Cassidy schreef:Het eerste filmpje is al vaker langsgeweest, en ik hoor hier iedereen roepen dat het meisje de hengst wat meer onder controle had moeten hebben.
Daarbij vergeten velen dat ook een laat gecastreerde ruin "all the way" kan gaan, en dat er geen hormonen bij hoeven te komen kijken om te proberen een merrie te dekken.
De meisjes die er op zitten, lijken me idd gelegenheidruiters. Gekozen om de looks, en niet om de kennis van zaken.
Het tweede filmpje van het paard dat het meisje te grazen neemt: hij doet het nog beschaafd. Voor mij geen reden om dat paard meteen maar te laten inslapen. En ik hoop voor het meisje dat ze er van heeft geleerd....Kinderen en paarden gaan gewoon NIET samen.
Omgaan met paarden is aan risico's gebonden, helaas beseft niet iedereen dat.
Het starten van dit topic, en de titel ervan, doet mij vermoeden dat ook de TS (en haar vriend) zich dat niet realiseren.
Dus beste TS, en beste vriend van TS: paarden zijn potentieel echt heel gevaarlijk. En dat je dergelijke scenario's niet vaker tegenkomt, is echt niet te danken aan de kennis van zaken van de mensen die er mee omgaan......
Ben het helemaal met je eens. Al had ik het ergens iets korter geschreven.
Absoluut een feit dat menig ruin dit grapje ook nog wel eens uit wil halen.
Dat dit meisje totaal niet weet wat er onder haar gebeurt lijkt me ook overduidelijk. Als ze meer van paarden had geweten had ze eerdere signalen opgevangen en al maatregelen kunnen nemen. Rij je op een hengst tussen de merries dan moet je goed weten waar je mee bezig bent en dat is hier duidelijk niet het geval. Op het moment dat het gebeurt poogt ze ook niet in te grijpen.
Paarden en kinderen kunnen wel samen alleen onder zeer goede begeleiding!!