz). Nu ik er over na denk weet ik eigenlijk al wel een heleboel mensen die ik hier super blij mee kan maken.

Sinterklaas is dan al wel voorbij, maar ik wil het nog wel even zijn. Mijn goede voornemen is de goede doelen waarvan het meeste geld aan de strijkstok blijft hangen, af te schaffen en het kleinschalige op te zoeken. Dit lijkt mij al een mooi begin.

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 14:10

Alani, dat vind ik nou geweldig, dat je dat doet!

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 14:40

Alani schreef:
Ik hou me aanbevolen. In mijn omgeving zijn verschillende mensen die het niet breed hebben en zo kan ik voor € 100,= een aantal lieve meiden helpen.
Als je er nog vrij mee bent, wil je me dan een pb sturen?

had deze nog niet gelezen toen ik mijn bericht plaatste vind dit een goed plan zeker weten ik weet zelf hoe het is om elk dubbeltje om te moeten draaien leef zelf ook van het minimum maar ik woon thuis bij mijn ouder heb dus verder geen extra uitgaven behalve mijn paarden (daar gaat dan ook het meeste wel heen) maar goed dit is gewoon luxe maar weet wel ook uit verleden hoe het is om niks te hebben en bijna niks te kunnen doen zonder hulp van derden...

ook ik heb mensen gehopen rond sinterklaas lag hier zoveel spul op zolder aan speelgoed en knuffels dit alles is gegaan naar mensen die geen kado's kunnen kopen voor hun kinderen en hier lag het maar er zijn daarvan heel veel kinderen verwend met sinterklaas dit geeft je echt wel een goed gevoel.

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 14:44

Super initiatief zeg! +:)+
Onze familie gaat ook zo nu en dan naar Nederland en verschillende mensen helpen ons om kleding, speelgoed en van allerlei andere dingen te verzamelen. Wij geven dit dat weg aan de armen hier in Hongarije. Het is zo geweldig om te zien hoe blij ze kunnen zijn met zo iets "kleins"!

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 14:46

ielsjj_ schreef:
Super initiatief zeg! +:)+
Onze familie gaat ook zo nu en dan naar Nederland en verschillende mensen helpen ons om kleding, speelgoed en van allerlei andere dingen te verzamelen. Wij geven dit dat weg aan de armen hier in Hongarije. Het is zo geweldig om te zien hoe blij ze kunnen zijn met zo iets "kleins"!

ik geef ook liefer alles zelf weg of aan mensen dat ik zeker weet dat het bij de mensen komt die het nodig zijn de bakken die bij de c 100 sgtaan voor humanitas erg leuk maar het minder mooie spul word weg gegooit en de rest word verkocht en dan zeggen ze het geld gaat naar de landen toe heb hier niet zo het vertrouwen in geef liefer goed spul weg en zeker weten dat het komt bij die persoon die het zo hard nodig heeft.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 15:00

MW -> LZP

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 15:08

@ Ship; dat is ook wat ik bedoelde met grote instanties die geld inzamelen. Vaak blijft er van de € die je geeft niet veel over.
Zag laatst een reportage over VSN. De directeur daar verdient ruim 2 maal de Balkende norm. Dat gaat wat mij betreft nergens meer over. En da's natuurlijk ook de inzameling voor Haïti. Wat is daar nu van terechtgekomen. En daarbij er is ook genoeg hulp nodig in NL. Hier kan ik een grote verschil maken dan in de 3e wereld

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 15:16

als ik over haiti enz ga beginnen nou dan hebben we een eindeloze discusie denk ik hihih als je kijk op tv en wonen mensen nog steeds in kartonnen dozen enz ben bang dat de hulp voor hun niet komt dan vraag ik mij af waar zijn die miljoenen die door iedereen gestort is op de giro? maar als je die vraag steld rijd er 1 in een ferrari rond en zegt geen iedee ja ik weer het wel tis rood en heeft 4 wielen en veel pk's en ik maar denken aan die arme mensen die lang de wegen in dozen slapen..

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 15:24

Da's dus ook wat ik dan denk. De mensen ter plaatse worden niet geholpen, slechts een stelletje zakkenvullers wordt er beter van. Vandaar mijn kleine iniatiefje.

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 15:30

vind het super van je dat je dit doet hoor dan ist zeker dat mensen gelukkig gemaakt worden ik kan dit zo niet doen gezien ik het geld er gewoon niet voor heb..

