Vriend houdt zich totaal niet aan tijd/afspraken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:12

pmarena schreef:
Op Ik bedoel , warom moest hij nu eigenlijk om 15:00 uur thuis zijn van jou ? En dan ga je om half 4 al zeuren waar hij blijft , alsof het een klein kind met huisarrest is :P

Ehh, dat heeft ze heel duidelijk gezegd .. ( ;) ) Het lijkt mij dus fijn voor de TS dat je gewoon eerst even alles leest voordat je met je oordeel komt. :)

winnie03 schreef:
Of zoals nu, ik ben geopereerd, kan mn bed niet uit.. Maar heb me vanmiddag dus uit bed moeten heisen en zelf m'n zwaardere medicijnen moeten halen bij de apotheek dwars door de sneeuw omdat hij er dus niet was om, zoals afgesproken, het te doen..

winnie03

Re: Vriend houdt zich totaal niet aan tijd/afspraken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 20:15

Omdat ik dus inderdaad medicijnen moest hebben en me erg beroerd en hulpeloos voelde... Is dat een misdaad om dan te vragen waar je vriend blijft? Daar ga ik me niet over verantwoorden :)

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 20:18

pmarena schreef:
winnie03 schreef:
Op zo'n reactie zat ik eigenlijk al te wachten.. :) Ben je dat ook van mening in de situatie dat hij dus ook op de afspraken die wij maken, uit eten gaan, bioscoop, afspraken met familie, ophalen op het station(!) dat hij me ook veelvuldig heeft laten staan.. Twee weken terug nog, een uur op het station gestaan om 12 uur 's nachts want hij moest nog even langs vrienden voor hij mij ging ophalen.. Of zoals nu, ik ben geopereerd, kan mn bed niet uit.. Maar heb me vanmiddag dus uit bed moeten heisen en zelf m'n zwaardere medicijnen moeten halen bij de apotheek dwars door de sneeuw omdat hij er dus niet was om, zoals afgesproken, het te doen..

Ik ben niet zo'n zeur. Ik hou ook enorm van mijn vrijheid. Maar dit gaat, mijns inziens, verder dan dat.

Ik weet niet op welke manier je over dergelijke dingen / in die situatie afspraken hebt gemaakt , dus kan ook niet beoordelen wat ik van die situatie vindt :) Zoals je het nu brengt : dat hij gewoon niet op kwam dagen , dat is natuurlijk niet goed. Maar ik weet niet hoe het afgesproken is.

Heb je al volwassenen duidelijk erover gepraat en heeft hij zelf gezegd dat hij iets zou doen , dus zonder dat je het hem opdringt of er maar vanuit gaat dat hij meteen voor jou in de houding springt...dan is het natuurlijk èrg raar als hij zijn afspraken niet nakomt :)

Maar ben jij bvb. altijd zo meuterig zoals je nu overkomt in je posts ( ;) ) , en wacht je tot het laatste moment met iets van hem vragen terwijl hij al allerlei afspraken heeft , dan kan ik me voorstellen dat hij zoiets heeft van : je wacht maar even hoor , je mag best leren dat mijn leven niet alleen maar om jou draait.

Ik bedoel , warom moest hij nu eigenlijk om 15:00 uur thuis zijn van jou ? En dan ga je om half 4 al zeuren waar hij blijft , alsof het een klein kind met huisarrest is :P

Misschien leuk om te vertellen dat ik mijn paard heb opgegeven, mijn hond heb weggedaan en voor hem in de stad ben gaan wonen om zo maar samen te kunnen zijn. Nee ik ben niet het veeleisende type, integendeel. Ik heb alles opgegeven voor hem en het enige wat ik daarvoor terug verwacht is een beetje rekening houden met wanneer dat nodig is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:18

Storm schreef:
Phoe Pmarena, dan ben ik heel blij dat ik niet in de schoenen van jouw vriend sta. Bij ons thuis heet dat gewoon fatsoen hebben.

