Soms doen de senioren het toch echt zelf!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 10:05

Trouwens, als je zo nog eens een vervelende Waal (ik veronderstel toch dat je daar grensgeval bent) tegenkomt, gewoon domweg antwoorden: "Mon excuse, je ne parle pas le Francais!", om vervolgens na zijn uitleg te zeggen "Je comprend pas, je regrette". Altijd handig met die talen :Y)

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 10:27

Ik moet zeggen dat ik je reactie behoorlijk overtrokken vind.

En als ik een hond met eeen K9 riempje en reflecterend hesje zie lopen denk ik nou niet bepaald dat een hond aan het werk is. Waarom zou een hond moeten werken?

Maar dat is een andere discussie geloof ik.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 11:21

Super dat je het zo oppikt! Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel even twijfelde of ik het zou posten....
Succes met er aan werken.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 12:13

Vind t knap dat je je honden zo als Cesar wilt trainen. Ik kijk ook altijd vol bewondering naar zijn programma's. Wat al eerder genoemd is over het onderdanig opstellen is zeker zo. Maar ik denk dat niet alles alleen met de energie te maken heeft. Een herder is toch erg trouw aan zijn baas en erg waakzaam. Waarschijnlijk viel hij daarom misschien eerder uit dan de beagle deed.

verder heb ik zeker respect hoe jij je honden traint op de manier van Cesar. Zou het ook graag willen leren :)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 14:16

Kattenbak schreef:
Ik moet zeggen dat ik je reactie behoorlijk overtrokken vind.

En als ik een hond met eeen K9 riempje en reflecterend hesje zie lopen denk ik nou niet bepaald dat een hond aan het werk is. Waarom zou een hond moeten werken? Maar dat is een andere discussie geloof ik.

Is ook niet voor de mensen, maar voor de hond. Ze weten dat wanneer ze hun tuig aanhebben dat ze moeten werken. Zonder tuig mogen ze losbollen. Maakt een wereld van verschil. Met tuig zijn ze heel erg beheerst. Zonder tuig crossen ze in het rond

En hond moet werken omdat in het dier ingebouwd zit. Net als een paard zou moeten werken. Paarden horen niet een hele dag op stal, zo hoort een hond ook niet een hele dag in zijn mand te moeten liggen. Werken is goed omdat ze hun energie op een positieve manier verbruiken ipv hyper te worden of negative dingen te gaan ontwikkelen.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 14:17

Lalidan schreef:
Super dat je het zo oppikt! Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel even twijfelde of ik het zou posten....
Succes met er aan werken.

Ik twijfelde ook, maar moest het even kwijt!

Smudges

Re: Soms doen de senioren het toch echt zelf!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:48

Wat??? Een seminar van Milan, waar hoe wanneer??? Ben ook een fan, met een heleboel mensen om me heen.
Groetjes S

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 17:05

Smudges schreef:
Wat??? Een seminar van Milan, waar hoe wanneer??? Ben ook een fan, met een heleboel mensen om me heen.
Groetjes S

Hij komt in mei in amsterdam en in antwerpen. Ik heb een golden ticket voor antwerpen gekocht!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:06

LecyTinker schreef:
ik weet niet welk van jullie twee (bovenstaande berichten) ik moet quoten!!! Heb een klein aha momentje ( even in cesar termen blijven) ... Ik heb me idd onderdanig opgesteld naar de man. Ik luisterde naar hem en wilde gelijk uitleggen dat het niet zo was. Gaf hem alle gelegenheid om zijn commentaar te doen en deed niets terug behalve hopen dat hij op zou nokken. Wilde niet onbeleefd zijn alleen maar omdat hij dat wel was. Toen ik de situatie weer in eigen handen nam en doorliep, toen vielen mijn honden ook gelijk weer perfect in lijn. Keken niet meer naar hem, geheel weer op mij gefocussed.
Hmmm, kijk, dat was idd geheel mijn eigen fout. Ik had me idd onderdanig opgesteld naar die man en dus gaf dat de ruimte voor mijn duitser om dan de leiding over te nemen in de roedel.
Sneaky smeerlap, hoe snel hij dat al door had... Maar zodra ik weer leiding nam was het probleem gelijk weg.
Zooo, meneer senior heeft dus even me een dienst bewezen, al was hij strond vervelend!
Daar moet ik vandaag idd erg goed op letten dat ik ALTIJD de leiding houd. Respect hoeft niet gelijk onderwerping te betekenen... Bedankt allebei voor het erop wijzen... En ben idd nog steeds druk bezig zijn boeken te lezen hoor, had er gister weer ene uit, en gelijk aan de volgende begonnen... ga in mei ook naar zijn seminar toe, dus moet flink doorspijkeren hier!

