Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Vicky_88 schreef:Aan de andere kant zeg ik blijf bij hem. Al doe je misschien jezelf daar niet het grootste plezier mee. Maar als kind van gescheiden ouders weet ik wat het voor een kind betekend om gescheiden ouders te hebben en geloof me, dat is alles behalve een pretje
Jewey schreef:Vicky_88 schreef:Aan de andere kant zeg ik blijf bij hem. Al doe je misschien jezelf daar niet het grootste plezier mee. Maar als kind van gescheiden ouders weet ik wat het voor een kind betekend om gescheiden ouders te hebben en geloof me, dat is alles behalve een pretje
Oef, dit geldt niet voor iedereen hoor TS. Ik heb totaal niet geleden onder de scheiding van mijn ouders. Beiden zijn alweer een tijd gelukkig met een ander. Waren duidelijk niet voor elkaar gemaakt. Des te beter dat ze nu wel hebben gevonden wat ze zochten.
Jewey schreef:Vicky_88 schreef:Aan de andere kant zeg ik blijf bij hem. Al doe je misschien jezelf daar niet het grootste plezier mee. Maar als kind van gescheiden ouders weet ik wat het voor een kind betekend om gescheiden ouders te hebben en geloof me, dat is alles behalve een pretje
Oef, dit geldt niet voor iedereen hoor TS. Ik heb totaal niet geleden onder de scheiding van mijn ouders. Beiden zijn alweer een tijd gelukkig met een ander. Waren duidelijk niet voor elkaar gemaakt. Des te beter dat ze nu wel hebben gevonden wat ze zochten.
Maximrocky schreef:Ik heb der wel aardig last van gehad, en soms nog ookal is het alweer 3 jaar geleden en zijn ze beide weer redelijk gelukkig.. Al heb ik wel het geluk dat mijn ouders perfect met elkaar omgaan!
Ts: Succes met je beslissingen.
), komt thuis waar alles verzorgd is en ploft voor de tv of in bed 
maikeltje schreef:Ik vraag me af hoe het komt dat hij 70 uur werkt. Heeft ie een eigen bedrijf en zo ja, sinds wanneer? Mijn partner werkt ook zo'n 70 uur, 7 dagen in de week maar die is een bedrijf aan het opstarten. Wanneer hij eens thuis is ligt ie totall loss op de bank en gaat al helemaal de kinderen niet meer in bad doen. Logisch ook. Zijn leven bestaat momenteel uit werken, eten, slapen. Maar hij doet het voor zijn gezin. Het zal echt niet altijd zo blijven maar je moet ergens beginnen.
Wat doe jij als hij thuis is? Maak je hem verwijten dat hij niet genoeg tijd met zijn gezin spendeert? Of laat je hem met rust en krijgt hij de ruimte om zich thuis een beetje te kunnen ontspannen? Dat incident met je zoontje is natuurlijk wel te verklaren, hij is gewoon gaar van het vele werken. En wanneer je moe bent kun je gewoon wat minder hebben. Probeer het eens van zijn kant te zien. Waarschijnlijk probeert hij iets op te bouwen voor zijn gezin maar ik vraag me af of het gewaardeerd wordt...
Airborn schreef:Ouders die ruziemaken of elkaar niet meer lief hebben kan ook de kinderen veel pijn veroorzaken.
Als je niet gelukkig bent, ga een weekje met de kids op vakantie, en denk alles eens rustig over. Dan bedenken wat je wil en kijken wat de mogelijkheden zijn.
Zorg vooral goed voor jezelf, want als jij ongelukkig bent zullen de kinderen dat mee krijgen, en dat kan nie goed voor ze zijn.
Heel veel sterkte!
Vicky_88 schreef:Mareng schreef:Als je uit elkaar wil gaan is nu de beste leeftijd van de kinderen.... Die van 1 krijgt er helemaal niks van mee en die van 3 maar een beetje. Vanaf 4 jaar wordt het problematischer! Misschien moet je tijdelijk uit elkaar, dan gaat hij misschien inzien dat er iets moet veranderen. En wat het traumatische betreft, bij elkaar blijven omwille van de kinderen is net zo vervelend voor ze.
Klinkt misschien heel egoistisch maar ik had liever gehad dat mijn ouders bij elkaar waren gebleven, ookal waren hun dan misschien niet gelukkig... Je wil niet weten wat een scheiding met een kind doet.
Wat betreft de leeftijd, maakt geen drol uit. het blijft een kl*te situatie en later krijgen de kinderen er alsnog last van.
om het weekend de bezoekregeling. Aan beide kanten wordt er aan je getrokken. Papa praat over mama en mama praat over papa. Jij staat er precies tussenin. je wilt het voor beide goed doen... gaat niet!
Alsjeblieft, probeer er alles aan te doen om je huwelijk te redden, probeer er alles aan te doen om als gezinnetje te blijven bestaan!
alles behalve dat.Vicky_88 schreef:. Al doe je misschien jezelf daar niet het grootste plezier mee. Maar als kind van gescheiden ouders weet ik wat het voor een kind betekend om gescheiden ouders te hebben en geloof me, dat is alles behalve een pretje.
.