Boktdiet-vervolg?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 17:52

1 keer in de week (woensdag-> niet net NA het weekend ?!?!?) wegen en dat tesamen met je gewicht van de vorige week op bokt zetten!
Eventueel je dagelijkse eten....!? Maar ik bok niet elke dag dus dat wordt wat moelijker.
Succes allemaal.
Groetjes Petra
Enne dit ben ik nu (erge foto...maar wel een grote stimulans om te gaan lijnen) ik weeg 92.
[img]../upload/205/me.jpg[/img]

miseryfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 18:30

Me doet weer mee..
ik ga t gewoon nog n x proberen...
ik ga ook weer beginnen met fitness

Maatje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 20:08

Oke, ik doe mee en nu echt Knipoog :
Ik was namelijk al begonenn met m'n ma en pa, sinds gisteren ( andat we al weken "morgen/maandag beginnen we echt..!" hadden geroepen..
Ga nou aub niet zeggen dat ik niet af hoef te vallen oid ( oke, makkelijk, weinig kennen mijn figuur gelukkig Lachen ) want ik wil wel wat afvallen.

je bent zo zwaar/dik als je jezelf voelt, vind ik, en ik voel me nog prima, althans, niet erg te zwaar.., maar ben me er goed van bewust dat ik de laatste jaren wat ben aangekomen ( ik schuif t altijd maar op de pil enzo, maar.. Knipoog )
En hoe meer er bij komt en hoe langer t er zit, hoe moeilijker is het om het er weer af te krijgen.. -zucht-

Maar ff voorop: ik ben anti dieet, ik loop ook echt niet de heel dag met zo'n kalorieen boekje ofzo
( nooit dus)!!
ik ben wel voor een aangepaste, gezondere levensstijl ( dit om t bekende jo-jo-en te voorkomen en een meer langer-termijn effect te bereiken+ en gezondere levensstijl aan te wennen Lachen :

*Wel eten, maar je niet t schompes vreten
( matigen dus):
*weinig/niet snoepen:
*niet vet koken:
*weinig alcohol drinken:
*meer bewegen! ( lopen, fietsen.. van fitness val je niet direct af, maar t is wel goed voor je figuur en houding en vaak kun je er ook roeien of lopen op een helling ofzo.

Wat wij vaak doen/eten in deze slechte tijden
( nou ja, vaak *LOL* ):

- magere yoghurt
-peentjes ( best lekker nog als je trek hebt, alleen
wordt de trek alleen maar meer Verward..)
-kwamkwammer
- veel water drinken
- jus d'orange gemengd met water ( wat lekkerder, verh. ca. 1:1
- op regelmatige tijden wat nemen ( verdelen)..

Dit waren mijn wonder-tips Verward *LOL*

Ik doe dus mee, laten we een schemaatje maken en proberen bij te houden, en dan misschien vooral wat je 'gezondigd' hebt ipv wat je an gezonds gegeten hebt..? anders blivjen we schrijven..?
En natuurlijk af en toe de resultaten ( ik weeg me ca. 1 x per week, soms een keertussendoor)

Voor wel periode gaan we..? Een week of 2 om te beginnen..? ( en daarna gewoon weer 2 weken ofzo)
Van de gedachte aan een maand gezond doen wordt ik zo depri namelijk..

Kan er geen speciaal dieetforum worden geopend..? *LOL*
Die kan dan 2 x per jaar worden neergezet Lachen

Oh ja, ik ben begonnen op de 71.5 en ik ga voor de 67-69. Maar dan blijvend, ipv een dag of 2 Lachen

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Madelein op 2001-08-07 21:10 ]</font>

sanderijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 20:28

oke.dus op woensdag word er gewogen:iedereen.
en elke dag een lijstje maken wat je hebt gehad?
nou mijn dag:
twee boterhammen met kaas
2 tosti kaas en ketshup
5 tarwebiscuitjes
pizza

