Waarom doen bh's mij altijd zeer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Wietsje92

Re: Waarom doen bh's mij altijd zeer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:15

Goedkopere bh´s bijv. H&M zitten bij mij ook echt niet lekker, heb pas ook een Saph bh gekocht om te proberen, en die zit echt super!

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:19

Ik had dit altijd bij de goedkope BHtjes van de Hunkemoller en de H&M.
En toen kwam ik de Wow collectie tegen (van Daphne Deckers, reclame is vaak op tv geweest), als dat zo ''wow'' moest zijn dan ging ik het wel even proberen! Ik heb er meteen (ondanks de prijs) 5 aangeschaft, wat zitten die dingen super zeg. Totaal geen striemen meer, mijn borsten zien er prachtig uit, geen uitstekende randen meer/lijntjes die je door de kleding heen ziet.... En ze zijn nog sexy ook, iloveit. <3

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:19

En bij mij zit Saph dus echt weer prut :+ Dr is dan ook nog is een verschil in t model! Je hebt balkonettes.. En... En.... Euh..... Nouja, ik weet iig dat ik maar 1 van aaaaaal die modellen fatsoenlijk pas.. Dus das ook weer iets om rekening mee te houden :)

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:20

Heb toch ook al verschillende merken en modellen geprobeerd maar ik merk geen verschil, krijg bij allemaal last.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:20

joyce2 schreef:
Dan kan ik je blij maken Tiwi, veel merken gaan steeds minder kleine maten maken en steeds meer grote maten! Omvang 65 is al bijna helemaal verdwenen 70 word ook steeds minder geproduceerd en er zijn zelfs merken die al geen A cups meer verkopen (jammer voor mij, want ik heb een A cup, haha).

Steeds meer merken gaan standaard al tot G (terwijl ze eerst tot D of E gingen) en steeds meer merken gaan al naar een 100 omvang of groter (terwijl veel merken eerst maar tot 85 gingen). En ik heb gehoord dat ze bezig zijn met het ontwikkelen van een beugel van een soort siliconen spul ivp ijzer, waardoor mensen die niet tegen beugels kunnen, ook weer beugel bh's kunnen gaan dragen.

@Cchanny: ik kan ook niet tegen de siliconen van de strapless bh's, gaat bij mij idd ook jeuken en het word zweterig.
Een tip voor de afzakkende bandjes (als de maat van je bh verder goed is): Magic Bodyfashion "magic clip" & "comfort strap" dat is vaak te krijgen bij Hunkemoller, Livera & V&D (en ook bij veel andere lingeriezaken).

Oke :)
Ik zal even kijken bij de Livera of Hunkemoller. wij hebben die toevallig beide in Hoorn xD Net als V&D. Bedankt voor de tip :)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:37

@joyce2: dat ga je niet menen he? 70 is nu al moeilijk te vinden (vooral met grotere cup)... als ik zie hoeveel meiden eigenlijk 70 moeten hebben en hoeveel daadwerkelijk ook 70 dragen, waarom willen ze dat nou weer gaan verminderen? dat was net een beetje in opkomst had ik het gevoel!

sapph vind ik persoonlijk ook prut, maar dat kan ook aan mijn cupmaat liggen, ik zweer bij marlies dekkers maar ook dat is persoonlijk natuurlijk! (moet wel toegeven dat ik ze in de uitverkoop moet zien te krijgen want ik heb echt geen geld voor de originele prijs, mijn lieve hemel!)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:43

Wij hebben nu Marlies met 40% korting en in onze outlet in Delft hebben ze geloof ik ook heel vaak Marlies hangen.

Ze gaan 70 omvang verminderen, omdat mensen steeds steviger worden, daarom worden bh's met omvang 70 steeds minder ingekocht en hoe minder er van een maat ingekocht word, hoe minder er geproduceerd gaat worden. K moet zeggen dat wij bijna altijd 70 omvang inkopen (juist ook van de grote maten) als dat te bestellen is en we hebben laatst zelfs nog een paar bh's met omvang 65 gekregen.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:52

maar bij jullie kon je niet op internet bestellen geloof ik he? want ik zit in Groningen ;)
Ik had hier in haren een winkeltje, klein winkeltje, die hadden mijn maat nog wel hangen in de uitverkoop dus dan shopte ik daar voor 50%... en verder hou ik http://www.pollingerie.nl in de gaten en heb toch maar geaccepteerd dat ik er wat meer geld aan uit moet geven, maar vervelend is het wel! Zeker gezien in de winkel passen toch fijner is maarja, het is niet anders!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:02

Oja groningen is idd niet in de buurt, we hebben nog steeds geen mogelijkheid tot online verkopen, dus dat schiet niet op! haha

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:09

joyce2 schreef:
Magic Bodyfashion "magic clip" & "comfort strap" dat is vaak te krijgen bij Hunkemoller, Livera & V&D (en ook bij veel andere lingeriezaken).

