ben ik zo jaloers of houd hij nou geen rekening met mij.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:37

Als jij de benzine betaald en zij weigert mee te betalen ja dan vind ik wel dat je gelijk hebt om te klagen.
Carpoolen is op[ zich goed maar zij mag best wat mee betalen.
Mijn man rjdt altijd met zijn collega mee. Als onkosten vergoeding geeft die de helft van de maandelijkse km vergoeding. Die jongeen wat extra geld Wij houden ook geld voor de km vergoeding aan en ze zijn beide tevreden met die regeling.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:37

Chubby schreef:
Il0na schreef:
Ik zou zeggen gewoon meebetalen, en anders maar lekker zelf vervoer regelen!
Jullie zijn er geld aan kwijt, en zij profiteert er lekker van, lekker makkelijk..

Het wordt toch niet duurder wanneer er 3 in plaats van 2 personen in één auto zitten?

Maar zij rijdt iedere dag 'lekker gratis'... lijkt me ook niet de bedoeling.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:38

ben het eens met de anderen, geef bij je vriend aan dat het niets met jaloers te maken heeft maar dat jullie ook andere leuke dingen met jullie geld kunnen doen en dat "madam" dus best mee kan betalen. Zoals Konstantine zegt laat haar maar fietsen

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:39

De reactie van je vriend naar jou toe vind ik ook wel een beetje stom. Is hij het er dan niet mee eens dat die dame wel eens mee mag betalen aan bezinekosten? Dat vind ik wel zo normaal als je elke dag (of twee keer in de week, whatever) mee rijdt met iemand..

Verder vraag ik me af waar je je druk om maakt? Tenminste - ik begrijp dat je je druk maakt om dat zij elke dag mee rijdt zonder te betalen en ook zegt dat ze niet wil betalen. Maar als ze wel zou betalen, mag ze dan wel elke dag meerijden? of voel je je dan nog steeds een taxi?

Praat er nog eens goed met je vriend over, vooral m.b.t. het betalen en stel dan bijvoorbeel aan haar dat ze alleen nog mee kan rijden als ze betaald (al is het maar een inieminie vergoeding) voor de benzinekosten.

Dat je je een taxi voelt is goed voor het milieu ;) Maar taxi zonder te betalen is -ook in mijn ogen- niet netjes van degene die met jullie meelift.

Kiwipitje

Chubby schreef:
Il0na schreef:
Ik zou zeggen gewoon meebetalen, en anders maar lekker zelf vervoer regelen!
Jullie zijn er geld aan kwijt, en zij profiteert er lekker van, lekker makkelijk..

Het wordt toch niet duurder wanneer er 3 in plaats van 2 personen in één auto zitten?
En daarom moet zij zich maar verhuren als gratis taxi? Zou een mooie boel worden :'). Kijk want de bus van Uden naar Eindhoven rijdt ook écht wel als ik niet betaal hoor :+.

Cyruss_

Dan zou ik eerst maar een goed gesprek gaan houden met je vriend. Misschien begrijpt hij je dan. Duidelijk uitleggen wat je punt is en dat je het zo niet goed vind. Dat ze best een vergoeding kan betalen en anders maar gewoon weer met het OV moet. Een beetje smsen heeft geen zin. En zo jaloers blijven ook niet.

Wil je haar ook geen mevrouw/madame noemen, heel irritant. :Y)

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:40

buster4ever schreef:
Het kost mij ook handen vol geld en ik vind t gewoon heel erg vervelend dat zei gewoon geen bijdrage levert en wel iedere keer vrolijk meerijd...

Drie in de auto is echt niet duurder dan twee in de auto hoor...
Is die meid zo knap dan, dat je je bedreigd voelt?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:40

Ik snap niet dat tegenwoordig iedereen altijd maar beter moet worden van wat je voor een ander doet? := Als je de kosten toch maakt..