In het huis van mijn vriend en mij, maken we namelijk wel afspraken. Dat is doodnormaal en dan weten we beide waar we aan toe zijn. Ik ben zelf toevallig ook 3 maanden geleden geopereerd, en vriendlief moest me toen ook helpen omdat ik mijn eigen sokken nog niet eens aankreeg. Ik had er niet aan moeten denken dat hij de hort op was, en ik geen flauw idee had hoelaat hij thuis zou zijn. Ik vind dat echt heel héél onvolwassen gedrag. De TS heeft zelfs haar medicijnen zelf moeten halen omdat meneer niet het fatsoen had om zijn eigen afspraken na te komen. Ik zou des duivels zijn als mijn vriend dat zou flikken.

Ten eerste : jij hebt helemaal geen idee hoe het er bij ons thuis aan toe gaat , dus daar kun je geen oordeel over vellen.
Het enige dat ik heb gezegd is dat ik geen cipier thuis wil hebben zitten die voor mij gaat bepalen hoe laat ik thuis moet zijn , en me telefonisch begint te stalken als ik dat niet doe :P

Ook heb je (net als ik) geen idee hoe het zat met die afspraak van die medicijnen :)

Aan elk verhaal zitten 2 kanten.

Het verhaal dat we hier van de TS lezen is duidelijk : zij wil exact weten wat haar vriend allemaal doet en hoe laat hij weer thuis komt.
Ze hebben hier ook al vaker ruzie over gehad en vriend vindt haar claimend e.d.

Misschien heeft TS gelijk en is de vriend een lompe zak die alleen aan zichzelf denkt. Dat kan :)

Maar tussen de regels door heb ik eerder het vermoeden dat vriendlief niet goed wordt van die cipier die thuis een schema voor hem zit te bedenken en ik kan me dan voorstellen dat bvb. dat van die medicijnen ook anders gegaan kan zijn...... bijvoorbeeld dat vriendlief al lang eens dat dagje langs zijn vrienden wilde gaan en het gezeur en geclaim nu eens zat is , en heeft afgesproken met die vrienden e.d. wat hij wilde doen , dat hij daar langs zou gaan.

Als TS dan pas kort vantevoren zegt dat hij die medicijnen op moet halen , lijkt dat WEER een poging om hem in de rol van marionet te duwen die altijd maar zijn hele leven aan haar aan moet passen. Als je dan al in een situatie van ergernis zit kan ik me voorstellen dat je denkt : dikke middelvinger , nu kies ik eens voor mezelf. Dat is ook een goede reden om nog steeds niet thuis te zijn. Als iemand dan eenmaal zo'n kop heeft kan die ook best denken : elke keer dat je me belt , blijf ik nog 2 uur langer weg !

Op een gegeven moment zijn mensen zulk claimend gedrag gewoon zat.

Er zou eens een bokster moeten zijn die een topic opent over haarzelf en haar vriend die elke keer zit te mekkeren en te bellen dat ze naar huis moet komen , dan zouden de meningen ineens 100% anders zijn :P

Maargoed , nogmaals : ik geef hierboven maar een voorbeeld hè , ik weet ook niet wat er nu precies aan de hand is en misschien heeft de TS gewoon helemaal gelijk , maar het anderekant van het verhaal kan wel eens heel anders zijn. ZEKER daar het hier volgens TS om een verder hartstikke lieve jongen gaat.

Tussen de regels door klinkt het gewoon alsof TS zèlf haar vriendje gek maakt met haar claimende gedrag , en omdat niemand dat nog zegt doe ik het maar , er is namelijk een kans dat TS zèlf fout zit :)

oelewapper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:18

ik geef pmarena gelijk.... tenminste,als ts niet in deze situatie zou zitten.
over het algemeen zeg ik,laat elkaar vrij,je bent elkaars partner,en geen ouders van elkaar.
maar wat ik uit de post van ts begrijp is ze nu door operatie wat afhankelijker van een ander,en dan vind ik het wel behoorlijk aso dat hij haar laat zitten.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:21

Paard opgeven en hond wegdoen voor een vent?
Zou ik niet doen...

