Ik en mijn vriend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:59

en daargaan we weer hoor :+

meid leuke fotos
en leker boeiend hoor jullie leeftijdsverschil geluk staat voorop.
mijn vriend is 27 en ik 20 en gaat ook gewoon }> .

veel geluk samen :D

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:59

wat een vreselijk gezeur, jeetje,, mensen,,
leuk stelletje zijn jullie hoor :D erg lief !
ik ben 17 en mn vrien 20 }>

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 19:59

RoosIris schreef:
heb het even opgezocht. En inderdaad het is vanaf 16 jaar MITS vrijwillig :)

Dacht dat ze al 16 jaar. Dus ja, je vriend is strafbaar!

Maar goed, het zal mij een zorg zijn!

Je vriend heeft wel hele lieve krullen :)

haha, daar val ik nou op, ik vind ze ook heel schattig.

@ saroanda
hij is 21 en ik ben bijna 16

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:00

Armaris schreef:
MarcoBorsato schreef:
Ja hoor, geloof je het zelf :')

Heb het zelf ervaren ;)

:') T moet ook niet gekker worden. Als het nou p***o foto's waren... Maar dit zijn toch gewone leuke foto's? Hier is echt niks strafbaars aan hoor. En als TS verklaart vrijwillig bij hem te zijn (dat dat uberhaupt nodig is zeg... :\) komt er echt geen zaak hoor :D

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:02

verootjoo schreef:
:') T moet ook niet gekker worden. Als het nou p***o foto's waren... Maar dit zijn toch gewone leuke foto's? Hier is echt niks strafbaars aan hoor. En als TS verklaart vrijwillig bij hem te zijn (dat dat uberhaupt nodig is zeg... :\) komt er echt geen zaak hoor :D

Ik vind het nogal beledigend dat je hierom lacht, ik probeer TS alleen maar te waarschuwen maar ik gun het ze wel van harte
Tegenwoordig mag je je bek niet meer opentrekken of je krijgt bokt over je heen

edit: ik ben niet de enige die het aanhaal dus je hoeft me niet steeds te quoten ;)

emma525

Re: Ik en mijn vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 20:04

Iedereen mag naar mijn idee alles zeggen. De relatie is wel strafbaar ben ik me ook van bewust vanaf het begin,
Gelukkig ben ik bijna 16

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:07

meid echt waar maak je er niet druk om en denk er niet aan. wie wilt jullie straffen op jullie liefde ik ken zoveel mensen die onder 16 waren en een veel ouder vriendje hadden/hebben. gewoon lekker samen blijven en lachen om die opmerkingen hier.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:07

Armaris schreef:
verootjoo schreef:

Ik vind het nogal beledigend dat je hierom lacht, ik probeer TS alleen maar te waarschuwen maar ik gun het ze wel van harte

edit: ik ben niet de enige die het aanhaal dus je hoeft me niet steeds te quoten ;)

seks is strafbaar, dit zijn toch geen seksfoto's? Iemand die gewoon zegt een relatie te hebben is echt niet hoor. Of het moet onder dwang zijn.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:09

nikita_benno schreef:
meid echt waar maak je er niet druk om en denk er niet aan. wie wilt jullie straffen op jullie liefde ik ken zoveel mensen die onder 16 waren en een veel ouder vriendje hadden/hebben. gewoon lekker samen blijven en lachen om die opmerkingen hier.

ik vind de wet niet iets om te lachen eigenlijk....de wet is er niet voor niets hoor....

De gemiddelde meid en jongen is op die leeftijd heel naïef en beïnvloedbaar.....en denken al gauw smoorverliefd te zijn......en sommige mannen met verkeerde bedoelingen kunnen daar gruwelijk misbruik van maken.
Denk aan loverboy's.

Maar ts is goed op de hoogte, en haar ouders weten er van.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:10

Zoals Verootjoo zegt: de relatie op zich is niet strafbaar he. Of zijn alle relaties van jongeren onder de 16 ook strafbaar? Nee. Seks onder de 16 is strafbaar, dat wel, maar dat zie je toch echt niet op die foto's of ik moet heel erg blind zijn :+ En om daar ook zomaar vanuit te gaan, vind ik ook raar (en dat zijn onze zaken ook gewoon niet).