Wat is er mis mee dat een ander 'lekker gratis' meerijdt? Je wordt er zelf toch niets minder van? Lijkt me juist een prima manier om eens wat voor een ander te doen zonder dat het wat moet opleveren..

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:41

Nou sorry maaar ik vind je zeer jaloers klinken.

Mijn vriend nam ook wel eens een collega mee naar het werk, bedoel wat is het probleem. Je hebt toch vertrouwen in je vriend neem ik aan?
Ziet hij der niet in de auto ziet die der wel op het werk hoor.
Je kant toch normaal aangeven dat je graag wel een bijdrage in de kosten wilt. Anderzijds je vent rijd ook naar het werk in de auto kost niks extra dus waarom zou ze niet gewoon mee kunnen rijden?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 15:41

chubby t word ook niet duurder..
nou ja alhoewel brandstof verbruik gaat ook omhoog...
ik denk dat ik per dag 5 euro of iets meer kwijt ben maar ze kan op ze minst wel wat geld geven voor benzine vind ik.

fleurtje het gaat idd om mijn auto...(want vriend ze auto zuipt veel meer dus vandaar dat we met de mijne rijden)
ik ga het idd maar eens omdraaien en gewoon zeggen dat we voortaan zijn auto pakken en dat hij dan maar gaat betalen.
maar heb ook t idee dat ik gewoon niet meer kan zeggen dat ze gewoon niet meerijd..wil ook af en toe een ochtend enkel met me vriend rustig in de auto zitten.. hij blert gelijk dat hij dan maar de auto van mams lief pakt.

ga vanavond in ieder geval eens even praten want ik vind t gewoon geen stijl

en verder heb ik er geen problemen mee hoor als ze gewoon netjes mee zou betalen dan mag ze van mi iedere dag meerijden.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:42

Konstantine schreef:
Je kunt toch aan haar vragen of ze meebetaalt en je verder (sorry dat ik het zeg) niet zo aanstellen?
Je bent er bij, begrijp ik, en er gebeurt toch niks tussen hen?
Carpoolen is goed voor het milieu en als zij ook meebetaalt ook heel goed voor de portemonnee en als je toch naar hetzelfde bedrijf moet een kleine moeite...

helemaal eens
heb het idee dat je van een mug een olifant maakt

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:42

Chubby schreef:
Ik snap niet dat tegenwoordig iedereen altijd maar beter moet worden van wat je voor een ander doet? := Als je de kosten toch maakt..

Wat is er mis mee dat een ander 'lekker gratis' meerijdt? Je wordt er zelf toch niets minder van? Lijkt me juist een prima manier om eens wat voor een ander te doen zonder dat het wat moet opleveren..
Voor de bus moet je toch ook betalen? Voor een taxi ook! Kom op zeg.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:43

Ik vind echt dat je je enorm aanstelt. Blijkbaar moeten jullie alle 3 ongeveer dezelfde route afleggen. Waarom zou je dan in hemelsnaam gaan zitten mutsen als er nog iemand meerijdt. Je rijdt die route al, dus het kost je niets extra's. Echt zeuren om niks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:43

Ik vind niet dat je je aanstelt.
Ik moet iemand al wel érg aardig vinden wil ik er elke dag mee in een auto gaan zitten. En als het dan iemand is die je op wát voor manier dan ook irriteert, dan was het antwoord bij mij gewoon ook 'nee'.
Ik vind de tijd die ik voor mezelf (!) heb in de auto heerlijk. 's Morgens om wakker te worden, 's avonds om af te schakelen. Ik draai MIJN favoriete muziek, zo hard als IK wil, of ik ben stil als IK daar zin in heb.

