Waarom hebben mensen een hekel aan het paranormale?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:43

Deze songtekst verwoord precies hoe ik er over denk:

Joey left his life to start a new
Screaming that he's now one of the few
The healing of a soal
was his one and only goal
and his wife and kids were left whitout a clue

Suzan had a dream that could come true
is only she could sell her thoughts to you
And now she has a home
and she lives there all alone
with her money and no friends to help her too

So blessed are the believers
In Energy and God
Blessed are the believers
who never forgot..
The power of healing
the reason the meaning
I am to simple, so i am not

maggie thinks there's only one who can
heale a broken leg, raise a dead man
But this lady dressed in blue
Says dat she can do that to
and their counting on the fact their born again

Susy's child got sick and stayed at home
'cause Susy said her hand could heal alone
But she lost the sense of it
When the Vicker closed the lid
And now she has a hart that's turned to stone

So blessed are the believers
In Energy and God
who never forgot..
The power of healing
the reason the meaning
I am to simple, so i am not

*rushwood*

xSharonax schreef:
Volgens mij ontstaan de meeste botsingen daartussen door de manier waarop mensen op elkaar reageren. Zoals hierboven te zien is: Fresco1234 zegt 'het is zo', en Stef zegt 'het is niet zo', in plaats van 'ik geloof dat...' wat veel opener overkomt.

Slecht voorbeeld ;) Ik ben juist van het "ik vind" ipv "het is"

Ik krijg de kriebels bij soms op sekte gelijkende praktijken, bij mensen die denken dat dmv Reiki kanker kunnen genezen, bij mensen die denken dat ze met dode dieren kunnen praten, etc.
Maar alles in het perspectief. Valt die persoon die er in gelooft mij er niet mee lastig? Helemaal prima, lekker doen wat je zelf wilt :j

Anoeska

Re: Waarom hebben mensen een hekel aan het paranormale?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:46

Waar ik kriebels van krijg is dat mensen die wel heel erg bezig zijn met het paranormale zo 'denigrerend' kunnen doen als je er allemaal wat nuchterder over denkt. Dan ben je er bang voor of je hebt het niet begrepen of je bent gewoon nog niet in touch met je gevoelend. Maar als je nou maar toegeeft aan het spirituele, dan zal je vast veel gelukkiger zijn :?

Ik vind het allemaal prima wat iedereen doet en hoe iedereen z'n leven wil leiden. Maar ik heb nogal een nuchtere kijk op de wereld en ben daar eigenlijk best gelukkig mee :D. Dus nee, ik hoef niet 'bekeerd' te worden.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:49

Ik heb er geen hekel aan, maar het trekt van die rare types aan. Ik zie vaak juist van die simpele mensen die hun psychologie van de koude grond gebruiken om mensen "paranormaal" te genezen. Ik ben een dualist en geloof absoluut in het bestaan van de ziel, maar ik probeer dit te beargumenteren vanuit de filosofie. Wat me nog niet altijd lukt maar ik probeer iig dingen logisch te verklaren.

Ik vind het zo makkelijk om maar van alles te roepen... en dat vind ik vaak een beetje van die zweeftypes. Niet persoonlijk bedoeld!! en zeker niet om je te beledigen, maar meer mijn algemene kijk hierop.

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 13:53

zo wat een mooi verhaal, nombrado!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:00

Ik ben er ook gewoon veel te nuchter voor.

Ik snap niet hoe mensen in iets kunnen geloven dat je niet kan aantonen. Waarom iemand daar zijn tijd in wil steken is mijn onbekend.

Maar ik hou niemand tegen hoor, als dat je hobby is dat prima voor mij.

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 14:04

Nu ja, en stel dat deze mensen je nou echt verder kunnen helpen wanneer je vast zit?
Dat is toch wel heel fijn denk ik zo.

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 14:05

En zeker met je dier!

Stel je paard wil niet doen wat jij wil en je begrijpt hem of haar niet en iemand leest de foto en kan jou vertellen wat er aan de hand is, wauw dat is toch ferm?!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:06

Als je daar in gelooft wel ja!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:06

Om mijn paard te begrijpen kijk ik naar zn gedrag, hoef ik niemand voor te hebben die een foto leest.
Als ik vast zit, ga ik naar de fysio :j

Verder fresco: Stap even van je bekerende stoeltje af, is wel zo leuk voor de discussie

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:07

BraveSpots schreef:

Ik snap niet hoe mensen in iets kunnen geloven dat je niet kan aantonen. Waarom iemand daar zijn tijd in wil steken is mijn onbekend.

