Asociale automobilisten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Re: Asociale automobilisten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:33

Feit blijft dat je bent doorgereden na een aanrijding.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:36

Ik vind het echt niet handig van je...dit kan je weleens een groter probleem opleveren dan je denkt. Doorrijden na ongeval is volgens mij als ik me niet vergis een misdrijf, dat nemen ze dus veel zwaarder op dan overtredingen zoals eens door rood of te hard rijden...

Ik denk zomaar dat dit voor jouw veeel grotere gevolgen gaat hebben dan voor die andere bestuurder. Volgende keer even langer nadenken hoor.

Verder, sorry maar ik begrijp ook niet hoe een VW polo jou van de weg dacht te drukken....dan ga je toch niet opzij?? En als hij je dán raakt, dan kan je de politie bellen en heb je een poot om op te staan...maar nu...

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:37

Vealosz schreef:
Lekker achterlijk dan..

Ook van jou vind ik het niet normaal. Je had op z'n minst wel even kunnen stoppen.

Dat vind ik ook. Om hem een klap tegen zn kop aan te geven dan.

Quandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 14:40

Kiwipitje schreef:

Aanrijding wil ik dit niet noemen.
Ongeluk ook niet.
We hebben elkaar geraakt.

Ben trouwens wel gestopt.
Dacht :
&%^# , die gaat over de kop en is hartstikken dood.:+
Maar hij reedt 4 meter de berm in en kwam netjes in de modder tot stilstand.

Als er word bewezen / de rechter geeft me gelijk.
Dat ik in een nood situatie heb gehandelt en het onmacht was dat zij in de berm terecht kwamen.
Is het klaar.

Maar denk niet dat zij toegeven dat ze iemand in de sloot hebben geprobeert te drukken.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:42

Quandro schreef:
Kiwipitje schreef:

Aanrijding wil ik dit niet noemen.
Ongeluk ook niet.
We hebben elkaar geraakt.
Ergo: aanrijding.
Laatst bijgewerkt door Kiwipitje op 22-11-10 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:42

Maar waarom ben je niet even op de passeerstrook gaan staan toen je zag dat er een tegenligger aan kwam?
Of ben je niet even de berm in gegaan toen je merkte dat ze er per sé langs wilden? ( jij hebt een 4x4, dus dat kan makkelijk)

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:43

Wat een raar verhaal.

Je zegt dat jij een klein deukje hebt,
hoe klein is die deuk?
Als hij door jou in de berm kwam, dan heb je wel meer schade dan een klein deukje lijkt mij.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:45

Artikel 7 wegenverkeerswet
Je bent dus wel gestopt omdat je dacht dat ie over de kop zou gaan? En vervolgens toch doorgereden. Je wéét dat je elkaar geraakt hebt!

Hmm de situatie is natuurlijk geheel buiten proporties maar kom op... je bent wel doorgereden. Je had bij wijze van alleen maar snel je naam en adres op hoeven te geven ;) Als je de confrontatie niet had aangedurft had je je ook nog kunnen melden op het politiebureau :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:45

Tja wat omschrijft iemand als klein.. Verder verschilt het ook per auto hoe snel het deukt en waar je geraakt wordt / iemand raakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:46

Cayenne schreef:
Jeetje, wat een asocialen bij jou in het dorp.
Maar zelf heb je (hoe vervelend die personen ook waren) ook niet netjes gehandeld.
Misschien kun je daar ook een les uit trekken en hen de volgende keer gewoon negeren. Zo maak je het voor jezelf een stuk makkelijker en veiliger.

Ja idd .. Jammer dan hoor !! Achterlijke debielen heb je toch in het verkeer !!! GRRR

Quandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 14:46

Het was een VW polo tegen een bmw X5.

Denk je dat die de hele voorkant van een terreinwagen in elkaar rijdt?

En heb hem overgens heel licht geraakt.
Ik kaatste niet eens terug maar ging gewoon recht door.
En hij raakte even licht de macht over het stuur kwijt.

Het kan zijn dat hij schrok , of dat die auto afketste op de mijne.
Overgins denk ik dat eerste.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:48

Soms moet je gewoon de wijste zijn en niks aantrekken van mensen die achter je rijden en zeer storend zijn. Als je je laat upjutten moet je misschien niet achter een stuur gaan zitten. Ga andere automobilisten nooit 'terugpakken' imo ben je je rijbewijs dan niet waard. Je bent dan namelijk net zo een gevaar op de weg als degene die je mateloos irriteert. (krijg ik nou mensen over me heen)

Niet dat ik het niet begrijp, maar volwassen zijn houdt in verstandig zijn zeker op de weg!

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:49

Ik zeg ook niet dat de voorkant in elkaar dan zit.
Ik vroeg alleen maar hoe groot dat deukje dan is?
Want je schiet niet zomaar van de weg lijkt me?

Maar in ieder geval, wat een asso's zeg.
De les voor de volgende keer; Negeren.

