Rit met nachtbus escaleert, gevecht met politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:06

Ik kan me ergens het aantal agenten wel voorstellen. Nachtbussen zijn nogal eens gevuld met mensen die flink wat gedronken hebben, voor hetzelfde geld hadden die zich op de agenten gestort. Want ja, dat gebeurt.

De beveiliger had zich misschien wat minder agressief op kunnen stellen maar die staat daar waarschijnlijk ook niet voor niets.

Het zal waarschijnlijk niet voor niets zijn dat er met zo'n politiemacht op is gereageerd, dat zal niet zijn omdat ze allemaal suf waren van het scrabble spelen op het bureau ;)

Op iemand intrappen als die op de grond ligt vind ik nogmaals echt not done. Maar de fout vind ik niet geheel bij de politie liggen.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:08

Ik was er niet bij, maar ik vind het ook een beetje overdreven hoe ze reageren. Jammer maar helaas heb ik wel meer van zulke ervaringen met de politie. Ik ben getuige geweest van meerdere dingen die uit de hand zijn gelopen, o.a. mede door toe doen van agenten. Soms slaan ze er namelijk veel te snel op los, zelfs als er geen goede aanleiding voor is. Niet dat mensen altijd makkelijk tot rede zijn te brengen, maar ook dat ze er anderen bij betrekken die er in feite niks mee te maken hebben.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:09

daniekjuh schreef:
Sjongejonge zeg..
Was bij schalkwijk ofniet?
Echt niet normaal, mn moedertje heeft het filmpje ook gekeken en was blij dat ik een keer niet met de bus naar haarlem was..
Die agenten vind ik ook maar pannekoeken hoor, heb wel een beetje het idee dat ze 'rammen' om het 'rammen'.. had naar mijn idee ook anders opgelost kunnen worden...

Geloof me dit mag de politie niet eens!!!
Er zijn strenge regels voor het gebruiken van geweld voor de politie...

Ilsemarie

ik ben blij dat ik over het algemeen overal met de auto heen ga, dan maar niet drinken, maar in zo'n situatie wil ik neit terecht komen... zeker als je dan de bus niet uit kan, dat is ja vreselijk!

Ik kan me wel voorstellen dat de agenten op het minste al 'heftig' reageren want bij zulke groepen mensen kan het allemaal gauw omslaan en voor je het weet delf je als agent het onderspit, dan kan je beter alles in de kiem smoren. En er was geen enkele reden voor B om zulke problemen te maken, wat een onzin allemaal!

Sterkte ermee!

Jeszica

Ik kan me heel goed voorstellen dat je geschrokken bent maar ik vind absoluut niet dat de politie verkeerd gehandeld heeft. Ik heb gezien hoeveel moeite politie had met een jongen van niet groter dan 1.70. Daar moesten ze met 4 man op gaan liggen om hem uberhaupt tegen de grond aan te krijgen. Zeker in zo'n volle bus is het niet gek dat ze er zoveel man op zetten, hoe vaak dat al wel niet mis gegaan is.

daniekjuh

ja dat het niet mag snap ik..
Maar de politie is ook niet heilig hoor..

Ayasha
Blogger

Re: Rit met nachtbus escaleert, gevecht met politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:10

Dat doet niets af aan het feit dat ze hier goed handelen.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:11

Britty schreef:
Je kan die mensen beter gewoon hun werk laten doen!

Dat respectloze geblaat van o.a. die kerel die dat filmpje maakt, bah! Daar wordt ik pas misselijk van. En ook meteen dat gillen dat er sprake is van discriminatie...get a life. Dat je onder de indruk was van het hele gebeuren kan ik nog wel inkomen, maar je verbazen over het optreden van de politie? Van mij hadden ze nog veel harder mogen optreden en de helft van de bus zo een nachtje op cel mogen zetten. Politie heeft heus wel geweten waar ze mee bezig waren. Tenzij je de hele academie doorlopen hebt kan jij daar geen oordeel over geven

Helemaal mee eens. Vind ook dat het allemaal geen 3 kwartier hoefde te duren. Wil iemand niet luisteren, dan moet ie er maar de gevolgen van dragen. Je kan je toch wel fatsoenlijk gedragen en gewoon luisteren naar de politie.

