Geven jullie wat aan de postbezorgers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 19:00

ik loop zelf (krantenbezorger) en het word erg gewaardeerd als er wat 'fooi' gegeven word! :D
dat staat voor elke keer in weer en wind moeten lopen, geloof ik.
je moet alleen wel opletten of kaartjes echt zijn (is niet echt te zien, maar gewoon opletten dat er niet 2 van dezelfde krant oid komen).
het gemiddelde dat hier word gegeven is toch ookwel 2,- .. maar ook weleens meer zoalsn 2,50 en 3,- etc.
maar met 0,50 heb ik geen problemen hoor, ook niet als ze niets geven!

Six

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 19:01

Mijn broertje van 15 loopt 1x in de week reclame folders..
Hij vind een eindejaars extra'tje altijd super :) Als er hier mensen aan de deur staan krijgen ze ook altijd wat geld. 50 cent tot 1 euro.. :)

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 19:02

Hier in mijn omgeving ken ik echt niemand die aan postbezorgers iets geeft, ik zelf ook niet,
fooien zijn hier in centrum BE overal eigenlijk tamelijk zeldzaam...

ilse_dgraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 19:03

ik deed dat ook hoor! je mag het doen, nou ik had met 360 huizen wle mooi 350 euro binnengekregen, dat kwam wel lekker aan!

Britt_Sisi

Re: Geven jullie wat aan de postbezorgers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 19:04

wij geven wel altijd maar als ik zelf langs ging met me folders kreeg ik erg weinig, ik ga de deuren ook niet meer langs. voel me dan net een bedelaar haha

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 19:05

Mogen postbezorgers langs de deur dan? Ik dacht dat dat alleen kranten en folderbezorgers dat deden?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 19:06

volgens mij heeft ts het ook over kranten- en folderbezorgers, maar bedoeld ze postbezorgers in het algemeen. :P

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 19:07

In het algemeen bedoelde ik inderdaad ;)

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 19:13

Bij ons krijgen de postbezorgers ábsoluut wat geld als ze aan de deur komen. Volgens mij krijgt de man van het Algemeen Dagblad 10 euro en die van de tijdschriften iets van 3 en folders krijgen, áls ze komen, iets van 1 euro. Je moet het maar doen, elke dag zo vroeg met je fietsje krantjes rond brengen en dan ook nog voor zo'n loon. Ik heb zelf ook een jaar een krantenwijkje gehad en vond het echt verschrikkelijk. Dus ze hebben het echt verdiend . :)

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 09:38

Wij hebben een nee/nee sticker. Maar daarvoor kwam er een jochie langs voor een huis aan huisblad, dus mijn vriend gaf hem een paar euro. Volgende dag stond hij er weer, met een ander kaartje, ja eh, wij zijn gek zeker :+

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:39

Vind het zelf maar vervelend :')

Ze krijgen idd netjes hun salaris iedere maand, en je ziet de kinders die langskomen ook echt wachten op geld. Vind het zelf maar vervelend want heb eigenlijk nooit geld in mijn portemonnee :P We hebben wel een la met losgeld, maar na een aantal is die ook wel leeg. Heb soms echt het idee dat er ook gewoon mensen langskomen met een kaartje waarvan we nooit een krant/blaadje krijgen :P

Bij ons krijgen de gewone blaadjes/kranten €2 en het AD €5

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:40

Wij ontvangen ook folders en geven de folderbezorgers 1 tot 1,50 euro. Ik vraag me alleen wel af van hóeveel verschillende jochies wij eigenlijk folders ontvangen want ik heb er zeker al 6 aan de deur gehad :')

Een aantal jaren geleden liep ik zelf trouwens ook, ik bezorgde tijdschriften. Wat me altijd is bijgebleven was een oud vrouwtje, die niet wilde geloven dat ik haar al 2 jaar trouw iedere week haar libelle bracht :D Ze gooide pardoes de deur voor mijn neus dicht en die libelle wilde ze al helemaal niet meer aannemen! Haha ze was er echt heilig van overtuigd dat ik een oplichter was ..

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:48

tja mijn ouders geven ook alltijd welwat. Maar ik vind het een beetje krom

ik snap dat dei folder/kranten mensen door weer en wind bezorgen en dat ze wat extra's willen. Maar hun krijge ook betaald. Ik zelf werk bij de TNT als Echte postbezorger op de zaterdag. En ik mag niet langs komen. Tja vind ik niet helemaal eerlijk, want ik ga ook door weer en wind de post bezorgen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:49

Het advies dat hij gewoon de krantjes moet bezorgen op de vaste dag en niet paar dagen later of totaal niet of gelijk van 3 weken opgespaard :+

Staan ze daar "Ja ik bezorg bij u de folders" "Ow das mooi" "Ja en nu het al einde van het jaar en wil ik u prettige dagen wensen" :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-12-10 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:50

Postbezorgers van de TNT mogen niet langs de deur.

Jij bedoelt de krantenbezorger of de reclamebezorger denk ik.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:55

Van de week heb ik er hier ook weer een paar aan de deur gehad, maar ze hadden pech want ik had vrijwel geen klein geld in huis. Als ze elke ochtend netjes op tijd je krant bezorgen door weer en wind, dan vind ik dat ze best een extratje mogen krijgen. Maar wij hebben geen krant, en die huis aan huis blaadjes en folders krijgen we de ene keer wel en de andere keer niet net hoe het weer is denk ik... Nou die krijgen echt geen paar euro hoor.

