Alcohol en de grootheid der ontkenning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:39

nja als ik niet drink word ik sneller moe, en als ik wel wat drink ( niet veel ) word ik losser met dansen en houd ik t meestal wat langer vol. Knuffelen met mensen enz doe ik sowieso niet aan;) Maar zijn ook vele avonden bij dat ik niks drink hoor;)

capopjekop

Ik drink niet zo vaak, maar soms vind ik het echt heerlijk om een paar drankjes te doen. In mijn geval is dat bessen puur of rode wodka. Ik ben zo iemand die overal bij nadenkt, in de kroeg wil ik me niet opdringen bij andere mensen door een praatje met ze te gaan maken als ik ze niet goed ken enz. Als ik een paar bessen op heb (met 3 bessen ga ik al zingend door de kroeg heen en heb ik zat voor de hele avond) dan denk ik niet overal over na. Dat is weleens lekker, ik maak dan ook makkelijker contact met relatief onbekende mensen.

Het is overigens niet zo dat ik drank nodig heb voor een gezellige avond. Als ik met mijn vriendinnen uit ga dan dans ik de hele avond en heb het echt na mijn zin, ook op de cola. Maar dan moet de sfeer wel goed zijn.

Ik kan echt maanden geen druppel drinken en dan opeens echt zin in een glas bessen hebben. Hier kijken ze trouwens niet raar als een meisje/vrouw bier drinkt, aangeschoten zijn is ook wel normaal, maar als mensen te veel drinken dan is dat wel not done.

Yessy

Jouw verhaal is volgens mij het typische voorbeeld van kleine meisjes worden groot, met ergens een puberteit halverwege :D

Ik heb zelf nooit extreem veel gedronken, misschien dacht ik zo rond m'n 17e wat jij nu denkt. Ik drink omdat ik het lekker vind, niet omdat ik dan losser wordt ofzo. Ik doe namelijk gekker zonder drank dan met :D

De enige keren dat het fout gaat, is als er onbeperkt cocktails worden geschonken, dus het én ontzettend lekker is, én je hoeft niet na te denken over de kosten... :=

Donja

Ik dronk in mijn studententijd veel, idd was het stoer (of het voelde in ieder geval zo) en ik kon de jongens prima bijhouden en vaak zelfs meer drinken dan hen. Ook kwam bij mij de kater in het begin helemaal niet opdagen en na verloop van tijd maar af en toe.
Op een gegeven moment (5de jaar van mijn studie) werd ik in de loop van de ochtend wakker, met een dusdanige kater dat ik me voornam om die avond alleen aan de fris te gaan. S avonds een aantal biertjes verder vroeg ik me af waarom ik dat s ochtends bedacht had, want het was toch zo gezellig en ik had nergens last van... Tot de volgende morgen....
Heel gezellig een studentenvereniging, vooral de nachtelijke uurtjes !!

Tegenwoordig drink ik eigenlijk niet. Heel af en toe als we eens uit eten gaan een wit wijntje bij het eten, maar thuis, nee. Niet omdat ik niet wil drinken, maar gewoon omdat ik er geen behoefte aan heb. Mijn vriend drinkt 's avonds nog wel 1 of 2 glazen Puschkin Black (wodka) met energiedrank en dan drink ik lekker mijn glas fris...

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:40

Wat knap van je TS! Echt geweldig dat je zo kritisch naar je drankgebruik kijkt en zo reflecteerd. Petje af, echt waar.

Ik drink zelf eigenlijk nooit maar ik heb het geluk het niet lekker te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:40

Ah weer wat geleerd :+

Ik kan ook best wat drinken als ik uit ben, maar het hoeft niet. Ligt aan mijn bui.
Ik drink niet om het drinken, ik vind het gewoon lekker en hoe langer ik uit ben, hoe meer er dus in (kan) gaan qua bier.

Katers zijn dus soms wel eens aanwezig.

Thuis drink ik regelmatig een glaasje whiskey 's avonds op de bank, heerlijk na een koude stalavond en een warme douche :z

Overdreven doordrinken of dat atten of wedstrijden heb ik nooit gedaan :n

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:41

Goed geschreven.

Ik zelf heb in jongere jaren ook wel behoorlijk gedronken, met vrienden meedoen. Maar na een aantal aanvaringen met de wc pot....kwam ik tot de conclusie dat ik er eigenlijk niet zo veel meer aanvond. Nu drink ik sporadisch, en zak dan ook onmiddelijk in. Je moet me letterlijk naar bed dragen.

Wat mij echter wel opvalt, dat het extreme drinken tegenwoordig zoveel eerder begint en dat de hoeveelheden echt groter zijn. Ons laatste dorpsfeest, telde ik zo een aantal meisjes die echt stomdronken en kotsend tegen de hekken aan hingen. En dan zo dronken, dat ze van voor niet meer weten dat ze van achter leven. Op de grond liggen waar Jan de boerenlul net gezeikt heeft, maar dat allemaal niet doorhebben. DAT vind ik wel erg.

