Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
).
; anderzijds mocht ik niet stappen, moest voor 10 uur thuis gebracht worden door mijn vriendje, mocht niet bij hem slapen (alleen op hoge uitzondering), hij mocht niet bij mij slapen, oorbellen mocht ik niet, pas na m'n 12de mocht ik dat zelf beslissen, etcetc
Quandro schreef:Wat betreft piercings ,
Toen ik 12 was en heb ik een navel piercing gekregen.
Van mijn vader en hij heeft getekend.
Toen ik 15 was heb ik zonder toestemming zwart pride & glory op mijn rugge graad laten zetten.
Mijn vader heeft mijn naam op zijn onder arm , dus heeft hij niets aan tatoo's.
Heb het gewoon niet gevraagt.
Toen we op vakantie gingen en naar het strand zouden heb ik het hem vertelt.
En er kwam een zucht uit.
Qat wil je?
Een staande ovatie?
Dat ik hem er met de kaas schaaf er af haal?
Dat ik de tatoo de hemel inprijs?
Dat was mijn straf.
Toen ik 17 was wou ik een rozen krans om mijn enkel.
Netjes aan mijn vader gevraagt.
Die na een gesprek of ik het echt wilde , mee is gegaan en een handtekening heeft gezet.
En te bedenken dat ze komt van "neen je mag geen extra oorbel dan ben je een punker!!!"
Hij weet dat ik bij goede shops ga (dat was in het begin zijn zorg) en het maakt hem nu dus niets meer uit!
Hij is de eerste die vraagt om het te zien als ie weet dat ik wat nieuws heb
En hij vind het wel leuk dat ik gewoon mijn eigen ding doe en ben wie ik ben. Zo zijn mijn broer en ik allebei (erg onafhankelijk, niet laten kneden door de grote groep enz) en daar is hij trots op. Dat in mijn geval er een liefde voor tattoo's en piercings bij zit die regelmatig afgekeurd wordt door de samenleving neemt hij er bij
faxa schreef:Ik ben in het begin erg streng opgevoed. Zoals in begin post werd gezegd; papa's wil is wet. Kwam ik 2 minuten te laat thuis? Dan kreeg ik straf dat ik de volgende keer een uur eerder thuis moest zijn. Tot mijn 15e heeft dit ongeveer geduurd. Toen wist ik goed wat de regels waren en mijn ouders wisten dat ik ze respecteerde en volgde.
En de piercings & tatoeages ; vader zei altijd 18 en het huis uit. Heb dit dus ook nooit gedaan!
Daarna zijn ze losser geworden, geen tijd meer voor thuis zijn, dronken thuis komen en voor me zorgen zolang ik het niet een 2e keer zou doen.
Ik denk dat ik het later ook zo zou doen. Ik ben van mening dat kinderen, en vooral jonge kinderen, moeten weten waar de grens ligt en wat er gebeurd als ze die overschrijden. Daarna komt het loslaten vanzelf.
Quandro schreef:Ik was als kleinmeisje al los opgevoed.
Ik heriner me nog goed.
Ik zat in groep 1 , was 4 jaar.
En er kwam een jonge uit groep 3 die riep Sinter Klaas bestaad niet!
Ik huilen.
Later kwam hij terug en ik zat met de duplo te spelen.
En heb hem met zijn achter hoofd op een duplo blokje gegooit/ geduwt.
5 hechtingen had hij nodig.
De meester mijn vader bellen , en wat ik zei : Papa houd van mij , en word niet boos.
Toen ik een jaar of 16 werd heb ik die jonge nog eens gezien met kort haar , en hij had een soort nike teken in zijn achterhoofd.
Me vader: Kijk Sinter Klaas bestaad niet.

Quandro schreef:faxa schreef:Ik ben in het begin erg streng opgevoed. Zoals in begin post werd gezegd; papa's wil is wet. Kwam ik 2 minuten te laat thuis? Dan kreeg ik straf dat ik de volgende keer een uur eerder thuis moest zijn. Tot mijn 15e heeft dit ongeveer geduurd. Toen wist ik goed wat de regels waren en mijn ouders wisten dat ik ze respecteerde en volgde.
En de piercings & tatoeages ; vader zei altijd 18 en het huis uit. Heb dit dus ook nooit gedaan!
Daarna zijn ze losser geworden, geen tijd meer voor thuis zijn, dronken thuis komen en voor me zorgen zolang ik het niet een 2e keer zou doen.
Ik denk dat ik het later ook zo zou doen. Ik ben van mening dat kinderen, en vooral jonge kinderen, moeten weten waar de grens ligt en wat er gebeurd als ze die overschrijden. Daarna komt het loslaten vanzelf.
Ik was als kleinmeisje al los opgevoed.
Ik heriner me nog goed.
Ik zat in groep 1 , was 4 jaar.
En er kwam een jonge uit groep 3 die riep Sinter Klaas bestaad niet!
Ik huilen.
Later kwam hij terug en ik zat met de duplo te spelen.
En heb hem met zijn achter hoofd op een duplo blokje gegooit/ geduwt.
5 hechtingen had hij nodig.
De meester mijn vader bellen , en wat ik zei : Papa houd van mij , en word niet boos.
Toen ik een jaar of 16 werd heb ik die jonge nog eens gezien met kort haar , en hij had een soort nike teken in zijn achterhoofd.
Me vader: Kijk Sinter Klaas bestaad niet.
Gelukkig vind ik roken vies/stinken/duur, dus tja haha ik ga nooit roken. Als ik zo met een auto om zou gaan.. dan zou ik een eigen auto moeten kopen en echt niet in die van m'n pa mogen rijden. Maar of die echt boos zou worden denk ik niet. Bij ons thuis zijn er wel regels en zo, maar nu we wat ouder worden allemaal krijgen we ook meer vrijheid en dat vind ik wel fijn. Ieder kind heeft zowel vrijheid nodig om lekker fouten te kunnen maken (en daar van te leren) maar ze hebben ook discipline nodig op bepaalde gebieden.. vind ik.
. Heeft het blijkbaar toch niet zo'n fantastische uitwerking gehad. Ik heb als kind ieder geval niet een ander kind een litteken op zijn hoofd bezorgd en vervolgens verkondigd dat ik toch geen straf zou krijgen
.