Dit is jouw mening en is uiteraard prima!
Maar (dan heb ik het niet over het 'praten met de doden' e.d. hoor!!!), wanneer je e.e.a. mankeert en je komt er echt niet uit in de 'gewone' medische wereld en dan voel je je na 1 Reiki behandeling echt zoveel beter, dan wil je echt wel ergens anders in geloven!!!

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 14:08

Of je wil een paard kopen of verkopen, en je krijgt de bevestiging via een consulent, dan ben je daar toch mee geholpen?

Ik denk dat het wel een aanvulling is hoor.

En stef, ik zit absoluut niet in een bekerend stoeltje, zo kijk jij er tegen aan.

Ik zit op het discussiestoeltje :P

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 14:08

Kentaro schreef:
BraveSpots schreef:

Dit is jouw mening en is uiteraard prima!
Maar (dan heb ik het niet over het 'praten met de doden' e.d. hoor!!!), wanneer je e.e.a. mankeert en je komt er echt niet uit in de 'gewone' medische wereld en dan voel je je na 1 Reiki behandeling echt zoveel beter, dan wil je echt wel ergens anders in geloven!!!

Jij hebt er al ervaring mee, dat is duidelijk!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:08

fresco1234 schreef:
Nu ja, en stel dat deze mensen je nou echt verder kunnen helpen wanneer je vast zit?

Op zulke momenten kun je beter op je eigen gevoel afgaan.
Als er iets spiritueels bestaat is dat niet iets dat even kunstmatig met kaartjes ed op te roepen is.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:09

Maar Kentaro, je gelooft al dat het werkt, anders ga je er al niet heen. En met ergens in geloven kom je ook qua lichamelijk en geestelijk herstel een heel eind!

BraveSpots

fresco1234 schreef:

Mij zouden ze niet verder kunnen helpen omdat ik er niet in geloof. Dan is zoiets heel moeilijk denk ik ;) .

Ik zal niet ontkennen dat sommige mensen (die wel in degelijke dingen geloven) er wel mee geholpen zijn. Daarom heb ik er ook niets tegen.
Maar imo is zoiets gewoon psychisch en niets 'echt' zeg maar. Daarom kan ik er persoonlijk niets mee.
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 03-11-10 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Zooist

fresco1234 schreef:
Of je wil een paard kopen of verkopen, en je krijgt de bevestiging via een consulent, dan ben je daar toch mee geholpen?

Ik denk dat het wel een aanvulling is hoor.

En stef, ik zit absoluut niet in een bekerend stoeltje, zo kijk jij er tegen aan.

Ik zit op het discussiestoeltje :P

Op mij kom je ook over alsof je op een bekerend stoeltje zit!

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 14:11

Bravespots, ik denk dat het energetisch is.
Wanneer het enkel de psyche betreft, zet je nog niets om.
Wanneer het energie betreft, kan je die wel beïnvloeden.
Daar zit imo het verschil.

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 14:11

Zooist, dat is dan jammer want het is niet zo.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:12

fresco1234 schreef:
Zooist, dat is dan jammer want het is niet zo.

Misschien kan je dan iets doen aan de manier waarop je het brengt?
Want ook deze reactie vind ik nogal bot :o

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:13

Benfan schreef:
Is gewoon slaapverlamming (stond op gegeven moment een topic hier op bokt.. ziek gelachen.. vind het andwoord op een paardenforum)

Hihi, zoiets had ik ook :D . Was laatst ook eens ergens een topic, waar opeens iedereen op afvloog "dat is je beschermengel/je ziet geesten..!", terwijl ik dacht. "eh, nou nee, volgens mij is het gewoon het pure wetenschappelijke gevolg van hersenen en de rest van je lichaam die een foutje maken en verkeerd in slaap vallen, zoals ik ook wel eens heb." Dan zijn er mensen die zulke ervaringen hebben en daardoor toch wel heel zeker weten dat ze meer hebben gezien tussen hemel en aarde, maar dat wil toch niet zeggen dat er toch-hoe onwaarschijnlijk het op het eerste zicht ook lijkt- nuchtere verklaringen voor zijn.

