[Centraal] Surprisetopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

loontje

Re: [Centraal] Surprisetopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 16:59

Ben even blij dat ik dit jaar niet hoeft te maken hihihi maar wil een aantal ideetjes neer zetten voor die het gebruiken kunnen.

Langegeleden heb ik eens een taart van gips gehad waar kadotje in zat.Was net zo'n slagroom taart die als deco bij de bakker staan.Schijnbaar vond ik hem erg leuk aangezien ik hem nu nog goed herinner.

Paarjaar terug heb ik een stal gemaakt van bamboe stokjes.Gewoon een dubbele bodem voor kadotje.Was een hoop werk maar super in de smaak gevallen.Eerst soort huismodel gemaakt doormiddel van stokje voor stokje te lijmen.Je kent het wel muurtje vloer(dubbel dus) en punt dak.Daar in de ombouw boxen gemaakt spuitplaats enz.Zaagsel er in en de paarden waren kleine beeldjes(vast wel te vinden via marktplaats).Meisje van toen 16?! vond hem er leuk.
Toevallig hadden we ook haar broertje waar we een oude rijlaars voor vol gegoten hebben met gips daarin het kadotje dus.Om dat we dit te makkelijk vonden hebben we een soort speurroute voor hem uit gezet.
Ook dat was geslaagd moet wel zeggen dat speurtocht sneller ging als het uitpakken van die laars;)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 19:31

Tellie schreef:
LEKKERGEK schreef:
Ik moet een surprise maken voor een meisje van 7 jaar.. Ze houd van dansen en paarden, het is echt een meisjes meisje om het zo maar even te zeggen..

Wie heeft er een leuk idee?

Een pony in een roze tutu. :))

Haha die is leuuk! :))

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 19:52

Ik moet er ook weer aan geloven dit jaar, ben niet erg creatief dus hoop dit jaar wat leuke ideetjes op te doen hier ;)

Vorig jaar heb ik schoenen gemaakt van brood, echt heel simpel en het zag er super leuk uit, je haalt bij de bakker 2 ongesneden bruine broden ( hoog bruin ofzo) daar maak je bij beide broden aan 1 bovenkant een gat er in en je haalt met je handen al het brood uit de binnenkant zodat het hol word, daar stop je het kadootje in en vul het aan met strooigoed.
aan de bovenkant van het brood kun je een veter steken net als bij een gewone schoen. Ziet er echt heel leuk uit en zo klaar.. Zal eens kijken voor een foto ;)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 12:46

Nou wij doen met de vriendengroep surprise!!
Heb een vriend van ons die bij de Dixons werkt getrokken. Wil eigenlijk van pringlesbussen (Die big size, gewone en de kleine) een poppetje maken en dan als gezicht een foto van hem er op en als kleren de kleding van Dixons. Verder wil ik ook nog een laptop maken die de pop vast heeft. Maar hoe ga ik dit in godsnaam doen :D Als iemand ideeën heeft of tips graag. Via intenet al gezocht hoe ik een laptop kan maken, maar kwam niets leuks tegen!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 12:54

Voor het maken van een laptop kun je een klein dun notitieboekje kopen (50 ct bij Wibra of zo) en dan de pagina's eruit slopen, het beplakken met zwart papier, leuk plaatje erop plakken als "beeldscherm" en dan een toetsenbord erop tekenen / foto van een toetsenbord erg klein printen en erop plakken :)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:53

Dat is idd een goed idee! Maar wil geen hele kleine! Maar zijn ook wel grotere notitieblokjes te koop denk ik he? Ik ga meteen ff kijken bij de Wibra! Of Action. Liggen beide om de hoek :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:11

A6 maat, een kwart A4, is dat groot genoeg? Anders kun je ook A5 nemen, een half A4, maar dat is denk ik wel groot in vergelijking met een pop van Pringlesbussen :P

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:09

Zijn jullie een beetje creatief hier? Ik zoek een leuk inpakidee voor een cadeautje voor een meisje van 6.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:11

Wat vindt het meisje leuk?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:19

Het meisje is een echt meisjes meisje en krijgt dus ook parfum, lipgloss en bodylotion die moeten op een orginele manier ingepakt worden :)

En t is een flinke betweter en een erg aanwezig meisje, heeft een pup sinds kort. Verder weet ik niets t is voor een klant :+

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:22

Misschien zou je een 'hondenmand' kunnen maken met de naam van de hond op de zijkant en in de mand een paar speeltjes (een bal en bot bv) met in ieder ding iets verpakt. Dus bv in de mand de bodylotion, in de bal de lipgloss en het bot de parfum?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:23

En anders misschien een make up spiegel? Met van dat glimmende spul als spiegeloppervlakte?