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 16:29

Tja, ik weet het niet hoor. Kan je dit niet beter bij EA neerzetten? 100 euro vragen voor kleding en jij wordt blij van de dankbaarheid?
Als je je echt goed wil voelen geef je het gewoon weg aan iemand die het heel hard nodig heeft.

Lynniiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 16:32

ik zou het naar Afrika opsturen, of naar andere arme landen. die mensen en vooral kinderen hebben kleding zo hard nodig.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 16:42

Betteke schreef:
Tja, ik weet het niet hoor. Kan je dit niet beter bij EA neerzetten? 100 euro vragen voor kleding en jij wordt blij van de dankbaarheid?
Als je je echt goed wil voelen geef je het gewoon weg aan iemand die het heel hard nodig heeft.

Hier ben ik het helemaal mee eens.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 16:49

haha ik dacht nu komt het een symbolisch bedrag dacht meer aan 1 euro ofzo haha.
100 euro is best veel vind ik. Het is toch al gedragen enz.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:05

ninja2 schreef:
haha ik dacht nu komt het een symbolisch bedrag dacht meer aan 1 euro ofzo haha.

Maar 250 kledingstukken voor 100, is minder als 0,50 per kledingstuk he :+

Ik ben het er overigens mee eens dat je beter een aantal zakken met kleding kunt maken en dan voor een iets lagere prijs :) Dat is beter haalbaar ;)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:15

Horsii_mine schreef:
ninja2 schreef:

Ik ben het er overigens mee eens dat je beter een aantal zakken met kleding kunt maken en dan voor een iets lagere prijs :) Dat is beter haalbaar ;)

Volgens mij is het 2,50 per dingetje, of ik kan niet meer rekenen :)
En geloof mij, als je het echt krap hebt, heb je geen 100 euro voor kleding. Wij moeten twee weken lang eten en alle andere dingen (wasmiddelen etc) kopen voor 100 euro. Ik denk dat de meeste mensen dan kiezen voor twee weken eten in plaats van een zak kleding die je nooit hebt gezien :')

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:23

x_Rebecca schreef:
Horsii_mine schreef:

En geloof mij, als je het echt krap hebt, heb je geen 100 euro voor kleding. Wij moeten twee weken lang eten en alle andere dingen (wasmiddelen etc) kopen voor 100 euro. Ik denk dat de meeste mensen dan kiezen voor twee weken eten in plaats van een zak kleding die je nooit hebt gezien :')

Je hebt inderdaad een rekenfout gemaakt, reken maar omgekeerd na 250x2,50=625. Het is €0,40 per kledingstuk.

on-topic: Ik vind het ook echt heel goed dat je dit doet, maar kleinere zakken is inderdaad een goed idee!

Tessaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:23

Ik ben het er overigens mee eens dat je beter een aantal zakken met kleding kunt maken en dan voor een iets lagere prijs :) Dat is beter haalbaar ;)[/quote]

En geloof mij, als je het echt krap hebt, heb je geen 100 euro voor kleding. Wij moeten twee weken lang eten en alle andere dingen (wasmiddelen etc) kopen voor 100 euro. Ik denk dat de meeste mensen dan kiezen voor twee weken eten in plaats van een zak kleding die je nooit hebt gezien :')[/quote]

Haha jij kan niet zo goed rekenen. Het is minder dan 0,50 per kledingstuk.
Ik vind het een goed initiatief, maar vind 100 euro geen symbolisch bedrag

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:24

x_Rebecca schreef:
Horsii_mine schreef:

Het is 100 gedeeld door 250 he ;) Niet andersom. Dus 40 cent per kledingstuk.

Edit. Zie dat dit inmiddels al is gezegd :+
Laatst bijgewerkt door Cubone op 07-01-11 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:26

Wauw, ik ben inderdaad niet meer goed in rekenen :'). Sorry sorry :):)

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:49

Mensen, lees nou ff. Op pagina 1 schrijft Alani dit wel te willen kopen. De ts heeft het dus al verkocht als ik het zo lees. Ze moet alleen Alani ff een pb sturen.

Enne, wat is nou 40 cent per kledingstuk? Ik vind het van ts al een mooi gebaar het niet tegen de werkelijke waarde te willen verkopen. Het gros of alles is merkkleding. Ik zou denken; vraag jezelf 'ns af wat jij de laatste tijd voor een ander hebt gedaan. Iedereen vindt altijd van alles van een ander, maar daar verander je de wereld niet mee. Dan moet je echt bij jezelf beginnen.