Ik denk dat een beetje alcohol(mis)(ge)bruik er bijhoort in je jonge jaren, je bent immers je grenzen aan het verkennen.

BTW, wat is atten eigenlijk?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:41

ik vind t btw erg jammer dat vele studenten het heel belangrijk en stoer vinden:( Ik erger me er wel aan dat er zo verschrikkelijk veel gedronken moet worden... Maar is hier heeel normaal.. doe ik dus echt niet aan mee:S Heb ik ook geen geld, geen tijd voor.. maar ook geen zin an.. maar vele studenten hier drinken elke avond minstens 5 biertjes en hoe lammer hoe mooier.. jammer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:42

Donja schreef:
Ik dronk in mijn studententijd veel, idd was het stoer (of het voelde in ieder geval zo) en ik kon de jongens prima bijhouden en vaak zelfs meer drinken dan hen. Ook kwam bij mij de kater in het begin helemaal niet opdagen en na verloop van tijd maar af en toe.
Op een gegeven moment (5de jaar van mijn studie) werd ik in de loop van de ochtend wakker, met een dusdanige kater dat ik me voornam om die avond alleen aan de fris te gaan. S avonds een aantal biertjes verder vroeg ik me af waarom ik dat s ochtends bedacht had, want het was toch zo gezellig en ik had nergens last van... Tot de volgende morgen....
Heel gezellig een studentenvereniging, vooral de nachtelijke uurtjes !!

Tegenwoordig drink ik eigenlijk niet. Heel af en toe als we eens uit eten gaan een wit wijntje bij het eten, maar thuis, nee. Niet omdat ik niet wil drinken, maar gewoon omdat ik er geen behoefte aan heb. Mijn vriend drinkt 's avonds nog wel 1 of 2 glazen Puschkin Black (wodka) met energiedrank en dan drink ik lekker mijn glas fris...

Vooral in het studentenleven is het soms niet normaal wat er gedronken wordt. Hoor wel eens dingen dat ik denk van WAAT!!

pinuts

Re: Alcohol en de grootheid der ontkenning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:43

ja echt hoor. Het is dan ook wel lastig om erbij te zitten en wat minder te drinken, wat dat is immer sniet de bedoeling:S Maargoed, ik laat me niet meeslepen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:44

Ik heb alcohol nooit stoer gevonden, vond het eerder zeer sneu als iemand echt overduidelijk veel te veel op had. :n Snap ook echt niet wat daar leuk aan is, die ene keer dat ik zo dronken was was ik ook echt niet blij met mezelf. :7 Gelukkig één keer en nooit meer.

Edit; atten is zo snel mogelijk je glas achterover slaan. ;) Kennelijk doen ze daar ook wedstrijdjes in.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:46

Viennanova schreef:
Goed geschreven.

Ik zelf heb in jongere jaren ook wel behoorlijk gedronken, met vrienden meedoen. Maar na een aantal aanvaringen met de wc pot....kwam ik tot de conclusie dat ik er eigenlijk niet zo veel meer aanvond. Nu drink ik sporadisch, en zak dan ook onmiddelijk in. Je moet me letterlijk naar bed dragen.

Wat mij echter wel opvalt, dat het extreme drinken tegenwoordig zoveel eerder begint en dat de hoeveelheden echt groter zijn. Ons laatste dorpsfeest, telde ik zo een aantal meisjes die echt stomdronken en kotsend tegen de hekken aan hingen. En dan zo dronken, dat ze van voor niet meer weten dat ze van achter leven. Op de grond liggen waar Jan de boerenlul net gezeikt heeft, maar dat allemaal niet doorhebben. DAT vind ik wel erg.

Ik denk dat een beetje alcohol(mis)(ge)bruik er bijhoort in je jonge jaren, je bent immers je grenzen aan het verkennen.

BTW, wat is atten eigenlijk?

Ik denk dat een beetje alcoholgebruik aangemoedigd word door sociale verbanden waar jongeren zich tegenwoordig in bevinden.

Niemand vind het raar wanneer een 16 jarig meisje zich in coma zuipt aan breezers, maar wanneer datzelfde meisje een XTC pil zou slikken slaat iedereen op hol.
Met een biertje op mag je rijden, met een jointje op niet.
Waar zit dat verschil in dan?
Laatst bijgewerkt door kehdra op 16-11-10 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:46

en die studentenballen. die denken dat ze alles zijn, en ze hebben nog geen drol bereikt.. ohja wel.. ze hebben een aantal biertjes ge-at

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:47

pinuts schreef:
en die studentenballen. die denken dat ze alles zijn, en ze hebben nog geen drol bereikt.. ohja wel.. ze hebben een aantal biertjes ge-at

Ja of ze zijn trots dat ze een keer niet gekotst hebben :+

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:49

Joolien schreef:
Vooral in het studentenleven is het soms niet normaal wat er gedronken wordt. Hoor wel eens dingen dat ik denk van WAAT!!

