Man echt niet geinteresseerd in paarden/mij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 10:25

Ik vind inderdaad ook niet dat je je man kunt dwingen om jouw hobby leuk te vinden en om jou te helpen. Ieder zijn ding. Ik heb ook een vader waarvan ik weinig tot geen support hoef te verwachten, behalve qua rijden met de trailer en op vakantie met de paardjes wil hij nog weleens wat doen. Maar gewoon thuis is vrijwel alle teveel gevraagd en komt hij enkel op stal als het niet anders kan.

Maar het zijn de opmerkingen inderdaad. Daar weet ik alles van ondanks dat het mijn vader is en niet mijn man.
Dat er nooit eens gevraagd wordt hoe het gaat, dat je nooit ergens een complimentje over krijgt enz.
Dus dat snap ik wel weer :j

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 10:30

Die van mij helpt ook niet mee. Hij gaat zelfs nooit mee naar de paarden.

Maar dat geeft toch niks? Het is mijn hobby. Niet die van hem.
Ik kan me daar echt niet druk om maken. Ikzelf ben 2X per dag, 7 dagen per week bezig met de verzorging van mijn 3 paarden. Dus nog een stuk vaker dan jij. Dat mijn man nooit helpt is terecht. Hij heeft er niks mee.

Net zoals ik niks (meer) met zijn vogelspinnen hobby heb en ik hem niet help met het voeren van zo'n 600 stuks.

Nee hoor, het is mijn hobby, ik heb gekozen voor 3 paarden (Niet hij) dus ik moet ervoor zorgen.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 28-11-10 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 10:32

Mijn vriend heeft ook helemaal niets met paarden, prima. Ik heb niets met zijn treintjes maar we laten elkaar wel in elkaars waarde vwb hobby.
Ik vraag hem ook niets, nu scheelt het dat ik er maar 1 heb maar die ene is wel MIJN droom en niet die van hem
Ik zal hem nooit horen klagen.

Ik heb het wel zo geregeld dat ik niet 7 dagen per week van huis ben voor mijn powny maar heb een bijrijdster, geef hem af en toe eens een dag vrij en doe gewoon leuke dingen met mijn partner.

Net als bv de trailer opknappen, daar helpt hij dan wel aan mee maar vraag hem mijn powny uit het land te halen dan krijg ik ook standaard de opmerking, jouw verantwoording, jij wilt een paard.
Prima...

Probeer eens meer te verdelen en wat meer thuis te zijn. Ik deed vroeger ook van alles op paarden gebied erbij maar ben daar mee gestopt omdat het veel tijd kost en je die tijd beter in je relatie kan steken.

Tuurlijk wil ik nog wel eens iets organiseren of regelen maar alles in beperkte mate.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 10:39

Mijn vriend geeft ook niks om de paarden, maar wel veel om mij. Zware zakken enzo moet ik wel eens vragen, maar hij vindt het vanzelfsprekend dat hij een handje toesteekt als ik ziek ben of bijv. last van mijn rug heb. Niet omdat hij dan ineens paardenfan is maar omdat hij begrijpt dat een levend wezen toch verzorgd moet worden en omdat hij het niet meer dan normaal vindt dat hij mij een beetje ontlast als het niet goed gaat.
Imo hoeft jouw man echt niet elke dag mee op stal te staan (dat verwacht je ook niet volgens mij) maar een beetje hulp bij ziekte of gewoon eens vragen of het vandaag goed ging met de paarden is toch niet teveel gevraagd? Ik vind ook absoluut niet dat jij in moet krimpen van 3 naar 1 omdat je man verder niks met je hobby heeft. Jij zult dan moeten kijken naar een goed evenwicht in je leven en dat kan dan inhouden dan manlief zijn eigen hemden strijkt voortaan...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 10:43

Om eerlijk te zijn vind ik het niet gek als hij `zelfs niet helpt met jerrycans tillen`. Ik weet niet, maar het is idd zo dat je zelf kiest voor je hobby. Als mijn vriend auto`s leuk zo vinden zou ik ook niet zijn auto gaan wassen (bij wijze van spreken). Dat mag hij zelf doen.

Ik denk dat je mazzel hebt als je vriend/man wel wil helpen, maar ik zie het niet als iets wat zou MOETEN. AL is het natuurlijk wel heel fijn.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 10:45

HorseTopShop schreef:
Die van mij helpt ook niet mee. Hij gaat zelfs nooit mee naar de paarden.