Respect hoeft zeker geen onderwerping te betekenen,ik respecteer mijn paarden en ook de hond maar wie niet luistert merkt vanzelf wel wie er hier de "Alpha Bitch" is :o

Lichaamstaal is erg belangrijk,blijf rechtop staan en trots als je iemand wilt afbluffen en houd vooral je doel in gedachte }> Vooral dieren pikken de meest subtiele signalen op. De wereld is je leermeester...vergeet niet dat niet alles in een boekje staat ;)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 17:15

@Robijn. Mn beagle die deed niets hoor. Die stond netjes achter mij te wachten... de mechelaar had zijn oren recht vooruit en stond in een allerte houding. De duitser echter deed er een stapje bovenop en die begon dus te grommen en blaffen etc.
Het was gisteravond dat de duitser en de beagle een woordenwisseling hadden. Hebben ze vaker, vandaar dat ik compleet Cm methode toepas. Het gaat een stuk beter, maar de duitser en de beagle hebben wat jaloezie naar elkaar toe. Hoewel Cesar zegt dat dieren geen jaloezie hebben. Dus het is een onbalans... Ben hard aan het werken om allemaal in balans te raken, maar dat gebeurd bij mij helaas niet in 1 dag. Ikzelf moet oop de draai vinden en maak nog steeds fouten die ik in mijn honden terug zie.

Tinky12, Toch heb ik met mn paarden een heel andere band dan met mn honden. Mn honden zijn 24/7 bij me. Heb jaren in de nacht gewerkt als koerier en had altijd mn honden bij. Dus als je 24/7 op elkaars lip zit dan is het toch net anders dan wanneer ik ze in de avond in hun stal achter zou laten. Ik ben nog maar 3 maanden met die baan gestopt en heb sinds dien meerdendeels thuis geweten. Dus ze zijn altijd bij me en dus wil ik daarom ook net zo een goede situatie met deze roedel hebben als ik met mijn vorige roedel had ( die helaas anderhalf jaar geleden zijn overleden).
Weet dat je niet alles uit een boekje kan leren, maar moet zeggen dat Cesar wel een paar behoorlijk pijnlijke puntjes aanhaalt in zijn boeken waar ik steeds even door moet slikken... Heb nog veel om aan te werken, maar ook een deel waarvan ik geen idee heb hoe ik dat in hemelsnaam zou moeten veranderen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:19

Tuurlijk is de band anders tussen persoon/paard en persoon/hond maar het uiteindelijk doel is hetzelfde.Rust in de kudde/roedel en er is er maar een de baas zodra die binnen stapt.

Kijken in een spiegel kan heel confronterend zijn :j ben ook fan van Ceasar hoor :D

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 17:23

Tinky12, maar als ik lees wat de verkeerde redenen zijn om een hond te nemen, dan denk ik dat ik 80% van de fouten redenen heb. Allemaal redenen om mezelf gelukkig te maken ( mijn geluk is natuurlijk om hun gelukkig te maken, maar ik heb ze voor gezelschap, voor vervanging van andere dingen etc...)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:47

Gut...daar zou ik mij echt niet druk om gaan maken hoor :+ Als ik kijk wat er hier in het park in de rondte rent,hoeveel confrontaties ik heb gehad met mensen omdat ze hun hond niet onder appél hadden.Vaak is het "mijn recht" en "ik wil" ...

Heb wel eens iemand de huid vol gescholden omdat ze zo eigenwijs was,haar hond los liep op ons erf en er als een ongeleid projectiel vandoor ging.
Toen ik haar voor de zoveels keer vroeg om haar hond aan te lijnen als ze in de buurt kwam omdat ze hem niet onder controle had,gebeurde waar ik bang voor was.
Hond scheurde weer over het erf,schrok en schoot door de bosjes de weg op.Kan je vertellen dat het een hele drukke weg is en dat de stoplichten net op groen sprongen.Hondje werd gelukkig gemist door de auto's aan beide zijden van de weg,scheelde een haar...veel getoeter.

Ze rent naar de overkant en de hond komt naar haar toe,vervolgens pakt ze de hond beet en begint hem op z'n sodemieter te geven. :( Was hels en heb haar mijn ongezouten mening gegeven.
Kreeg als antwoord dat de hond "wist" dat hij dat niet mocht doen :roll: haar nog maar eens verteld dat een hond geen mens is en dat ik haar al zovaak heb gewaarschuwd.
Uiteindelijk kwam ze terug bij haar kinderwagen,daar heb ik haar nogmaals uitgelegd dat ze de hond moet aanlijnen zolang hij niet luisterd.Dat ze met hem op cursus moet.

