Zakelijke, vrouwelijk kleding met een eigen bite

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:01

Jasjes zitten mij nooit lekker, dus ik heb wel wat colbertjes, maar die hang ik dan (zoals nu) over m'n stoel en trek ik pas vanavond bij het naar huis gaan weer aan :+

Ik draag vaak effen truitjes met een shirt/ blouse eronder of met een sjaaltje.

MarliesV

Re: Zakelijke, vrouwelijk kleding met een eigen bite

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:06

Mag nu aan wat ik wil (behalve blote benen). Maar hiervoor had ik wel altijd nette kleding aan.

Vind een chique pantalon (liefst met zo'n mooi persnaad voorop) met een paar pumps met bandje vaak al erg mooi.
Van zakelijk tot vlot zakelijk te combineren met een mooie blouse en een colbert bv.

Die kleding (vooral de jurken) van Vanilla zou ik gelijk gaan kopen als ik nu weer naar m'n werk kon in rokjes/jurken. Helaas is dat met de veiligheidsschoenen die ik draag geen gezicht.

Miss_Favre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:06

Wat een leuk topic!

Ik draag van alles naar werk, maar moet inderdaad wel zakelijk en netjes zijn. Spijkerbroeken zijn hier sowieso uit den boze! :Y)

Ik draag vaak leuke, wat langere tuniekjes of jurkjes met een leuke legging/panty eronder en dan nette pumps of laarzen eronder. Ook vaak rokjes met een blousje of net truitje. Vaak ziet een outfit er met mooie hakken eronder al netter uit ;) .
Ik leuk het meestal op met leuke kettingen en oorbellen.

Ik werk overigens in de makelaardij en heb heel veel met mensen te maken dus.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:07

Als we het dan toch over zakelijke kleding voor vrouwen hebben. Wat vinden jullie nog echt niet kunnen?

Ik zou bv al niet met blote schouders naar m'n werk gaan, maar ik zie veel collega's daar echt geen moeite mee hebben. En ik zie soms ook rokjes voorbij komen waarvan ik denk :?.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:08

Marizzz schreef:
Overigens vind ik het in de winter veel makkelijker om me zakelijk te kleden dan in de zomer. Ga maar eens met 30 graden buiten in een pak rondlopen...

Als het moet in de zomer biedt een linnen pak uitkomst. Maar idd, in de zomer liever niet.

Ik weet niet zo goed hoe Vanilia valt in de grotere maten, het is een Deens merk en valt naar mijn idee ook heel scandinavisch: relatief breed bij de schouders en flink getailleerd. Bovendien is het merk echt een uitkomst voor lange vrouwen.

De outlet is idd opgeheven, maar de sample sale dagen in A'dam zijn ook een uitkomst (hoewel compleet gekkenhuis).

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:09

Sorry, maar ik ben 1x op de sample sale geweest. Ik denk dat de hel er ongeveer net zo uit moet zien. Overal vrouwen die kleding bij elkaar aan het rausen waren. En die zich (niet in een kleedhokje) in te kleine maten probeerde te persen. Dat was echt meer dan ik aankon :D

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:09

Ik vind korte rokjes, enorme dikke plateau zolen, een flink decolleté en blote schouders echt niet kunnen bij een zakelijke outfit.

Minimaal in de hete zomer een kapmouwtje.

Geen blote benen! Echt een panty is een must, net als dichte schoenen en geen sandaaltjes bv.

Vind vooral dat het niet af moet leiden van jou als zakenvrouw.

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:11

Miepie1980 schreef:
Die kleding (vooral de jurken) van Vanilla zou ik gelijk gaan kopen als ik nu weer naar m'n werk kon in rokjes/jurken. Helaas is dat met de veiligheidsschoenen die ik draag geen gezicht.

Haha, wie weet zet je een nieuwe trend! Vanilia is mij iets te netjes, ik heb liever iets nonchalantere kleding. Zeker de jrukjes vind ik ites te strak, daar zou ik me niet lekker in voelen. Ik draag liever ene wikkeljurkje met een colbert ofzo. Bovendien shop ik graag goedkoop :D. Ik kon altijd goed slagen bij de WE maar de laatste tijd vind ik dat iets minder. Een beetje te hip-hobbezakkerig. Het rokje op de vorige pagina vind ik trouwens ook erg kort, daar zou ik me echt niet lekker in voelen. Ik draag wel korte rokjes, maar een stuk langer dan dit. Omdat ik lange stelten heb komen zelfs halflange rokken al een handbreedte boven mijn knie, minirokjes is dan ook geen gezicht.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:11

Ik betaal nog liever de volle mep dan dat ik ga winkelen tijdens een Sample sale of de DDD :o

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:12

Falona schreef:
Die rok is voor bij ons echt veel te kort. Maillot eronder of niet. Een nette spijkerbroek kan ik nog wel mee af komen, maar een rok hoort op z'n kortst een hand boven de knie te komen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zoiets ook niet zakelijk over vind komen.
Veel te kort? Als ik 'm een klein stukje naar beneden trek (wat ik er ook boven had gezet trouwens, dat ik dat dan wel doe ;) ) dan is ie een hand boven de knie. Een spijkerbroek vind ik pas écht niet zakelijk overkomen. Wij mogen bijna alles aan wat net is, maar met een spijkerbroek wordt je zo ongeveer naar huis gestuurd al zit je maar de hele dag op kantoor.
Laatst bijgewerkt door Kiwipitje op 05-11-10 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:15

