Na verbreken van relatie nog steeds met je ex samenwonen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 20:21

Het is een echt leuk huis zeg, ik denk dat het daaraan niet ligt maar aan, de prijs en de "crisistijden".

Want let maar op als je flink in de prijs zakt dan zijn er zat mensen die het willen kopen.

Wat een vervelende situatie zeg: maar je zult er het beste van moeten maken, maak gewoon er het beste van, dat is het beste, want in de schulden en of steeds verkassen is niet alles hoor.

Gewoon op de slaapkamer waar je slaapt, een eigen stekkie van maken en zing het uit tot het is verkocht.

Sunshine80

Re: Na verbreken van relatie nog steeds met je ex samenwonen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 20:37

Ik hoor al om me heen dat verhuren een ramp en een risico is... Ik geloof niet dat ik dat risico wil nemen!

Dat idee van die stellen die wisselen is op zich ook nog een optie... Maar heb zelf niemand die in de buurt woont waar ik mee zou kunnen "partnerruilen".

Sjah, de prijs laten zakken, is ook iets wat we nog moeten overwegen. We zijn al een keer met € 10.000,= gezakt...
Toevallig viel me net op dat als je zoekt op Oud-Beijerland en woningen onder de 2ton, je 41 hits hebt op Funda. Dat is toch hartstikke veel?? :oo

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 00:22

S_C schreef:
Ik zou niet je huis verhuren hoe moeilijk het ook is.

Heb toevallig net een tentamen afgeornd over huurrecht, maar het is echt als verhuurder zijnde bijna onmogelijk om je huurder eruit te krijgen. Koop breekt geen huur vergeet dat niet. Je kan wel een contract hebben waarin staat dat als het verkocht moet degene eruit moet maar de wet staat hierboven. Wanneer deze persoon dus dwarsgaat heb je echt een probleem.

Wil je heel veel sterkte toewensen en hoop dat er snel mensen naar komen kijken. Misschien is het wat om je huis in wat neutralere kleuren te verven? Mensen hebben vaak moeite hier doorheen te kijken nl.

Veel succes

De Leegstandwet is hiervoor in het leven geroepen om mensen rond deze tijd te helpen met het financieren. Wanneer de TS het huis onder deze voorwaarden verhuurd heeft de huurder minder rechten. http://www.verhurenhuis.nl/index.php?op ... ectionid=2

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 00:39

Met het huis verhuren zou ik ook niet echt happig op zijn.
Zo hebbe wij dat hier in de buurt ook gehad.
Wouden er kijkers komen kijken maar werden door de huurders geweigerd, bleek dat ze een hele plantage op de zolder hadden.

En in de winkel is een vrouw gehad, die had ook verhuurd en dar waren een heleboel dingen zo vies gemaakt, dat alles ontsmet moest worden en opnieuw geschilderd, was echt een bende geweest.

Wel een heel vervelende situatie zo, en het kost zeker een hoop geld, en dan word voor jezelf huren ook niks.

Succes met alles, en hoop dat het snel opgelost kan worden en jullie huis verkocht wordt.

visitor1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 01:15

om heel eerlijk te zijn vind ik je foto's niet zo goed die je geplaatst hebt op funda..
Ik vind het huis er van buiten leuk uitzien, maar zodra ik naar de foto's van de kamers ga kijken knap ik een beetje af.
Ik zie wel een hoop dingen die ik anders zou doen op de foto's..
Ook heb je best wel veel foto's staan. Misschien werkt het om iets minder foto's te plaatsen zodat het nog iets te raden overlaat?! :)

