Hij wil er een eind aan maken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:48

Jeetje, tranen in me ogen & kippenvel.

Kan alleen maar zeggen sterkte en knap van hem dat hij het laat weten en optijd hulp kan zoeken!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:51

Ik wil toch nog even zeggen dat het niks te maken heeft met 'niet genoeg van iemand houden' om door te kunnen leven...Het is makkelijker je leven te geven voor een ander dan om door te gaan met leven wanneer je gewoon niet meer kan.

Nicje87

Re: Hij wil er een eind aan maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:53

Jeetje, wat moet dit ook zwaar zijn voor jou!

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen en tips heb ik ook niet..
Ik wil jou en je man heel veel sterkte wensen en ik hoop dat hij zichzelf zal gaan zien zoals hoe de mensen om hem heen hem zien!

bollebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:08

Wat fijn dat het je goed doet om hier je verhaal te doen. Toch mooi dat bokt dat ook voor kan zijn!
Het lijkt me heel moeilijk als iemand van wie je zoveel houdt, het leven niet meer ziet zitten...
Je komt over als een heel sterke vrouw.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:15

Jeetje meis, wat heftig!

Ik heb dit helaas in zeer nabije omgeving ook meegemaakt, en ik herken de stress en angst volkomen. Blijf zelf ook praten, en wellicht is het een idee zelf ook even ondersteuning te vinden in deze moeilijke periode. Al is het maar om te leren hoe je jouw man het beste kunt ondersteunen.

Heel veel sterkte! Pm-en staat vrij!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:20

Heel erg veel sterkte en wijsheid toegewenst, en dat het maar nooit zover mag komen!!

beaugestes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:22

Jeetje wat heftig en wat zul je in de zorgen zitten zeg. Ik weet helaas niets wat jullie kan helpen, maar hij heeft het in ieder geval kenbaar gemaakt en dat is stap 1. Ik hoop dat het bij je man in een rustiger vaarwater komt, dat hij goede hulp krijgt.
Het zal natuurlijk niet 1,2,3 over zijn en ik kan me voorstellen dat het bij jou altijd in je achterhoofd zal spoken. Ik wil je heel veel sterkte wensen, want voor je man is dit verschrikkelijk maar ik denk dat jij ook wel kracht en sterkte kan gebruiken.
Heb je zelf wel iemand met wie je kan praten?

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 13:25

Marije, misschien komt dat nog.
Gisteren waren we bij vrienden die we het verhaal hebben verteld.
In dat gesprek bleek dat hij in zijn hoofd al een stap verder was dan we dachten,
dat hij al iets verder was opgeschoven richting het uitvoeren van die gedachtes.
Die vriendin heeft toen de telefoon gepakt en is gaan bellen voor crisishulp.
Hij was boos, wilde er niet naar toe, voor zijn zoontje is hij toch gegaan.
Het is al heel wat dat hij die medicijnen nu slikt, ook daar was hij het niet mee eens.
Hij wilde alleen praten, meer niet, was bang dat hij met medicijnen alle controle zou verliezen.
Toen het hem duidelijk werd dat hij kon kiezen tussen die pillen of een gedwongen opname
zat hij daar echt als een verslagen vogeltje, ik had zo met hem te doen.
Echt een opname is nu nog een brug te ver voor hem, maar misschien komt dat nog.
Ik hoop dat hij er doorheen komt.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:29

Ellendig. Als pleegmoeder een deel van het probleem is, misschien die (laten) benaderen om in elk geval op dat vlak een 'oplossing' te vinden?

Bedrijf komt nu echt op de laatste plaats, makkelijk praten, ik weet het, maar ik hoop dat hij dat in elk geval even los kan laten.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:38

Jeetje wat akelig om te lezen zeg! Wat moet dat pijn doen om zoiets te horen van je eigen man. Hopelijk komt hij, (en jullie natuurlijk) er uit! Wel dapper dat hij het allemaal verteld aan je, want er zijn veel mensen die dit niet doen. Veel sterkte allemaal!

