'Goh er zit iemand aan de andere kant van de lijn'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:57

aha! duidelijk Esmeralda, een miscommunicatie blijkt :+

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:58

kehdra schreef:
aha! duidelijk Esmeralda, een miscommunicatie blijkt :+

gelukkig *D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:01

Hier hetzelfde, heb wel een mail van een collega een keer gehad dat de meneer zijn excuses aan me wilde aanbieden, terwijl ik hem helemaaaal niet irritant vond, ik kon zijn reactie wel begrijpen zoals veel mensen. :j Maar het was wel lief.

Vaak krijg ik ook te horen als ze uitgeraasd zijn van sorry jij kan er ook niets aan doen of het is niet persoonlijk bedoeld.

Ik laat ze meestal lekker razen en hun verhaal doen, daarna zijn ze vaak wel weer rustig. :j

1x had ik een mevrouw die iedere dag belde om echt een oliebol probleem.. Dus ik kon het me voorstellen, totdat ze ging dreigen dat ze zichzelf maar voor het kantoor in de fik zou steken.
Ik heb gereageerd met de vraag hoe ZIJ het zou vinden als ik dit tegen haar zou zeggen.

Ze was gelijk rustig en heel aardig. :')

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:10

mellamoshan schreef:
Respect voor je TS, ik heb wat dat betreft soms een te kort lontje (A)

Tinkergirl: gebeurd bij ons ook vaak. Hierop antwoord ik dan simpel: Meneer, wij zijn vanaf 9 uur geopend en dus ook bereikbaar, als het zo veel spoed had, dan had u ook eerder kunnen bellen. Vanaf half 7 hebben wij weer spreekuur.

Jammer genoeg zijn de meeste diereneigenaren niet helderziend en is het heul vervelend als je om 17.00 uur thuis komt je dier ziek aantreft... en je dan een Da assistente aan de lijn krijgt die niet kan inzien dat sommigen eigenaren ook werk kunnen hebben, niet helderziend zijn en niet 60 minuten per uur hun dier in de gaten kunnen houden.....

of dat het je overkomt dat het je poezebeest spontaan een of andere aanval krijgt en dit niet gekomen is door op een knopje te dukken ergens waar.

Ik werk ook op een helpdesk, en krijg vaak gefrustreerde mensen aan de lijn, en ja ik kan de frustraties begrijpen, maar mij uitschelden en afbekken lost het probleem echt niet op.
En bedreigingen lossen nog minder op.

Wilawander

Re: 'Goh er zit iemand aan de andere kant van de lijn'

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:31

Ben het ook wel eens met Alane. Ben zelf ook DA assistente en het hoort nu eenmaal bij het beroep dat er inderdaad mensen bellen buiten de gewone uren om.
heb zelf ook veel dieren en ondanks dat je de gehele dag thuis bent is het vaak zo dat een dier tegen einde spreekuur wat krijgt of s'avonds. Zul je altijd zien.
Bij ons is tot 19:00 spreekuur. Meestal loopt dit daardoor uit tot 21:30. beter op tijd dan dat het morgen een noodgeval is. (ligt er ook aan waar het omgaat)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 00:11

Ik heb ooit overigens eens een heeeeeele boze man aan de telefoon gehad en echt het as zo terecht dat hij zo pissig was. Maar hij zei zoiets moois. Hij zei 'Mevrouw van Bart, ik ben erg boos nu dat mijn handen ervan trillen maar ik heb van huis uit geleerd degene met wie je spreekt te behandelen op de manier waarop jij behandeld wil worden en dat ga ik nu ook gewoon doen'
Aan alles merkte ik dat hij zich gewoon aan het opvreten was maar hij bleef ontzettend netjes.

Naast dat het werk soms zo frustrerend is en je zoveel over je heen krijgt, is het ook geweldig mooi werk. Als je een hele trotse nieuwe papa of mama aan de telefoon krijgt die hun pasgeboren kindje aanmelden en je gewoon hoort dat ze op wolkjes lopen, of een oud dametje die verteld zo blij te zijn met de vriendelijkheid en de service als ik gelijk voor haar nakijk waar zij het beste heenkan voor een fysiotherapeut. Dat maakt het werk mooi :)
Ik ben begonnen om ervaring op te doen, want ik wil graag receptioniste worden, maar zonder ervaring kom je nergens. Ik vermoed dat ik nog lang dit werk blijf doen, juist om de klanten die me dankbaar zijn.

En ergens heb ik dit topic ook wel geopend om misschien andere bokkers eens aan het denken te zetten dat je wel daadwerkelijk met een mens praat als je een klantenservice belt en niet met een ding waar je alle scheldwoorden die je maar kan bedenken op afvuurt.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 00:13

Ik snap je frustratie en vind het niet fair als mensen hun ongenoegen op jouw afreageren..

Maar nu IS het wel zo, dat er veel onduidelijkheid en frustraties zijn rondom de verzekering... Ze willen koste wat kost die eigen risisco eruit en veel dingen worden niet meer vergoed, maar we betalen wel een gruwelijk bedrag per maand... :o

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 00:14

Dat klopt maar dat is helaas wettelijk zo vastgelegd en dat begrijpen heel veel mensen helaas ook niet.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 00:15

Ik begrijp het wel, maar het is wel frustrerend :o :P

*kijkt naar de nota die naast haar op het bureau ligt*

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 00:21

TS, ik herken het... Ik ben wel voor zo'n beetje alles uitgemaakt toen ik dat werk nog deed. Op een gegeven moment was ik er wel klaar mee en deelde 2 a 3 keer mee dat ik ze wilde helpen maar dat ze me niet moesten uitschelden en dergelijke. Vaak hielp dat wel. Zo niet, drukte ik de verbinding weg en had dat van tevoren dan al aangegeven. Ik zat op de afdeling facturen en moest ook gewoon dingen uitzoeken en uitrekenen, mensen aan de andere kant beseffen dat vaak helemaal niet...

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 00:26

rommulus schreef:
ach nu is het zo ik bel advocaat, leg de secretaresse miep uit wat het probleem is en dan word het probleem opgelost

ik loop tegen dezelfde dingen aan in de taxi ;) dus weet dat evt een 3e partij beter is voor het hele gebeuren

Die bestel je ook via je advocaat? :=

@TS: de medewerkers van Groene Land die ik spreek zijn over het algemeen erg proffesioneel en prettig in de omgang. Ik ben dan ook zeer tevreden. Sowieso ben ik tevreden over wat mijn verzekering allemaal vergoed maar ik volgens mij de enige in NL! _O- _O-