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:37

Citaat:
Om een kleinigheidje te verpakken: hol een winterpeen uit (en zet die met het gedicht op een briefje in een schoen bij de kachel).

Dit kwam ik op een site tegen en dat ga ik denk ik voor 1 suprise doen :D !

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:07

Oeh, dat is ook leuk ja!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:11

Konstantine schreef:
A6 maat, een kwart A4, is dat groot genoeg? Anders kun je ook A5 nemen, een half A4, maar dat is denk ik wel groot in vergelijking met een pop van Pringlesbussen :P

Zit nog een doos tussen als romp he :D Pringlesbussen zijn alleen de armen en benen ;)

Ben al een heel eind! Laptop al bijna klaar. Van steviger papier/karton gemaakt. A4 formaat maar wel randen gevouwd, dus zal iets kleiner zijn!

Ann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:33

Iemand een leuke surprise voor een meisje van 10 jaar, ze houdt van paarden?
cadeau is een armbandje, maar wat moet er toch worden geknutseld? :o

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 18:00

Maak een paard en doe het armbandje om de hals? :)
Gewoon van wc rolletjes kun je al een leuk uitziend paard krijgen :)

Okee, mijn surprise is voor 1/3 af :D Moet nog een hoofd maken. Laptop zit al in elkaar nog zonder toetsen en de romp van meneer heb ik al af :D
Papier maché is totaal niets voor mij, dus ik zoek een makkelijke oplossing! Iemand ideeën? :)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 18:26

Ik ga morgen mn cadeau kopen, een cadeaubon van de Hema, en dan beginnen met de basis van mn surprise :D
Moet een roze sportauto worden die total loss gereden is, aangezien Vriendlief's zus net dr eerste rijles heeft gehad :Y)
Basis ga ik maken van kippengaas, dan papier mache eroverheen. Morgen dus ook even een spuitbus roze halen,
even wat zilver, goud, zwart, grijs opzoeken en hopelijk kan ik iets van hard doorzichtig plastic vinden voor de ramen.

Heb t idee sinds een uurtje, net uitgewerkt op papier en heb er echt zin in :D

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 18:29

Iemand enig idee waar je van dat plastic bij krijgt als je iets koopt?
Heb het weleens bij spullen gekocht, maar waarbij, geen idee meer, dus iemand die t wel weet? :+

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 19:24

Loiz bedoel je dat bubbeltjesplastic? Das misschien wel leuk, komt over alsof de ruit gebarsten is? Offf schiet me te binnen (ik weet niet hoe groot hij gaat worden) van insteekhoesjes de ruit maken? Bubbeltjesplastic kun je wel aankomen als je bijvoorbeeld een fotozaak inloopt :)

Mijn suprise begint ook bijna af te raken :D

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 19:53

Ik heb mijn oma dit jaar getrokken en ik heb net een idee zitten bedenken.
Ik zat te denken aan een computer en dan in het gedicht een soort msn les omdat ze niet helemaal weet hoe het werkt.
Maar hoe kan je het best een computer maken?

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:10

ik heb een keer van gips balletschoenen gemaakt, waar een dubbele bodem in 1 van de schoentjes zat, had ze ook roze geverf, en het was voor een klas genootje, nadat ze heel voorzichtig het cadeautje eruit had gehaald, vond ze ze zo leuk ( was helemaal gek van ballet ) dat ze de schoentjes als een heel leuk beeldje in der kamer had laten staan :P

wij doen niet aan surprises, maar ik vind het altijd super leuk om ze te maken.... maak ze nu elk jaar met me kleine neefjes voor de basisschool. blijft leuk

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:23

Morgen worden er lootjes getrokken voor Sinterklaas, en ik vind het nu al spannend. :=

Dit wordt de eerste keer dat ik de feestdagen vier samen met mijn vriend, schoonouders en de rest van vriendlief's familie.
Ik heb er wel zin in!

Ik ga dit topic dus goed in de smiezen houden, wellicht dat ik er inspiratie uit kan putten!

Fredlover10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:24

Vorig jaar heb ik een discobol gemaakt.
Een grote bol van piepschuim en oude CD's in stukjes knippen en dan met de glimmende kant naar boven erop geplakt.
Erg leuk! :D Alleen het knippen van de CD's is echt een rot werk..

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:25

Aaah, dit word vast een handig topic.
Weet het namelijk ook nooit... xD
Heb een keer een paardenhoofd/viool/boot/boek en sigaret gemaakt..