Een appartement kopen, doodeng?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Een appartement kopen, doodeng?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:27

Ik heb overigens ook nooit iets tegen huren gehad, vond het heerlijk hoor :j Als er dan iets mis was met bv. de kraan dan belde ik de woningbouwvereniging. Als er nu iets mis is met de kraan dan zal ik zelf de loodgieter moeten laten komen. 'Elk voordeel heb ze nadeel' zeggen ze :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 16:22

Quellian schreef:
verootjoo schreef:
aflossingsvrij kopen noem ik ook geen kopen := Dat is gewoon en verkapte versie van huren. Wij zijn op dit moment bezig met een hypotheek/huis kopen. Maar wij gaan echt voor volledige aflossing/ klein gedeelte aflossingsvrij. Dan pas bouw je kapitaal op.

Vorig jaar kon het nog wel, maar het is niet voor iedereen weggelegd, zeker niet als je NHG wilt (mag je max 49% aflossingsvrij hebben) en het is ook niet voor mensen die een hoge overlijdensrisicoverzekering hebben (die dus een ziekelijk verleden/familie hebben). Maar het kan dat dit het afgelopen jaar is veranderd hoor, heb er na onze hypotheekaanvraag niets meer mee van doen gehad (wij hebben trouwens 49% aflossingsvrij en 51% spaar, spelen quitte en betalen over 30 jaar de hypotheek af met het gespaarde deel). [/quote]

Wij zijn 1,5 maand naar de hypotheekadviseur geweest, en die zei dat volledig aflossingsvrije hypotheken niet meer verleend worden. Was idd volgens hem gewijzigd het afgelopen jaar.