Dat het beter is voor het milieu en dat iemand misschien op de route woont, daar heb ik 0,0 boodschap aan. Een meerijder zorgt voor minder flexibiliteit en voor verplicht gezelschap. Fietsen of het OV gebruiken is ook goed voor het milieu :)

Overigens ga ik uit van mijn eigen reistijd en die ligt ergens tussen de anderhalf en drie uur enkele reis.
Bij ritjes van minder dan een half uur zou het me minder kunnen schelen als er iemand mee zou willen rijden. Even aanbieden om mee te betalen in de benzinekosten vind ik niet meer dan normaal overigens, als meerijder zijnde. 'Nee' zeggen op het verzoek om mee te betalen is wachten op een 'nee' als antwoord of je mee kunt rijden wat mij betreft.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:44

buster4ever schreef:
chubby t word ook niet duurder..
nou ja alhoewel brandstof verbruik gaat ook omhoog...
ik denk dat ik per dag 5 euro of iets meer kwijt ben maar ze kan op ze minst wel wat geld geven voor benzine vind ik.

fleurtje het gaat idd om mijn auto...(want vriend ze auto zuipt veel meer dus vandaar dat we met de mijne rijden)
ik ga het idd maar eens omdraaien en gewoon zeggen dat we voortaan zijn auto pakken en dat hij dan maar gaat betalen.
maar heb ook t idee dat ik gewoon niet meer kan zeggen dat ze gewoon niet meerijd..wil ook af en toe een ochtend enkel met me vriend rustig in de auto zitten.. hij blert gelijk dat hij dan maar de auto van mams lief pakt.

ga vanavond in ieder geval eens even praten want ik vind t gewoon geen stijl

en verder heb ik er geen problemen mee hoor als ze gewoon netjes mee zou betalen dan mag ze van mi iedere dag meerijden.

Dus jij brengt je vriend iedere morgen naar zijn werk begrijp daarbij wil je ook rustig in de auto zitten met je vriend samen? Kan me niet voorstellen dat je last heb van iemand die meerijd maar goed wie ben ik ?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:44

He-le-maal mee eens Sonja. Alles wat je zegt gewoon :j.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:45

Kiwipitje schreef:

De bus is natuurlijk niet te vergelijken. Wanneer daar niet voor wordt betaald, dan rijdt die na de volgende dienstregelingwisseling ook niet meer :+ En de taxi maakt kosten extra, die zonder de rit niet gemaakt zouden zijn, dus dat is ook geen vergelijk.

Maar blijkbaar ben ik iemand met andere normen en waarden. Of te goed voor deze wereld. Vind ik ook niet erg :D

Kiwipitje

Re: ben ik zo jaloers of houd hij nou geen rekening met mij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:46

Dus jij neemt ook elke dag mensen mee in je auto? In verbruik zal het niet veel schelen, maar het kost je wel extra. Het kost je je eigen momentje in de auto, om te doen en laten wat je wil. Vind het erg asociaal dat die mevrouw het maar heel normaal vind om gratis mee te rijden. Nee van dat soort mensen kots ik eigenlijk best wel een beetje. Profiteurs.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:47

Chubby schreef:
Kiwipitje schreef:
De bus is natuurlijk niet te vergelijken. Wanneer daar niet voor wordt betaald, dan rijdt die na de volgende dienstregelingwisseling ook niet meer :+
Neenee. IK betaal niet voor de bus. Want die rijdt toch wel want er zitten al mensen in die wel betalen :j.

Paul11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:48

Het wordt wel duurder, meer gewicht in de auto, betekend meer massa en vraagt dus meer energie en dus meer brandstof.
Dat je dat niet direkt merkt is een ander verhaal omdat het verschiil waarschijnlijk heel weinig zal zijn.
Maar als je per week wellicht een litertje meer verbruikt * 52 weken * euro 1.54 heb je het toch ff over 80 euro per jaar.

Is de massa wat groter b.v. een paardentrailer met paard, dan merkt je het verschil wel direkt :D

Anoniem

Re: ben ik zo jaloers of houd hij nou geen rekening met mij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:50

Of het duurder wordt of niet maakt helemaal niets uit.
Of die mevrouw uberhaupt betaalt of op de route woont ook niet.