Maar dat geeft toch niks? Het is mijn hobby. Niet die van hem.
Ik kan me daar echt niet druk om maken. Ikzelf ben 2X per dag, 7 dagen per week bezig met de verzorging van mijn 3 paarden. Dus nog een stuk vaker dan jij. Dat mijn man nooit helpt is terecht. Hij heeft er niks mee.

Net zoals ik niks (meer) met zijn vogelspinnen hobby heb en ik hem niet help met het voeren van zo'n 600 stuks.

Nee hoor, het is mijn hobby, ik heb gekozen voor 3 paarden (Niet hij) dus ik moet ervoor zorgen.

Idd

Sorry TS, maar ik neem aan dat je wist met wie je trouwde?

jwoltmanelp schreef:
Echter, dit houdt me wel bezig. Natuurlijk hoeft mijn man niet op te draaien voor mijn hobby (financier ook alles zelf), maar hij helpt inderdaad nooit. Zelf niet met het dragen van zware jerrycans water in de auto, als het vriest of als we een stal moeten opbouwen, wat we met vrienden hebben gedaan. Zelfs als ik ziek zou zijn, zou hij niet voeren, dat heb ik altijd met mijn bijrijders/vriendinnen gedaan.

Waarom zou hij dat moeten? Galant en lief zou het idd zijn, maar niks moet.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 10:46

mijn vent heeft ook helemaal niks met paarden , "biefstuk" zegt ie dan
maar hij respecteerd wel dat ik het wel leuk vind en klaagt er verder ook nooit over, soms hooguit over de lucht van mn jas als ik thuis kom

als ik vraag of hij mij er even heen wil rijden doet hij dat ook, en een kruiwagen tillen en verrijden ook nog wel,maar daar blijft het dan wel bij :D

ach ik vind het prima zo, hij staat mij bij als het echt moet, maar laat mij in m'n waarde met m'n hobby :D

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 10:56

Dat hij niet mee helpt e.d. dat vind ik nog tot daar aan toe.
Maar wat mij dan het meeste stoort is het feit inderdaad dat je telkens de verwijten krijgt dat het allemaal zoveel geld en tijd kost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:00

Als je paarden niet aan huis staan en het is zijn hobbie niet, dan hoeft hij toch niets te doen? Jullie op stal regelen alles met elkaar, nou prima toch?

Koken zal hij wellicht niet kunnen en willen kunnen, maar andere dingen zal hij toch wel voor je doen?

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:01

Als iemand er echt niks in ziet en zelf ben je er zoveel uren en werk aan kwijt, dan blijft dat van 2 kanten lastig. Het is toch een soort lifestyle die invloed heeft op je hele leven en ook op dat van hem.
Misschien kan je hem eens introductielessen western of mennen kado geven om eens te kijken of hij misschien toch ook een beetje van de sport kan gaan genieten?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:04

IndianLady schreef:

Niks moet, maar een kerel die niet galant is, hoef ik ook niet hoor :')

Mijne heeft ook weinig met paarden, maar gaat geregeld mee om filmpjes te maken voor klanten, wil ook wel binnen en buiten zetten en voer geven vindt hij helemaal geweldig :D nu is hij sowieso een dierenliefhebber, dus dat scheelt.

Niks moet idd, maar een beetje interesse en galantheid zijn wel het minste hoor!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:05

Mijn vriend vindt de paarden ook niet interessant. Hij vindt dat ik er teveel over praat, te vaak naartoe ga en er teveel mee bezig ben. Soms hebben we er ruzie over, maar momenteel hebben we een goede balans gevonden. Ik heb voor beide paarden een bijrijder (heb er trouwens net eentje verkocht, dus momenteel maar 1 paard) en heb daardoor 2 dagen per week 'vrij'. Helpen met dingen bouwen doet hij wel, hoewel niet altijd van harte. En als we op vakantie zijn wil hij ook wel een ritje maken. Zo hebben we al 2x in Lapland gereden en een paar keer op Vlieland en daar hoef ik niet eens om te vragen, meestal stelt hij het voor! :D Stiekem vindt hij dat ook heel leuk, maar de verzorging vindt hij niks. Te hoog pennygehalte, zegt hij dan. :+

Ik vind zijn hobby ook niet interessant. Hij racet met afstandsbestuurbare auto's. Het huis staat regelmatig vol met allerlei onderdelen, dan kan ik de eettafel bijna niet meer vinden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:06