(o wat erg ik heb morgen bezoek en die had nog een monchoutaart tegoed(mika)dussssssss die taaart is al klaar,arggggggggg)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sanderijn op 2001-08-07 21:45 ]</font>

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-01 20:41

Hee hallo...ik weet wel dat ik niet DIK ben, maar moet dat dan? Ik ben het inderdaad liever voor.
Ik baal gewoon dat ik bijna niet meer in m'n spijkerbroek maatje 28 pas. En dat moet dus wel hoor. - ik had al bijna gewoon de spijkerbroek afgezworen - *LOL* doe ik eigenlijk nog steeds, ik wil alleen nog maar wijde pijpen (hippiemodel Cool )

Enne.....ik hoef maar zo'n drie kilootjes kwijt.....bovendien wil ik gewoon van m'n chocolaverslaving af. Da's echt niet normaal nl.
Goed, we beginnen dus morgen weer met alles opschirjven wat we eten.......help!!! wat richt ik aan......

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 21:28

OK, ik doe mee. Ben stiekem al op dieet en al 6 kilo kwijt, woog 82, schrok me rot. Mijn lengte 1.75, gewicht nu 76 kilo, ik wil ergens achterin de 60, zeg 68. Moet er nog 8 kilo vanaf.

In de eerst weken wel van de chocolade/ snoep/ suiker verslaving af gekomen. Was echt afkicken. Mijn tip: helemaal stoppen, is minder erg dan een beetje proberen te nemen en na twee weken is je lichaam eraan gewend het zonder suiker te moeten stellen.

Mijn eten vandaag.
2 bruine boterhammen zonder boter, 1 ham, 1 kaas
1 koffie verkeerd
veel water
1 glas wijn
1 glas limonade
sla met tomaat en een beetje feta
een beetje gebakken aardappels (niet helemaal ok maar mijn vriend kookte)
1 gekookt ei

Ik ben niet zo'n calorieen bijhouder, om eerlijk te zijn heb ik geen idee hoeveel calorieen het bovenstaande oplevert, iemand een idee? En hoeveel calorieen mag je dan eten om af te vallen, misschien moet ik me er toch eens in verdiepen, zucht..
Ik probeer gewoon gezond te eten, zodat ik het (mijn leven)lang volhoud want dat moet.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 21:38

Tja ik moet het toch echt wel wat af hoor, hoe lief iedereen ook zegt dat het wel meevalt...

Maar dit ben ik op mijn 20ste....

[img]../upload/19/ikmetgrizla.jpg[/img]

Afbeelding

Recenter.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-08-08 22:48 ]</font>

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 21:56

Ik hoef gelukkig niet te lijnen. Ben wel heel veel aan het sporten tegenwoordig, tae bo vooral, en dat bevalt me super. Wat vinden jullie van het montignac dieet? Ik kook dat vaak omdat mijn vriend altijd wel bezig is met zijn gewicht, en je kan echt de heerlijkste dingen eten. Ik ben gewoon nieuwschierig naar jullie idee over montignac. Mischien een ideetje voor jullie? Als jullie willen kan ik wel wat gerechten op bokt zetten.

Ik wil jullie heel veel succes toe wensen. Ik vind het goed dat jullie het gezamelijk gaan doen. Zet de knop om en wees niet verdrietig omdat je denkt dat je bepaalde dingen niet meer MAG eten, maar bedenk dat je het niet meer WIL eten!

Een tip! Ga sporten, echt, daar ga je je zo lekker bij voelen, dat het veel makkelijker wordt om het vol te houden! SUCCES.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marieke op 2001-08-07 22:58 ]</font>

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 22:48

Montignac, ik heb weleens gelezen wat daar bijzit maar vind het niet echt lekker...

Mijn dag bestond uit;

2 mini-croissantjes
Toen op bezoek bij vriendin met de kinderen;
gedeelt smartie ijsje,
1 mini-lion
thuis;
gebakken krieltjes,
gemengde ijsbergsalade met knoflookyoghurtdressing (sense),
en 2 tartaartjes.

