Alweer een pony mishandeld...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 14:20

Arno24"]
[quote="Boomerang schreef:
Ik wil niemand zomaar beschuldigen maar het is toch raar de de schapenweien naast een AZC leeg zijn (en ja de boer heeft aangifte gedaan)

Troost je, heb het al eerder gezien. En ja, ook die boeren hebben aangifte gedaan. Politie deed alleen niets, er was geen bewijs
[/quote]

nee erg he? ze weten precies wie het gedaan hebben maar ze durven er niets tegen te doen!!!! sorry, ik ben niet discriminerend, maar rond die azcentra gebeuren er teveel onverklaarbare misdaden Boos!
ik heb niets tegen buitenlanders, zolang ze maar fatsoenlijk nederlands kunnen, naar een nette school gaan of WERKEN!
(mijn beste vriendin is ook poepiebruin, maar die werkt en kan perfect nederlands) khoop nie dat ik nu mensen voor het hoofd stoot, maar tis gewoon mijn mening(moet ik nu mijn deur gaan barricaderen?
maar tis ook weer zo dat er heel veel "bepaalde" personen , in slachterijen werken, zit er dik in dat het een van hun is.......
maar goed ik maak zo denk ik boze gezichten dus ik stop gauw

XxSwEeTy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 21:10

em wat nog het zieligst is is dsat ze het paard gewoon levend hebben open gesneden dat is toch schandalig, en bovendien ze moeten met de tengeld van andermans spullen blijven, en als ze graag paard eten gaan ze dat maar kopen in de winkel! ik wordt hier heel verdrietig van, ik schrik elke keer weer, en waarom altijd in deze buurt, waarom uberhaupt, het slaat nergens op! en dit nieuws moet op de voorpagina!!

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 21:25

Ze dachten misschien dat een kind het gedaan had aan de manier waarop het gebeurt is. Die zou er dan wel weer makkelijk vanaf komen echt walgelij.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 22:19

Net was bij sbs 6 weer op het nieuws dat er weer een pony mishandeld was in enschede. Hij (een hengstje) had het overleeft.

Net onder zijn oog zag je zo de messteek zitten. Akelig hoor.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 22:42

deze heeft het niet overleeft...

Bah, ik wil hier weg. voel me niet meer veilig in enschede met mn knol....
vreselijk....

Missy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 09:14

Toen ik het zag ging er echt een steek van woede door me heen. Wat voor laf persoon ben je nu als je zoiets doet... Boos!

Bij ons in de buurt waren ook weer berichten dat vleeswaar met gif was rondgestrooid. Zo zijn een paar jaar terug de twee kittens van de buurvrouw ook doodgegaan.
Ik ben echt als ze dood als een van de honden ontsnapt, vooral als ze naar een van die buurten rennen Scheve mond Lips are sealed

Miep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 09:19

wees niet bang, als eddie noordman ( die ook aan het woord was op bij edtie nl op rtl 4 ) weet wie de dader(s) is/zijn dan zal de dader nog een zeer kort leven hebben...

Kim82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 14:11

Het hengstje wat in zijn hoofd is gestoken ken ik wel, althans de eigenaren. Ik weet zeker dat als die mensen er achter komen ze ook moeten rennen voor hun leven.

DiamondCheckers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 18:51

Jemig, dat ik zoiets moet lezen!!!
Binnekort zal iedereen een cameraatje moeten opzetten zo dat alles in de gaten gehouden wordt. Tja, ergens kan ik de politie begrijpen. Ze kunnen niemand arresteren als niemand weet wie het is. Het is allemaal zo hopeloos omdat we er allemaal zo weinig aan kunnen doen. Het is toch wel bezopen dat wij paardenmensen onze paarden niet meer op de wei kunnen zetten. Niet dat het veel scheelt want volgens mij leesde ik hier op Bokt dat een paard was mishandeld in de stal. Wat een walgelijke mensen lopen er toch rond. Ik hoop dat alles goed komt met het kind want die zal wel een trauma eraan overhouden. Dit is echt te zielig voor woorden!!!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 00:14

Wat ik heb gezien was een drachtige Haflinger. Ze hadden 1 bil meegenomen, buik opengesneden en het dier leefde nog! Hebben ze terplekke afgemaakt. Ga toch gewoon naar de slager als je wil barbequen!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-03 04:13

wat ik momenteel weet is dat hier in 4 dagen tijd, 2 pony's op gruwelijke wijze zijn afgeslagt. 1 daarvan een shetlander (vandaar dit topic) en 2 dagen later nog een drachtige merrie (weet geen ras)
Ik moet zo iemand ook niet tegen komen. Dat wordt alles rood voor mn ogen, en vlieg ik zo iemand echt aan, ookal is er gevaar voor mn eigen leven...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 07:36

Ik denk dat het Hengstje een beetje teveel van zich afbeet en dat het daarom niet gelukt is..... Mag hopen dat ie goed om zich heen geslagen heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 10:25

Mijn vader vertelde het me toen ik terug kwam van een weekje Fryslan...
Echt erg, vooral omdat dat ponietje ook nog van een jochie van 4 jaar was...

minkieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 13:36

Nou nergens om maar dan is Pistolen Paultje toch maar een uitkomst he!
Want als hij er achter komdt wie het gedaan heeft dan is zo iemand zijn leven niet meer veilig,en terecht. OK dan!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 16:12

Tja, wat bestaan er toch een zieke mensen!

