gr_roos schreef:Suzanne F. schreef:Bovenstaande quote schoot bij mij een beetje verkeerd en ik vermoed bij vele andere vrouwen ook. Echter zijn er dus ook vrouwen die voelen dat het hun schuld is als de man ervandoor gaat. Is dit een ouderwetse gedachte, hebben ze gefaald? Is het onzekerheid of een gevoel van minderwaardigheid? Graag hoor ik jullie mening hierover.
Er zijn zat vrouwen die dolgraag wilden vechten voor hun relatie maar pakweg ingeruild werden voor een ander, omdat 'het gevoel weg was' of 'hij het niet meer zag zitten' of 'verliefd is op een ander'.
Moet je dan als vrouw blijven vechten voor zoiets? Ten koste van wat? Voel je het als jouw schuld?
Ik vind het niet de schuld van iemand, maar als het dik gedrukte de oorzaak is vind ik niet dat je de man daar alle schuld van kan geven en wrok tegen hem moet koesteren. Zulke dingen gebeuren en ik denk niet dat iemand bij de eerste de beste vlinder weg vliegt. Als iemand ongelukkig is in zijn of haar huwelijk dan heeft een ieder het recht om dat te beeindigen. Wel vind ik dat vrouwen vaak in de slachtofferrol kruipen, ook als ze zelf een relatie beeindigen en dat is nergens voor nodig. Scheidingen uit relaties waar geweld bij gebruikt worden zijn anders, dan ben je werkelijk het slachtoffer.
Hoewel een manlijke ex collega ook door zijn vrouw in elkaar werd geslagen, die heeft wel eens de afdruk van een strijkbout op zijn gezicht gehad. Zijn ex vrouw speelt nog steeds het zielige vrouwtje naar de buiten wereld toe, maar ze is verschrikkelijk agressief en als ze over de rooie gaat mept ze met alles wat ze voor handen krijgt.
Hier ben ik het mee eens hoor, vrouwen kiezen vaak de slachtofferrrol. Is lekker makkelijk en iedereen vind je zielig.