Voor mij geen nepmerken! Of toch wel?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:16

Rebeccaa schreef:
Ik vind het gewoon raar, je wilt all stars, hebt er geen geld voor over, dan zoek je toch andere schoenen? Als je zo graag All stars wilt betaal je maar aan de echte, denk ik dan. Want tjah, zonder dat echte merk, waren die neppers er ook niet gekomen. ;)

Ik heb dat soort morele verplichtingen niet aan mezelf. Dat kost me teveel :+ .

Het origineel moet maar goedkoper worden als ze niet genoeg verkopen naar hun zin, en aangezien ze alleen maar duurder worden over de jaren heen neem ik aan dat ze het nog steeds ok doen.

Ik heb dus absoluut geen behoefte om de bedenker persoonlijk 50 euro te gaan sponseren als bedankje, hij word daarvoor betaald door zijn eigen bedrijf lijkt me.
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 05-10-10 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:17

Ik moet eerlijk zeggen dat ik best merk ´verslaafd´ ben. 5 paar Uggs, zitten heerlijk en gaan lang mee. Gaastrajas die ik al voor het 3e jaar aan heb. Diesel broeken die niet kapot te krijgen zijn. Tjah, ik betaal liever wat meer voor goed spul. Het is bij mij alleen niet zo erg dat ik er op ´kick´ dat het merk er supergroot op moet. Dat vind ik dan weer een beetje van, kijk mij is met mijn merkshirt.

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 20:17

Ayasha schreef:
BraveSpots schreef:
Echte kosten 60 euro en neppe heb je soms voor 10 al. Ik weet niet hoe jouw financiën in elkaar zitten maar voor veel mensen is 50 euro een leuk bedrag om te kunnen besparen op een paar schoenen.

Als je ze leuk vind waarom niet?

Helemaal mee eens. En bovendien: waar moei je je in godsnaam mee? Zijn toch jou zaken niet wat iemand met zijn of haar geld doet en wat die persoon draagt? :?

Dit is een discussietopic, respecteer elkaars mening, dit topic is ervoor om je mening te kunnen geven.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:17

Ik draag ook niet altijd merk; koop vaak wat ik mooi vind en lekker vind zitten. Ik ben een student, dus niet veel geld om kleding te kopen, loop dus ook al járen in dezelfde spijkerbroeken. :=

Ook doe ik langer van shirtjes, schoenen, laarzen e.d gewoon weg omdat ik het geld niet heb om elk halfjaar een complete nieuwe garderobe aan te schaffen.

@ L_iek 5 paar Uggs!! Jemienee, dat is echt een kapitaal voor mij, als je dat op telt! :=

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:18

Rebeccaa schreef:
Ik draag geen nep, ik wil echte uggs maar vind ze te duur, prima, dan geen Uggs.

Ik vind dat met all stars altijd zo stom.. als mensen neppe all stars kopen, dan denk ik echt van joh, zo heel duur zijn die niet, waarom dan nep? Als je het niet kan of wíl betalen, zoek dan gewoon iets anders..

:=

Dat vind ik wel een beetje kortzichtig gedacht hoor Rebecca. :)

Als mensen het het geld nou niet waard vinden om 60 euri te dokken voor een paar schoenen, dan kunnen ze ook terecht bij de Schoenenreus voor 15.

Ik zie de meerwaarde van merk over het algemeen niet in. Ik ben wel 'merkvast', moet ik eerlijk zeggen.
Maar dat is meer omdat ik verandering haat. Als één broek goed zit, dan pak ik 3 jaar lang het liefst alleen maar dat model van dat merk. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:19

Je mag best neppe all stars aan hoor, zeg nergens dat het niet màg, alleen tjah ik zou het zelf niet doen. Ik zeg niet dat het voor mij geen geld is, maar ik heb van mijn all stars toch vaak wel ruim een jaar plezier dus dan is die 50 euro extra het me dubbel en dwars waard. ;) Het is ook niet zo dat ik bakken geld heb voor kleding, hoor, maar ik vind het voor schoenen gewoon waard. Bovendien vind ik neppe all stars ook veel minder lekker zitten, ik heb eens een paar gehad voor survivallen maar ik had overal schuurplekken. Was blij toen ze in de container lagen..

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:20

ja, ik zeg wel eerlijk dat ik eerder echte als neppe zou kopen... Weet niet waarom! Het maakt eigenlijk niet zo heel veel uit! Er staat alleen een merkje op. Daar draait het volgensmij allemaal om, raar toch?!