Er wordt een vraag gesteld. En daarop kan het antwoord gewoon NEE zijn. Dat is niet raar, dat is niet asociaal, het is gewoon een heel normale optie als je een vraag stelt...

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:50

Buster4ever: Je vriend betaald die weleens mee aan de bezine dan? OF betaald hij wel eens iets anders voor jou inplaats van het meerijden? Bedoel alle slijtage auto enz komt ook voor jou rekening. Daarnaast dat je dan zelf alleen rijdt..tja dan weet je teminste dat het jou geld is en waar het heen gaat. Maar zodra ik meer carpolers in de auto heb..dan is het toch echt betaal maar stukje mee. Anders vind ik zelfs dat je vriend goed misbruik maakt van jou portomonnee. Het mag wel van 2 kanten komen. En als jij rijdt, betaald alles...zou ik zeggen vrouw lopen als ze niet wil betalen en vriend lopen als hij niet mee wil betalen. En als hij dan zijn ma haar auto pakt kunnen je ook zeggen oke rijdt ik met jullie mee. Betaald hij ook eens alle.s EN de auto van zijn ma zal ook niet elke dag beschikbaar zijn;) Maar verdeel je wel eerlijker de kosten. . Want alle kosten alleen voor jou nu terwijl andere inclusief vriend heerlijk geld overhouden elke maand. Zou ik niet slikken. Kijk moet je allemaal apart rijden hebben ze allemaal kosten.

En hard zijn..laat niet zo over je heen lopen. Zeker als het je zo kwaad maakt. En gaat het daardoor straks uit toevallig..dan was het niet jou vriendje..komt wel weer een ander een betere want dan had hij niet genoeg gevoel voor jou als hij het niet wil begrijpen. En daarnaast...het is jou auto.....dus jij bepaald wie wel en niet mee rijdt. EN gaat hij dan zelf rijden..fijn dan weet je genoeg.
Laatst bijgewerkt door Almighty op 08-12-10 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:51

Kiwipitje schreef:
Dus jij neemt ook elke dag mensen mee in je auto?

Mijn man zet mij dagelijks af bij het NS station, of ik fiets erheen.

Voorheen met de auto had ik absoluut geen enkel bezwaar om regelmatig om te rijden om een collega thuis te brengen. Maar helaas (!) was carpoolen met meer geen optie in verband met mijn werktijden en de niet zo gebruikelijke bestemming.

En nee, ik blief geen vergoeding voor kosten die ik anders zelf ook maak. Een lach en een bedankje zijn voor mij voldoende om mij een volgende keer weer met plezier in te zetten voor een ander!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:53

Als ik het verhaal zo lees krijgt ze geen lach en een bedankje hoor :+. Zelfs een dikke vette nee als ze gewoon om een vergoeding vraag (wat ik persoonlijk wel heel erg normaal vind). Want zonder vergoeding zit ik liever alleen in de auto :evaw:. Dan schiet ik er namelijk zelf erg weinig mee op om iemand mee te nemen. En als ze je niet eens een kleine vergoeding willen geven.. dan rijden ze maar lekker zelf. Zijn ze de volle mep kwijt :)).
Laatst bijgewerkt door Kiwipitje op 08-12-10 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:54

Nouja ik kan me dat wel voorstellen hoor. In mijn eentje of met vriend erbij zing ik bijvoorbeeld wel heel vals mee met de radio en met een 'vreemde' erbij niet. Even snel ergens stoppen of langs rijden om een boodschap te doen gaat lastiger. Het grote voordeel van een auto boven OV vind ik dat je lekker je eigen ding kunt doen en geen rekening hoeft te houden of last hoeft te hebben van andere. Het iedere dag ipv 2 keer per week geeft nog eens de verplichting dat een ander echt op je gaat rekenen en het niet alleen maar is wanneer het toevallig goed uitkomt.
Bovendien je helpt iemand door haar iedere dag naar haar werk te vervoeren, dan mag die ander daar best iets voor terug doen en meebetalen aan de kosten.