Zet ik me daarom af tegen het "paranormale' en vind ik dat iedereen maar "normaal" moet doen? Helemaal niet, als jij er happy van wordt en je meer "in evenwicht" voelt of wat dan ook, doe dan gerust verder. Zolang je er anderen niet bij schaadt (belachelijk hoge geldbedragen vragen voor fluthoroscopen, mensen met terminale ziektes gaan vertellen dat ze geen medicijnen moeten nemen maar 3 keer per dag een speciale thee moeten drinken), is het toch alleen maar mooi als je je goed voelt. Zelfs als je wel eens andere mensen gaat "helpen" bij bepaalde dingen en er een klein maar fair bedrag voor vraagt. Ik geloof echter eerder zeer sterk in de psychologische kracht van de mens en het onderbewustzijn, en ik geloof eerder dat zulke dingen als "ik had pijn maar doen deed ze dit en had ik geen pijn meer", sneller te maken hebben met je eigen psychologische kracht die onbewust in werking treed dan helpende aura's en geesten en weet ik veel wat. Maar als het resultaat goed is, maakt het imo niet veel uit wat de weg ernaar toe was.

Ik heb zelf in een opzicht ook een "zweverig" kantje. Ik mediteer wel eens. Als ik het echt moeilijk heb zeker. Dan zit ik ook positieve krachten binnen te halen en negatieve krachten weg te doen, doe ik ook dingen die zogenaamd zijn om bepaalde dingen te verbeteren. Ik heb zelfs een amuletje om mijn hals die zogenaamd helpt voor oa. een goede nachtrust. Alleen in mijn hoofd ben ik niet bezig met dat er echt iets meer is tussen hemel en aarde wat mij beter doet voelen, maar dat het gewoon mijn eigen gezonde geest is die ik een beetje voor de gek. En dat werkt over het algemeen wel :) .

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 14:14

@ Zooist: ik zie niet wat er bot is aan mijn laatste reactie.

Er staat enkel: het is niet zo.

Ik zou het wel fijn vinden als je per pb je opmerkingen neerzet en in de discussie ontopic blijft.
tenslotte is het een discussie en iedereen wil er wel wat aan hebben.
met off topic reacties wordt het een vervuilde discussie.
Laatst bijgewerkt door fresco1234 op 03-11-10 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:14

Jammer dan!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:14

fresco1234 schreef:
En zeker met je dier!

Stel je paard wil niet doen wat jij wil en je begrijpt hem of haar niet en iemand leest de foto en kan jou vertellen wat er aan de hand is, wauw dat is toch ferm?!

Dat vind ik nou typisch iets van de laatste tijd. Jan en alleman koopt maar een paard en heeft er de ballen verstand van. Op een gegeven moment gaat het allemaal niet meer. En in plaats van goed te leren kijken naar paard en gedrag, goed rijtechnisch geschoold te worden, gaan mensen foto's laten readen :? :? :?

Echt hoor, daar kan ik dus met mijn verstand niet bij!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:15

fresco1234 schreef:
Bravespots, ik denk dat het energetisch is.
Wanneer het enkel de psyche betreft, zet je nog niets om.
Wanneer het energie betreft, kan je die wel beïnvloeden.
Daar zit imo het verschil.

Onderschat je onderbewustzijn niet :) . Kijk maar naar die power balance armband. Zo'n goede resultaten. Totdat je de wetenschap er op zet, en echte testen laat doen. Dan blijkt het maar een flutarmbandje te zijn. En toch zijn er ontzettend veel mensen die er zogenaamd veel meer mee kunnen.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:15

Anoeska schreef:
fresco1234 schreef:
En zeker met je dier!

Dat vind ik nou typisch iets van de laatste tijd. Jan en alleman koopt maar een paard en heeft er de ballen verstand van. Op een gegeven moment gaat het allemaal niet meer. En in plaats van goed te leren kijken naar paard en gedrag, goed rijtechnisch geschoold te worden, gaan mensen foto's laten readen :? :? :?

Echt hoor, daar kan ik dus met mijn verstand niet bij!

Dat van mij wel! Geld verdienen over de rug van die arme beesten!