Ik ben eigenlijk wel benieuwd in wat voor branche jullie werken, wel leuk om er bij te zeggen! Ik merk al dat er zoveel verschil zit tussen verschillende bedrijven... Ik word op slippers met een topje nog niet naar huis gestuurd (in de zomer dan ;) ), zeker als ik de hele dag op kantoor zou zitten. Ik werk dus bij een communicatiebureau, mag aan wat ik wil, maar als ik naar een klant ga en tussen allemaal mannen in pak zit draag ik zelf ook wel graag een jasje. Ook voor een dag op kantoor trek ik niet gauw een sweater aan, maar het kan wel. Ik bewaar mijn slobberkleren voor thuis, heb niet voor niets zoveel jasjes en rokjes...

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:16

Mootje schreef:
Ik betaal nog liever de volle mep dan dat ik ga winkelen tijdens een Sample sale of de DDD :o

HIHI me too! Ik raak helemaak gestressed (en dat gebeurt niet zo snel :D ) van al die graaiende vrouwen. En het is er altijd zo warm.... :P

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:16

Anoeska schreef:
Sorry, maar ik ben 1x op de sample sale geweest. Ik denk dat de hel er ongeveer net zo uit moet zien. Overal vrouwen die kleding bij elkaar aan het rausen waren. En die zich (niet in een kleedhokje) in te kleine maten probeerde te persen. Dat was echt meer dan ik aankon :D

:)) Om maar niet te spreken over de uren die je buiten in de kou moet staan voordat je naar binnen kunt. Het is afgrijselijk, maar ik denk aan de volle tassen die ik daar altijd mee vandaan neem.

Er kan wat mij betreft veel, mits je kledingstijl aangepast is aan je agenda. Ik vind mezelf te jong om altijd strak in het pak rond te lopen.

Miss_Favre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:17

Anoeska schreef:
Als we het dan toch over zakelijke kleding voor vrouwen hebben. Wat vinden jullie nog echt niet kunnen?

Ik zou bv al niet met blote schouders naar m'n werk gaan, maar ik zie veel collega's daar echt geen moeite mee hebben. En ik zie soms ook rokjes voorbij komen waarvan ik denk :?.

Ik had hier een collega met van die hele knokige voeten in teenslippers... en dan zo bezichtigingen willen doen. Kan echt niet!

Ik vind een gewone, blauwe, spijkerbroek op kantoor ook echt niet kunnen. Wat ik ook heel on-vrouwelijk vind is van die soort bergschoenen naar kantoor, vooral als je met mensen te maken hebt... :n

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:18

Ik werk als Account Manager, voorheen als Marketing Manager. Als ik met klanten tref moet ik in principe in pak of iets wat in de buurt komt. Op kantoor kan ik wel gewoon in een spijkerbroek met sneakers komen, daar komen geen klanten.

DorusJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:19

Chubby schreef:
Jasjes zitten mij nooit lekker, dus ik heb wel wat colbertjes, maar die hang ik dan (zoals nu) over m'n stoel en trek ik pas vanavond bij het naar huis gaan weer aan :+

Dat is ook een erg goede tip! Mijn baas gooit zijn colbert ook over een hanger zodra hij binnen komt en trekt hem pas weer aan als er bezoek is of als hij naar huis gaat.

Ik ben trouwens helemaal niet van de sjaaltjes en sierraden. Ik heb standaard een paar ringetjes in mijn oren, om iedere ringvinber een ring (waaronder mijn trouwring), een horloge om mijn ene pols en een Pandora om mijn andere. Ik draag nooit kettingen, er gaat iedere dag een standaard elastiekje in mijn haar en thats it.

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:19

Teenslippers e.d. naar klanten kan inderdaad niet, knokige tenen of niet... Een spijkerbroek vind ik dan wel weer kunnen, ik draag vrijwel altijd een spijkerbroek. Zelfs wel eens een heel lichte, maar dan wel met donkere laarzen en een colbertje er op.

deCent

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:20

He Leuk, ik meld me ook even.

Ik vind het soms ook moeilijk om kleding te kopen die ik zowel privé als zakelijk draag.
Ik draag veel tuniekjes, wel dan met een jasje erop bijvoorbeeld.
Verder vaak simpele pantalons met een hippe blouse en leuke pumps of laarzen.

Ik heb niet echt kledingstukken waarvan ik vind dat je ze ECHT niet aan kan, als je het maar netjes combineert. Een spijkerbroek draag ik bijvoorbeeld ook niet snel, maar als het een vrij nette broek is en je draagt het chique met een mooi colbert en mooie schoenen en sieraden is het al niet meer zo erg. Blote benen doe ik in de zomer wel, maar wel met een vrij lange rok. (het wordt hier soms 45gr. in de showroom, dan ga ik echt niet in een panty lopen!!)