IndianLady schreef:

Moeten is een groot woord, maar als je man ziek is, ontlast je hem toch ook zoveel mogelijk van allerlei taken en probeert hem zo goed mogelijk te verzorgen? Wie van de vrouwen hier zegt als hij 's avonds moet overwerken of een avondwedstrijd bij de voetbal heeft 'dan kook je ook je eigen prak maar, daar heb ik niks mee te maken!' Ik denk dat bijna iedereen zorgt dat er of warm eten klaar staat, of iets in de magnetron klaar staat om op te warmen. Wie sluit de vuile voetbalsokken uit van de was omdat het zijn hobby is? Wie zou niet een ommetje gaan maken met ZIJN hond? En ook al vind je geen klap aan zijn modeltreintjes, als hij de hele avond op internet heeft zitten zoeken naar een nieuw model om aan te schaffen vraag je toch ook 'belangstellend' of hij nog iets naar zijn gading gezien heeft? Misschien sta ik alleen in mijn mening dan, maar ik vind dergelijke zaken horen bij het leven met elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:07

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-23 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:08

Mijn vriend heeft ook niks met paarden en vind ook dat ik er teveel ben. Een voerdienst zal hij echt niet van me overnemen en sjouwen met hooi mag ik ook lekker zelf doen.
Als het paard ziek is zal hij wel de eerste zijn die zegt dat er een dierenarts bij moet komen en staat hij ook 's nachts met me op stal als dat nodig is. Toen ik een ongeluk had gehad en een totaal niks kon en mocht met mijn arm (en bloedarmoede) heeft hij wel voor mij uitgemest :+:

Maar ik vind het ook niet erg. Het is míjn hobby, niet de zijne.
Ik vind het leuk als hij eens meegaat, maar ik ga het niet van hem verwachten. Ik ga ook niet elke twee weken op zaterdag en zondag met hem op de bank zitten om de Formule 1 te kijken, zou gek zijn :D
Ieder zn eigen hobby en dat moet je elkaar ook gunnen :)
Ik vind het al heel wat dat hij met jou mee gaat op het paard, dat gaat de mijne écht niet doen! :+

HannahFrouk

Mijn man helpt nooit en gaat nooit mee (nou ja, na lang zeuren is hij nu 4 x meegeweest of zo in 10 jaar) en als er iets geklust moet worden ... nouw-w-w moeilijk hoor ;-). dat ook liever niet dus. Daarom heb ik de paarden ook goed verzorgd staan zodat ik er niet per se elke dag heen hoef, want dat red ik anders niet. Hij brengt het wel op (gelukkig) om wat interesse te tonen, ik praat er graag over en hij luistert dan ook lief ... hoewel ik aan z'n gezicht wel kan zien wanneer de pot met aandacht leeg is, dus dan begin ik maar over een ander onderwerpje haha.

Eerlijk gezegd heb ik dit liever dan dat hij continu mee zou gaan en zich overal mee zou bemoeien. Het is MIJN hobby en ik heb er voor gekozen, ik kan dan niet automatisch aannemen dat hij dan een deel overneemt. Ook de zware dingen probeer ik zelf te regelen. Als het ECHT echt echt echt moet dan krijg ik hem wel mee hoor, maar hij laat duidelijk merken dat hij er eigenlijk geen zin in heeft. Dan denk ik ook, ja, zijn hobby is bv bijzondere malt-whiskys sparen ... je kunt dan van mij toch niet verwachten dat ik opeens OOK whisky's ga proeven en dat leuk ga vinden.

Ik zou er niet over zeuren en er ook geen ruzie over maken. Het IS toch ook zo dat het jouw hobby is? En dat je er al je tijd in steekt? Bedenk wel, misschien had je man dat liever ook anders gezien, bijvoorbeeld dat jullie op zaterdagen en zondagen gezellig samen zouden gaan wandelen en dan gezellig samen ergens eten ... ik noem maar wat. DAT soort dingen levert hij voor z'n gevoel dus wel in! Ik zou dat niet uitvlakken.

Het is gewoon een tijdrovende hobby en dat weet je ook als je er aan begint. Zo is het nu eenmaal. Dat hij dat accepteert, er verder niet over zeurt en er mee omgaat (en dan ook nog eens een ritje doet), dat vind ik eigenlijk al HEEL wat! Zo kun je het ook bekijken.