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:24

Hmm lastig, ik wil ook altijd graag weten wanneer mijn vriend thuis is. Niet omdat ik hem zo nodig wil controleren maar omdat ik me anders zorgen ga maken dat er misschien iets is gebeurd.
Als hij naar vrienden gaat en hij weet niet hoelaat hij weer thuis is zegt hij altijd wel even te smsen. Dit doet hij ook altijd, dus prima :)

Ik kan pmarena wel begrijpen, maar ik snap ook heel goed dat je het gewoon fijn vind te weten wanneer je vriend thuiskomt. Een smsje als je wat later bent lijkt me ook niet al te moeilijk.

Vind het wel een moeilijke situatie omdat je aangeeft al meerdere keren gepraat te hebben maar dat het niet wil doordringen. heb dan ook geen ander advies voor je dan nog een keer het gesprek aangaan en zeggen dat je het echt zat bent dat je geen enkele afspraak met hem kan maken en dat hij blijkbaar zijn vrienden belangrijker vindt dan jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:29

Oké, die medicijnen had hij wel even kunnen halen...

Maar waarom moet hij verder op bepaalde tijden thuis zijn?

Ik zou daar ook helemaal kriegelig van worden...
Ook al is het om koffie te drinken bij familie. (nu weet ik niet hoe je vriend is, maar ik ben ook geen familiemens, familieafspraken zouden bij mij ook echt geen prioriteit hebben)

En je laten staan bij het station, nee dat is niet leuk.
Maar zelf zorgen dat je vervoer hebt?
Lijkt me vreselijk om afhankelijk te zijn van je vriend...

En inderdaad...alles opgeven voor een kerel... been there, done that. En doe het nooit meer.

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:33

hmmm, heel herkenbaar

Je bent nu ziek en ik vind het absoluut geen stijl om je hulpbehoevende partner 'te laten zitten'...not done

maar, mijn vriendlief heeft deze afwijking ook en moet je ermee leren leven of ervoor kiezer er niet mee te leven.

Wat mij heel erg heeft geholpen is beseffen dat leven leuk moet zijn!
Mijn leven is leuk en wordt nóg leuker als mijn partner er is.
Is hij er niet, dan vermaak ik mezelf (paarden, vriendinnen, filmpje, boek + lekkers op de bank, stuk wandelen enz.)

Hopelijk heb je hier voor de lange termijn wat aan!
Korte termijn: beterschap!!!!

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:34

Er zijn altijd 2 kanten.. En ik kan me ook in de post van pmarena vinden.. Dat jij je dieren weg doet om bij hem te wonen, wil niet zeggen dat hij een gelijk offer moet maken, dat is jouw keuze geweest :)

Echter.. Als jij geopereerd bent, en niets kan, vind ik dat je vriend de verantwoordelijkheid moet nemen om ook zorg voor je te dragen. Of hij nou dol op zijn vrijheid is of niet. Mijn vriend is 2 jaar geleden ook geopereerd, en ik blijf ook altijd te lang op stal hangen, we eten altijd op andere tijden, laten elkaar heel vrij. Maar nu kon of ik voor hem zorgen, of hij moest weken in het ziekenhuis blijven. Dus heb ik me ook aan hem aangepast want dat was toen nodig, en ik verwacht ook dat hij dit voor mij zal doen :) Zonder nadenken zelfs, want voor een geliefde zorg je gewoon, of dat je nu uit komt of niet.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:35

Nouja zeg sommige reacties :O Ts allereerst heel veel beterschap! Ik vind het absurd dat je vriend zich niet aan de gemaakte afspraken houdt, al spreek je iets vijf minuten van tevoren af dan houdt jij je daar alsnog aan. Ik zou inderdaad eens goed duidelijk maken dat je dit niet meer pikt en dat hij je momenteel gewoon in de steek laat! Helpt dit niet dan zou ik verdere maatregelen nemen !