Appeltje00

ik val hier even binnen :o
Ik heb namelijk ook best wel veel merk schoenen. Ik loop bijv. liever op nikes want die zijn stevig voor mijn voeten en krijg er geen zweetvoeten in :o
Andere schoenen krijg ik erg snel last van pijnlijke voeten net als all stars ik heb een nep en echt paar, en ik loop liever de hele dag op die echten dan een hele dag op die nepperts want dan zitten mijn voeten onder de blaren, maar dat is nouw niet perse om het merkje. Die schoenen zijn gewoon goed voor mijn voeten
En tja ik heb goedkope t-shirts maar ook Paul Frank en G-star. Paul frank vind ik gewoon leuk en g-star vond ik ook mooi. Want ik vind dat ze dat merk leuk op shirtjes drukken :D !

Amira_

Ik koop wel gewoon Uggs. Naja ik niet me moeder :o

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:21

Draag over het algemeen bijna tot geen 'merk' kleren. Zie de meerwaarde er niet zo van in. Mijn hele kast hangt vol met h&m, only, vero moda, vila etc. Ik heb liever 5 shirtjes van de Vero Moda dan dat ik er dan ééntje heb waar ergens Gstar ofzo op staat.
Natuurlijk merk je bij sommige spullen gewoon dat het betere kwaliteit is, en dan wil ik het ook best een keer aanschaffen. Ik heb wel bjornborg boxers (omdat ze gewoon heel lekker zitten) en heb wel echte uggs. Maar verder ben ik niet zo van de merken, omdat mijn budget dat gewoon niet toelaat :') én omdat het me eigenlijk echt gestolen kan worden wie die kleren ontworpen heeft. Als ik het maar leuk vind..

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:22

Ik vind trouwens niets mis met merken. Als je het geld ervoor over hebt moet je je vooral niet inhouden vind ik.

Maar aangezien ik dat geld er (meestal) niet voorover heb, zijn nep of goedkope dingen prima. Ieder z'n ding, toch?

Kwa allstars, ik heb ook echte gekocht. Daar doe ik evenlang mee als mijn andere (heel goedkope) schoenen. Eén seizoen.
Ben nogal een schoenenverprutser :+ .
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 05-10-10 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:22

Ik heb echte Uggs maar heb ze voor dehelft zelf betaalt. Ik vind de neppers ook gewoon niet mooi en dat komt niet door het merkloze maar door de neppe maak en soms kleur. De echte zijn ook goed waterdicht als je ze inspuit en ze blijven veel mooier. Bovendien zijn ze ook heel erg stevig wat veel mensen niet geloven, maar op nepperds loopt iedereen schuin en op de echte heb ik er nog niemand schuin op zien lopen.

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:23

Ik heb de echte uggs, ik vind de neppe uggs helemaal niks.
Zie er ook mensen op scheef lopen.

Vind de echte fijn dan betaal ik wat liever meer

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 20:24

Nu het gaat over shirtjes moet ik zeggen dat ik G-Star echt BAGGER-kwaliteit vind. Over het algemeen vinden mijn ouders merkkleding een beetje onzin, maar laatst mocht ik op hun rekening een aantal Gstar shirtjes uitzoeken. Ze krimpen in de was, en na 1,5 maand begonnen er al gaatjes in te komen, bij mijn zusje precies hetzelfde verhaal..

Hoge prijs zegt dus niet veel over de kwaliteit ;)

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:25

Ik koop zoiezo nooit dure schoenen,, vooral voor school etc. ga ik geen dure dingen kopen. Ik kom er 3x per week en om daar nou 250 euro aan uit te geven om alleen nog maar schoenen..
Koop dan ook meestal gewoon aantal leuke schoentjes bij van haren en dan vindt ik het wel best hoor ;)
En verdere 'nette' kleding bij H&M enzo.

Koop ik toch liever leuke shirts, rijbroek etc voor bij de paarden eerlijk gezegd.. van eurostar, kingsland, ariat etc. Vind ik mooie kleding maar ik heb ook de 'goedkopere' merken.

Maak mij verder ook niet uit wat iemand draagt als het maar wel een beetje bij de tijd van het jaar past eerlijk gezegd :P

marleen_88

Myrthe92 schreef:
h&m, only, vero moda, vila

Dit zijn naar mijn weten 'gewoon' merken hoor! Die vallen bij mij tenminste onder 'merk' kleding.
Kleding zonder merk vind ik van de markt bijv. of van de andere goedkopere winkels waar ze geen bekende merken verkopen.

MRM25

Bij mij gaat het niet om het 'merkje' maar of de schoen (of shirtje oid) mooi is of niet :+
En vaak zijn de echte merken dan net iets mooier. Is het te duur, nouja dan niet. De 'neppe' vind ik dan vaak tegen vallen omdat het net iets anders is waardoor ik het niet meer mooi vind, snap je :P

Dat heb ik dus ook met all stars. Je kunt vaak toch wel het verschil zien tussen echte en neppe (vooral bij de voorkant zegmaar). En daarnaast zitten de echte gewoon super lekker!