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 17:12

Er is ook een beloning uitgetrokken van 2500 euro. Ik zou er zelf nog geld toegeven als ze ze oppaken. Ongeloofelijk, ik zou ze zo vermoorden die ************ mensen Misselijk bah die dit doen moeten echt dood en verdienen het niet om te leven vind ik kotsmisselijk word ik ervan.

Arme pony! Echt jheel zielig. Snap nou niet wie dat doet? Ik ben daar wel benieuwd naar, diegene heeft echt een zieke geest gewoon. En waarom???

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 21:05

ben het met je eens avanti......iedereen natuurlijk........dit soort mensen moet gewoon dood,of eerder hun hele leven lang laten lijden,het kan er bij mij echt niet in dat ze dit een dier aan doen,ik kan er zo boos om worden....als ze dit ooit bij een dier van mij zouden doen..ik vermoorde ze!

Miep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 21:19

Helaas blijft het niet alleen bij paarden.
Zo hoor ik nogal wat omdat ik in een dierenwinkel werk in de wijk waar veel word toegeslagen.
Bijna elke ochtend word er wel een schaap gevonden, meeste rammen waarbij de ballen er onder weg zijn gesneden en meegenomen.
Ook is een klant van ons 'aangevallen' door de man die vorig jaar is opgepakt maar alles heeft ontkent.
Deze meneer is op haar afgestapt toen zij net haar hond aan het uitlaten was.
De man wou haar hond stelen en werd behoorlijk agresief toen bleek dat dit niet zomaar wou lukken.
Hij duwde het meisje en de hond greep hem hierbij in zijn been , tot bloedens toe.

Aangifte is gedaan en de politie maakt er zeker werk van...

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 11:35

Poeff.. 'k Heb dit niet eerder gelezen, maar ben wel even goed geschrokken .. Gewoon.. 't is gewoon ONMENSELIJK.. 'k Kom woorden te kort :'(

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 11:50

Gat-ver-dam-me! Dit is echt te ziek voor woorden. Hoe haal je het in je hoofd. Een pony van iemand anders gewoon hard gezegd in stukken snijden. Iedereen zou een extra iets moeten krijgen waardoor zij uit zichzelf na gaan denken hoe het zou zijn als iemand dat bij hen zou doen. Zo'n weerloze pony, 'opgesloten' in een weitje, hij kan nergens heen en er komt iemand met een mes aan.... moet je voorstellen hoe die pony zich gevoeld heeft. Verschrikkelijk zeg. Je hebt echt geen respect voor wie of wat dan ook als je dit doet. Ik snap dit echt niet. Ik zou er mijn hele leven een ontzettend groot trauma en wrok aan overhouden als iemand dit met mijn paard zou doen of een paard dat ik ken. Dit kan gewoon niet. Hoe verzin je het. Hoe haal je het in je achterlijke kop..
Bah... Verdrietig

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 15:08

Walgelijk!!! Krijg bijna tranen in mn ogen!!!Wat leven we ook soms in een kl*te wereld!!!

denisje393

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 11:27

flettie schreef:
Als diegene(n) achter tralies komen te zitten dan komen ze er nog genadig van af... Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren

Dan gaan we met alle mensen van bokt op bezoek Haha!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-03 14:15

nou, denisje, dat lijkt me geen goed plan Want enk niet dat die er dan nog levend blijft zitten

radijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 22:08

hihi, ik wil niet veel zeggen maar volgens mij heeft dat geval geen leven meer!
iedereen van bokt komt op bezoek en dan kunnen we daarna barbeauen als kannibalen Tong uitsteken
maar ik viin het gewoon zo sneu!!!
dat arme jongetje die zo'nm pony vind en die pony die zo veel heeft geleden 's nachts
ik vin het eigelijk te belachelijk voor woorden!!!!
wat geef je dan nog om een paard heej!
en het is toch neit van hem, wat hij met z'n eigen dingen doet moetty zelf weten maar een pony van een ander gaat me 50 stappen te ver!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 21:17

Boomerang schreef:
Er zijn maar weinig mensen die een professioneel beest kunnen slachten...
Alleen mensen die op een slachthuis werken, slagers en tsja de mensen die dat in hun bananenrepubliekje geleerd hebben...

Nog een fact, nederlanders eten niet frequent paardenvlees.
Ik wil niemand zomaar beschuldigen maar het is toch raar de de schapenweien naast een AZC leeg zijn (en ja de boer heeft aangifte gedaan)

Hier in Drachten ook een periode geweest dat geslachtte schapen terug werden gevonden in/rond weilanden in buurt van het AZC . Ik werkte daar in die tijd en heb wel eens een opmerking geplaatst. Er werd niet eens ontkennend op gereageerd... Schaap zal daar wel ergens in de vriezer hebben gelegen. Tja, vlees is duur hè... en ritueel geslacht vlees vast niet minder... (en ik ben geen rascist Haha! ) Ik kon me daar toen ook kwaad om maken.