Schelden met ziektes, ik kan er zó slecht tegen !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaryllis

Re: Schelden met ziektes, ik kan er zó slecht tegen !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:55

Ja oke, het woord 'gekanker' vind ik ook weer wat anders.. Dat is inderdaad mopperen/zeiken/zeuren.. Stom eigenlijk :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:56

Petulan schreef:
Ja oke, het woord 'gekanker' vind ik ook weer wat anders.. Dat is inderdaad mopperen/zeiken/zeuren.. Stom eigenlijk :+

Komt van hetzelfde vandaan ;)

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:08

Als mensen met ziektes schelden spreek ik ze er op aan, ooit ook een keer bij een vriend gedaan. Deze respecteerde dat en deed het in ieder geval niet in mijn bijzijn.

Maar van de andere kant vloek ik ook wel eens met geslachtsdelen zeg maar.. Ook zo apart als ik er zo over nadenk :')

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:14

Mijn vriend deed het te pas en te onpas. Na een aantal keer een flinke draai om zn oren en heme en week negeren is hij ermee opgehouden en ziet ie ook wel in dat het niet kan gewoon.

Tsaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:40

Om eerlijk te zijn kan ik me er niet echt druk om maken :=

Ik heb zelf ook kanker, maar als mensen met die ziekte schelden negeer ik het gewoon. Ik ga me er in iedergeval niet aan ergeren. Vaak zegt het genoeg over de mensen die daarmee schelden. Zelf zou ik er nooit meer schelden. Maar moet nou niet echt zeggen dat als mensen wel met kanker schelden dat ze mij dan kwetsen of zeer doen. Netjes is schelden met ziektes niet, maar ergeren nee.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:48

Als ik alleen ben scheld ik weleens met alle ziektes die ik ken :o In gezelschap hou ik me altijd in...je weet maar nooit... :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:18

Tsaartje, dat vind ik echt veel toleranter van je dan zou hoeven, respect daarvoor!

Phormicola, dat doe ik ook met vloeken met bv. god of jezus. Mij zegt het niets, maar gelovige mensen raakt dat heel erg.

Tsaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:51

Nemurin schreef:
Tsaartje, dat vind ik echt veel toleranter van je dan zou hoeven, respect daarvoor!

Phormicola, dat doe ik ook met vloeken met bv. god of jezus. Mij zegt het niets, maar gelovige mensen raakt dat heel erg.

Misschien is dat het :+ Ik ben niet zo gauw kwaad te krijgen vind het echt zonde van mijn energie. Het leven heeft nog zoveel moois te bieden, dan ga ik niet mijn energie verstoken aan me ergeren over wat anderen doen :)

Coldplay90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 15:42

Mijn vader heeft nu voor de 4e x kanker en ik moet heel eerlijk toegeven dat het mij niet zoveel doet als mensen ermee schelden.. Ik vind het vooral erg dom overkomen. Het was zelfs een keer zo dat mensen die ik kende tegen andere mensen gingen zeggen: als zij in de buurt is mag je niet met kanker schelden :+ En een andere jongen zei tegen me: ja ik doe het echt niet als jij in de buurt bent.. Maar goed, voor mij hoeven ze het niet te doen, doe het dan voor je omgeving en voor jezelf, want het komt zo achterlijk en respectloos over. Zelf let ik er wel altijd op, maar dat doe ik ook met gvd e.d. Als ik alleen ben en ik ben heeeeeel gefrustreerd, kan het er wel eens uitfloepen, maar nooit in het openbaar.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 15:53

Ik vind het enigszins dom over komen als het in positieve zin gebruikt wordt (kankervet bv... Hoezo spreek jezelf tegen... :?) maar me er aan ergeren doe ik niet. Kankeren is ook een normaal woord dus waarom zou kankerwerk dan niet afgeleid kunnen zijn van kankeren ipv de ziekte? Kl*tewerk doen de meeste dan weer niet moeilijk om terwijl het op hetzelfde neer komt.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:00

Maar klote komt denk ik gewoon van klootzak. En een kloot is een bal. Een bal bij een zoogdier, maar ook de naam van een bal in een bepaalde sport namelijk klootschieten. Vind dit dus geen erg scheldwoord eigenlijk.

Zelf scheld ik ook met bepaalde ziektes. Kanker mag ik niet gebruiken van mezelf en doe ik ook niet. Ik vind tyfes,paasei en pokke echt geen probleem en gebruik dat dus ook.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:02

en Kanker-werk kan van kankeren komen, gewoon een woord om iets negatiefs aan te geven.. := Het is maar hoe je het ziet.

