Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kattenbak schreef:Ik moet zeggen dat ik je reactie behoorlijk overtrokken vind.
En als ik een hond met eeen K9 riempje en reflecterend hesje zie lopen denk ik nou niet bepaald dat een hond aan het werk is. Waarom zou een hond moeten werken? Maar dat is een andere discussie geloof ik.
LecyTinker schreef:ik weet niet welk van jullie twee (bovenstaande berichten) ik moet quoten!!! Heb een klein aha momentje ( even in cesar termen blijven) ... Ik heb me idd onderdanig opgesteld naar de man. Ik luisterde naar hem en wilde gelijk uitleggen dat het niet zo was. Gaf hem alle gelegenheid om zijn commentaar te doen en deed niets terug behalve hopen dat hij op zou nokken. Wilde niet onbeleefd zijn alleen maar omdat hij dat wel was. Toen ik de situatie weer in eigen handen nam en doorliep, toen vielen mijn honden ook gelijk weer perfect in lijn. Keken niet meer naar hem, geheel weer op mij gefocussed.
Hmmm, kijk, dat was idd geheel mijn eigen fout. Ik had me idd onderdanig opgesteld naar die man en dus gaf dat de ruimte voor mijn duitser om dan de leiding over te nemen in de roedel.
Sneaky smeerlap, hoe snel hij dat al door had... Maar zodra ik weer leiding nam was het probleem gelijk weg.
Zooo, meneer senior heeft dus even me een dienst bewezen, al was hij strond vervelend!
Daar moet ik vandaag idd erg goed op letten dat ik ALTIJD de leiding houd. Respect hoeft niet gelijk onderwerping te betekenen... Bedankt allebei voor het erop wijzen... En ben idd nog steeds druk bezig zijn boeken te lezen hoor, had er gister weer ene uit, en gelijk aan de volgende begonnen... ga in mei ook naar zijn seminar toe, dus moet flink doorspijkeren hier!
Lalidan schreef:Ik denk dat je in dat opzicht best trots op jezelf mag zijn. Af en toe is het confronterend, maar je gaat wél die confrontatie aan. Dat was namelijk de reden dat ik twijfelde of ik wel of niet zou posten: Maar al te vaak krijg je dan alsnog een stortvloed over je heen van "maar zij" en "doordat dit" en "normaal...". Oftewel, het word allemaal weggedouwt.
Jij hebt eerlijk naar jezelf gekeken en erkend dat (een deel van) de fout bij jezelf lag. En zolang je dat maar doet, ben je op de goede weg.