uitnodiging, maar zónder kleine kinderen ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:51

funnyhorses schreef:
Maar omdat dit je broer is vind ik het ergens best wel onpersoonlijk en zelfs een beetje beledigend.Zo komt het over alsof je zn kindertjes niet accepteerd.

verootjoo schreef:
Ik vind deze wens eerlijk gezegd echt onredelijk ja. Kinderen horen net zo goed bij de familie, het zijn de kinderen van je broer! En het is een brunch, dus niet eens 's avonds laat ofzo.

Daarnaast kunnen kinderen prima bij een sjieke brunch zijn. Wij gingen ook altijd mee naar sjieke restaurants. Mijn ouders namen dan kleurboekjes, barbies of ander speelgoed mee, en je hoorde ons echt niet. Wij hoefden dat echt niet te proberen om te brullen en rond te rennen.

Als dit bij mij in de familie zou gebeuren zou er echt een familieruzie komen denk ik :=

Waarom moet iedereen zich aanpassen aan mensen "met" kinderen? Waarom "moet" iedereen kinderen van anderen leuk vinden?
En dus je eigen feest aanpassen aan mensen "met" kinderen? Als jullie een feest willen zonder kinderen dan is dat jullie goed recht.
Snap nooit zo goed dat hier hele ruzies uit voortvloeien, (herinner ik me nog van een eerder topic).
Het is je broer dus het lijkt mij dat je dit toch wel bespreekbaar kunt maken met elkaar?
Vind het de normaalste zaak van de wereld hoor dat je niet altijd en overal je kinderen mee naar toe kunt nemen.
Ik zou het dus gewoon met je broer bespreken, dan is het wat persoonlijker.

funnyhorses

Re: uitnodiging, maar zónder kleine kinderen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:52

Nou kinderen van vreemden vind dan nog iets anders dan de kinderen van je eigen broer of zus.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:54

Ik zou tegen mn broer gewoon zeggen dat het een sjieke gelegenheid is en niet echt geschikt voor kleine kinderen. Zei ik vroeger ook tegen mn zus hoor, nooit problemen mee gehad. Verder mochen ze altijd mee, maar soms zijn restaurants gewoon niet voor kleine kinderen.

Maar rechtstreeks tegen je eigen broer dat zeggen is symphatieker dan via een briefje/sms/email ed. Misschien dat hij dat zelf ook bedacht had.

edit: dus nee ik vind het niet onredelijk.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:55

fl0wer schreef:
Waarom moet iedereen zich aanpassen aan mensen "met" kinderen? Waarom "moet" iedereen kinderen van anderen leuk vinden?
En dus je eigen feest aanpassen aan mensen "met" kinderen? Als jullie een feest willen zonder kinderen dan is dat jullie goed recht.
Snap nooit zo goed dat hier hele ruzies uit voortvloeien, (herinner ik me nog van een eerder topic).
Het is je broer dus het lijkt mij dat je dit toch wel bespreekbaar kunt maken met elkaar?
Vind het de normaalste zaak van de wereld hoor dat je niet altijd en overal je kinderen mee naar toe kunt nemen.

Je hoeft je niet aan te passen, ik neem aan dat de ouders zelf voor de kinderen zorgen, dus jij hebt er als het goed is geen boodschap aan/last van. Ik vind het raar om ze te weigeren. Je gaat toch niet de helft van je familie uitnodigen en de andere helft niet :? Kinderen zijn óók individuen en dus ook deel van de familie. Ik vind niet dat je dat buiten kan sluiten. En al helemaal niet als je je feest overdag geeft. Doe het dan 's avonds met een sjiek diner vanaf 20.30. Dan is het logischer dat je de kinderen thuis laat.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:56

Kun je hem niet gewoon bellen en vragen of het een leuk idee is als je rond die tijd pannenkoeken bakt voor zijn kinderen?? En dat je de andere uitnodiging voor volwassenen wilt houden?