Wanneer hoor je meer hierover van de politie?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:52

Punt is wel dat jij niets kan bewijzen van alle voorvallen hoe die gene bezig is op de weg. Zolang jij geen getuigen hebt of verklaringen van anderen dat die persoon een aso automobilist is heb je geen poot om op te staan.
Het enige juiste op dat moment was denk ik de politie bellen dat er een aanrijding had plaats gevonden en een schade formulier op te stellen. Dan had je een verklaring gehad en was het wellicht de schade ieder voor zich (zo kon het dan beslist worden door de verzekering).
Nu ben je afhankelijk van de rechter, ik zou proberen om schriftelijke verklaringen te krijgen van je mede dorp bewoners. Dan kan je aantonen hoe die persoon bezig is. Maar dan nog het is geheel aan de rechter.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:57

Ik zou ook gestopt zijn, om smakelijk te lachen om zijn penibele situatie :=
Ga nou gauw heen! Eerst je lopen irriteren, gevaarlijk rijgedrag vertonen en de aso uithangen en dan verwachten dat je helpt? Nou, dacht het niet hoor :n
Als ik een klever achter me heb, laat ik óf het gas los, dus gaan we alleen maar langzamer (als de situatie het toestaat uiteraard, ga geen 50 rijden op de snelweg...) óf ik tik mn rem aan. Als je haast heb had je gewoon eerder moeten vertrekken, klaar. Maar ga niet bij mij lopen irriteren.

Zo had ik ooit eentje die het nodig vond te gaan kleven toen ik 90 reed waar je 80 mocht. Dus ik laat mn gas los en uiteindelijk reden we 60. Haalt ie me in over een dubbele doorgetrokken streep en gaat vól op zn rem staan. Waardoor ik echt een noodstop moest maken en zowat met mn bek ín mn stuur zat...
Zat er achter mij weer een politie auto.... := Undercover en 3x raden wie er aan de kant moest. Keb me kapot gelachen!!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:59

JessAndHope schreef:
Als ik een klever achter me heb, laat ik óf het gas los, dus gaan we alleen maar langzamer (als de situatie het toestaat uiteraard, ga geen 50 rijden op de snelweg...) óf ik tik mn rem aan.
En met een beetje pech hangen ze erop en dan mag je drie keer raden wie er dán fout is :+. Juistem; jij. Dat dat niet zomaar bewezen kan worden is een tweede, maar in dat geval ben jij diegene die fout is.

Wat iemand hierboven ook zei. Wat iemand ook doet, je moet het gewoon negeren anders ben je geen rijbewijs waard.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:02

Voor het zelfde geld willen ze je van de weg drukken om je te beroven.
Je hoort de laatste tijden veel van die verhalen.

Sorry ik zou ook niet gestopt zijn maar had wel later de politie gebeld.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:02

Kiwipitje schreef:
JessAndHope schreef:
Als ik een klever achter me heb, laat ik óf het gas los, dus gaan we alleen maar langzamer (als de situatie het toestaat uiteraard, ga geen 50 rijden op de snelweg...) óf ik tik mn rem aan.
En met een beetje pech hangen ze erop en dan mag je drie keer raden wie er dán fout is :+. Juistem; jij. Dat dat niet zomaar bewezen kan worden is een tweede, maar in dat geval ben jij diegene die fout is.

Wat iemand hierboven ook zei. Wat iemand ook doet, je moet het gewoon negeren anders ben je geen rijbewijs waard.

Waarom de gene die achterop rijd is nog steeds fout hoor. Alleen moet je het wel een beetje overtuigend kunnen brengen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:03

Kiwipitje schreef:

Dat is niet correct. Bij een aanrijding vanachteren is degene die erop reed vrijwel altijd in fout.
Je moet nl. dermate veel afstand houden dat zelfs wanneer je voorganger een noodstop moet maken jij geen aanrijding veroorzaakt.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:05

Als je expres remt om van je bumperklever af te komen en hij botst erop dan ben jij de schuldige. Zoals ik al zij is het maar de vraag of je schuldig bevonden wordt want je zou wel stom zijn om dat toe te geven ;). Je bent echter nog steeds diegene die fout is én de veroorzaker van het ongeluk. Ongeacht of diegene een super irritante bumperklever is, of een omatje die op 100 meter afstand rijd.

@Urielle: Een noodstop ja. Expres remmen is wat anders ;).

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:06

Urielle schreef:
Kiwipitje schreef:

Dat is niet correct. Bij een aanrijding vanachteren is degene die erop reed vrijwel altijd in fout.
Je moet nl. dermate veel afstand houden dat zelfs wanneer je voorganger een noodstop moet maken jij geen aanrijding veroorzaakt.

Doch zijn er uitzonderingen en wanneer jij als voorste bestuurder onnodig hard op de rem trapt wordt de aansprakelijkheid bij de voorste bestuurder neergelegd. Gevalletje onnodig mensen in gevaar brengen ofzoiets.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:07

Inderdaad Falona. Jij zegt alleen heel wat duidelijker wat ik bedoel :).

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:08

Kiwipitje schreef:
JessAndHope schreef:

Rem áántikken, dat is niet remmen, dat is je remlichten op laten lichten. Enne... kweenie hoor, maar diegene die achterop knalt is altijd fout. Of athans, met héél veel moeite is het aan te tonen dat het niet jouw fout was. Dus de kans dat de politie míj pakt omdat híj achterop knalt... is nihil. Mede omdat hij al aan het kleven was en dit vast al gezien was door de undercover auto.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:09

En nee, ik zal nooit toegeven dat ik express remde := Er stak in dat geval altijd een konijn over :j

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:10

@JessAndHope: Kweenie hoor maar diegene die achterop knalt is níet altijd fout. Vaak wel, maar niet altijd :+.