Vriendin in huis nemen? Vriend wil dan niet meer komen help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:33

Wat zou je doen als je geen vriend had?

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:35

Ik had het niet eens aan mijn vriend voorgelegd (als je dus niet samenwoond) en haar meteen al een kamer aangeboden, aangezien je genoeg ruimte heb. Ik neem aan dat ze ook niet maanden bij jou wilt zitten, maar wat anders gaat zoeken, maar dat zal even tijd kosten. Vriendinnen zijn bij mij altijd welkom, al moeten ze op de bank :)

Je kan idd wel afspraken maken over dat je wat meer privacy wilt als je vriend er is, maar aangezien ze ook al aangeeft wat taken van je over te kunnen en willen nemen lijkt het erop dat ze alles wilt doen om het goed te laten verlopen.

Dinopino

Re: Vriendin in huis nemen? Vriend wil dan niet meer komen help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:40

Kun je niet toch met je vriendin een bepaalde tijd afspreken. Dat is misschien ook wel een oplossing en weet je vriend waar ie aan toe is en is het misschien af te zien. Voor je zoontje daarentegen denk ik wel dat het verwarrend is wanneer ie steeds een andere oppas krijgt.;_0

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:42

mayoinlove schreef:
Kan geen vaste termijn afspreken met me vriendin omdat dat natuurlijk voor haar niet te overzien is nu.

En toch zou ik dat doen. Voor het behoud van de vriendschap.

Stel dat ze het eigenlijk wel best vind zo en niet echt actief zoekt naar andere woonruimte dan kan het best wel eens heel lang duren voordat ze bij je weg is. En dat kan eigenlijk alleen maar ontaarden in een eind aan de vriendschap, want hoe dan ook, er is er dan altijd eentje de zwarte piet.

Je kan bij de woningbouw navragen wat de gemiddelde wachttijd is voor het soort woonruimte waar je vriendin voor in aanmerking kan/wil komen en je vriendin weet vast wel te vertellen hoe lang zij al op de wachtlijst staat. Het is echt geen natte vinger werk, maar je loopt wel het risico dat het langer duurt dan dat je op voorhand inschat. In dat geval kan je op dat moment de keus maken om de periode voor een bepaalde tijd te verlengen of om je vriendin toch te verzoeken andere woonruimte te zoeken. Eea gebaseerd op hoe het tot dan toe is gegaan en of jij het nog trekt om haar langer over de vloer te hebben of niet.

crazygirl23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 13:44

Dinopino schreef:
Kun je niet toch met je vriendin een bepaalde tijd afspreken. Dat is misschien ook wel een oplossing en weet je vriend waar ie aan toe is en is het misschien af te zien. Voor je zoontje daarentegen denk ik wel dat het verwarrend is wanneer ie steeds een andere oppas krijgt.;_0

Nu is het zo dat in geval van nood dus eerst maar me exschoonouders gaat. als zij hier is kan die thuis blijven en brengt zij hem naar de opvang... das dus minder ingewikkeld..

crazygirl23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 13:45

Falona schreef:
mayoinlove schreef:
Kan geen vaste termijn afspreken met me vriendin omdat dat natuurlijk voor haar niet te overzien is nu.

En toch zou ik dat doen. Voor het behoud van de vriendschap.

Stel dat ze het eigenlijk wel best vind zo en niet echt actief zoekt naar andere woonruimte dan kan het best wel eens heel lang duren voordat ze bij je weg is. En dat kan eigenlijk alleen maar ontaarden in een eind aan de vriendschap, want hoe dan ook, er is er dan altijd eentje de zwarte piet.

Je kan bij de woningbouw navragen wat de gemiddelde wachttijd is voor het soort woonruimte waar je vriendin voor in aanmerking kan/wil komen en je vriendin weet vast wel te vertellen hoe lang zij al op de wachtlijst staat. Het is echt geen natte vinger werk, maar je loopt wel het risico dat het langer duurt dan dat je op voorhand inschat. In dat geval kan je op dat moment de keus maken om de periode voor een bepaalde tijd te verlengen of om je vriendin toch te verzoeken andere woonruimte te zoeken. Eea gebaseerd op hoe het tot dan toe is gegaan en of jij het nog trekt om haar langer over de vloer te hebben of niet.

Klopt helemaal! Ikzelf sta ook ingeschreven als woningzoekend puur omdat dit dit huis gewoon veel te groot voor me is om bij te houden.. De wachttijd is 2 a 3 jaar.. maar natuurlijk is er een optie om particulier te gaan verder zoeken!

Dank je wel!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:48

Zelf heb ik in de situatie gezeten, dat ik bij een ex weg wilde, maar dan nergens terecht zou kunnen. Nu heeft een heel goede vriendin van mij, me in huis genomen. Daar ben ik haar nog steeds, iedere dag op nieuw, dankbaar voor!