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:37

Kan hij er zelf wat aan doen, of heeft hij het gewoon echt niet zelf door dat hij bijv. te laat komt?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:41

Kanelly, dat bepaalde dingen niet leuk zijn, daargelaten, als je een afspraak maakt, maak je hem en moet je je er aan houden, tuurlijk kan het wel eens voorkomen dat het anders loopt, maar wel eens is wat anders dan standaard...

als het echt zo is dat de ene partner continu de ander laat zitten, zegt om een bepaalde tijd, ongeveer thuis te zijn en uren later komt, of gewoon niet komt opdagen als hij je zou komen ophalen om 12 uur snachts op het station .
zelf ingestemd heeft met afspraken om ergens op bezoek te gaan, of een "date" met je heeft om uit eten te gaan en je gewoon laat zitten en zoek het maar uit...die zou aan mij echt een verkeerde hebben

tuurlijk moet je niet alles dicht willen plamuren met afspraken, zoals dan de deur uit, dan thuis van werk, dan eten, dan sporten, om zo laat weer thuis en ga zo maar door , overal , maar dan ook overal van op de hoogte willen zijn , iedere detour van 5 minuten willen weten , dat werkt niet en ik zou daar ook knettergek van worden , maar als iets echt uitloopt even een belletje of smsje sturen , is dat dan veel gevraagd?
zeker als de partner continu laat is of niet komt opdagen
(ervan uitgaande dat het relaas van TS redelijk klopt ;) )

ik heb met een hoop dingen ook al een uitlooptijd ingebouwd, als wij weg moeten om bijvoorbeeld 11 uur 's ochtend, dan zeg ik tegen vriend half elf, dan is ie om elf uur wel klaar ;)
als we afspreken hoe laat we eten, reken ik een half uur later over het algemeen
dat zijn dingen daar is prima mee te leven (meestal)

maar bijvoorbeeld om 4 uur bij zijn ouders afgesproken hebben(45 minuten rijden, hij heeft afspraak geregeld) en dan compleet van de wereld verdwijnen , telefoon uit, en om 8 uur 's avonds thuiskomen, ik ben laaiend geworden, ik had hem inmiddels al dood onder een auto zien liggen bij wijze van

en zeker als in een geval als , ziek, zwak en misselijk na een operatie op bed liggen en dan nalaat om even die medicijnen op te halen terwijl dit afgesproken is , dan zou de wind toch even heel flink van voren komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:49

Tja, ik weet niet, ik ben ook niet van de afspraken/tijdsplanningen.
Zeg zelf vaak genoeg dingen af, prima als anderen dat ook bij mij doen.
(maar goed, wegblijven zonder afzeggen is heel irritant, want dan zit je maar te wachten).

Tja dat van die medicijnen is vervelend.
Maar aan de andere kant weet TS dat haar vriend zo is, dan regel je toch iemand anders als je weet dat je er niet van op aan kan bij je vriend?
En anders laten bezorgen.
Ik vind het vreselijk om afhankelijk te zijn van anderen en zou het allang geregeld hebben om zoiets te voorkomen.

Tuurlijk, laten weten waar je bent...dat is wel fijn. Zou TS haar vriend ook wel wat vaker kunnen doen.
(maar goed, als ik ergens ben en het gezellig heb, zou ik zoiets ook kunnen vergeten)

En wie weet vind vriend van TS wel dat hij onder de plak gehouden wordt, dan zou ik ook m'n kont tegen de krib gooien.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:57

Cassidy schreef:
Paard opgeven en hond wegdoen voor een vent?
Zou ik niet doen...

Zo, ik zeker ook niet!

Ik ken de situatie van TS natuurlijk niet maar als mijn partner alles opgeeft voor mij vind ik dat zelf een beetje ver gaan.
Tuurlijk je houdt van elkaar en wil er veel voor doen om bij elkaar te zijn maar als iemand zoveel voor mij aan de kant zet beangstigt mij dat ( en mogelijk zegt dat meer over mij dan over de welwillende partner :D).

Je bent 2 individuen die het samen leuk hebben. En soms betekent dat inderdaad dat je rekening met elkaar moet houden maar vergeet niet dat je ook nog zelf een leven hebt (die je partner ook zal moeten respecteren, zoals het hebben van een hond of paard).

