Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Donja schreef:Ik dronk in mijn studententijd veel, idd was het stoer (of het voelde in ieder geval zo) en ik kon de jongens prima bijhouden en vaak zelfs meer drinken dan hen. Ook kwam bij mij de kater in het begin helemaal niet opdagen en na verloop van tijd maar af en toe.
Op een gegeven moment (5de jaar van mijn studie) werd ik in de loop van de ochtend wakker, met een dusdanige kater dat ik me voornam om die avond alleen aan de fris te gaan. S avonds een aantal biertjes verder vroeg ik me af waarom ik dat s ochtends bedacht had, want het was toch zo gezellig en ik had nergens last van... Tot de volgende morgen....
Heel gezellig een studentenvereniging, vooral de nachtelijke uurtjes !!
Tegenwoordig drink ik eigenlijk niet. Heel af en toe als we eens uit eten gaan een wit wijntje bij het eten, maar thuis, nee. Niet omdat ik niet wil drinken, maar gewoon omdat ik er geen behoefte aan heb. Mijn vriend drinkt 's avonds nog wel 1 of 2 glazen Puschkin Black (wodka) met energiedrank en dan drink ik lekker mijn glas fris...
Viennanova schreef:Goed geschreven.
Ik zelf heb in jongere jaren ook wel behoorlijk gedronken, met vrienden meedoen. Maar na een aantal aanvaringen met de wc pot....kwam ik tot de conclusie dat ik er eigenlijk niet zo veel meer aanvond. Nu drink ik sporadisch, en zak dan ook onmiddelijk in. Je moet me letterlijk naar bed dragen.
Wat mij echter wel opvalt, dat het extreme drinken tegenwoordig zoveel eerder begint en dat de hoeveelheden echt groter zijn. Ons laatste dorpsfeest, telde ik zo een aantal meisjes die echt stomdronken en kotsend tegen de hekken aan hingen. En dan zo dronken, dat ze van voor niet meer weten dat ze van achter leven. Op de grond liggen waar Jan de boerenlul net gezeikt heeft, maar dat allemaal niet doorhebben. DAT vind ik wel erg.
Ik denk dat een beetje alcohol(mis)(ge)bruik er bijhoort in je jonge jaren, je bent immers je grenzen aan het verkennen.
BTW, wat is atten eigenlijk?
Joolien schreef:Vooral in het studentenleven is het soms niet normaal wat er gedronken wordt. Hoor wel eens dingen dat ik denk van WAAT!!
Kaka schreef:God, hockeyfeestjes bij Overbos * brings back memories *![]()
Ik vind bier, whiskey, wijn en port gewoon lekker en neem dan ook graag een paar glaasjes met uitgaan. Het prettige losmakende effect is een leuke bijkomstigheid, stukje ontspanning na een drukke week. Maar net als jij ben ik het stadium van mezelf naar een andere wereld zuipen wel voorbij. Stukje volwassen worden denk ik, ik ben nooit ziek van de drank geweest en echte gaten in mijn geheugen heb ik ook nooit gehad (wel geveinsd). Bij vrienden en kennissen wel gezien dat drank heel veel kapot kan maken.
Kaka schreef:God, hockeyfeestjes bij Overbos * brings back memories *![]()
Ik vind bier, whiskey, wijn en port gewoon lekker en neem dan ook graag een paar glaasjes met uitgaan. Het prettige losmakende effect is een leuke bijkomstigheid, stukje ontspanning na een drukke week. Maar net als jij ben ik het stadium van mezelf naar een andere wereld zuipen wel voorbij. Stukje volwassen worden denk ik, ik ben nooit ziek van de drank geweest en echte gaten in mijn geheugen heb ik ook nooit gehad (wel geveinsd). Bij vrienden en kennissen wel gezien dat drank heel veel kapot kan maken.
Kaka schreef:Kaka schreef:God, hockeyfeestjes bij Overbos * brings back memories *![]()
Toevoeging: de periode waarin ik het meeste alcohol nuttigde lag bij mij tussen 17 en 19, pas daarna ben ik gaan studeren. Als student heb ik veel leuke feestjes gehad, maar liep de alcoholconsumptie wel duidelijk terug.