Die heb ik, alleen daarmee meteen het probleem dan dan van elke BH die ik heb de bandjes te klein zijn, die zouden eigenlijk een cm of 2 langer moeten kunnen. Die snijden dus nu in mn schouders. Maja zonder kan ik niet, dan moet ik elke seconde hijsen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:10

Dat probleem heb ik idd ook met de magic clip, dat mijn bandjes niet lang genoeg kunnen, omdat ze al bijna op de langste stand zitten. Maar heb je de Comfort Strap al geprobeert? Dat zou misschien een oplossing kunnen zijn...

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:12

Nee nog niet, en zag in mn mail van de Hunkemöller dat ze een nieuwe clip hebben die wat verder uit elkaar zit zeg maar. Heb toch nog een verjaardagsbon dus donderdag even shoppen :)

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 23:50

Ik heb cup E (soms zelfs F :o ) en ik krijg altijd last van beugelbh;s. Die prikken altijd in mijn oksels, ook al is alles goed opgemeten en ben ik goed geholpen. Dat merk ik meestal pas na een paar uur en ja, dan mogen ze niet meer geruild worden, natuurlijk >;)
Ook gaan bij bijna elke BH de onderkant van mijn (*)(*) zeer doen en ik lig dus ook vaak open daar door het schuren. Groot nadeel van flinke cup hebben. Ik heb dus eigenlijk ook vrijwel altijd last van BH;s

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 00:03

Ik krijg altijd vreselijke jeuk van die stoffen etiketjes die in bh's en slipjes zitten. Die knip ik er dan ook meteen uit Wat zou daar voor materie in zitten, dat ik zo'n jeuk krijg?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:46

Wat nog wel is wil helpen bij grote maat is unicurapoeder in je cups doen :) Gaat t minder schuren en irriteert iig niet meer :) Ik heb niet eens zo'n idioot grote cup (D) en gaat bij mij ook nog wel is smetten en irriteren.. Met dat poeder is t met een dag over :)

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:54

so far de grootste bh-maat van dit topic (100H), maar bij een goed passende bh heb ik nergens last van.
als er iets irriteert is dat in mijn ervaring omdat de bh toch net niet helemaal past.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:02

IK heb PRECIES hetzelfde en ook op dezelfde plek. Al meerder keren in goede speciaalzaak geweest. ook bij mij zitten de triompfs het beste.
helaas dus gebonden aan sortBH's ( vind mn man wel jammer!) hihi...
Ik heb bij mijn andere BH's een pleister om dat stuk heen geplakt, een beetje omslachtig maar dan heb ik ze in ieder geval niet voor niks gekocht

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:13

@Zoekend: Als Triumph je goed zit, heb je dan ook al eens Marie-Jo, Simone Perele of Chantelle geprobeerd? Dat zijn ook wat meer basic bh's, maar wel van goede kwaliteit! Er zijn zoooooooveeeel verschillende lingeriemerken, dat het bijna onmogelijk is dat Triumph het enige is dat goed zit, maar je moet wel een beetje zoeken en uitvogelen wat voor jou nog meer lekker zit.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:14

Angelita schreef:
En toen kwam ik de Wow collectie tegen (van Daphne Deckers, reclame is vaak op tv geweest), als dat zo ''wow'' moest zijn dan ging ik het wel even proberen! Ik heb er meteen (ondanks de prijs) 5 aangeschaft, wat zitten die dingen super zeg. Totaal geen striemen meer, mijn borsten zien er prachtig uit, geen uitstekende randen meer/lijntjes die je door de kleding heen ziet.... En ze zijn nog sexy ook, iloveit. <3

Ja dat leek mij dus ook wel wat maar die hebben ze alleen in achterlijke maten :P

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:38

* kijkt even op de site *
oei, daar pas ik echt niet in :oo
jammer :o

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 21:15

blackpegasus schreef:
ik krijg altijd last van beugelbh;s. Die prikken altijd in mijn oksels

Dat heb ik nou tegenwoordig ook, vroeger nooit, maar ik ben de laatste jaren flink aangekomen en mijn borsten zijn aardig meegegroeid. Ben dus uiteraard wel naar een grotere maat BH gegaan, maar laatste tijd heb ik dan vaak dat de beugels lopen te prikken tegen de onderkant van mijn bovenarmen zeg maar :=

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 22:58

Hier weinig bh problemen sinds ik de juiste maat weet. :+
Droeg altijd een omvangmaat te groot, waardoor je in de cups kon kijken en de bh voor mijn gevoel heel los zat. Ik heb een heel klein maatje en altijd en push-up bh, anders is het helemaal niets. De bh's van de Hunkemoller zitten mij erg fijn en worden ook nog eens steeds leuker in push-up model! :j

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 09:22

Alwiene schreef:
blackpegasus schreef:
ik krijg altijd last van beugelbh;s. Die prikken altijd in mijn oksels

Dat heb ik nou tegenwoordig ook, vroeger nooit, maar ik ben de laatste jaren flink aangekomen en mijn borsten zijn aardig meegegroeid. Ben dus uiteraard wel naar een grotere maat BH gegaan, maar laatste tijd heb ik dan vaak dat de beugels lopen te prikken tegen de onderkant van mijn bovenarmen zeg maar :=

dan klopt de pasvorm toch niet helemaal ;)
de beugels horen mooi aan te sluiten tegen je romp.
als ze netjes aansluiten kunnen ze niet prikken.