foto1: opzich goed, misschien is het mooier om een foto van wat dichterbij te nemen, of zo uit te snijden dat er minder van de andere huizen op staat.
foto 2: oogt gezellig en ook wel ruim.'
foto3: ik zou het bruine kastje schuin zetten in de hoek van muren, de stoel (die bij de banken hoort) even weghalen. En de plant naast de haard in het hoekje neerzetten waar nu de vogelkooi staat.
foto 4: Hier vind ik de kamer een stuk kleiner lijken. Ik zou geen foto uit deze hoek plaatsen. (en ik denk dat 2 foto's van je woonkamer ook genoeg is.)
foto5: Ik vind je keuken erg kaal tonen. Misschien iets van een plantje op het aanrecht of een fruitschaal ipv de senseo? Ik mis kleur :D Het ziet er nu een beetje uit als een hele saaie keuken.
foto 6: Is dan echt stukken beter, ik denk dat je 5 beter weg kan halen, 5 geeft ook geen idee hoe de rest (naast de kastjes) is ingedeeld of eruit ziet.
Deze hoek is goed genomen, het ziet er nu ruim uit! En dat had ik vanaf foto 5 niet verwacht. Wel even een foto maken die niet zo overbelicht is.
foto 7: geeft geen indruk van de ruimte. De bureaustoel eist veel aandacht. Het bed ziet er ongezellig uit. Misschien iets van kussens neerleggen. De gordijnen hangen gek. Misschien iets wijder uit hangen of alleen aan de 2 zijkanten ipv 3 stukken. Het ziet er grauw en grijs uit. Eigenlijk als je het hele bureau wegdenkt zou het al veel mooier zijn.
foto 8: geeft niet echt een indruk van de kamer.Laat meer de spullen die erin staan zien. Ik zou het schoenenrek er weghalen. En eigenlijk een foto maken waar meer van het bed te zien is en minder van het raam. Maak het bed leuk op met een plaid aan het voeteneind en kussens bij het hoofdeinde.
foto 9: Mooi sanitair, ziet er modern uit. Alleen ik herken het badmeubel zo van de gamma ;) haha Misschien iets luxere knopjes opzetten. Geeft meteen een andere indruk en hoeft niet duur te zijn.
Ook vind ik de foto een benauwd gevoel geven net alsof de ruimte heel klein is. Misschien kijken of je de foto van verderaf kan nemen. Dus dat je meer ziet. En een leuk badsetje neerzetten, zodat er iets van kleur inkomt. of een paar opgerolde handdoeken.
foto 10: Kijk of je een keer foto's kan maken als de zon schijnt. Ik zou ook de tafel en stoelen naar voren halen bij je huis, En dan zorgen dat ze niet compleet in beeld zijn maar dat je ze wel ziet. Verder even die kliko's de tuin uit. En dan of de witte muur in beeld, of de schutting maar niet beide. Dan zien mensen niet waar je tuin stopt. Nu lijkt het een hele smalle lange tuin. En die plantenpot ziet er een beetje rommelig uit zo. Verder is ook hier de witte muur erg overbelicht.
foto11: Zou ik eigenlijk verwijderen, ik vind dat je achtergevel er niet zo gunstig opstaat zo. Terwijl het eigenlijk heel leuk is dat je zo vanuit de keuken de tuin inkijkt. (dat kun je zien op de keukenfoto).

Het is een lang verhaal geworden, en ik bedoel dit echt niet om je af te zeiken. Maar ik denk echt dat je foto's gewoon niet goed laten zien hoe leuk je huis is! Probeer de mensen met je foto's nieuwsgierig te maken. Probeer situaties neer te zetten waarvan mensen zichzelf erin kunnen plaatsen. Dus dat ze zichzelf al lekker in de tuin zien zitten in de zomer. Of dat ze zichzelf al zien koken met de schuifpui open bijvoorbeeld. Beetje meer cosy..

Tis echt een rotsituatie voor je! Sterkte! :(:)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 01:19

Citaat:
Stel dat jij nu een huis koopt. Dan mag je de lasten van je huidige woning aftrekken, maar daarnaast mag de lasten van je nieuwe woning aftrekken. Dit geldt voor het jaar van aankoop en de twee volgende jaren. Mocht jij nu een huis kopen dan mag je dubbele lasten van 2010, 2011 en 2012 aftrekken.

Kom me er nog even mee bemoeien, je kunt dit wel doen, maar dan moet je dus een ander huis kopen en dan heb je een overbruggingshypotheek. Je mag de lasten wel aftrekken, maar dat houdt alleen in dat je de hypotheekrente mag aftrekken, en dat houdt in dat je een deel daarvan terug krijgt. Dat wil dus niet zeggen dat je dan geen dubbele lasten betaalt, dat doe je namelijk wel, alleen je hebt dus nog je belastingvoordeel wat je bij een 2e huis niet hebt.
Je betaalt met een hypotheek niet alleen rente, maar ook een deel aflossing en verzekeringen, dat is over het algemeen ook het grootste deel. Dus als ze dat zou doen dan gaat ze bankroet.

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 08:06

Even je huis bekeken: leuk huis hoor! Punt is alleen dat alles wat veranderd zou moeten worden, een huis verderop te koop heeft voor 195000 euro. Toch is dat ook niet ieder zijn smaak en daarom zou ik daar iets mee doen.

