Paranormaal. Wat is waar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:48

Bramasole schreef:
Iemand die echt paranormaal begaafd is, herken je binnen een minuut. Die vraagt niet maar vertelt en loopt niet er niet mee te koketteren. Ook hebben die mensen geen kamer vol met beeldjes, sieraden, kruizen en wierook. Al die aurareadings via foto en healings op afstand allemaal onzin.

De doden moet je op een geven moment ook met rust laten. Verwerk je verdriet en geef het een plek want je dier of overleden Oma steeds 'opzoeken' is denk ik ook niet de bedoeling.

Dat van de healings op afstand heb ik gelukkig andere (en zeker positieve) ervaring mee ! :D

Dat wat jij over de doden schrijft, is haast exact wat mijn Reiki behandelaarster er over zegt!!!

Red_Savage

Re: Paranormaal. Wat is waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:49

Dank je voor alle antwoorden. Ik lees er graag zo veel mogelijk over. :j

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:52

Mensen gaan niet voor niets over naar de 'andere wereld'. In die 'andere wereld' ligt ook nog een hoop werk te wachten. Het is niet zo dat wanneer je dood bent je van je 'pensioen' kan gaan genieten ;) .

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:53

Ja dat ben ik met je eens Bramasole

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:54

Ik zou het allemaal niet weten, ik heb ook nog lang geen conclusie getrokken van wat er dan gebeurt. Ben er wel nieuwsgierig naar. :j

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:56

Waar je naar toe gaat en wat er allemaal met je gebeurt nadat je bent overleden, vult iedereen voor zichzelf in. De een zweert dat er niets is en de ander krijgt hemelse visioenen. Is heel persoonlijk.

ineke1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:58

Bramasole schreef:
Mensen gaan niet voor niets over naar de 'andere wereld'. In die 'andere wereld' ligt ook nog een hoop werk te wachten. Het is niet zo dat wanneer je dood bent je van je 'pensioen' kan gaan genieten ;) .

Dat is voor iedereen anders, de 1 mag wel gelijk door en van zijn/haar pensioen genieten en de ander moet zijn/haar taak nog volbrengen om alsnog van zijn/haar pensioen te mogen genieten ;)
De verschijningen die er dus zijn of waargenomen worden hebben allen nog iets af te maken. Zodra dat afgemaakt is, hebben ze hun rust gevonden en mogen ze rusten.

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:02

Tja wat is waar?
Ik denk dat dat heel erg persoonlijk is, net als wel/niet geloven in een God/religie.
Het hangt denk ik af van je eigen ervaringen en hoever je er voor open staat.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:03

ineke1963 schreef:
Bramasole schreef:

Dat is voor iedereen anders, de 1 mag wel gelijk door en van zijn/haar pensioen genieten en de ander moet zijn/haar taak nog volbrengen om alsnog van zijn/haar pensioen te mogen genieten ;)

Dat is waar. Al gebeurt dit weinig want de meesten onder ons hebben nog wel werk te verrichten.

ineke1963 schreef:
Bramasole schreef:
De verschijningen die er dus zijn of waargenomen worden hebben allen nog iets af te maken. Zodra dat afgemaakt is, hebben ze hun rust gevonden en mogen ze rusten.

Met verschijningen bedoel je wanneer een overledene zich toont? Overledenen zijn niet alleen bij je wanneer ze zelf nog een taak hebben liggen. Ook gepensioneerden kunnen regelmatig terug komen wanneer ze voelen dat hun aanwezigheid nodig is.

Een overledene kan zelfs terug komen wanneer er geen aanleiding is maar zichzelf even willen kenbaar maken.
Laatst bijgewerkt door Bramasole op 29-10-10 14:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:03