HorseTopShop

Urielle schreef:
IndianLady schreef:

Moeten is een groot woord, maar als je man ziek is, ontlast je hem toch ook zoveel mogelijk van allerlei taken en probeert hem zo goed mogelijk te verzorgen? Wie van de vrouwen hier zegt als hij 's avonds moet overwerken of een avondwedstrijd bij de voetbal heeft 'dan kook je ook je eigen prak maar, daar heb ik niks mee te maken!' Ik denk dat bijna iedereen zorgt dat er of warm eten klaar staat, of iets in de magnetron klaar staat om op te warmen. Wie sluit de vuile voetbalsokken uit van de was omdat het zijn hobby is? Wie zou niet een ommetje gaan maken met ZIJN hond? En ook al vind je geen klap aan zijn modeltreintjes, als hij de hele avond op internet heeft zitten zoeken naar een nieuw model om aan te schaffen vraag je toch ook 'belangstellend' of hij nog iets naar zijn gading gezien heeft? Misschien sta ik alleen in mijn mening dan, maar ik vind dergelijke zaken horen bij het leven met elkaar.

Ben ik helemaal met je eens. Interesse kan je in elkaars hobby tonen. Maar ik zou het echt nooit in mijn hoofd halen om mijn man te verwijten dat hij nooit helpt met de paarden.
Mijn hobby, mijn verantwoordelijkheid.
En ja, natuurlijk is het leuk als hij een keer mee zou gaan. Maar als hij dat niet wilt, wilt hij dat niet.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik het leuk vind als ik thuis kom, dat hij vraagt hoe het met de paarden was. Of alles in orde was.
Maar no way dat hij mee zal gaan om te helpen.

[Edit] Hoofdletter foutjes :P
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 28-11-10 11:13, in het totaal 2 keer bewerkt

anshrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:13

Ook hier af en toe stevige discussies over de tijd die doorgebracht wordt op stal, en dus niet bij het gezin. Hier wordt wel eens gezegd dat je in ons gezin moet hinniken om aandacht te krijgen :D ! Paarden liefhebberij is ook wat egoïstisch natuurlijk, wij zijn verantwoordelijk voor een dier in die verzorging gaat ontzettend veel tijd en geld zitten, tijd en geld dat niet in het gezin gaat. Ga je met hele gezin dan is dat natuurlijk weer wat anders. Maar dit is wel mijn leven, ik geniet van mijn hobby, het is een way of life, en heel belangrijk voor mij. Mij laten kiezen tussen gezin en paard zou niet werken, ik kan nooit de goede mama zijn die ik mu wel kan zijn als ik niet kan ontstressen bij mijn paard. Het hoort bij mij, al van kleins af aan. Neemt niet weg dat ik af en toe ook eens moet geven, en op zondag keertje thuis blijven, of keertje minder naar stal om met het gezin iets gezelligs te doen, of manlief aandacht te geven. Dat hij er helemaal niet in geïnteresseerd is, dat is jammer, maar ik houd ontzettend veel van mijn vent, en laat hem daar echt niet om vallen, doe ik wel beetje water bij de wijn voor de goede lieve vrede, af en toe :P

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:15

Silence schreef:
Ik vind inderdaad ook niet dat je je man kunt dwingen om jouw hobby leuk te vinden en om jou te helpen. Ieder zijn ding.

Helemaal mee eens.

Ik vind het trouwens nog al wat dat hij VOOR JOU notabene eens per maand mee gaat rijden terwijl hij er duidelijk niets aan vindt. Ik vind zelfs dat je dat al niet zou moeten vragen van hem. Waarom zou je hem betrekken bij jouw hobby als hij niet wil?
En inderdaad, jij hebt zelf voor meerdere paarden gekozen en weet dus dat je het druk hebt. Hij heeft niet de plicht om aan jou hobby bij te dragen denk ik zo.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:27

Ik geloof dat ik mijn man straks maar eens een extra knuffel moet geven. Hij helpt met alles. Stallen uitmesten, paarden binnen en buiten zetten, voeren, met de trekker om de paar dagen een grote rol hooi in het land neerzetten, niet rijden, maar wel kijken of meegaan, altijd met mijn dochter mee als ze les heeft, ook op wedstrijd, hij doet eigenlijk misschien nog wel meer dan ik.

En hij kookt ook :D .