Zoiets wil je natuurlijk nooit meemaken, maar persoonlijk had ik na het eerste conflict al gemaakt dat ik wegkwam :=

daniekjuh

mijn reactie was een reactie op degene die mij gequote had (Laura dus )

laura1987

Dat de politie niet heilig is is zeker, maar wie is tegenwoordig wel heilig?
Bovendien staat er in het nieuwsgierig dat de zaak wordt onderzocht door de recherche... Mocht er dus een agent de fout is zijn gegaan, zal deze zeker aangepakt worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:12

Tja, B. had ook netjes mee kunnen werken.
Misschien had de beveiliger het anders kunnen brengen, maar met 2 man op zo'n bus beveiligen...ik zou een andere hobby kiezen.

Ik vind de politie hier nog mild...Niet luisteren, dan maar voelen. Heel simpel.
Kom op stelletje opgeschoten k*tpubers met zulke gigantisch grote bekken, doe even normaal zeg. Die knuppel had nog wel wat verder uit mogen zwaaien.
De oh zo stoere kereltjes die bij degene die filmt (en hijzelf) in de buurt staan, jammer dat ze niet meegenomen zijn voor het beledigen van een ambtenaar in functie.
En als beveiliger/politieman had ik hier wel werk van gemaakt, wegens het schenden van het portretrecht. Dat achterlijke gefilm ook overal.

We hebben er toch geloof ik allemaal democratisch voor gekozen dat het 'tuig' harder aangepakt moet worden, nou ze beginnen er in deze bus mee. Prima :D

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:15

Iedereen de bus uit was zeker niet handiger geweest. Dikke kans dat er dan buiten ook flink vechtpartijen ontstaan waren. De hele kudde was al over de zeik, dus door iedereen de bus uit te sturen was de sfeer zeker niet beter geworden.

@TS: dat jij de rest van het bericht onzin vind, moet je helemaal zelf weten. Wil je zeggen dat je er nu ineens wel verstand van hebt omdat je erbij geweest bent? Als ik jou was zou ik direct solliciteren dan.

Juist doordat iedereen maar denkt dat de politie nergens goed voor is, krijg je dit soort situaties. Iedereen denkt precies te weten wat agenten wel en niet mogen. Doen ze niets, is het niet goed. Treden ze stevig op: vind iedereen het weer onterecht en overdreven. Je moet de engelse politie eens in actie zien, die treden regelmatig op deze manier op. Als we dat hier in nederland ook eens wat vaker zouden doen, zouden mensen niet meer zo debiel reageren richting agenten.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:17

zo dat was heftig! Ben jij die blonde met bontkraag?

Maar politie handelde prima hoor, zo hoort het! Eerst praten, niet meewerken, dan maar kwaadschiks.

Tja, dat ze met zoveel man op 1 gaan is niet zo vreemd. Een man kan erg sterk worden(vrouwen ook trouwens), zeker als er adrenaline in het spel is... in zijn kleine ruimte kan je echter vrij weinig, en dan is een hond wel zo handig.
naschoppen is dan weer een beetje overbodig!

Een bekende van mij is een keer in vechtpartij terecht gekomen waar hij iemand probeerde te helpen die om niets in elkaar geslagen werd. Toen de politie er eenmaal bij was, hadden ze met 7!! man nog moeite om hem in bedwang te houden.Terwijl hij op de grond lag

Tja...sommige beveiligers zijn niet zo subtiel als nodig is in hun vak.
Ze proberen vaak iemand omver te "banketstaaf" omdat ze in principe geen fysiek contact mogen hebben.

Ik werk bij Fc Groningen(niet als beveiliging hoor). En de meeste beveiligers praten eerst. Lukt dat niet dan komt het flexteam(knokploeg) die praten niet, die meppen direct(met toestemming).

Ga het filmpje morgen nog eens weer kijken maar dan met geluid.
Laatst bijgewerkt door RoosIris op 14-11-10 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Rosaa

Dat is niet niks om zo maar even naast te staan. Waar ik me trouwens over verbaas is hoevaak ik "kanker" hoor in dit kleine stukje film...

laura1987

Of Amerika britty, daar zijn ze volgens mij ook wel wat strenger en vrijer in wat de politie mag doen.
Moet je eens kijken hoe snel ze daar een hond in zetten!

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:19

Kanelly schreef:
Kom op stelletje opgeschoten k*tpubers met zulke gigantisch grote bekken, doe even normaal zeg. Die knuppel had nog wel wat verder uit mogen zwaaien.
We hebben er toch geloof ik allemaal democratisch voor gekozen dat het 'tuig' harder aangepakt moet worden, nou ze beginnen er in deze bus mee.