Ts, mooie foto's en fijn dat je zo'n fijne relatie hebt! Mooi stel :)

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 20:11

Armaris schreef:
verootjoo schreef:

seks is strafbaar, dit zijn toch geen seksfoto's? Iemand die gewoon zegt een relatie te hebben is echt niet hoor. Of het moet onder dwang zijn.[/quote]

ik heb geen idee
Ik weet wel dat wij een super leuke tijd hebben, verder is hij heel voorzichtig omdat hij ook zich er goed van bewust is

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:12

mensen ga een hobby zoeken in plaats van te zitten zeiken hierover SEX is verboden ja maar hetis alsnog je eigen keuze. er is echt niemand die ooit heeft kunnen bepalen op welke leeftijd ik met wie een relatie aan ging. dus hou aub op met zeiken en weer is gewoon blij voor een ander datze zo gelukkig is.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:12

Oh god!! Echt open je een topic met leuke foto's krijg je gezeik over een strafbare relatie.. jezus man, als die twee gelukkig zijn... wat maakt dat leeftijdsverschil dan uit?? :roll:

Ts, leuke foto's hoor!! Is je oom fotograaf?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:13

Wie zegt dat wij hier zitten te zeiken?
We geven het aan omdat we het beste voor TS willen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:13

emma525 schreef:
ik heb geen idee
Ik weet wel dat wij een super leuke tijd hebben, verder is hij heel voorzichtig omdat hij ook zich er goed van bewust is

nou dan... het gaat er toch om dat jullie het leuk hebben. :) Als je het niet leuk had met hem was het een ander verhaal geweest, maar dat is het net zo goed als je 20 bent ;)

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:14

Marchador schreef:
Oh god!! Echt open je een topic met leuke foto's krijg je gezeik over een strafbare relatie.. jezus man, als die twee gelukkig zijn... wat maakt dat leeftijdsverschil dan uit?? :roll:

Ts, leuke foto's hoor!! Is je oom fotograaf?

ja precies leuk zeg foto`s plaatsen op bokt nietdus :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:14

Armaris schreef:

dan moet je wel met juiste info komen en niet gaan verkondigen dat een relatie strafbaar is _O-. Want dat vind ik echt lachwekkend....sorry hoor. Je ziet hier toch twee gelukkige mensen?

Seks is strafbaar ja.... maar ik zie geen seks op de foto en hoef ook niet te weten of ze samen seks hebben :Y)

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:15

Armaris schreef:
Ze is (nog) geen 16 dus het is strafbaar.
Vanaf je 16e is er geen probleem :)

Had nog even gewacht of het verborgen gehouden tot je 16 bent :)
Leeftijdsverschil heb ik geen problemen mee, alleen wil ik je wel even waarschuwen

Kom op zeg, wat wil de politie hiermee doen dan :? ? Die hebben wel andere dingen aan hun
hoofd. Zodra zij aangifte doet van verkrachting oid, wordt het een ander verhaal.

Illusion

Meid leuke foto's! wat 'n schattige krulletjes! :o
enne.. wbt. leeftijd, lekker niks van aantrekken! ik was ook 15 en m'n vriend 22 en hij zit nog steeds niet in de gevangenis hoor :))

dennisje

Armaris schreef:

ze weetdat zelf echt wel ze is vast niet dom ;)
en als je het bestewilt voor haardan geefje gewoon leuke reacties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:17

Als je vriend seks met je heeft, wordt hij pas vervolgd als er een klacht wordt ingediend. Check je feiten voordat je zo'n belachelijk en beledigende post naar TS toeslingert. Daarnaast, waar bemoeien jullie je in godsnaam mee? Denk dat ze echt wel goed voor dr zelf kan zorgen...'Het beste voor TS willen...' Wat een onzin! Open er een apart topic over en hou hier gewoon je mond. Dit is immers geen discussietopic.