Vlgs mij kun je dit soort kwesties het best persoonlijk bespreken. (hoe moeilijk het ook is)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:58

Inderdaad.. waarom MOET iedereen kinderen leuk vinden? Je kan toch best een keer iets organiseren zonder kinderen? Ouders gaan toch ook niet mee naar alle kinderfeestjes van die kinderen? Nou dan :Y)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:59

fl0wer schreef:

Je hoeft ze niet perse leuk te vinden, zo kan je ook de partner van je beste vriendin, broer of tante misschien niet leuk vinden. Maar als mensen zo duidelijk een vast onderdeel van het leven van een dierbare uitmaken zeg je ook niet tegen je broer dat hij zijn vrouw niet mag meenemen toch? Als het een wild zuipfestijn 's avonds is kan ik me voorstellen dat kinderen meeslepen niet helemaal praktisch is, maar bij een brunch moet dat toch prima kunnen mits ze de kids enigzins afgericht hebben?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:59

Ik vind het niet onredelijk. De gelegenheid is nu minder geschikt voor kinderen en de ts heeft er zelf niet zoveel mee. Het is het feest van de ts dus zij bepalen ook de regels. En dat de kinderen niet welkom zijn wil toch niet zeggen dat de ts niet op haar manier van de kinderen houdt? Ik zou het alleen wel persoonlijk met je broer bespreken. Dat komt beter over dan het feest afblazen mocht hij ze toch meenemen.

Mijn ouders werden vroeger ook vaak genoeg zonder ons uitgenodigd. Dat was helemaal geen probleem, dan kwam onze oppas opassen, een groot feest vonden we dat.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:00

Ik snap jullie idee prima, wij hebben dat in onze familie ook (die is nogal groot met véél neefjes en nichtjes. Wordt er duidelijk gemeld of de kids wel/niet mee mogen, dit wordt door iedereen gerespecteerd hoor.

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:05

Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie geen behoefte hebben aan kinderen op jullie feest.

Heb zelf jaren in de horeca gewerkt waar ook veel familie feesten werden gehouden, maar ook gewoon gedineerd kon worden.
Als er iets is wat me opvalt, dan is het wel dat mensen hun kinderen gewoon volledig loslaten wanneer ze op een feest of gewoon lekker uit eten zijn.
Beesten zijn het af en toe.
Heb zelfs eens meegemaakt dat een jochie een plak worst tussen zn handen wreef, en alles in het restaurant er onder gesmeerd heeft.
Als je wat tegen het kind/ouders zegt, worden ze nog boos ook.
Of sterker nog, je bent niet kind vriendelijk.
Zo hebben ook een stel kinderen het kinderhoekje dat we hadden, tot moes geslagen.

Natuurlijk zijn er mensen die hun kinderen wel opvoeden.
Maar ik vind dat je het goed recht hebt om jouw feest zo te organiseren zodat jij het leuk vind.
Het is immers ook jouw feest.
Als mensen een familie feest willen met de kinderen erbij, dan moeten ze dat zelf maar organiseren.

Ook ben ik het eens dat kinderen in dit geval wel dierbaren zijn van je broer.
Maar er is wel een verschil tussen kinderen of een vrouw die je meeneemt.

Naar mijn idee is het het meest netjes als je naar je broer gaat en het hem gewoon persoonlijk verteld.
Als je dat echt niet gaat lukken door jullie band, zou ik gewoon op het kaartje vermelden dat het feest uitsluitend voor volwassenen is.
Laatst bijgewerkt door Mirrrriii op 21-12-10 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:06

capopjekop schreef:
Ik vind het niet onredelijk. De gelegenheid is nu minder geschikt voor kinderen en de ts heeft er zelf niet zoveel mee.