Oh Marieke, naast 2 kinderen en een paard heb ik eigenlijk geen tijd voor andere sporten.
Ik heb Tae Bo gedaan tot ik een paard had.
Ik rij 4x in week.

Ik ben veel kilo's tijdens de zwangerschappen aangekomen, ik woog op mijn 20ste 58 kilo en nu op mijn 24ste 78 kilo....mijn streefgewicht is 65.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 09:48

ik doe ook mee!!!
Er moeten er zeker 10 kilo's af!!! (t liefst 15)

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 10:04

Citaat:
Ik baal gewoon dat ik bijna niet meer in m'n spijkerbroek maatje 28 pas.

Dat ik in maatje 28 paste, is een heeeeeele tijd geleden.
Dames, ik doe ook weer mee. Ik ben nu bijna 70 kilo en ik wil naar de 63. Sporten doe ik vrij regelmatig. Elke dag een paar paarden rijden en regelmatig een flink eind op de mountainbike de bossen in.
Ik moet gewoon maar eens leren om wat gezonder te eten en minder tussendoortjes enzo...

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 10:16

Oei... daar kom ik nu dan aan... Qua figuur lijk ik erg op Sjimmy.. alleen durf ik niet in badkleding... En qua gewicht scheelt het ook niet alles. Ik ben 1.78m lang en weeg (voor zover deze oude weegschaal nog klopt) 90 kilo precies Bloos . Sinds de laatste twee jaar ben ik ruim 25 kilo aangekomen en dit door het gebruik van heeeeeel veeeeel medicijnen. Deze blijven er nog wel een poosje helaas...Ik ga wel een nieuwe weegschaal kopen. Ik ga voor de 75 kilo... dus heb ik nog heel wat te gaan.. Ook ik ga niet super dieten, maar er wel op letten... ben laatst bij een dietiste geweest en er bleek dat ik meer moet eten om af te kunnen vallen... voorbeeld..: gisteren heb ik gegeten en gedronken:
Uitsmijter met kaas op twee sneetjes bruin brood,
1 koekje
2 biertjes
5 glazen cola light.
1 glas halfvolle melk
Ook nu.. het is bijna twaalf uur en ik heb nog niets gegeten en gedronken... daar moet dus verandering in komen.. Nou ja... ik ga er in ieder geval voor!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Honeybee op 2001-08-08 12:21 ]</font>

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 12:39

Okee ik ben 1.72 lang en 64 kilo terwijl ik tot 2 jaar terug altijd 59 kilo woog. Ik wil er dus liefst 5 kilo vanaf maar met 3 ben ik ook tevreden.
Ik eet dus ontzettend ongezond en veel tussendoortjes. Mijn ontbijt sla ik vaak over zodat ik 's middags extra honger heb en vanalles ongezonds naar binnen werk.

Als voorbeeld zal ik jullie laten meegenieten met mijn 'dieet' van gister: (niet schrikken Scheve mond\ )

* zakje Roadrunners
* paar handjes chips
* twee bruine broodjes met een gebakken schnitzel ertussen (vergeet de mayo en de curry niet)
* mini shoarma schotel (gebakken aardappeltjes, pita broodje met shoarma en appelsalade) Bloos Bloos Bloos

Nou, dat hoeft verder geen uitleg waarom ik op dieet ga. Nu ben ik dus geen dieet-persoon omdat ik denk dat het geen zin heeft. Ik wil dus alleen mijn eetstijl aanpassen, dwz gezonder en regelmatiger eten.

