Mijn lieve mama in het ziekenhuis.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jana79

Re: Mijn lieve mama in het ziekenhuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:22

Heel veel sterkte Angela!!

Hoop dat ze snel weten wat er precies aan de hand is!!
Dan kunnen ze je moeder verder helpen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:26

Kan me dat heel goed voorstellen!!! Heel erg veel sterkte!
Maar heel misschien een kleine geruststelling :P Ik heb bijna hetzelfde meegemaakt (was nog maar 33....) en het is allemaal weer helemaal goed gekomen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:55

Oh, meiden echt ontzettend lief die reacties allemaal! Thanks, doet me zo ontzettend goed.

Ik kom net terug van het ziekenhuis en het blijkt een lekkende hartklep te zijn. Ze krijgt eind deze week en begin volgende week 2 onderzoeken, en daaruit blijkt welke behandelmethode geschikt is. De cardioloog heeft gezegd dat ze uit moet gaan van een operatie.. Deze heeft mijn oma 10 jaar geleden ook gehad, dus dat was flink schrikken. Is niet niks namelijk en daarvoor moet ze naar Maastricht waarschijnlijk.

ik ben helemaal verdrietig en teneergeslagen nu, bah.. Vriendlief lijkt het niet te begrijpen waarom ik niet huilde waar mijn ouders bij waren. Moeilijk allemaal...

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:59

Dat is allemaal schrikken.
Ik hoop dat ze snel geholpen kan worden en het beter gaat.
Heel veel sterkte de komende tijd.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:55

Anzj, wat heftig allemaal. :(:)

Wat betreft hartproblemen hebben wij in de familie positieve ervaringen met ziekenhuis Maastricht.
Daar is ze vast in goede handen.

Veel sterkte.

gonnyvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 23:18

heel veel sterkte Y;(, k'weet hoe het is om je moeder in het ziekenhuis achter te laten,

Iphi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 23:26

Voor zover ik weet is een lekkende hartklep met een operatie goed te behandelen.

Uiteraard maak je je nu erg veel zorgen, maar ik denk dat het wel weer in orde komt.
Veel sterkte, vooral ook voor je vader!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 23:34

Als ze geluk heeft, kan de klep vervangen worden door haar lies!!! Dat zou natuurlijk véél minder ingrijpend zijn als een operatie!
We zullen voor haar duimen!!!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 23:40

Jeetje, wat een schrik voor jullie allemaal!
Ik begrijp dat je helemaal ondersteboven bent en dat er momenten zijn dat je het helemaal niet ziet zitten, maar probeer toch om niet al te somber zijn. 't Is natuurlijk niet niks, maar gelukkig zijn er voor heel veel problemen ook weer oplossingen te bedenken.
Morgen is er weer een nieuwe dag en hopelijk lukt het dan om het wat positiever in te zien. Het gaat vast wel goedkomen. Heel veel sterkte voor jullie allemaal :(:)

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 00:01

Dat is wel schrikken! Maar gelukkig is het wel behandelbaar dus probeer daar je kracht uit te putten hoor!
Heel veel sterkte de komende tijd en probeer positief te blijven :(:)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 00:06

Ook van mij heel veel sterkte! Ik ben 17 en mijn moeder is net zo oud, moet er niet aan denken dat haar iets overkomt. Gelukkig zijn er wel goede behandelopties, en omdat ze nog niet zo oud is zal ze er best wel weer bovenop komen. :(:)

_Tessaa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 00:13

Heel veel sterke!
Ik hoop dat het goed komt!

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 11:07

heel veel sterkte!
gelukkig valt er iets aan te doen, maar het is toch allemaal spannend.

Walzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 11:32

jeetje, wat heftig, om dat zo ineens mee te maken!
ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn moeder. wij waren er alleen wel op berekend.
ze had al vanaf haar 17e last van haar hart, maar volgens het ziekenhuis was er nooit wat ernstigs aan de hand.
totdat ze nieuwe apparatuur hadden, toen zagen ze dus ook dat ze al die tijd een lekke hartklep had.
zij heeft 2 jaar geleden een operatie gehad, waarbij ze een soort van rubberen ringetje in het lek gezet hebben.
het is een hele heftige operatie, met best een langdurig genezingsproces, maar mijn moeder is er heel erg mee opgeknapt!! ze doet nu weer allerlei dingen, die ze voor haar operatie niet kon, of niet durfde door de klachten die ze had.

hopelijk loopt het met jouw moeder net als bij die van mij, en komt het allemaal goed!
heel veel sterkte de komende periode, ook voor je ouders en vriend!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 23:19