Het is discutabel of de gelegenheid minder geschikt is voor kinderen... En 'er niet zoveel mee hebben' vind ik nogal naar klinken. Als je 'niet zoveel hebt' met de vrouw van je broer. Nodig je die dan ook maar niet uit? Nodig je alleen maar mensen uit waar 'je wel wat mee hebt'?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:09

Ik vind het niet onredelijk mits je niet boos bent als zij zeggen "dan komen wij ook niet.".

Mijn leven hoeft niet aangepast te worden omdat mijn broer perse kinderen wil dus wil ik een feest zonder kids, dan zonder kids. Vindt mijn broer dat het of met kids is, of helemaal niet, prima, dan helemaal niet, even goede vrienden.

Mag ik mijn partner niet meenemen naar een feest dan is dat prima, maar dan ook niet boos zijn als ik zeg "dan ik ook niet". :)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:11

Het lijkt mij dat als TS het feest geeft, zij zelf mag beslissen wie er wel en niet komt. Ik vind het niet raar om kinderen niet uit te nodigen in ieder geval, maar ik heb dan ook net zo veel (of net zo weinig) met kinderen als de TS.

Ik zou het hem gewoon persoonlijk zeggen. Grote kans dat een man een subtiele hint als namen op de enveloppe niet oppikt en je alsnog met kinders zit.

Reyndir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:11

Ik vond het als kind altijd erg fijn als ik niet mee hoefde naar etentjes of dingen van mijn ouders maar 'gedumpt' werd bij een vriendinnetje. Heerlijk, een dagje ergens spelen of logeren.
Vaak stond het wel op de uitnodiging in de trant van: gelieve geen kinderen, of niet geschikt voor kinderen.
Lekker vermelden, beter wat bot en duidelijk dan dat ze toch mee zijn en je je er vervelend bij voelt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:12

verootjoo schreef:
capopjekop schreef:
Ik vind het niet onredelijk. De gelegenheid is nu minder geschikt voor kinderen en de ts heeft er zelf niet zoveel mee.

Het is discutabel of de gelegenheid minder geschikt is voor kinderen... En 'er niet zoveel mee hebben' vind ik nogal naar klinken. Als je 'niet zoveel hebt' met de vrouw van je broer. Nodig je die dan ook maar niet uit? Nodig je alleen maar mensen uit waar 'je wel wat mee hebt'?

Helemaal mijn idee, je gaat toch ook niet je ene zus niet uitnodigen omdat je niet zo goed met haar overweg kunt?
Of je vraagt haar niet omdat je weet dat ze toch niet zo van sjieke gelegenheden houd?

Ik vind het op zich niet onredelijk maar dan moet je het gewoon tegen hem zeggen en overleggen wat je kunt doen voor de kinderen, ze horen wel bij de familie dus vind dat je ze wel een alternatief moet bieden. Ik vind het vreemd om uitnodigingen te versturen en dan met vage hints te proberen die kinderen thuis te laten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:14

anneliesdj schreef:
[
Helemaal mijn idee, je gaat toch ook niet je ene zus niet uitnodigen omdat je niet zo goed met haar overweg kunt?
Of je vraagt haar niet omdat je weet dat ze toch niet zo van sjieke gelegenheden houd?

Ik vind het op zich niet onredelijk maar dan moet je het gewoon tegen hem zeggen en overleggen wat je kunt doen voor de kinderen, ze horen wel bij de familie dus vind dat je ze wel een alternatief moet bieden. Ik vind het vreemd om uitnodigingen te versturen en dan met vage hints te proberen die kinderen thuis te laten.

Jawel hoor, mijn feestje. :+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:16

Hoezo jawel mijn feestje?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:19

anneliesdj schreef:
verootjoo schreef:

Waarom zou je je zus wel uitnodigen als je haar niet mag? Zou ik dan weer geen problemen mee hebben. Maar goed, ik ben dan ook iemand die het niet logisch vind dat partners automatisch mee mogen komen maar dat ff overlegt, en ik ben dus ook iemand die weleens een kindervrij feestje zou kunnen geven. Je bent als mama toch niet alleen mama maar ook gewoon persoon? Je kunt je grut toch wel een middagje missen. Dat ze bij je leven en bij je gezin horen wil toch niet zeggen dat ze altijd overal bij mogen zijn?