Ik weet niet wat ik ervan moet denken om eerlijk te zijn. Langs de ene kant als het niet zou bestaan waarom zijn er dan zoveel die er in geloven? Zouden ze (mensen met paranormale gaven) allemaal mensen proberen oplichten? Ik ben dan wel zo goed gelovig dat ik gewoon niet zou kunnen geloven dat al die mensen oplichters zijn. Dat zouden erg veel verkeerde mensen moeten zijn dan.
Zou het ook misschien kunnen zijn dat die mensen met 'gaves' gewoon zo hard er in geloven dat ze denken dat ze die 'gaves' hebben en dan andere mensen overtuigen die dan zelfs bij een sessie (ik weet niet hoe ik het anders moet noemen) die niet helemaal juist is het toch goed praten omdat ze niet willen geloven dat het misschien toch niet bestaat?
Ik weet niet of het wel of niet bestaat maar vind het wel interessant om te zien en over te praten. (Misschien dat ik zo hard hoop dat het er wel is om contact te kunnen leggen met mijn moeder? )

ineke1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:06

Wat ik net al zei, het zijn de ervaringen die er zijn.
Mijn eigen ervaring is dat er meer is, werk er zelf mee. Heb met mensen gewerkt en sinds 2 jaar met dieren. Ben heel veel tegen gekomen, leuke en minder leuke dingen maar het is mij laten zien wie er voor me stond. Als ik dingen kan omschrijven van een persoon die ik totaal niet ken, zelfs nog nooit gezien heb op foto of over gesproken is, maar kan het wel beschrijven. Dat kan ik toch niet uit mijn duim zuigen?

ineke1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:10

@Bramasole
Bedoel idd de overledene zelf, bedoelde meer op het moment na het overlijden. Mijn opa is al in 1979 overleden, heb hem nooit vernomen tot ik zelf in de ellende terecht kwam waar hij mij mee heeft begeleid. Sinds ik in een rustig vaarwater zit, komt hij af en toe nog even buurten om te kijken hoe het gaat.

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:12

Ayasha schreef:
gohya schreef:
Tja wat er waar is? dat is heel moeilijk,want ieder heb zijn eigen mening/geloof in het paranormale.Zo zeg ik weer dat iemand die écht paranormaal begaafd is nooit geld zal vragen voor hulp.Ook zal die nooit in de media verschijnen of zich bekend maken.Er bestaan zeker wel paranomale mensen,alleen zien of horen wij die niet op t.v. of media.Doe je dit toch raak je gegarandeerd je gave's kwijt!

Wie heeft je dat wijsgemaakt? Charmed? :) "gaves" zoals jij ze noemt, héb je, die maken deel uit van je zoals gevoelens. Die KUNNEN ze je niet af nemen. En als je er rijk van kan worden, dan ben je gewoon niet juist bezig. Iemand die het góed doet kan je er niet rijk van worden. Als ik van sommige lees hoeveel tijd ze er in steken... Nee mij maak je niet wijs dat die mensen er rijk van worden.

Wat Gohya zegt klopt zo ongeveer wel. Je raakt je gave niet echt kwijt maar(zoals ik denk ik al 100 keer heb gezegd in een topic ergens :') ) Als je het gebruikt om te laten zien wat jij wel niet kunt kan je energie/geest/hoofd zich tegen je gaan keren en word je doodongelukkig :j (geleert van oma :D en die was wel opperheks op t hoogste niveau)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:15

Dat is het wicca geloof. ;) maar wicca en het paranormale in het algemeen hebben op zich weinig met elkaar te maken.
Citaat:
Ever Mind The Rule Of Three

Three Times Your Acts Return To Thee

This Lesson Well, Thou Must Learn

Thou Only Gets What Thee Dost Earn.

Maar ik moet je teleurstellen. De enige reden waarom je ongelukkig zal worden of je gaves niet meer "werken" zijn je eigen gevoelens en onzekerheid. Als jij ongelukkig bent en slecht in je vel zit dan kan je inderdaad moeite hebben met het gebruiken er van maar niemand beslist om ze je af te nemen of niet. ;) Ik heb mensen hele lelijke dingen zien doen met wat ze konden en die hebben tot op de dag van vandaag nog niets terug gekregen. :) Dus neen... :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 29-10-10 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:17

nanette1 schreef:
Wat Gohya zegt klopt zo ongeveer wel. Je raakt je gave niet echt kwijt maar(zoals ik denk ik al 100 keer heb gezegd in een topic ergens :') ) Als je het gebruikt om te laten zien wat jij wel niet kunt kan je energie/geest/hoofd zich tegen je gaan keren en word je doodongelukkig :j (geleert van oma :D en die was wel opperheks op t hoogste niveau)