:n
Dat vind ik een onverstandige uitspraak zeg..
En ja, ik ben voor het harder aanpakken van "tuig", maar daar bedoel ik niet mee met zoveel mogelijk gefrustreerde agenten op 1 jongen in slaan en och, als we toch bezig zijn trappen we ook nog maar even na..want wij worden nu eenmaal niet zo makkelijk vervolgd..

laura1987

RoosIris schreef:

Maar politie handelde prima hoor, zo hoort het! Eerst praten, niet meewerken, dan maar kwaadschiks.

Tja, dat ze met zoveel man op 1 gaan is niet zo vreemd. Een man kan erg sterk worden(vrouwen ook trouwens), zeker als er adrenaline in het spel is... in zijn kleine ruimte kan je echter vrij weinig, en dan is een hond wel zo handig.

Een bekende van mij is een keer in vechtpartij terecht gekomen waar hij iemand probeerde te helpen die om niets in elkaar geslagen werd. Toen de politie er eenmaal bij was, hadden ze met 7!! man nog moeite om hem in bedwang te houden.Terwijl hij op de grond lag

Ze proberen vaak iemand omver te "banketstaaf" omdat ze in principe geen fysiek contact mogen hebben.Ik werk bij Fc Groningen(niet als beveiliging hoor). En de meeste beveiligers praten eerst. Lukt dat niet dan komt het flexteam(knokploeg) die praten niet, die meppen direct(met toestemming).

Dit is ook de reden waarom ze de politie erbij hebben geroepen waarschijnlijk.

4EverHobbes

Er is gewoon totaal geen respect meer voor de politie. Dat mogen ze van mij keihard aanpakken. Grote bek meteen afstraffen.

MarJon

Heftig! Het gedrag van de polittie en de bewaker vind ik niet kunnen :n Met z'n zessen op de jongen inslaan. :n De bewaker had het ook wel wat netter kunnen brengen. :j Maar die jongen had ook niet meteen hoeven roepen dat het discriminatie is! Dat vind ik ook not done :n
Lijkt me niet fijn er ook naast te zitten nee :n Een lieve vriend heb je wel! :j

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:20

Zo Fiffill, heftig zeg :oo

Ik kan zelf totaal niet tegen die jongeren die het maar stoer vinden om zich te verzetten. En wat wordt er een hoop gescholden zeg.. Lijkt me ook vervelend als politie zeg, omdat allemaal over je heen te krijgen. Ik vond dat ze lang geduldig zijn gebleven, van wat ik er van kon zien. Van mij mag de politie best geweld gebruiken! ;)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:20

laura1987 schreef:
Of Amerika britty, daar zijn ze volgens mij ook wel wat strenger en vrijer in wat de politie mag doen.
Moet je eens kijken hoe snel ze daar een hond in zetten!

Moet je in Engeland kijken....daar had die ventje al 10 minuten eerder een paar beste klappen gehad.
Daar zijn ze veeeel heftiger dan hier, mede omdat de wapenstok hun enige wapen is(sommige hebben ook spray)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 21:22

Amy77 schreef:
Met alle respect, maar zie hier niets dramatisch, behalve een aantal opgejutte jongeren die zich belachelijk gedragen en te schelden met k*nker etcetc.
Voor jou absoluut niet fijn dat je ertussen zat en vind je vriend een lieverd dat ie je op zijn plaatsje zet :) zoals het hoort.

Je moest eens weten hoe schandalig het er geregeld aan toe gaat in die nachtbussen, dat ze wel moeten. De Beveiliger had het net wat vriendelijker kunnen vragen, maar tis een vak apart met die gasten snachts te moeten rijden..al die jongeren jutten elkaar op, massahysterie en zo ontstaan ook vaak die voetbalrellen, dus ze moeten wel..dat het op eind heftiger aan toe gaat..sja...verre van ok, natrappen is niet nodig als iemand al geboeid is, maar ook hier, waar had het op uitgelopen als ze niet wat hardhandiger tot bedaren worden geroepen? om notabene eten snachts, waar men zich wel niet druk om kan maken zeg, bah..en die gozer maar roepen in wat voor wereld we leven en dat dit de maatschappij is, ja het zijn zij wel die dit veroorzaken hoor.

Niets dramatisch?
Vind jij het normaal dat ze uiteindelijk met 5 man iemand moeten overmeesteren, op hem in slaan en een hond erbij inzetten?