Kan me best voorstellen dat als je geopereerd bent dat je iets van hem verwacht. Het is mij opgevallen dat mannen (sorry bokt-mannen :D ) hints niet begrijpen en je heel duidelijk moet zeggen wat je wil.
Ik heb geen idee of jij hem gevraagd had naar de apotheek voor jou te gaan?

Als je bij hem wil blijven vrees ik dat je dit 'gedrag' zal moeten accepteren. Als ik het zo lees is ie gewoon zo... en zou je hem wel is kwijt kunnen raken wanneer ie moet veranderen..
Laatst bijgewerkt door IMJ op 03-12-10 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:01

als je altijd maar wil doen waar je zin in hebt moet jke geen relatie aan gaan vind ik!! Het is geven en nemen hoor!
Een relatie betekent een verbintenis en rekening houden met elkaar..... vind het belachelijk dattie jou zo laat zitten ts. Kom op zeg je moet wat voor elkaar over hebben!!! Als iemand je steeds laat zitten ga je na een half uur wel bellen ja...logisch!!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:04

Ik krijg hetzelfde gevoel als pmara.

Neemt niet weg dat je vriend er wel wat extra voor je mag zijn, maar idd kan het weer als een extra claim aanvoelen.
Het is alleen niet zo'n handige keuze van hem om het op deze manier op te lossen (te verergeren) hij zou ook moeten zeggen dat ie er klaar mee is, als dat zo is.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:05

IMJ schreef:
[.
Als je bij hem wil blijven vrees ik dat je dit 'gedrag' zal moeten accepteren. Als ik het zo lees is ie gewoon zo... en zou je hem wel is kwijt kunnen raken wanneer ie moet veranderen..

Ga er maar van uit dat dit niet te veranderen is.
Een partner heb je te nemen zoals hij is, en niet achteraf proberen "op te voeden".
Want dat gaat niet gebeuren, en als je in het begin van je relatie daar al problemen mee hebt, is de relatie geen lang leven beschoren.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:09

Nou dat is lekker TS, de ene helft van de topic lezers vind dat je je paard nooit voor een vent had weg moeten doen en de andere helft vindt dat het allemaal aan jouw ligt := . Kortom, je kan ut niet makkelijk goed doen hier ;-).

Wat ik echt wel vind is dat als jij op bed ligt en bepaalde dingen niet kunt, dat je toch wel weinig hart in je lijf hebt c.q. verantwoordelijkheidsgevoel als je vriend daar dan geen rekening mee houdt. Dat is toch echt wel het minste!

Ik ga er dus wel vanuit dat de situaties die je omschrijft inderdaad zo zijn. Ik herken het wel een beetje, ik heb ook zo'n type thuis zitten die graag zegt "ik kom er ZO aan". En dat "zo" dat kan dan zijn varierend van 5 minuten (nou ja, meestal niet) tot 4 uur. Zit te computeren, ik vraag "wil je zo nog film kijken", antwoord "ja ik kom er zo aan". Na 2 uur nog geen vriend te bekennen. Nou kan ik 2 uur gaan wachten op iemand die niet verschijnt maar dat heb ik inmiddels afgeleerd. Na een kwartier zeg ik dan dus "de film start NU" en ga vanaf dat moment mijn eigen gang. En het interesseert me dan ook echt niet meer als er iemand geirriteerd raakt of niet, ik zeg dan gewoon duidelijk "ik had het gevraagd maar je komt niet, dus ik ging er vanuit dat je het dan wel niet zo belangrijk zou vinden". En kijk gewoon verder.

Die ene keer levert het een naar gezicht op, maar als je er verder geen discussiepunt van maakt maar het gewoon DOET (!) dan werkt het een volgende keer of die keer erna echt wel!

Het heeft m.i. ook best veel te maken met je gevoel van eigenwaarde. Je kunt gaan zitten wachten, vragen, bedelen, weer vragen. Maar dan ben jij degene die aan HEM zit te trekken. Ik denk (en merk) dat het effectiever is dat je gewoon je eigen plan trekt en zorgt dat HIJ soms degene is die tegen de muur oploopt.