maaike_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 13:27

Okeey *slik*, ik weeg nu 65 kilo en ben selchts 1.66m. Bloos
Daar moet dus eigenlijk wel minstens 10 kilo van af.
Hoop dat het gaat lukken want ik ben echt een enorme vreetkous Frusty
Net als Cody ben ik niet van plan een speciaal dieet te volgen (wordt ook lastig omdat ik samen met m'n ouders eet, en die vinden diëten onzin), maar ik moet gewoon m'n eetgewoontes veranderen en meer bewegen.
Maar dat is zo lastig. Ten eerste heb ik naast werk, school en pony's weinig tijd en puf meer om te gaan sporten, ten tweede heb (ook dankzij de pony's Haha! ) ik geen geld voor fitness o.i.d.. Je kunt ook wel "gratis bewegen", maar ik zal niet zo snel in m'n eentje te gaan fietsen ofzo.
Iemand nog tips? Verward

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 15:17

Fietsen doe ik wel veel. Toen ik IJsco nog had fietste ik elke dag 6 km heen en 6 terug dat is toch al snel 12 km (oh? Schijnheilig ), best redelijk toch?
Moet je nagaan hoe dik ik werd als ik IJsco toch niet had *LOL*

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 15:25

Het lijkt me wel weer handig om gewoon per dag bij te houden wat je eet en wat je aan tussendoortjes naar binnen werkt. Dan word je geconfronteerd met je eigen eetgedrag en dan is het misschien makkelijker om er wat aan te doen.

Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig Gaaaap

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 15:26

Ik heb de eerste drie weken dat ik mijn paardje had elke dag 17 kilometer heen en 17 kilometer terug gefietst. Poe he, was dat even sportief, nam om te compenseren soms wel een ijsje op de terugweg Vork Nu toch maar een brommertje gekocht.

maaike_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 15:30

Wat fietsen betreft ben ik heel erg verwend, 5 minuten fietsen naar school, 10 minuten fietsen naar de stad, en 1 minuut naar de pony's Haha! . Dus als ik door fietsen wil afvallen moet ik er al speciaal tijd voor uittrekken om in m'n eentje te gaan fietsen zonder doel, doe ik niet zo vaak.
Ahum, over tijdgebrek gesproken; als ik al die tijd dat ik op Bokt zit op de fiets zou zitten, zou ik al honderden kilometers achter me gelaten hebben *LOL* Schijnheilig

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 15:32

Misschien moeten we gaan bokken vanaf zo'n hometrainer! Haha!

Maatje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 15:38

Ik ben dus ook anti-dieet, en niet de enige gelukkig.
oke, mijn eten tot nu toe ( ga straks rijden, heb de buien lang geneog aangekeken, dus dan eet ik ff nix tot t avondeten):

ontbijt: 2 br. boterhammen: met kaas en hagelslag ( fout!!)
Lunch: 2 br. boterh.: een met gebakken ei en 1 met kruidenkaas

Tussendoor: 1 grote appel ( daar ben ik dus echt trots op!!)

Drank:1 glas jus+ water en een kop thee ( is te wenig, maar goed)
straks maar ff weer wat water wegklokken Lachen

maaike_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 15:40

He dimmelim, das een goed idee! En dan met een dynamo, waar de computer op aangesloten is! Dus als je wilt bokken, MOET je wel doortrappen! Ik zit er trouwens wel serieus over te denken, om een hometrainer te kopen. Ik ben alleen zo bang dat ik het na 2 weken weer "vergeet".

R_MW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 16:46

Dit vind ik echt een goed idee!!!

Dan heb je tenminste ook nog andere mensen met wie je erover kan praten! Kun je ook ideeen delen over maaltijden enz.

Ik ben niet dik maar ik heb zeg maar een vetophopinkje net onder mn navel, dus ik heb niet zo'n mooi strak buikje. Mn buikspieren zijn wel stevig maar er zit dus zeg maar een laagje vet over. Dat wil ik eraf!!!

Dus ik doe ook mee!!!

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-01 21:48

Ohkee.....vandaag: vanmorgen twee bruine broodjes met een beetje honing
bij de koffie een plakje koek
tussen de middag twee broodjes kaas
bij de thee een koekje
warn eten: bami (met groente en alles erdoornheen)
net thee gehad maar alleen een paar dropjes zonder suiker gegeten!

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 21:52