Op het filmpje zie je inderdaad vooral de schreeuwende mensen (wat ook vreselijk was :roll: ) maar als je op mijn plek had gestaan had je pas goed gezien hoe hij in elkaar werd gemept, zelf agressief was, aangevallen werd door een hond (ook geen pretje om te zien ;) ) en vervolgens nagetrapt terwijl hij op de grond ligt... ik moet zeggen dat ik dat toch best dramatisch kan noemen, iig niet iets wat ik (gelukkig) elke dag meemaak.
En de beveiliger was uiteindelijk de persoon die B. zat op te jutten en vervolgens zei dat hij een grote mond had (B. was toen niet agressief, schold niet, maar had gewoon beter zijn mond kunnen houden. Het was gewoon een discussie en toen de beveiliger dreigde hem eruit te zetten als hij z'n mond niet zou houden, ging hij door met praten... en toen stopte de bus). Fout ligt bij de beveiliger (die al gewoon geen discussie aan had moeten gaan), bij B. die agressief werd en niet weg wilde, en bij de politie die natrapte. Dat zijn imo de fouten die zijn gemaakt... en dan heb ik het nog niet gehad over de schreeuwende meute mensen, wat natuurlijk al helemaal averechts werkt.

Ayasha schreef:
B duwt een agent nogal hardhandig weg. Dat is misschien niet uithalen maar wel degelijk een teken van fysieke agressie dat niet nodig was. B lokt het slaan dus zelf uit. Sja de hond, is die speciaal opgeroepen of was ie gewoon in de buurt en kwam ie kijken of zijn collega's hulp konden gebruiken?

Volgens mij was de hond speciaal opgeroepen, er kwam namelijk steeds meer politie en ze begonnen B. pas echt de bus uit te werken toen de hond en de mannen met de stokken er waren.

B. zat inderdaad fout met zijn agressieve gedrag en hij lokte het daardoor ook uit, ben ik het mee eens :j maar het natrappen was imo volkomen onnodig en dat valt gewoon onder mishandeling.

daniekjuh schreef:
Sjongejonge zeg..
Was bij schalkwijk ofniet?
Echt niet normaal, mn moedertje heeft het filmpje ook gekeken en was blij dat ik een keer niet met de bus naar haarlem was..
Die agenten vind ik ook maar pannekoeken hoor, heb wel een beetje het idee dat ze 'rammen' om het 'rammen'.. had naar mijn idee ook anders opgelost kunnen worden...

Het was nog ergens in Haarlem, ik weet niet precies waar want ik kom daar nooit. ;)

vaa schreef:
kom op ze staan op een gegeven moment met z'n 6'en op 1 persoon in te slaan, en dat ze hem op de grond liggend nog steeds slaan is echt belachelijk. Ik irriteer me wel mateloos aan dat meisje met haar geschreeuw en idd het commentaar door de filmer.
maar wat een achterlijk gedrag van beide kanten.

dat was een behoorlijke domper na een gezellige avond!

Nogmaals, commentaar is niet van de filmer ;) maar van een kerel die telkens een grote mond had en waar ik ook gek van werd met zijn geroep over "dit is de maatschappij"...

Njen schreef:
Ik was er niet bij, maar ik vind het ook een beetje overdreven hoe ze reageren. Jammer maar helaas heb ik wel meer van zulke ervaringen met de politie. Ik ben getuige geweest van meerdere dingen die uit de hand zijn gelopen, o.a. mede door toe doen van agenten. Soms slaan ze er namelijk veel te snel op los, zelfs als er geen goede aanleiding voor is. Niet dat mensen altijd makkelijk tot rede zijn te brengen, maar ook dat ze er anderen bij betrekken die er in feite niks mee te maken hebben.

Ik heb zelf een persoonlijke vervelende ervaring met de politie ;) maar dat was met één agent, die ook echt fout zat want hij werd zelfs teruggeroepen door de andere agenten van zijn groepje. Ging hier wel om de bereden politie.

Jeszica schreef:
Ik kan me heel goed voorstellen dat je geschrokken bent maar ik vind absoluut niet dat de politie verkeerd gehandeld heeft. Ik heb gezien hoeveel moeite politie had met een jongen van niet groter dan 1.70. Daar moesten ze met 4 man op gaan liggen om hem uberhaupt tegen de grond aan te krijgen. Zeker in zo'n volle bus is het niet gek dat ze er zoveel man op zetten, hoe vaak dat al wel niet mis gegaan is.

Zoals ik al zei, de politie heeft niet verkeerd gehandeld met hun ingrijpen; B. was agressief, dan krijg je dat. WEL hebben ze imo verkeerd gehandeld met het natrappen wat dus echt niet nodig was!