(En even offtopic, maar is het vandaag je verjaardag? Op de homepage staan alle overige verjaardagen, en aangezien je een SA hebt, zal je niet willen dat iemand je herkend. Nou is de kans klein, maar als iemand een vermoeden heeft...? )

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 13:42

Mysa, het lieve mensje is 87, laten we dat maar even niet doen. :D

Zakelijk gaat hij al het één en ander uit handen geven gelukkig.
Maar dat moet wel geregeld worden eerst.
Ik hoop dat dat snel rond is.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:45

Lasorda schreef:
Marije, misschien komt dat nog.
Gisteren waren we bij vrienden die we het verhaal hebben verteld.
In dat gesprek bleek dat hij in zijn hoofd al een stap verder was dan we dachten,
dat hij al iets verder was opgeschoven richting het uitvoeren van die gedachtes.
Die vriendin heeft toen de telefoon gepakt en is gaan bellen voor crisishulp.
Hij was boos, wilde er niet naar toe, voor zijn zoontje is hij toch gegaan.
Het is al heel wat dat hij die medicijnen nu slikt, ook daar was hij het niet mee eens.
Hij wilde alleen praten, meer niet, was bang dat hij met medicijnen alle controle zou verliezen.
Toen het hem duidelijk werd dat hij kon kiezen tussen die pillen of een gedwongen opname
zat hij daar echt als een verslagen vogeltje, ik had zo met hem te doen.
Echt een opname is nu nog een brug te ver voor hem, maar misschien komt dat nog.
Ik hoop dat hij er doorheen komt.

Maar denk je dat hij zo ver komt dat hij die hulp wel wil aangrijpen? Niet vervelend bedoeld hoor want ik begrijp echt goed dat het onwijs moeilijk is en wil helemaal niet de les lezen over hoe jullie het moeten doen, absoluut niet! Maar wat ik destijds in mijn omgeving zag was dat de persoon in kwestie er ook niet klaar voor was, die wilde ook niet. Maargoed, wie wil nou wel gedwongen opgenomen worden? Niemand denk ik := Zeker als hij ook al verder is dan jullie dachten zou ik het persoonlijk als enige uitweg zien

Heel veel sterkte :(:)

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 13:51

Vandaag ben ik blij dat hij in ieder geval die medicijnen gebruikt.
Als het goed is heeft hij vandaag een gesprek met een psycholoog,
ik ga er vanuit dat zij zal ingrijpen als dat nodig is.
Hij kan nu in ieder geval even wennen aan het idee dat een opname er misschien wel aankomt.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:57

Lasorda schreef:
taart schreef:
Wat verschrikkelijk om hier doorheen te moeten.. Krijgt hij hulp mbt zijn bedrijf?

Heel veel sterkte!

Gelukkig wel.
Morgen heeft hij een gesprek met z'n accountant die iemand gaat inschakelen
die wat taken van hem overneemt. En hij heeft een compagnon die de boel aan kan sturen.

Carolalisa, vorlopig hou ik m'n koppie nog wel boven water, is voor mij op dit moment genoeg
om mijn verhaal kwijt te kunnen. Maar ik hou mezelf wel in de gaten.
We hebben een aantal vrienden ingelicht die daar ook op letten.

oke dat is heel goed. en heel fijn dat jullie vrienden hebben die jullie situatie kennen en respecteren. dan heb je voor jezelf ook iets om op terug te vallen. en heel fijn dat je het zo ook een beetje kwijt kan.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:57

Ja inderdaad die psycholoog zal het wel goed in kunnen schatten en zeker ingrijpen als dat moet! Heel veel sterkte, ga je mee naar het gesprek of niet?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:01

Wat ontzettend dapper dat hij het j eerelijk verteld heeft! Geeft mij wel het idee dat hij er wel voor wil vechten.