Spreek ergens in de stad af op een bepaalde tijd. Vriend komt niet opdagen ... ("zij wacht wel" want dat doet ze immers altijd braaf). Doe dat eens NIET. Ga gewoon verder met je eigen plan, je eigen leven. Als hij bij je wil aansluiten, zal hij zich toch wat moeten aanpassen. Als het dan nog niet doordringt, gooi je laatste vrouwelijke wapen in de strijd en maak een romantisch avondje de inzet. Geen vriend in beeld? Ok, ... geen romantiek (wel even volhouden he!!!!). Ook daarin kun je op vele fantasievolle manieren je eigen plan trekken. Kortom probeer iets te vinden waar hij z'n neus gewoon een beetje aan kan stoten, hij gaat dan echt wel nadenken waarom je dat doet, je hoeft dat vast dan niet ook nog eens uit te leggen.

Ik vind ditzelf een stuk effectiever en prettiger voor je eigen ritme dan de hele tijd zitten vragen, daar word je zelf ook niet blij van namelijk en het is funest voor je zelfrespect.
Laatst bijgewerkt door HannahFrouk op 03-12-10 21:12, in het totaal 2 keer bewerkt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:11

Lijkt me een hele goede instelling HF!
Denk dat dat ook de enige manier is die werkt bij 'dit soort mannen'. En daar moet je tegen kunnen anders gaat het niet werken vrees ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:29

Ik heb met hetzelfde type een tijdlang samengewoond. Ik was vroeger zelf ook zo naar mijn ouders toe "ik red me wel". Tot ik ouder werd en plots mee met papa in het huishouden kwam te staan. Toen ben ik gaan overnemen en ben ik gaan inzien dat een kleine tijdsindicatie wel nuttig kan zijn, alsook waar je bent. Dat hoeft niet in detail te zijn natuurlijk.

Ik was in de vrieskou met een paard bezig op onze weide op een weekenddag. Ik zei altijd uit gewoonte "rond dat uur zie ik je daar", terwijl ik dan normaal meestal nog een uur voor hem er was. Hij is ook eeuwige laatkomer zie je. Ik liep rond op de weide op weg naar de auto voor onze afspraak 10 minuten later en ben door een laag sneeuw over iets gestruikeld van draad, ben half in de drinkton gevallen en heb toen mijn enkel zwaar verzwikt. Ik was drijfnat en kon amper voorruit. Toevallig was hij een keertje op tijd en na een kwartiertje ging hij bellen. Maar was al zo verstijfd van de kou dat ik wanten niet uitkreeg om op te nemen. Hij belde nog eens en toen heb ik met mijn lompe kop gsm in de sneeuw laten vallen :+ Een goed kwartier erna stond hij aan de weide en is me uit mijn hachelijke positie komen plukken.

Als hij toen zoals gewoonlijk niet op tijd was geweest, of als ik ook zo'n flierefluiter was geweest, had geen van beiden gemerkt dat er iets niet klopte en had ik makkelijk nog paar uur daar kunnen vastliggen (verkeersvrije landbouwzone en komt amper een kat). Dat had veel slechter kunnen aflopen. Daarom dat hij daarna inzag WAAROM ik soms die indicatie vroeg, en waar hij heenging. Dat hij eens wat later is stoort me niet, als ze maar ff iets laten weten. Dan merk ik het ook als er iets niet klopt. Het kan zo makkelijk gebeuren dat er eens iets voorvalt, je hebt geen argwaan en dan zit ie daar, te wensen dat iemand hem komt helpen.

Ohja: moest hij me tijdens mijn revalidatie (ik kon niet meer lopen) zo aan mijn lot overgelaten hebben buiten zijn werkuren, dan had die toch ook gewoon voor een gesloten deur gestaan en even mogen bezinnen.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:30

Ze zegt toch niet dat hij op een bepaalde tijd thuis moet zijn? Maar ze geeft aan dat ze graag een 'richtlijn' wil hebben en dan weet je waar je aan toe bent en voor een veiliger gevoel... Vind ik zelf ook prettig hoor met mijn vriend en visa versa.