Kanelly schreef:
Tja, B. had ook netjes mee kunnen werken.
Misschien had de beveiliger het anders kunnen brengen, maar met 2 man op zo'n bus beveiligen...ik zou een andere hobby kiezen.

Ik vind de politie hier nog mild...Niet luisteren, dan maar voelen. Heel simpel.
De oh zo stoere kereltjes die bij degene die filmt (en hijzelf) in de buurt staan, jammer dat ze niet meegenomen zijn voor het beledigen van een ambtenaar in functie.
En als beveiliger/politieman had ik hier wel werk van gemaakt, wegens het schenden van het portretrecht. Dat achterlijke gefilm ook overal.

We hebben er toch geloof ik allemaal democratisch voor gekozen dat het 'tuig' harder aangepakt moet worden, nou ze beginnen er in deze bus mee. Prima :D

Het probleem van het eten was al opgelost, als de beveiliger niet met B. in discussie was gegaan was er niks gebeurd. Eten was al opgeborgen, het ging echt om die onzinnige discussie.

Ik vind dat gefilm zelf ook vreselijk, meteen overal die camera's.... het gegil vond ik erger, maar wat een ramptoerisme. :n

Britty schreef:
Iedereen de bus uit was zeker niet handiger geweest. Dikke kans dat er dan buiten ook flink vechtpartijen ontstaan waren. De hele kudde was al over de zeik, dus door iedereen de bus uit te sturen was de sfeer zeker niet beter geworden.

@TS: dat jij de rest van het bericht onzin vind, moet je helemaal zelf weten. Wil je zeggen dat je er nu ineens wel verstand van hebt omdat je erbij geweest bent? Als ik jou was zou ik direct solliciteren dan.

Juist doordat iedereen maar denkt dat de politie nergens goed voor is, krijg je dit soort situaties. Iedereen denkt precies te weten wat agenten wel en niet mogen. Doen ze niets, is het niet goed. Treden ze stevig op: vind iedereen het weer onterecht en overdreven. Je moet de engelse politie eens in actie zien, die treden regelmatig op deze manier op. Als we dat hier in nederland ook eens wat vaker zouden doen, zouden mensen niet meer zo debiel reageren richting agenten.

Nee hoor, maar ik kreeg de indruk dat je mijn bericht niet helemaal goed begrijpt. ;)
Zoals ik in deze post ook al vaker herhaald heb: de politie heeft niet verkeerd gehandeld met hun ingrijpen; B. was agressief, dan krijg je dat. WEL hebben ze imo verkeerd gehandeld met het natrappen wat dus echt niet nodig was, en daar val ik over in mijn post. ;)

RoosIris schreef:

Ze proberen vaak iemand omver te "banketstaaf" omdat ze in principe geen fysiek contact mogen hebben.

Ik werk bij Fc Groningen(niet als beveiliging hoor). En de meeste beveiligers praten eerst. Lukt dat niet dan komt het flexteam(knokploeg) die praten niet, die meppen direct(met toestemming).

Godzijdank ben ik dat niet, die was me hysterisch aan het schreeuwen.... :x
Je ziet mij op 1.25 zitten op de stoel onder die van het blonde meisje met de bontkraag. ;)

saskiakefie schreef:
Zo Fiffill, heftig zeg :oo

Ik kan zelf totaal niet tegen die jongeren die het maar stoer vinden om zich te verzetten. En wat wordt er een hoop gescholden zeg.. Lijkt me ook vervelend als politie zeg, omdat allemaal over je heen te krijgen. Ik vond dat ze lang geduldig zijn gebleven, van wat ik er van kon zien. Van mij mag de politie best geweld gebruiken! ;)

Ik vond het geschreeuw en gescheld ook vreselijk, maar ik denk dat er een hoop bijzaten die niet nuchter waren en dan krijg je dat bij veel mensen al sneller... :x

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:22

Niet echt de meest verstandige aanpak denk ik. Pffoei, dan maak je nog eens wat mee. Maar idd, als iedereen nou gewoon even zijn kop zou houden!! :=
Laatst bijgewerkt door M3lisss op 14-11-10 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:22

@roosiris, ik dacht dat Amerika heftiger was dan Engeland, maar dit is dus niet zo?

@marjon ik betwijfel dat de jongens zijn eten meteen had opgeborgen als de beveiliger het netter had gevraagd. Het feit dat zijn eten dan koud wordt, is nog steeds aanwezig.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:23

En in Engeland werkt het prima. Kijk maar eens naar een voetbalwedstrijd, daar hebben ze geen hekken meer nodig om het veld.