Ik vind het dus geen onredelijke eis. Ik zou het onredelijk vinden als je broer daarom zou besluiten thuis te blijven.
Ook vind ik dat je geen alternatief hoeft te bieden. Dit is wat jij geregeld hebt, dit is zoals jij het wilt vieren, en die en die mensen heb je uitgenodigd. Ik zou ook niet beginnen aan kleurhoekjes, apparte tafeltjes met barbies en weet ik het wat allemaal. Gewoon een grote mensen feestje zonder dat er kinderen iedere 5 minuten moeten plassen, iets moeten laten zien, te hard praten voor de zaak (wat je ze niet kwalijk kan nemen, maar veel kinderen wel doen), allemaal vragen willen stellen en ouders toch met een half oog aan de kindertafel zitten...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:19

anneliesdj schreef:

Je nodigd toch geen mensen uit die je niet aardig vind, alleen omdat het familie is?
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 21-12-10 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:20

Jullie feest, dus jullie wensen. Jij nodigt uit wie je wel wilt hebben, en als je geen kinderen wilt dan komen er ook geen kinderen binnen. Zelfde als jij bijvoorbeeld de vriendin van je broer niet aardig zou vinden, zou je dan heilig boontje moeten spelen? Nah-ah :)).
Simpel toch? Als ouders dan zeggen dat ze zelf niet komen.... Tsja, even goede vrienden, dan zou jij inderdaad net zo redelijk moeten zijn om dat te accepteren.
Ik zou ook geen kinderen op mijn feest bij een zeer sjieke gelegenheid hebben. Heb d'r ook echt niets mee.
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 21-12-10 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 17:20

nog even ter verduidelijking: 'de Koperen Hoogte' is niet berekend op 3 kleine kinderen van nog geen 3 jaar.

Heb net mijn broer aan de telefoon gehad en inderdaad, mijn hints waren niet doorgekomen.

Pas nadat hij lachend vroeg of er "op die locatie dingen kapot konden omdat hij 3 kinderen onder de 3 jaar had" kon ik hem rechtuit zeggen dat het niet de bedoeling was dat zijn kinderen mee zouden komen.

Hij zei me dat hij in dat geval hoogstwaarschijnlijk niet zou kunnen komen.

Ondanks dat ik zelf vind dat onze wens redelijk is, vind ik het niet leuk deze mededeling te brengen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:21

anneliesdj schreef:

Als ik een zus niet leuk zou vinden zou die niet uitgenodigd worden. :+
Ik zou het hypocriet vinden om haar wel uit te nodigen eigenlijk. "he ik kan je kop niet zien maark nodig je voor de leuk toch maar uit hoewel ik al misselijk wordt bij het idee dat je zal komen"
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 21-12-10 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:21

Je gaat naar de koperen hoogte? Thuislaten die handel!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:23

Het lijkt mij eerlijk gezegd niet meer dan normaal dat kleine kinderen niet mee gaan naar zoiets. Een beetje ouder ziet toch wel in dat een kind daar niets aan heeft en dat ze er zelf niks aan hebben als ze een oogje op de kinderen moeten houden?
Ik zou me echt niet bezwaard voelen om duidelijk te maken dat kleine kinderen niet gewenst zijn.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:24

Ik snap jou wel, dat je het gezellig wilt hebben & geen gedoe met kinderen die alle aandacht opeisen.
Maar misschien kun je het beter uitleggen, hoe jij erover denkt. Natuurlijk wel vriendelijk!
Want ik kan me ook wel voorstellen dat je broer met zn kinderen 1 gezin is, maarja ik mag ook niet overal mee heen waar ik niets te zoeken heb, dikke pech en ik ben 13 :p