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:27

ik draag nooit merkkleren. Simpelweg omdat ik het zonde vind, ik ken mijzelf het wordt toch vies :+ ik vergeet soms dat ik mijn goede kleren aan heb als ik bij de paarden binnenstap ( staan aan huis) bovendien voel ik mij niet op mijn gemak met dure kleren, veel te bang dat het kapot/vies wordt en dat is zonde

de belangrijkste reden is toch wel dat mijn moeder alles wilt betalen. Daarom wil ik geen dure kleren.

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:28

de ene heeft nou eenmaal meer te besteden dan andere. punt, iemand die echte koopt moet dat zelf weten.

Qualityhorse: die shirtjes lubberen al voordat je ze aantrekt.. :=

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:29

Mij gaat het ook niet om het merk :n
Het moet financieel haalbaar zijn en je betaalt grotendeels voor het merk dus ik heb meestal lekker nep.
Verder kijk ik helemaal niet of het een merk is, kijk of het leuk is en betaalbaar.

Ga echt geen 250 euro uitgeven voor echte uggs, die van mij waren nog geen 10tje en als ze niet goed meer zijn koop ik wel weer een keer nieuwe.

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:31

marleen_88 schreef:
Myrthe92 schreef:

Dit zijn naar mijn weten 'gewoon' merken hoor! Die vallen bij mij tenminste onder 'merk' kleding.
Kleding zonder merk vind ik van de markt bijv. of van de andere goedkopere winkels waar ze geen bekende merken verkopen.

Ok, you're right. Zijn inderdaad merken, maar vaak staat er bij kleding van de markt ook een labeltje in met een merkje. God mag weten wat voor merk, maar het is een merk, een goedkoop merk. Ik doelde met deze kledingwinkels meer op de wat goedkopere doch leuke winkels en
heb het meer over het verschil tussen een replay/gstar/weeetikwatvoormerk en gewoon een shirtje van de h&m.

nobillity

Ik vind Uggs hele leuke schoenen die ook nog eens heel warm zijn.
Heb altijd gezegd dat ik geen dure schoenen ga kopen.
Maar vorig jaar was ik in Londen en had hele gave Uggs gezien. Was er helemaal weg van.
Normaal ga ik naar de VanHaren - Scapino - Bovendeert en nog meer van die schoenenwinkels.

Kleren draag ik vooral Esprit - Only - Lady Sting en nog meer van die winkels die je overal hebt.
Ik ga niet op zoek naar merkkleren, als ik iets leuk vind en dat is dan toevallig van G-Star.
Ja interesseert me niet zoveel.
Maar ga zowiezo altijd naar bovenstaande winkels en natuurlijk nog meerdere en dan kijk ik wel wat ik leuk vind.

Twaalf

Ik koop vooral merk, niet voor de naam, maar om de kwaliteit en pasvorm.
Maar ik koop ook bij de H&M enzo.
Ik werk hard en spaar voor mijn merkspulletjes.
En veel verdienen doe ik niet helaas :))

Ach, iedereen moet het lekker voor zichzelf weten.
Mij boeit het geen reet of anderen nou in een merkshirt van 200 euro lopen of een shirt van 5 euro.
Als ze zich er maar prettig in voelen :)

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:32

ik heb vrij veel merk kleding, maar ook vrij veel die geen merk hebben :)
voorbeeld: ik heb 1paar uggs van 200,- euro, en heb ook neppe van 20,- en draag ze beide..
ik heb daarbij ook 2x alstar 1x bjorn borg 1x esprit..
maar mijn hakken zijn merkloos,,
het hoeft niet persé merk te zijn, zolang het maar lekker zit.
verder draag ik ook D&G,Chanel,Prada,Tommy Hilfinger, de meeste krijg ik gewoon van mijn tante
die deze dan over heeft van een winter/zomer colectie.. hartstikke leuk!
Laatst bijgewerkt door Mitchall op 05-10-10 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:33

marleen_88 schreef:
Myrthe92 schreef:

Dat vind ik ook, deze merken hebben wereldwijd overal winkels zitten en zijn door hun prijs-kwaliteitsverhouding gewoon ontzettend populair. Ik zal niet snel iets kopen van een merk wat ik niet ken, ivm kwaliteit. Ik heb ook McGregor, G-star, Tommy Hilfiger, Scapa etc etc in m'n kast hangen, maar ook zat van Only, Vero Moda, Vila enzo. Ik ben niet zo voor namaak artikelen, ik vind dat gewoon nep en geef liever mijn geld uit aan iets wat kwalitatief beter is. Zo heb ik 3 paar echte Uggs en sinds 2 weken 1 paar nep Uggs van de H&M, maar wat een baggerdingen zijn dat zeg! Gelukkig heb ik ze voor de paarden, maar ik liep er direct al naast en ze zijn na een paar keer dragen ontzettend lelijk.