Wat een ontzettende nare situatie.... Heel heel heeeeeeeeel veel serkte aan jullie gewenst :(:)

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:06

Het feit dat hij het je verteld heeft is inderdaad al een hoopvolle gedachte, het geeft aan dat hij er uit wil komen. Dus koester dat!

Verder ben ik sprakeloos en kan ik je alleen heel veel sterkte wensen, want dit is zo'n moeilijke situatie... hopelijk lossen de factoren die hem ongelukkig/moedeloos maken (zoals zijn bedrijf) zich een beetje op de komende tijd, zodat het stap voor stap beter kan gaan.

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:07

Heb het met kippenvel gelezen, heel veel sterkte jullie alledrie !!!!
En luister echt naar je eigen gevoel !!!!

Maar petje af dat je het op deze manier volhoudt.... Hoeveel mensen keren iemand als jou man niet de rug toe ??

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:11

Jeetje, daar word je wel even stil van...

Wat ik positief vind (in hoeverre dat kan in dit verhaal) is dat hij toch hulp heeft gezocht. Niet iedereen geeft aan dat hij/zij ermee wil stoppen.

Ik wil jullie alle moed van de wereld geven en ik hoop dat jullie het samen gaan redden.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:13

Meid, ik kan niet anders an je enorm veel kracht toewensen...
Ik vind t erg knap hoe je hiermee omgaat.
Blijf ook wel aan jezelf denken hoor!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:15

Jeetje.... Ontzettend veel kracht en sterkte!!!!
Ik hoop enorm dat hij, maar beter gezegd: jullie, er doorheen komen!

Nogmaals sterkte!

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:15

Lieve TS,

Ik wil beginnen met je heel veel sterkte te wensen.
Ik ken je situatie van heel dichtbij en je verhaal raakt me dan ook tot op het bot. Wacht alsjeblieft niet te lang met actie ondernemen, ik ben mijn lief bijna kwijt geweest (verhaal via pb)

Ik zou voor opname gaan. Liefst zo snel mogelijk. Vanuit daar kun je veel beter het probleem aanpakken en is er genoeg toezicht. Aan wat ik nu van je hoor en wat je vriend zelf vertelt, zit hij al te dicht bij het randje. Beter nu goed ingrijpen dan dat je straks meer spijt hebt dan haren op je hoofd.

Heel veel sterkte en kracht gewenst voor jullie beiden, mijn pb is voor je beschikbaar.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:20

Wat een heftig verhaal!

Het feit dat hij aangeeft dat eruit stappen zijn gedachtegang is klinkt heel eng, maar is meestal inderdaad een kreet om hulp. Als hij echt geen uitweg had gezien had hij het waarschijnlijk al gedaan, zonder jou van te voren in te lichten.

Neemt natuurlijk niet weg dat het verschrikkelijk is dat hij er uberhaubt al overnadenkt en zo met zich zelf in de knoop zit, dat hij geen uitweg meer ziet..

Ik hoop voor jullie dat hij de demonen in zichzelf kan verslaan!

Heel veel sterkte!

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:21

super dat je zo reageerd.
Het moet een hele zware last zijn voor jou! een vriendin heeft zo ook een week op mij gelet en ik denk dat dit wel niet leuk was voor haar.

Onthou één ding, dat als hij iets doet dat jij dat niet had kunnen voorkomen. je kan dat nu eenmaal niet als iemand dat heel graag wil.
Maar hem steunen kan wel veel verlichting geven!!!

veel sterkte

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 14:38

Hij was vanochtend mijn verjaardag vergeten, vast ook door het pilletje.
Hij belde me later nog op om me te feliciteren.
Gaat net de deurbel, een meneer van de Fleurop die ik niet eens kon zien achter dat enorme boeket.
Met een kaartje; Van harte gefeliciteerd! Ik hou van je en samen slaan we ons er doorheen! Kus, je man.

Mèn, wat een supervent heb ik toch!!!
Die had ik zo nodig.