(Ik ben sales manager bij een autobedrijf trouwens)

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:20

Ik draag ook nooit kettingen, vindt ik niet fijn zitten. Ben wel gek op sjaals, heb het ook vaak koud dus komt goed uit :D

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 15:21

Oh help, dit gaat wel snel met reageren, haha.

De kleding van Vanilla spreekt mij ook erg aan, als is dit wel direct iets prijziger. Daarom vind ik het op dit moment wel belangrijk om kleding te kunnen combineren, maakt het toch iets vaker bruikbaar. Lees dat veel mensen enthousiast zijn over dit merk.

@Tulandro, het is bij mij maar net waar ik naar toe ga hoe zakelijk gekleed mensen erbij lopen. En vaak krijg ik dan te maken met mannen in pak (of mannen zonder smaak :+) dus dat schiet ook niet bepaald op.
@Jokari, een basic kleur combineren met een fellere kleur is ook een goede!
@Falona, heel vervelend als je net niet de juiste maten hebt om kleding echt helemaal lekker te laten vallen. Misschien wat dingen op maat laten maken of laten verstellen? Hier in de buurt zit bijv. een heel goedkope kleermaker.
@Kiwipitje, jouw rokje vind ik dan persoonlijk weer net iets te kort.
@FFortuna, ik neem aan dat je vraag aan mij gericht was? Ik werk zelf in het vastgoed. Heb je er een speciale reden voor om broekpakken los van elkaar te dragen?
@Marizzz, jij verwoordt precies wat ik bedoel: lastig om je zakelijk te kleden zonder direct in pak te gaan en ook ik wil graag mijn eigen persoonlijkheid erin terug laten komen.

Zelf draag ik graag pumps in allerlei maten, maar ook laarzen en korte laarsjes. (ik ben nog op zoek naar een nieuw paar korte, hippe laarsjes op dit moment)

Wat voor soort jurkjes dragen jullie als ik vragen mag?

Wat ik niet vind kunnen: te bloot in alle opzichten.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:21

Miss_Favre schreef:
Ik had hier een collega met van die hele knokige voeten in teenslippers... en dan zo bezichtigingen willen doen. Kan echt niet!

Ik vind een gewone, blauwe, spijkerbroek op kantoor ook echt niet kunnen. Wat ik ook heel on-vrouwelijk vind is van die soort bergschoenen naar kantoor, vooral als je met mensen te maken hebt... :n

Ik heb een keer iemand op sollicitatiegesprek gehad in spijkerbroek en bergschoenen. Moet eerlijk zeggen dat ik al besloten had toen ik haar in die kleding binnen zag komen. Voor mij zijn dat echt geen 'sollicitatie-kleren'. Heb het gesprek nog wel gevoerd, maar ze is het uiteindelijk niet geworden (niet alleen door de kledingkeuze natuurlijk).

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:22

@jaggie; Heb het nu ook voor thuis aan, zou 'm voor kantoor wat lager dragen (is zo'n stretch geval en het rokje stopt nu net onder m'n voorgevel, dus lager kan nog makkelijk).

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 15:27

@Anoeska, dan vraag ik me echt af wat iemand denkt als ze op gesprek gaat, zo van ik ga even gezellig op sollicitatiegesprek. Zou bij mij ook geen hoge ogen gooien. (wat idd niet direct wil zeggen dat iemand een slechte kanditaat is)
@Kiwipitje, thuis is natuurlijk ook wel een andere situatie, ik ben nu ook aan het werk, maar heb mijn rijkleding aan, niemand die het ziet :+ Maar zo'n strech rokje kun je inderdaad makkelijk langer maken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:33

Ik liep altijd en een nette broek krijtstreep broek, of een zwarte spijkerbroek, met colbertje, blousje, net truitje, tuniekje erboven. Schoenen eigk alles behalve slippers en gympen.

Maar ik was jammer genoeg de enige van de secretaresses. (werkte in advocatenkantoor, dus clienten ontvangen enzovoorts)

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:33

leuk toppic! :)

ik ben nu aan het leren voor accountant, moet op school al regelmatig 'een pak' aan. ben begonnen met een zwarte skinny jeans van H&M, wel klassiek en pakstof, dus geen spijker. met daarboven een blousje, lichtroze of lichtblauw, en een shiletje (als ik t goed schrijf :+)
halverwege heb ik bij vanilia <3 een mooie zwarte rok tot op de knie en een colbertjasje gekocht, daar ben ik zo blij mee! volgend jaar ga ik stage lopen, ws bij deloitte, en dan wil ik graag een donkergrijs of donkerblauw pak met zowel een rok als een broek. beige lijkt me ook erg mooi!

leuk om te volgen wat jullie allemaal dragen.

qua accesoires ben ik best simpel, ik houd niet van te groot en draag eigelijk nooit een ketting of ring, alleen horloge, armband en oorbellen. geen goud, alleen zilver, en ik houd (heel) erg veel van pareltjes!

en owja, schoenen, heb een paar zwarte en grijze hakken.