En wie zorgt er dan voor dat je energie/geest/hoofd zich tegen jezelf keert? Wat je nu schrijft heeft niets met het mediumschap te maken.

ineke1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:17

Je krijgt je gaves toegereikt opdat je er mee mag werken. Misbruik je dit om naar eigen goodwill dan gaat dit niet goed. Dan voel je op een gegeven moment niets of weinig meer. En dat komt niet omdat je er niet mee mag werken, maar je wordt zelf onzeker omdat je niet meer zeker gaat weten waar je mee bezig bent. Je wil TE goed worden, TE goed je best doen en alles in het werk stelt om geloofwaardig over te komen en dan werk je jezelf in de nesten. Weet niet precies hoe ik dat moet verwoorden.

Ik vraag er in principe niets voor, hooguit een onkostenvergoeding omdat het mij ook enorm veel tijd en energie kost. Ik werk uit liefde en dat is onbetaalbaar. Heb het altijd 'verstopt' maar het komt er nu wel uit, niet door mezelf naar de voorgrond te zetten maar door de ervaringen van anderen die ik heb geholpen en dan vorm je een netwerk en wordt je via via via ingeschakeld. Mezelf promoten hoeft niet, wil ik ook niet. Het gaat zoals het gaat en als het aan jou toegekend wordt, dan komt het vanzelf op je pad ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:18

Je wordt onzeker en zo gauw je onzeker wordt gaat het mis. Net zoals mensen die thuis de sterren van de hemel rijden maar op wedstrijd niks presteren. Heeft niets te maken met "je mag niet laten zien wat je kan" maar wél met eigen onzekerheid, je denkt dat je het niet meer kan dus je kan het niet meer. Pure psychologie. Self fulfilling prophecy.

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:19

Bramasole schreef:
nanette1 schreef:

En wie zorgt er dan voor dat je energie/geest/hoofd zich tegen jezelf keert? Wat je nu schrijft heeft niets met het mediumschap te maken.

Ik heb geleert dat je daar helemaal zelf voor zorgt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:20

Maar dat is geen energie die tegen je keert. Dat is gewoon je eigen koppie en dat ligt dan weer aan je persoonlijkheid. ;)

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:21

Ja, dat is waar. Je stuurt jezelf in wezen. Maar dat je blokkeert is ego gerelateerd (even breed gezien) en wordt niet gestuurd door anderen.

ineke1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:23

Als je goed in je vel zit heb je genoeg energie bij je om er mee te kunnen werken op welk gebied dan ook. Zit je niet lekker in je vel dan heb je de energie nodig voor jezelf. Mis je die energie dan zak je steeds verder weg. psychologisch kan het misschien zijn, maar je fit voelen heeft ook een hele grote invloed. Ik doe niets met het paranormale als ik niet fit ben, ziek ben of andere ingewikkelde situaties heb in mijn prive leven. Dan heb ik de energie daar voor nodig om met beide benen op de grond te blijven staan. Dan kan je niet je energie weggeven om een ander te helpen alhoewel ik dat ook nog wel snel doe wat dan ook geheit fout gaat.

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:26

Hmm... dat is niet wat ik geleert heb _O-

Maarja, bedenk me nu dat wat oma mij gezegt heeft kan ook wel een trucje zijn zodat ik dat zeker nooit ga doen... Zit wel iets van waarheid in natuurlijk... Maar dan iets anders :')

ineke1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:27

Je eigen gevoel volgen dat is het belangrijkste ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:44

Is het waar dat je bepaalde gaves niet voor jezelf mag gebruiken??? (dus om er zelf beter van te worden zegmaar) Of heb ik nu teveel t.v. wijsheid :+ :D

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:50

Niet iedere gave kun je voor jezelf gebruiken want je wil (ego) zit je daarin in de weg. Net als pendelen (ook zulke onzin trouwens). Je stuurt met je wil de pendel heen en weer heeft niets te maken met wat je 'door krijgt'.