Wat ik vervelend zou vinden is bijvoorbeeld dat je gelijk in de woonkamer binnenkomt. Misschien informeren wat de kosten zijn om dit te veranderen, een klein muurtje?

Verder; de schrootjes ! Die zou ik echt of weghalen of als je dat financieel echt niet kunt; in ieder geval 1 kleur maken.

Ook de tuin zou ik opknappen. Dat hoeft niets te kosten. Mogelijk de schuttingen in de tuin even lakken of misschien kun je ergens zo'n hogedrukreiniger lenen?

Ik denk dat je starters wil aantrekken en de omschrijving is een beetje ouderwets. Even makelaar aanspreken? Of zelf een omschrijving maken. Starters kunnen nog veel dromen en daardoor op een huis vallen, de hele omschrijving zou mijn dromen al stoppen ;)

(woorden als: vlizotrap / stenen berging / rookkanaal / structuurwanden schrikken mij af)

Ik zou een plattegrond toevoegen en aangeven anders welke winkels in de buurt zijn (ik weet niet of dat mag?). De openhaard; moet daar zo'n ding voor staan? Ik zou verder de hele woonkamer wit verven. Mensen zien daar toch wel tegenop, verven, en dit doen ze vast toch wel, maar zo zien ze goed dat ze echt moeten verven.

In de tuin, de openslaande deuren zou ik ook wit verven. Mogelijk ook aan de voorkant, maar het moet wel gezellig blijven uiteraard.

Verder denk ik dat je meerdere foto's zou kunnen maken met de indeling, Je hebt een leuke woonkamer, maar veel zullen het moeilijk vinden om het in te delen. Laat dit zien aan mensen, wat is er mogelijk.

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 08:12

Erg vervelende situatie voor je verder (en bovenstaand verhaal is ook echt niet om je huis (of jou) af te zeiken)

Mocht je hulp nodig hebben, wil ik best helpen of een tekening maken oid

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 08:46

Hey, om nog even op je adv terug te komen. Ik vind de omschrijving ook niet helemaal je van het. Er staat bijvoorbeeld:

Citaat:
Open keuken, (achter aangebouwd) van 3.00x2,90m met hardhouten schuifpui naar terras en tuin met wit kunststof keukenblok met gaskookplaat en afzuigkap.
Het lijkt nu dus net of de keuken in de tuin staat.
Verder het woordje parketvloeren. Komt op mij over alsof er meerdere vloeren zijn? Zijn het verschillende, of ligt er over de hele verdieping 1 vloer? Misschien dat het bij parket zo hoort hoor, dat weet ik niet.
Tot slot Tuin::.

Het zijn misschien kleine dingetjes, maar oogt wel slordig. De foto's zien er verder wel goed uit. Oogt rustig. Misschien inderdaad de eerste keukenfoto weg halen? Die maakt dat de keuken heel klein lijkt in tegenstelling tot de tweede foto.

Verder is de markt nu wel heel erg moeilijk. Jammer dat je ex je niet uit kan kopen. Het is alles behalve ideaal om nog samen te wonen na het verbreken van je relatie. :(:)

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 09:49

Marjo_Wystan schreef:
Erg vervelende situatie voor je verder (en bovenstaand verhaal is ook echt niet om je huis (of jou) af te zeiken)

Mocht je hulp nodig hebben, wil ik best helpen of een tekening maken oid

Nou, ik vind niet dat jullie me afzeiken hoor!!! Wat een goede tips komen er voorbij!

Helaas hebben we heel weinig tot geen geld om het huis op te knappen. Maar bijvoorbeeld de tuin is al opgeknapt, daar is de foto gewoon oud van... De schrootjes kan ik er wel af halen, maar dan moet heel de kamer opnieuw voorzien worden van gipswanden... Maar verven kan wel! Evenals het verven van de woonkamer :j
Ik wilde die houten kastjes zelf eigenlijk al verven, maar misschien dat het dan gelijk heel anders oogt al????

En misschien moeten we het ook wel anders inrichten ofzo? Ik ben daar met dit huis gek genoeg heel slecht in, ik weet niet hoe ik de woonkamer anders neer zou kunnen zetten. Misschien dat iemand daar nog tips voor heeft?

Jammergenoeg ken ik ook niemand die "zwart" een zou willen kijken naar het maken van een halletje. Hoe kan ik zo iemand vinden?