In het studentenleven is het af en toe echt erg... 20 tot 30 glazen was ons niet vreemd..
Ik heb wel eens met een spelletje een fles dropshot gewonnen en die was een minuut of 10 later ook alweer leeg (wel samen met een vriendin, maar toch)

En toch mis ik het niet dat ik nu dus niet meer drink.. :D
Laatst bijgewerkt door Donja op 16-11-10 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:50

oh ik erger me daar zo aan.. Mooi pak aan, haar in de gel.. 3 jaar langer over studie doen, veel te veel lenen.. en maar zuipen:D Maar das miss weer ander onderwerp:P Al denk ik wel dat veel studenten studie moeten verlengen vanwege de drank

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:50

20-30 glazen :wow: dat is wel heel erg veel.
Merk het ook wel om me heen hoor, veel studenten die zuipen maar ik ken er ook genoeg die het rustig aan doen.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:51

Wat een goed topic eigenlijk :)
Als ik uit ga drink ik eigenlijk vaak wel. Niet puur om dronken te worden, maar gewoon omdat ik het lekker vind.
Heb het topic een beetje doorgelezen en er werd al genoemd als je het lekker vind, dan kun je toch ook maar een paar glazen drinken?
Dan heb ik misschien toch wel een beetje last van meedrinkgedrag. Niet om meer te drinken dan een man of om dronken te worden, maarja, als iedereen een biertje neemt en ik vind het lekker, waarom ik dan niet?
Pfft, en dat was nog best lastig om toe te geven :')

Overigens ben ik ook student sinds een tijdje, en dan gaat je ''alcoholgedrag' (hoe noem je dat?) ook zeker omhoog... :=

Anoniem

Het is geloof ik ook gebruikelijk om 4 keer in de week te drinken ofzo. Al student dan.

Kaka

God, hockeyfeestjes bij Overbos * brings back memories * :')

Ik vind bier, whiskey, wijn en port gewoon lekker en neem dan ook graag een paar glaasjes met uitgaan. Het prettige losmakende effect is een leuke bijkomstigheid, stukje ontspanning na een drukke week. Maar net als jij ben ik het stadium van mezelf naar een andere wereld zuipen wel voorbij. Stukje volwassen worden denk ik, ik ben nooit ziek van de drank geweest en echte gaten in mijn geheugen heb ik ook nooit gehad (wel geveinsd). Bij vrienden en kennissen wel gezien dat drank heel veel kapot kan maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:52

Kaka schreef:

Ik vind bier, whiskey, wijn en port gewoon lekker en neem dan ook graag een paar glaasjes met uitgaan. Het prettige losmakende effect is een leuke bijkomstigheid, stukje ontspanning na een drukke week. Maar net als jij ben ik het stadium van mezelf naar een andere wereld zuipen wel voorbij. Stukje volwassen worden denk ik, ik ben nooit ziek van de drank geweest en echte gaten in mijn geheugen heb ik ook nooit gehad (wel geveinsd). Bij vrienden en kennissen wel gezien dat drank heel veel kapot kan maken.

Hahah Overbos ja _O-

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:52

Verhaal is zo herkenbaar.
Erg leuk geschreven ook :D

Kan zonder drank inderdaad net zo gek doen als met.
Alleen ben ik vaak als ik de bob ben op een gegeven moment net een kinderjuf.
Nee jongens niet doen.
He nee laat dat, dat kan je echt nietmaken.

En als ik gedronken heb dan zie ik er de lol wel van in.
Of sterker nog dan heb ik het niet eens door.
Maar ik lustook wel een biertje en de rest eigenlijk ook.... :P

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:53

Kaka schreef:

Toevoeging: de periode waarin ik het meeste alcohol nuttigde lag bij mij tussen 17 en 19, pas daarna ben ik gaan studeren. Als student heb ik veel leuke feestjes gehad, maar liep de alcoholconsumptie wel duidelijk terug.

Solitudine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:54

Atten doe ik trouwens ook niet.

Denk trouwens hetzelfde als Fiffill over mensen die zich echt super bezopen zuipen, die vind ik ook zeer sneu :+

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:54

Kaka schreef:
Kaka schreef:

Toevoeging: de periode waarin ik het meeste alcohol nuttigde lag bij mij tussen 17 en 19, pas daarna ben ik gaan studeren. Als student heb ik veel leuke feestjes gehad, maar liep de alcoholconsumptie wel duidelijk terug.

Ik merk het precies het tegenovergestelde.
Van 16-18 wel lekker gedronken, maar nooit echt te veel, nu ik student ben gaat alcoholgebruik wel omhoog :=