Verdorie Angela, op zo'n uitslag zit je niet te wachten natuurlijk...
Ik hoop dat t allemaal goedkomt met je lieve mams :+:
Heel veel sterkte meis :(:)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 08:38

Jee angela , wat rot. Het is natuurlijk goed dat ze nu weten waar het probleem vandaan komt en dat ze er iets aan kunnen doen, maar het is niet niets.
Probeer je vast te houden aan het feit dat de artsen in Maastricht hier veel ervaring en kennis in hebben.
Heel veel sterkte. Ook voor je mams.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 08:47

Lieve Angela,
Wat een ontzettend naar nieuws om te lezen. Kan me heel goed voorstellen dat je ontzettend bang bent. Dat mag ook meid :(:) Probeer er wel met je vriend over te praten, dan begrijpt hij vast wat er in je om gaat, hij houdt niet voor niets van je :)
Kijk je wel uit meisje, dat je niet in de put raakt?
Een hele dikke knuffel, ik duim voor jou en je moeder en vader dat alles goed komt :(:)

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:07

Jeetje Angela!

Heel veel sterkte!

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:49

Jeetje, kan me voorstellen dat je je de piep geschrokken ben :(:) Het begin van je verhaal lijkt precies op wat mij 2 jaar geleden overkwam. Alleen was het bij mijn moeder wel longonsteking, niks ergers. Maar weet heel goed hoe zoiets aankomt :\

Heel veel sterkte hiermee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 22:48

dank jullie voor alle reacties!

Vandaag heeft mijn moeder een onderzoek gehad waar ze via de slokdarm het hart gingen bekijken. Dit is helaas mislukt omdat mijn moeder de slang niet kon doorslikken. Ze was helemaal down en teleurgesteld in zichzelf. Ze was er zo zenuwachtig voor, en wist eigenlijk al dat dit niet ging lukken. Ik had haar even aan de telefoon, en ze klonk zo teneergeslagen... Pfff.. Ze zei zelfs dat als het de volgende keer met een roesje niet ging lukken dat ze dan naar huis ging en dan maar dood ging. Kwam bij mij aan als een keiharde klap.

Ik moet sterk zijn voor mama, maar het is zo verdomde moeilijk!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 22:51

Jeetje, dat ze dat zegt... ze moet moed houden!! echt!!

Sterk blijven meissie!!! doe het voor je mama! :*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 22:57

Ik begrijp het wel dat ze het even niet meer zag zitten, maar toch... Gelukkig is pap nog daar geweest en heeft haar een beetje opgevrolijkt. Ik hoor van verschillende mensen dat het echt een rotonderzoek is!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 23:08

Uiteraard is dat een rot onderzoek! Steek zelf maar eens je vinger te ver naar achteren, ik ga al kokhalzen als mn tandenborstel achterin komt. Ze hebben er ook spray voor en inderdaad even een roesje zal ook wel beter gaan, dat ze dat niet gelijk gedaan hebben vind ik vreemd, nou moet ze nog een keer?!

Ik vind de reactie van je moeder wel heel raar, en zeker tegenover dr dochter! Ze mag dat wel denken maar niet uitspreken vind ik, niet gelijk gaan zeggen dat ze dan maar naar huis gaat en dood gaat als zo'n onderzoek een beetje tegenvalt!
Er zijn veel ergere dingen en ook nog eens genoeg alternatieven voor dat onderzoek, ze zal wel even niet nagedacht en beseft hebben dat het op jou zo'n impact zou kunnen hebben. Emoties doen rare dingen met mensen... :(:)
Het is niet niks om in het ziekenhuis te liggen maar vooralsnog is ze in goede handen en moet ze zich er maar aan overgeven dat die artsen het echt wel weten. Maak makkelijk is anders....

Heb je al met je vriend en/of je vader kunnen praten over de situatie, wat jullie erbij voelen etc? Dat zou wel eens heel goed kunnen zijn voor iedereen.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 23:35

Heel veel sterkte :(:)
Vervelend dat het onderzoek niet is gelukt! Lijkt me ook een heel irritant onderzoek met zon buis in je keel..

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 23:45

oei angela, wat een narigheid... Kan me goed voorstellen dat je heel erg geschrokken bent :(:)

en ook balen dat het onderzoek mislukt is, maar ik weet zeker dat het de volgende keer goed gaat. Vervelend ook dat je vriend het niet lijkt te begrijpen, maar ook dat komt vast wel goed :(:) Heel erg veel sterkte!!! :*