Gisteren had ik een ongeduldig typje aan de deur. Hij belde aan, maar voor ik bij de deur ben duurt het wel even (hoogzwanger en ik loop erg moeilijk door ernstige bekkeninstabiliteit, zeker als ik net gezeten heb). Voordat ik goed en wel stond belt hij nog 2x :( . Hond helemaal gek, en ik zwaar geirriteerd. Die heeft dus ook niets gehad }:) , was ook echt zo'n bijdehand joch....

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 12:01

Ik heb sowieso nooit kleingeld in huis eigelijk.
Daarnaast vind ik het ook niet nodig. Vorig jaar heb ik aan één berzorger wat gegeven omdat ik toevallig kleingeld had :+ , maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik geen idee heb wie er allemaal bij mij bezorgd.. ik zie ze bijna nooit.

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 12:05

Mijn ouders geven wel wat, maar ik vind het maar niks. Het is toch gewoon hun werk. En dat door weer en wind, tja dat weet je voordat je dat bijbaantje neemt denk ik altijd maar.

britv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 12:08

Als ik zelf de deur opendoe hebben ze meestal pech, aangezien ik zelden losgeld in m'n porto heb zitten.
Als ze mijn moeder aantreffen krijgen ze meestal wel wat, maar mijn vader die gooit gewoon na bedankt te zeggen de deur weer dicht hoor haha.

Mijn vriend loopt de ochtendkrant dus die loopt de kranten vanaf 5uur sochtends tot half 8 en met dit weer zelfs tot 9. Het is niet leuk door dat rotweer maar daar heeft hij indd zelf voor gekozen. Hij heeft het geluk dat het heel normaal is waar hij woont de kaartjes te lopen, zo heeft hij der nog een zakcentje bij :p

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 12:09

geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt
zolang hij post van de hele buurt hier blijft bezorgen peins ik er niet over!!

tevens is het hier in het noorden ook niet een gewoonte

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 12:21

Me moeder gaf de jongen die ze kende (naast zijn baantje) 50 cent. En die we niet kende 10 cent haha. :')
Ik zei maar we hebben geen geld in huis. :')

Ik deed het vroeger ook, kreeg gem. 1 euro per huis. Had 300 huizen, had 300 euro verdiend.

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 12:21

Ik heb eerst ook heel lang getwijfeld of ik wel langs de deuren zou gaan (bezorgster van de Telegraaf), maar mijn moeder zei dat ik het gewoon moest doen,
omdat mensen het leuk vinden om te zien wie je bent, en vaak ook al wat geld klaar hebben liggen.

En mensen zijn niet verplicht om iets te geven, dus schooien is het eigenlijk niet (al noem ik het zelf ook zo :=).
Je kan het zien als een fooi in een restaurant. Die ben je ook niet verplicht om te geven, maar dat kán je wel doen. En eigenlijk is dit ons fooi van het hele jaar.

Natuurlijk kies je er zelf voor om de kranten te gaan doen, maar je moet wel elke dag rond half 6/6uur uit bed, en door weer & wind die kranten rond brengen.
Zo moest ik twee weken geleden een hele week lopend mijn krantenwijk doen, en dan ben je toch echt wel dik 2uren kwijt, dus moet je (nog) eerder je bed uit.

Overigens doe ik het zeker niet alleen om het geld.
Ik vind het leuk om de mensen fijne feestdagen toe te wensen, en om te zien welke gezichten er bij welk huis horen.
Veel mensen gaven ook een complimentje dat ik altijd heel stil ben met de brievenbus, of dat ik altijd keurig optijd was en bijna nooit bijlages o.i.d. vergat.
En als mensen niks willen geven? Prima, dat is hun keuze.
Alhoewel dat er maar 1 is geweest. Bij de meeste mensen kreeg ik €5,- dit jaar, zelfs van een mevrouw €10,-! En daarvoor ben ik ze zeker dankbaar. :)

_Orlando_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 12:25

Wij geven de bezorgers ook 1 euro of 50 cent. De bezorger van de krant krijgt 2 euro ;)
Heb het zelf bij een folderwijk ook wel eens gedaan maar het is toch een beetje bedelen,
ik vond het niet echt leuk om te doen :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:12

Alleen kranten waar we om gevraagd hebben geven we wat. Dat zijn de telegraaf en de plaatselijke krant. De telegraaf iets meer omdat die arme kinders zo vroeg uit bed moeten om ons die krant te brengen :+:

Voor stomme folders geven we echt niks... hou ze dan maar liever :=

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:18

Dan moet je een sticker op je brievenbus plakken als je ze liever niet hebt :P

Mijn pa snapt nooit de bedoeling. Komt er zo'n bezorger met een kaartje om prettige feestdagen te wensen. Staat ie heel lang te treuzelen. Pap zegt van het zelfde en kijken hem vragend aan. Tot ik tenslotte vraag van of het de bedoeling is dat we geld geven. Kreeg toen een mompelend antwoord. Was de eerste keer dat we een folderjongen aan de deur hadden, we hadden er toen nog nooit van gehoord :') Dus als het goed is snapt mijn vader nu de bedoeling van zo'n kaartje.