Maar goed, ik snap dat niet iedereen gek is van de hobby van een ander, dus ik kan ook begrijpen dat jouw man niet zo betrokken is, TS. Maar even helpen als je ziek bent, klusjes overnemen in het huishouden, dat vind ik toch eigenlijk de normaalste zaak van de wereld.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:42

Hier ook een vent die echt hélemaal niets met paarden heeft, heeft ook nog nooit een hand uitgestoken bij de paarden (ik heb er 1 maar verzorg er daarnaast nog 3 pony's bij). Maar ik vind: groot gelijk! Het is niet zijn hobby, hij heeft zijn eigen hobby. Daarnaast staat mijn paardje bij anderen mensen thuis, dus als ik ziek ben is er altijd wel iemand anders die de pony's binnenzet en voert.

Maar.... hij accepteerd mijn hobby wel. Ook al heb ik het met school en werk hardstikke druk, en heb ik in het weekend wat tijd over, dan gaat hij niet zeuren dat ik moet poetsen (wat dan vaak toch erg hard nodig is...), maar kan ik lekker gaan rijden en van mijn ontspanning genieten.
Hij zorgt er dan voor dat er gepoetst wordt. Hij is overigens de gene die juist wel de handen uit de mouwen steekt thuis, dus ookal interesseert hij zich helemaal niet in de paarden, ik ben erg blij met hem.
Hij vraagt ook altijd heel erg lief hoe het rijden is gegaan, hihi, alsof dat hem interesseerd... wel lief.

Als we later als we groot zijn een huisje met plek voor een paardje hebben, denk ik dat hij dan wel het een en ander doet, gewoonweg omdat het dan dichterbij is, en klussen vindt hij erg leuk.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 12:06

Het heeft ook een beetje met (des-)interesse te maken, denk ik.
Aan de andere kant kun je hem natuurlijk niet verplichten iets leuk te vinden waar ie niks mee heeft. Er zijn veel mannen die hobbies hebben waar hun vrouwen niks mee hebben. ( ik ken veel vrouwen die nog nooit een voetbalwedstrijd van hun man hebben bezocht, o.i.d.)
Hij heeft gelijk als hij dus zegt dat ie er niks aan vindt en er dus niks mee wil. Jammer voor jou maar ik neem aan dat hij jou ook niet verplicht iets te doen waar je echt helemaal niks mee hebt?

Het huishouden lijkt mij een heel ander punt en als hij daar niks aan wil doen is dat gewoon ronduit lomp. Hij woont en vervuilt daar toch ook en dus lijkt het mij niks meer dan normaal dat ie z'n bijdrage levert.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 12:20

criollolover schreef:
kohtje schreef:
Ik heb me voorgenomen nooit meer aan een man te beginnen die niet achter mijn hobby staat en die niet van plan is een handje uit te steken in en om het huis.

bingo!!

Eens, het moet van 2 kanten komen. Als een man totaal geen meerwaarde voor je heeft (en eigenlijk alleen maar extra stress, werk etc kost), waarom ben je er dan bij?

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:55

sflj schreef:
Het heeft ook een beetje met (des-)interesse te maken, denk ik.

Maar geldt dat andersom niet net zo hard? Ik denk bij dit soort topics altijd: draai het eens om. Hoe zou jij het vinden als je vriend nooit thuis was? Of stelselmatig weg zou gaan op de uren die jij reserveert voor tijd met hem?

Ik verbaas me soms over de opmerkingen van vrouwen met paarden, die de indruk wekken dat ze serieus liever tijd met hun paard dan met hun partner doorbrengen. Waar heb je dan in hemelsnaam een relatie voor? Omdat het zo makkelijk is dat je de vaste lasten kunt delen? (zodat er weer meer geld aan het paard kan worden uitgegeven?)

Ik stel het nu redelijk zwart-wit, de werkelijkheid ligt natuurlijk veel genuanceerder. Maar ik heb in mijn omgeving een aantal relaties stuk zien lopen "op de paarden". Dat ging echter helemaal niet zozeer om de paarden, maar omdat die vrouwen zich geen seconde in hun man konden verplaatsen, maar dat andersom wél compleet vanzelfsprekend vonden.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:03

Getisie ik vind het echt zo erg als vrouwen zulke egoistische mannen hebben
dan doe je jezelf echt te kort
er is niks heerlijker dan een man die voor je zorgt als jou iets is overkomen en zijn handen uit de mouwen steekt al is het niet zijn hobby..