Meiden, bedankt voor jullie tips!!!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:39

Ik ben 3,5 jaar samen geweest met mijn ex, waarvan we 2,5 jaar samen hebben gewoond. In juli heb ik het uitgemaakt en wij wonen ook nog steeds samen.

We proberen allebei om vooral veel ons eigen ding te doen. Zo min mogelijk op elkaars lip te zitten. Gelukkig weet ik dat het maar tot januari is, want dan ga ik voor 3 maanden naar Zuid Afrika.

In de tussentijd is het roeien met de riemen die je hebt. Misschien een idee om, al is het maar voor een paar dagen even ergens anders te logeren?

Zo ben ik vorige week een weekje in Johannesburg geweest en is mijn ex nu een weekje weg waardoor we even 2 weken niet op elkaars lip zitten. Het is nog steeds geen definitieve oplossing, maar misschien dat het het wel wat makkelijker maakt?

Ik heb regelmatig frustraties en irritaties die ik in mn relatie al had, en die ik juist niet meer wilde. In zoverre is het dus beroerd dat je verder wilt met je leven maar nog een soort van vast zit. Ik grap regelmatig dat ik hem van t balkon af flikker (zitten 9 hoog :+ ) maar zo'n vaart zal het wel niet lopen :P
Als je je frustraties over je ex kwijt wilt kan je me in ieder geval altijd PBen, even stoom afblazen helpt ook vaak!

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 15:27

Wat een vervelende situatie, en knap dat je het zo lang volhoudt!

En de afspraak om om beurten even een paar dagen ergens anders te logeren? Is wel een gedoe, maar je hebt wel wat meer rust van elkaar.

Toevallig heb ik van de week een gesprek gehad met een makelaar. Over verkooptechnische kleuren (wit/beige zijn veilige en verkoopbare kleuren), qua bankstellen zit de kleur wel goed, als je de rest wit verft en eventueel beige tinten gebruikt kom je al een heel eind!

Misschien kun je de lange bank bij het raam zetten? Hij neemt nu best veel ruimte in beslag. Ook de tafel kun je een kwartslag draaien en aan de korte kanten 1 stoel zetten, aan de lange kant 2 stoelen. Zo lijkt de ruimte wat groter.

Over 'zwart' wandjes plaatsen, misschien via marktplaats, of bij de supermarkt een briefje ophangen, en vooral overal vertellen dan is er vast wel iemand die weer iemand kent! :)

Heel veel succes en ik duim voor je dat alles gauw opgelost is! :)

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 15:40

Thnx Double, ik ga denk ik dit weekend of volgend weekend eens naar de inrichting kijken, misschien dat ik met een (paar) vriendin(nen) wel wat werk kan verzetten...

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 10:49

Ik hoop eigenlijk nog wat meer suggesties te krijgen, dus vandaar dit berichtje...

Om de beurten ergens logeren gaat niet echt. Ik kan wel een paar dagen bij mijn moeder slapen, maar hij kan nergens heen. Dat betekent dat ik altijd weg moet, maar ik studeer ook nog... dus dan sleep ik heel mijn hebben en houden heen en weer...

Catmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 23:05

Maar weegt even rust voor jezelf niet op tegen het heen en weer slepen van je hebben en houden? Ik weet dat het heen en weer slepen van al je spullen ook echt niet prettig is, maar het idee dat je even rust (ook in je hoofd) zal heb moet toch best aantrekkelijk zijn? Even weer wat meer lucht, even "ademhalen"? Of vind je het idee van even ergens anders zijn eigenlijk ook niet prettig?

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 11:21

Het gekke is dat ik nu vooral in mijn eigen bed wil slapen, tot op het irritante toe. Dit weekend ga ik weer een paar dagen naar mijn moeder toe, hopen dat dat me even weer wat rust geeft.
Ik denk dat het komt omdat ik dan altijd bij iemand anders thuis ben en je dus ergens niet echt thuis ben. Hoewel het bij mijn moeder thuis natuurlijk het dichtst bij komt...

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 11:45

Jeetje wat een situatie zeg. Daar moet je toch niet aan denken.... :s brrr!

Ik vind de woning wel leuk en schattig, er zijn al heel wat tips gegeven hierboven. Ik richt me even op de omschrijving.

Voor de omschrijving zou ik meer kiezen voor een lopend verhaal in plaats van een kale opsomming. Een wat langere tekst geeft toch wel reden om wat door te lezen denk ik.