Vind het erg onvolwassen gedrag. Mijn vriend moet me echt niet zomaar laten staat op het station en nu dit.
Het is geven en nemen..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:37

Ik vind het enorm onvolwassen en puberaal gedrag om, zelfs wanneer je vriend(in) de cipier uithangt, als dat zo is, het 'op te lossen' door gewoon je kont tegen de krib te gooien en je eigen gang te gaan. Je bent twee volwassen mensen, je houdt van elkaar en hebt besloten elkaars leven te delen (neem ik aan, daarvoor woon je samen) dus waarom zou je dat soort dingen niet uitspreken naar elkaar?
Het is een ding om elkaars dagschema te regelen, maar een ander ding om elkaar te behandelen als toevallige huisgenoten a la studentenhuis.
Met dergelijk puberaal gedrag druk je je partner in de rol van zeurende moeder.

Nou ja TS, het is aan jou of je die rol wilt spelen, ik persoonlijk pas ervoor.
Maar je kunt hem niet veranderen, hooguit onderzoeken waarom hij steeds de hort op is en achterhalen of hij de binding en verbintenis van een relatie wel aan wil gaan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:45

Als ik een vriend had, en ik lag na een operatie in bed en die kl**thommel is nog te mottig om medicijnen te gaan halen hoewel hij dat wel belooft heeft dan had ik geen vriend meer..... :x Wil je perse vrij zijn en aan niemand verantwoording af leggen, blijf dan single. :n Heeft niets te maken met zeuren. Wie zegt dat TS altijd zo snel gebeld heeft? Door schaai en schande leert men, Als der vriend al jaren zo is zal ze na een kwartier al wel geweten hebben dat het weer hetzelfde liedje zou zijn en echt TS, ik vind je nog heel, heel, heeeelll geduldig... :n
Ook dat laten staan aan het station... Nah dan zou ie verdorie met een hele goeie uitleg mogen komen want anders zou ie een hele harde kluif aan me gehad hebben... :x En ben verder absoluut niet claimerig, mijn vriend heeft altijd kunnen gaan en staan waar hij wilde en tenzij ie zelf vertelde waar ie geweest was wist ik zelfs niet waar ie uit hing. :+ Maar afspraken zijn afspraken!

Wat ik dan weer niet snap is dat je jouw paard en hond hebt opgegeven.. Tenzij je ze sowieso al liever kwijt dan rijk was, kan dat niet anders dan vroeg of laat voor spanningen gaan zorgen...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 22:02

Volgens mij hebben ze al meerdere keren geprobeerd om het uit te praten , dat lees ik althans :)

TS wil graag weten hoe laat hij thuiskomt , hij zegt dat hij het nog niet weet , zij verzint vervolgens zelf maar een tijd waarop hij thuis zou moeten zijn , en als hij er rond die tijd dan niet is dan gaat ze bellen. En bellen. En bellen.

Goed , zo zal het hoop ik niet altijd gaan :P

Maar TS probeert erover te praten dat ze het belangrijk vindt om te weten wanneer hij thuiskomt.
Hij zegt dan dat hij het niet weet en hij zich ook niet op een tijd vast wil leggen , hij vindt het vervelend en claimerig gedrag.

En keer op keer hebben ze die discussie weer en ik denk dat de TS niet de enige is die het steeds meer beu wordt dat er niks verandert ;)

Daar gaan ze het dus niet over eens worden.

Aangezien TS er zelf wellicht het meeste mee bezig is denk ik dat zij voor zichzelf moet bedenken wat ze nu verder wil..... een middenweg bedenken en voorstellen die voor haar acceptabel is en voor hem ook werkt , lijkt me het beste.

Hem bvb. lekker zijn gang laten gaan op de dagen dat er niks is dat ze niet zelf af kan (wat zelfstandiger worden dus ;) ) en als er wèl iets belangrijks is , dit gewoon SAMEN afspreken...en er dan ook consequenties aan verbinden als hij die (duidelijke !!) afspraken niet nakomt.

Niet op een vervelende manier , maar zoals Hannah Frouk zegt , dan word je er zelf niet zo zuur van en leert hij snel aan dat het voor hem zelf handiger is :P