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:04

Ik kan er ook echt slecht tegen.
Heb er dierbare mee verloren en ik ken ook veel mensen om mij heen die een moeder/vader hebben die het heeft.
Ik kan het inmiddels wel van me afzetten. Eerst wilde ik altijd gelijk in discussie gaan.
Ben ook vaak kwaad geworden op mijn vriend daarom, want bij hem is dat er met de paplepel in gegoten lijkt wel. Als iets niet naar wens gaat is het gelijk raak, en dan denk ik ook je bent 27 jaar je zou beter moeten weten. Tenslotte is mijn vader er aan overleden dus dan komt het wel keihard aan.
Maar dan zegt hij ja ik bedoel er verder niks achter, het gaat gewoon automatisch.
Inderdaad kanker gebruiken in de positieve zin vind ik ook echt :|
Toen ik mijn vriend net kon zei die ook een keer toen we aan het zoenen etc. waren, ineens van zoo je bent echt kankerlekker.
Had spontaan geen zin meer. En dan nog raar vinden dat ik gelijk vertieft ben

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:07

Tsaartje schreef:
Nemurin schreef:

Misschien is dat het :+ Ik ben niet zo gauw kwaad te krijgen vind het echt zonde van mijn energie. Het leven heeft nog zoveel moois te bieden, dan ga ik niet mijn energie verstoken aan me ergeren over wat anderen doen :)

klasse instelling +:)+

zelf scheld ik eigenlijk nooit met kanker maar ik vloek dan wel weer heel veel.. probeer er wel op te letten in het bijzijn van anderen

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:09

Als kankerpatiënt is het niet leuk om er steeds aan herinnerd te worden dat je kanker hebt en levensbedreigend ziek bent, je wil gewoon even naar de supermarkt kunnen zonder meteen weer ''een kankerpatiënt'' te zijn, ''mens'' zijn is dan even veel lekkerder.

Helaas zijn er ontzettend veel mensen die zo ongelovelijk achterlijk en kortzichtig zijn dat ze niet in staat zijn om rekening te houden met anderen. :) Het is dat ik geen wraakzuchtige gevoelens mag tonen, aangezien dat niet meer is dan een vervuiling van de geest, maar heel af en toe hoop ik stiekempjes dat ze er zelf eens intensief mee in contact komen. Beetje begrip voor de medemens zou ze namelijk niet misstaan.

Verder vloek en scheld ik niet, vind ik onvrouwelijk. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:10

Angelita schreef:
Als kankerpatiënt is het niet leuk om er steeds aan herinnerd te worden dat je kanker hebt en levensbedreigend ziek bent, je wil gewoon even naar de supermarkt kunnen zonder meteen weer ''een kankerpatiënt'' te zijn, ''mens'' zijn is dan even veel lekkerder.

Helaas zijn er ontzettend veel mensen die zo ongelovelijk achterlijk en kortzichtig zijn dat ze niet in staat zijn om rekening te houden met anderen. :) Het is dat ik geen wraakzuchtige gevoelens mag tonen, aangezien dat niet meer is dan een vervuiling van de geest, maar heel af en toe hoop ik stiekempjes dat ze er zelf eens intensief mee in contact komen. Beetje begrip voor de medemens zou ze namelijk niet misstaan.

Dit vind ik persoonlijk erger dan de mensen die schelden uit onwetendheid. :x

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:13

Ik kan het ook niet hebben, mensen die schelden met ziektes.. En er zijn wel meer scheldwoorden waar ik niet tegen kan.. Mensen die 'homo' of flikker als scheldwoord gebruiken bijvoorbeeld.. Dat zijn dingen waar je onschuldige mensen persoonlijk mee kan raken, en dat vind ik echt niet kunnen..
Scheldwoorden als küt en fück, das niet netjes, maar daar doe je iig niemand onbewust pijn mee.. Tis niet zo dat alle vrouwen zich ineens aangesproken voelen als je een k*t roept :')

Mijn (dementerende) oma heeft het er ook regelmatig over dat 'die en die' weer heeft lopen 'kankeren' := Bah, vreselijk, vind ik zo ordinair, dan heb ik echt zin om dr eens te vragen of ze wel doorhad wat ze net zei..