Nog even wat aanvullende informatie:
Het meest in het oog springende voorbeeld is naar mijn idee de leeftijd. Op welke leeftijd is het toegestaan gemeenschap1 te hebben? Dit is geregeld in het wetboek van strafrecht in de artikelen 244 en 245 onder de titel ‘misdrijven tegen de zeden’. Zoals de titel al aangeeft is het dus een misdrijf om gemeenschap te hebben met een ‘persoon’, zoals de wet dat noemt, beneden een bepaalde leeftijd. Hier is bedoeld dat het voor een volwassene dus strafbaar is om gemeenschap te hebben met iemand beneden een bepaalde leeftijd, maar ook dat het voor iemand zelf beneden die leeftijdsgrens strafbaar is om gemeenschap te hebben (dus met leeftijdsgenootjes). In de rechtspraak is echter bepaald dat het in principe strafbaar is om beneden de 16 jaar met leeftijdsgenootjes gemeenschap te hebben, maar dat het niet altijd als een ontuchtige handeling wordt aangemerkt2. De wetgever trekt de grens bij 16 jaar. Het is dus strafbaar gemeenschap te hebben met iemand beneden de 16 jaar. Of hij of zij het nu gewild heeft of niet. Nu wordt er onderscheid gemaakt tussen personen beneden de 12 en personen tussen de 12 en 16 jaar. Het is beide strafbaar, echter vervolging van degene die gemeenschap heeft met een persoon tussen de 12 en 16 jaar vindt alleen plaats als hierover een klacht is ingediend (het is een zogenaamd klachtdelict3 ).

Bron: http://www.mobiel-pleegzorg.nl/hoezitda ... hoe016.htm

Leuke foto's! :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-11-10 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:18

Leuke foto's meid
Helemaal in <3

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:19

TS weet zelf ook wel wat het beste voor haar is, althans, zo ziet het ernaar uit en aangezien ze zelf ook al aangeeft waar ze mee bezig is is het toch prima? Leuke foto's :) en je hebt een leuke sjaal, hihi!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:20

Excuseer? Ik denk dat ik ook wel weet waar ik over praat ;)
Ik weet heus wel dat een relatie ansich niet strafbaar is maar seks wel
Ik weet dat hij pas vervolgd wordt na een klacht en dat moet je me niet gaan uitleggen

Maar ik weet dus nu wel dat ik het beste een PB stuur, de enige die normaal reageert is TS

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:23

Aideen schreef:
Als je vriend seks met je heeft, wordt hij pas vervolgd als er een klacht wordt ingediend. Check je feiten voordat je zo'n belachelijk en beledigende post naar TS toeslingert. Daarnaast, waar bemoeien jullie je in godsnaam mee? Denk dat ze echt wel goed voor dr zelf kan zorgen...'Het beste voor TS willen...' Wat een onzin! Open er een apart topic over en hou hier gewoon je mond. Dit is immers geen discussietopic.

Leuke foto's! :)

Nounou jongedame dat mag ook wel even anders.

Er wordt hier NIEMAND beledigd. Ts wordt enkel op de feiten gewezen.

Een gemiddelde 15 jarige weet NIET hoe de wereld werkt. En is al gauw blind voor de feiten.

Een (sex) relatie met iemand onder de 16 terwijl de ander wel meerderjarig is. Is bij de wet strafbaar. Wordt echter niet behandeld als er geen klacht wordt ingediend. maar daarom is het nog steeds wel strafbaar.

Als jij 150 rijdt op een 80 km weg ben jij in strijd met de wet, dus straf. Maar ze moeten je wel eerst aan zien te houden. Maar strafbaar ben je.

We hebben hier allemaal het beste voor met ts. TS heeft zelf al aangegeven te weten dat ze in principe strafbaar bezig is. EN geeft aan dat haar ouders erachter staan. Nou prima toch.

Er word op door gegaan omdat mensen er nogal lacherig over doen, en doen alsof wij het heel slecht voor hebben met TS.
Maar dit is allerminst het geval.