Zelf zou ik het dus wel doen, gelijk, zonder over na te denken of dit wel of niet kan.

WEL zou ik nadenken over eventuele afspraken. Maar die kunnen in onderling overleg gemaakt worden. Schrijft ze zich bij jou in? Moet ze mee helpen in de huishouding? Wil je dat ze een bepaalde tijd maar blijft, of maakt het je verder niet veel uit?

En idd, vraag aan je zoontje wat hij er van vind ;)

Wat je kunt doen met een periode dr aan vast hangen overigens, is de voorwaarde stellen, dat je ziet, dat ze zich de moeite doet, om een ander huis te vinden. Dus stel je zegt dat ze over een jaar een ander huis "moet" hebben en je ziet dat ze aant zoeken en aan het reageren is, maar het is nog niet gelukt, dat je die grens wat bij kunt stellen als het zo ver is.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:49

met goeie afspraken kom je een heel eind :j en die zijn nodig om de vriendshcap ook te behouden idd :j
je vriend is er vrijwel nooit zeg je en jij bent vaker bij hem dan hij bij jou, dus dan snap ik al helemaal niet waar hij over zou moeten klagen :o

het is gewoon zeker wel te doen. ik woon samen met mijn vriend en wij verhuren een kamer aan een student (in barcelona heel normaal om de kosten te drukken). wij hebben totaal geen overlast of wat dan ook van deze 3e persoon door regels die we stellen (waar beide partijen zich ook netjes aan houden).

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:51

Zoals ik het lees, is het jouw huis en mag jij daar dus ook zelf over beslissen.

Ikzelf zou het prima vinden als (in deze situatie) een vriendin in zou wonen. Je geeft zelf aan ruimte genoeg te hebben en de andere voordelen ervan.

Daarbij is het voor haar natuurlijk alleen maar voor nood, dus zodra ze zelf wat gevonden heeft is ze weer weg.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:18

Ik zou persoonlijk nooit een vriendin in de kou kunnen laten staan.. :o Ook niet voor een vent.. Een beetje vent begrijpt de situatie en past zich tijdelijk even aan.. :o

Maar.. Neemt niet weg dat je goede afspraken met je vriendin moet maken! Gewoon om ervoor te zorgen dat er geen misverstanden kunnen ontstaan. :)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:20

Ik zou haar zeker een kamer aanbieden, waarom niet

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:29

Ik zou haar ook zeker een kamer aanbieden in jouw huis, je hebt ruimte genoeg en hebben beide jullie 'eigen leven'.

Ik vind dat je vriend in deze situatie érg raar reageert. Hij is bijna nooit bij jou, dus hoe kan hij nou last van haar hebben..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:30

Ik heb zelf in de bijna-situatie gezeten dat een vriendin van mijn tijdelijk onderdak nodig had. Ondanks dat ik samenwoon met mijn vriend, vond hij het geen enkel probleem.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:31

Je zou zelf toch ook geholpen willen worden?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:32

Idem als Storm. Bij een vriendin van ons ook roerige tijden.

Aanbod om bij mij en mijn vriend tijdelijk te komen wonen is al gedaan en staat nog steeds.

Daarvoor ben je vrienden.

Vind het vooral vreemd dat hij er moeite mee heeft terwijl hij weinig bij jou is.

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:41

ik zou haar ook een kamer aanbieden .
En goede afspraken maken
Als het andersom was geweest had ze jou ook denk ik wel geholpen.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:50

Ik heb ook mijn vriendin geholpen door haar onderdak aan te bieden. Ik woon samen met mijn vriend en we hadden nog een kleine slaapkamer over, we hoefden er ook niet lang over na te denken om haar te helpen.
Je levert inderdaad een stuk privacy in, maar aan de andere kant, het was ook zo gezellig! Lekker ouderwetse meiden avondjes hebben we gehouden als mijn vriend weg was. Of gezellig samen eten enz.
We konden elkaar ook aanspreken op dingetjes (bijvoorbeeld bad goed schoon spoelen nadat je er gebruik van heb gemaakt), maar val ook niet over elk klein dingetje. Je kan niet verwachten dat iemand veranderd naar jouw levensstijl ;)
Nou hadden wij haar ook geholpen omdat zij wel snel zich had op een huis, ze heeft uiteindelijk maar 3 maanden bij ons in huis gezeten. Toen ze weg was misten we haar gewoon haha! We belden elke dag om even bij te kletsen (wat we dus normaal tijdens het avondeten deden), we moesten echt afkicken :+

maranx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:52

het is jou huis en niet die van jou vriend.
ik zou het gewoon eens proberen als het echt niet wil kun je altijd nog conclusies trekken.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:58