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:16

Ayasha schreef:
Angelita schreef:

Dit vind ik persoonlijk erger dan de mensen die schelden uit onwetendheid. :x

Als je zelf ziek bent, er even helemaal de zeik over in hebt, en er is één of ander iemand die er z'n mond weer eens niet over kan houden (heb het wel eens meegemaakt dat mensen het expres deden terwijl ze wisten dat ik ziek was, dan kook ik aardig hoor!), nou dan spoken zulke gedachten wel even door je hoofd. Niet gemeend, absoluut niet, want ik gun zulk leed niemand, maar het zou wel eens goed zijn voor mensen die hun ogen dicht hebben zitten. :)

Niet te serieus nemen die opmerking, leek me wel duidelijk eigenlijk. :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:21

Tja mensen die het expres doen terwijl ze WETEN dat je ziek bent vind ik echt niet door de beugel kunnen.

Overigens dat kankerwerk van "kankeren" komt -> kankeren komt dan ook weer van de ziekte.

Ik vind het eigenlijk ook gewoon een rottig klinkend woord. Het klinkt echt zo ontzettend dom en als je scheldt, doe het dan "leuk". Wat mij betreft ben je een ongemanierde idioot als je de hele tijd kanker overal tussendoor roept.
Dat klinkt hier in Amersfoort dan als "kááánker" maar okee. :=

Er zijn gewoon scheldwoorden die ik lomp vind klinken. Jongens worden er dan alleen maar achterlijker van en een vrouw die het zou roepen... pffft.
En ik ben dan wel zo dat ik mensen op hun ongemanierdheid wijs. Net als voordringen in de rij.

xSammyJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:27

Toen mijn moeder nog leefde en ernstig ziek was (kanker) zei een meisje op mijn werk die het gehoord had: "Echt kankererg van je moeder" Ze zegt zelf altijd dingen als kankervet kankergruwelijk etc.
Nou toen viel mijn mond wel even open..

Ik erger me er wel aan.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:32

Samanthaaaaa schreef:
Toen mijn moeder nog leefde en ernstig ziek was (kanker) zei een meisje op mijn werk die het gehoord had: "Echt kankererg van je moeder" Ze zegt zelf altijd dingen als kankervet kankergruwelijk etc.
Nou toen viel mijn mond wel even open..

Ik erger me er wel aan.

Jeetje dat is pas erg! Als je moeder kanker heeft en er zegt iemand echt kankererg van je moeder.. Sowieso het woord kanker te pas en te onpas gebruiken vind ik al niet kunnen

Solitudine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:55

Ik vind het irritant als jongetjes van 16 het in elke zin 5x herhalen. Maar als je erg boos bent, en ermee scheld, kan ik me er niet druk om maken. Ik kan het scheldwoord kanker heel goed loskoppelen van de ziekte. En ja, ik heb er ook ervaring mee in mijn directe omgeving.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:59

Net als jongeren in sommige Amerikaanse films/series die overal fiets tussendoor zeggen. Hallo, is praten zo moeilijk dat je af en toe even moet resetten ofzo?

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 02:40

[quote="YelaBrenda11"ik vind dat zo verschrikkelijk misselijk.[/quote]

Ik kon het niet laten, maar hier doe je net hetzelfde :+

*edit: Alleja, met'n symptoon dan. Had er ff lol in :)

Ontopic; Mijn broer deed het vroeger ook wel eens, maar is daar na een boze reactie van mij mee opgehouden.
Ik scheld met de lelijkste dingen maar niet met dat woord. Ik zou niet weten waar ik het in mijn hoofd zou halen om daarmee te schelden.
Het zit in mijn hoofd als een vreselijke ziekte, niet als'n scheldwoord.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 03:10

Ik heb er minder moeite mee dan voorheen. Mijn moeder is aan kanker overleden toen ik aan het begin van de middelbare stond. Een jaar lang elke dag de confrontatie met kanker zorgde ervoor dat gewoon het woord alleen, als scheldwoord of niet, me ontzettend naar in de oren klonk. := Kon in die tijd dus ook woest worden als iemand ermee schold. En tja nu.. het is nu meer dan 5 jaar terug, en het voelt alsof kanker 'normaler' is geworden. 1/3 van de bevolking krijgt kanker, gescheld gaat toch door. Heb ermee 'leren' leven om het maar zo te noemen.

Ik hoor het te vaak om me heen, maar de mensen waar ik mee om gaan hoeven het niet te proberen. Ik associeer veelvuldig gescheld met kanker (en dan vooral meerdere malen in een zin plaatsen, om ook nog even een positieve draai eraan te geven als 'kankervet') gewoon als mensen met een simple mind, beetje newkids typetjes maar dan in het echt. Dat is werkelijk het eerste waar ik aan denk als ik zo iemand aan moet horen.
Afhankelijk van de situatie spreek ik mensen erop aan.