"alle voorzieningen op loopafstand". Ja ok, maar wat dan? Scholen ook, is het interessant voor jonge gezinnen en is het wat een kind vriendelijke buurt, of juist een karakteristieke buurt of ...?
Ik vind wel dat in de beschrijving erg veel details gegeven worden "hardhouten" "kunststof" en afmetingen tot op de centimeter. Zou je niet beter circa kunnen gebruiken?
De badkamer ziet er nog vrij nieuw uit, misschien even erbij vermelden in welk jaar die opnieuw gedaan is?
Bij de CV staat "gedateerd" nu is hij dat wel een beetje (ze raden aan elke 10 jaar nieuwe CV), maar gedateerd maakt het wel heel erg, ik zou alleen het jaartal er tussen haakjes achter zetten.
De laatste zin vind ik ook echt niet aantrekkelijk "degelijke woning". Ik ga ervanuit dat een woning degelijk is, maar ik wil een woning met karakter, die iets uitstraalt. En de rest van de info in de laatste zin (dubbele beglazing) zou ik veel eerder geven, zeker bij de iets oudere huizen is dat toch wel heel fijn dat dat er gewoon inzit!

Die schuifpui zou ik bijvoorbeeld ook meer benadrukken, dat is toch super gaaf, met grote ramen, veel licht, in de zomer makkelijk naar buiten.

Om de leesbaarheid van je omschrijving wat te vergroten zou ik er ook wat enters tussen zetten. Tussen de begane grond, 1e verdieping, 2e verdieping en tuin. En de laatste zin ook pakkend en kort los, iets van:

"Al met al is dit een aantrekkelijke woning waar starters in het centrum van Oud Beijerland hun hart kunnen ophalen" oid...

Het is dat je zo ver weg woont, maar anders....

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 15:56

Bedankt voor je tips Sanet! Ik zal zelf eens aan het schrijven slaan, ben goed in teksten dus jouw tips ga ik zeker verwerken. Super!
De foto's wil ik ook aan gaan werken, moet ook een weekendje plannen om de muren te witten.

Eh... het is dat ik zo ver weg woont, anders????

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:04

Mocht je naar haar komen?? :+ :P Of bij mij :P

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:18

Hadden we nog wel een slaapkamer over :) wel je eigen kleren wassen en niet de katten laten ontsnappen :D

Da's toch geen doen, als je dan je relatie verbreekt, dan wil je ook gewoon weg en je eigen ding doen....
Zijn er geen vrienden/kennissen waar je bij terecht kunt? Want dit zou voor mij echt een onwerkbare situatie zijn. Zou echt doodongelukkig worden dan. Hoe kun je nu ook ooit een andere relatie beginnen? Want na een jaar is dat opzich niet gek dat je daar aan gaat denken...

Ik heb dat al met het werk, heb per 1 december andere baan, maar het liefst ga je dan gewoon gelijk weg. Geen gezeur... gaan, beslissing is genomen, nu weg.
Mja, zo werkt hetni...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:20

Ja zo ben ik ook heel erg Sanet :) Maar ja een jaar bij vrienden wonen is ook geen optie....dan kijken je vrienden je op een gegeven moment ook de deur uit en dit kan zoals ik hier lees nog wel lang duren...

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:30

Ja, tuuk, een jaar is ook lang natuurlijk. Maar ik zou echt de haren of uit mijn eigen kop of uit die van hem getrokken hebben...
Dan maar flink zakken in de prijs, dat huis moet gewoon weg :$

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:33

Ja maar dat doet ze ondertussen soms ook wel :+

Ik weet niet wat de optie is inderdaad van nog verder zakken in de prijs?? Een torenhoge schuld is ook niet alles.

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 16:41

Nog verder zakken is een optie. Schulden komen er toch wel! Ga er nog eens achteraan bij de makelaar of dat misschien zou helpen...

Lief van je Sanet!!! Zelfde geldt natuurlijk voor Zonnetje. Helaas heb ik gewoon niemand in de buurt waar ik nu tijdelijk kan gaan wonen.
Eh... en haren uit mijn eigen kop trek ik er al uit hoor, ik vlieg zo langzamerhand tegen de muren op!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:42

En een caravan ergens van iemand, ik bedoel nu in de winter alles behalve ideaal, maar voor in de zomer?
En wat nou hij kan niet weg, net zo goed zijn probleem als die van jou, op hoepelen... pfff. :o