Voordelen:
- je helpt een vriendin...(hoop dat jouw vriend nooit in de situatie komt van je vriendin!)
- het is tijdelijk
- het huis is groot zat
- het merendeel van het zien van je vriend gebeurd bij hem thuis....dussss
- minder gesleep voor je zoontje....thuis ---> rechtstreeks naar de kinderopvang....dus meer rust ook voor je kind
- meer gezelligheid voor jou en je zoontje
- je deelt een aantal kosten van je huis

Nadelen:
- mekkerende/egoïstische vriend

mwah....7 tegen 1 >;)
Echter moet je wel duidelijke afspraken maken en het liefst ook op papier....dat laatste klinkt nu wat overdreven maar is voor jou wel veiliger.

crazygirl23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 15:04

Ik vind het moeilijk.. hevige ruzie met vriend gehad die van mening is dat onze kostbare momenten samen niet in de weg gelegd moeten worden door een derde.. Hij is en blijft mening dat ze een andere oplossing kan vinden..

Ik kan ook me relatie niet verloren laten gaan door dit...

Me vriend heeft me net gewoon aan de kant gezet omdat hij vind dat hij niet met een moeder ''theresa'' een relatie is aangegaan..

bedankt voor jullie meningen en adviezen maar dit is iets waar ik nu gewoon niet meer uit ga komen..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:05

Over de weekenden dat je vriend bij jou is kun je toch gewoon afspraken maken? Dat ze zich dan wat meer terug trekt en dergelijken. Kijk, keuken en badkamer, ja die deel je, maar hoeveel privacy mis je daar nu daadwerkelijk mee? Ok, je kunt niet meer in je blote kont van de badkamer naar je slaapkamer lopen. Boehoe, erg hoor,

Maar je kunt verder toch afspreken dat ze zich als je vriend er is gewoon echt verder in der eigen woonruimtes houdt?

Ik snap dat punt niet zo, ik woon in een studentenhuis en ondanks dat je mensen tegen komt in de gang/keuken/badkamer, heb ik nou echt niet het idee dat ik privacy inlever ofzo. Mijn kamer is mijn kamer en daar komt niemand zomaar in.

Eerlijk gezegd mayoinlove... vind ik echt dat je een ongelofelijk egoïstische vriend hebt. Persoonlijk, als mijn vriend zo in het leven zou staan, zou ik me afvragen of ik wel met zo iemand wil zijn.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:07

Ik was er al bang voor. Want je vriendin tijdelijk in huis en gaat straks weer weg en krijgt een vriend en jij......... geen vriend. Kies voor jezelf je vriendin zal het begrijpen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:07

Helemaal eens met shiloh. Ik snap het ook niet en vind het nogal egostisch van je vriend.
En wat maakt het uit als er wellicht nog andere oplossingen te vinden zijn? Jouw huis, jouw verantwoordelijkheid. Heeft ie helemaal niks mee te maken.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:08

Stel zij blijft 3 maanden, hoeveel dagen zal hij er last van hebben? Ofwel hoeveel dagen in de week is hij bij jou?
Ik heb jarenlang in studentenhuizen gewoond en het enige verschil is dat je niet meer in je blote kont over de gang kan. Nou heb ik die behoefte sowieso zelden dus verder is het juist wel gezellig, zolang er maar goede regels zijn.

Ik heb zelf een studio dus 1 kamer, en een vriendin van me heeft af en toe een plek nodig om te overnachten. Ik heb m'n vriend verteld dat zij de komende maanden wrs 1 nacht per week blijft slapen. Vond ie niet heel leuk maar het is mijn kamer en hij heeft er in principe nauwelijks last van (en ik een gezellige tijd met die vriendin) :)

Ik zie nu de reactie van Shiloh, daar ga ik dus volledig in mee!

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:09

mayoinlove schreef:
Ik vind het moeilijk.. hevige ruzie met vriend gehad die van mening is dat onze kostbare momenten samen niet in de weg gelegd moeten worden door een derde.. Hij is en blijft mening dat ze een andere oplossing kan vinden..

Ik kan ook me relatie niet verloren laten gaan door dit...

Me vriend heeft me net gewoon aan de kant gezet omdat hij vind dat hij niet met een moeder ''theresa'' een relatie is aangegaan..

bedankt voor jullie meningen en adviezen maar dit is iets waar ik nu gewoon niet meer uit ga komen..

ow dusssss....fijne vent heb je!
Jullie kostbare momenten gebeuren voor grootste deel bij hem thuis....hoezo staat zij dan in de weg?
Dus omdat jij wel behulpzaam wilt zijn krijg je een sneer en wordt je terzijde geschoven??
Yep...."fijne vent!"