Weet je wat ze zei....ik heb een klein kindje,heb geen tijd voor een cursus _-:( haar geadviseerd om dan de hond weg te doen omdat hij beter af zou zijn bij een baas die hem wel op zou voeden.
Heb haar vreemd genoeg nooit meer gezien >;)

Aan de andere kant ook iemand meegemaakt die ook zo'n ongeleid projectiel had...kreeg 500 commando's naar zijn kop geslingert dus ging fijn zijn eigen gang.Hij rende als een daas om de paarden heen en duurde erg lang voordat baasje hem ...hmmm nee...voordat hij zich liet pakken door zijn baasje :P
Na een aantal keer deze confrontatie gehad te hebben heb ik de man rustig aangesproken,kon zo niet was levensgevaarlijk voor iedereen.Als hij verstandig was ging hij met hem op cursus,zou hij ook veel meer plezier hebben met zijn hond.
Kwam ik hem weken later weer tegen met een hond die keurig naast hem liep,reageerde niet op alles wat bewoog.Heb hem een groot compliment gegeven vanaf het paard want ook daar reageerde de hond niet meer op...man glunderde helemaal en was erg trots op wat hij met hond voor elkaar had gekregen :j en trots mocht hij zeker zijn.

Veel mensen beginnen ondoordacht aan dieren (en kinderen),vergeten dat alles netjes opgevoed moet worden...dat ze afhankelijk van je zijn,de verantwoording en verplichting die het met zich meebrengt.Ook het "vermenselijken" is een groot probleem.Zo zit de maatschappij helaas in elkaar :n
Toch kom je soms een sprankje hoop tegen en dat geeft de burger moed zoals mijn 2e verhaal. ;)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 18:13

Ik vermenselijk de mijne ook. Respecteer ze als honden, maar dan toch zie ik ze als mn gezinnetje. Ik ben er nu heel er voor op mijn hoede en ik heb een beperking op hun effectie gezet. Ze krijgen een stuk minder knuffels en troetels. Hebben een stel meer regels en moeten meer werken en dus minder geknuffel van mij. Vond dit in het begin erg moeilijk, ik ben iemand die een hele dag kan knuffelen met haar dieren. Maar ik merk dat het echt een stuk makkelijker gaat met ze. Ze zijn kalmer en gehoorzamer. Maar dat omdat ze nu geestelijk ook moeier zijn en dus niet meer te pas en te onpas aandacht krijgen, nu moeten ze dat verdienen en geeft het ze aan het einde ook meer voldoening.
Voor mij werkt de CM methode erg goed, word alleen erg met mn neus in mn eigen tekortkomingen gewreven en dat is af en toe wel een beetje een koude douche gevoel

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:27

Ik denk dat je in dat opzicht best trots op jezelf mag zijn. Af en toe is het confronterend, maar je gaat wél die confrontatie aan. Dat was namelijk de reden dat ik twijfelde of ik wel of niet zou posten: Maar al te vaak krijg je dan alsnog een stortvloed over je heen van "maar zij" en "doordat dit" en "normaal...". Oftewel, het word allemaal weggedouwt.

Jij hebt eerlijk naar jezelf gekeken en erkend dat (een deel van) de fout bij jezelf lag. En zolang je dat maar doet, ben je op de goede weg.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 07:13

Lalidan schreef:
Ik denk dat je in dat opzicht best trots op jezelf mag zijn. Af en toe is het confronterend, maar je gaat wél die confrontatie aan. Dat was namelijk de reden dat ik twijfelde of ik wel of niet zou posten: Maar al te vaak krijg je dan alsnog een stortvloed over je heen van "maar zij" en "doordat dit" en "normaal...". Oftewel, het word allemaal weggedouwt.

Jij hebt eerlijk naar jezelf gekeken en erkend dat (een deel van) de fout bij jezelf lag. En zolang je dat maar doet, ben je op de goede weg.

Ohh, maar ik vind ook "Maar zij", "Doordat dit" en "Normaal" ... maar het punt blijft nou eenmaal dat ik aan al die dingen niets kan veranderen, alleen aan mijn eigen situatie. Dus ben meer dan nieuwsgierig naar iedereen zijn mening, want het werkt alleen in mijn voordeel. Zoals dt jullie hier me duidelijk hebben gemaakt dat ik me onderdanig opstelde naar die man en dat ik dus op dat moment geen leider was. Ik mocht dan wel denken dat ik de leiding heb, maar daar trappen de honden natuurlijk niet in. Dus daar moet ik zeker op letten dat dat niet meer voorkomt!

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 08:23

Meid je hoeft jezelf niet blijven verdedigen. Je hebt het hartstikke goed opgelost ;)
Jouw Herder heeft aangevoeld dat die man nogal kwaad was. Dat beestje heeft jouw willen beschermen.
Wees er blij om!
Die man heeft niks bij jouw te zoeken!

Ik heb zelf ook een aantal Duitse Herders gehad. Superlief en ontzettend gehoorzaam ;)
Als ze boos waren dan hadden ze daar echt wel een reden voor.
Ik heb me altijd super veilig gevoeld met mn jongens ;)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 08:47

Kainda... hahaha... dank je...