Man ervandoor, schuld van de vrouw??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 14:30

gr_roos schreef:
Suzanne F. schreef:
Bovenstaande quote schoot bij mij een beetje verkeerd en ik vermoed bij vele andere vrouwen ook. Echter zijn er dus ook vrouwen die voelen dat het hun schuld is als de man ervandoor gaat. Is dit een ouderwetse gedachte, hebben ze gefaald? Is het onzekerheid of een gevoel van minderwaardigheid? Graag hoor ik jullie mening hierover.
Er zijn zat vrouwen die dolgraag wilden vechten voor hun relatie maar pakweg ingeruild werden voor een ander, omdat 'het gevoel weg was' of 'hij het niet meer zag zitten' of 'verliefd is op een ander'.
Moet je dan als vrouw blijven vechten voor zoiets? Ten koste van wat? Voel je het als jouw schuld?

Ik vind het niet de schuld van iemand, maar als het dik gedrukte de oorzaak is vind ik niet dat je de man daar alle schuld van kan geven en wrok tegen hem moet koesteren. Zulke dingen gebeuren en ik denk niet dat iemand bij de eerste de beste vlinder weg vliegt. Als iemand ongelukkig is in zijn of haar huwelijk dan heeft een ieder het recht om dat te beeindigen. Wel vind ik dat vrouwen vaak in de slachtofferrol kruipen, ook als ze zelf een relatie beeindigen en dat is nergens voor nodig. Scheidingen uit relaties waar geweld bij gebruikt worden zijn anders, dan ben je werkelijk het slachtoffer.
Hoewel een manlijke ex collega ook door zijn vrouw in elkaar werd geslagen, die heeft wel eens de afdruk van een strijkbout op zijn gezicht gehad. Zijn ex vrouw speelt nog steeds het zielige vrouwtje naar de buiten wereld toe, maar ze is verschrikkelijk agressief en als ze over de rooie gaat mept ze met alles wat ze voor handen krijgt.

Hier ben ik het mee eens hoor, vrouwen kiezen vaak de slachtofferrrol. Is lekker makkelijk en iedereen vind je zielig.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 14:49

Je kan je partner mentaal wegjagen, terwijl je fysiek misschien wel bijna perfect bent (uiterlijk, huishouden, werk etc.).
Ik zie geregeld vrouwen op bepaalde manieren reageren tegen hun partner, bijvoorbeeld in de stad, waarbij ik me dolgelukkig voel dat ik die kerel niet ben...
Natuurlijk ken ik het complete plaatje niet, ik weet niet wat er allemaal gebeurt is, of wie ze zijn en hoe zij achten hoe je normaal met elkaar hoort om te gaan (sommigen houden bijvoorbeeld van sm, dus wie weet zijn er ook mensen die het leuk vinden om elkaar af te zeiken).

Vaak zijn het dan wel vrouwen die zichzelf duidelijk ook niet meer onderhouden (uiterlijk), en een uitstraling hebben dat ze ongelukkig zijn. Maargoed, ik denk nog steeds dat je een gemiddelde vent wel bij je kunt houden door op je gedrag te letten, je uiterlijk bij te houden, en te praten over je irritaties aan elkaar. (voorkomt een hoop ruzies, omdat je niet kunt ruiken dat je partner zich irriteert aan iets wat jij doet, terwijl je er best wat aan zou willen doen).

Maar, nu heb ik het over langdurige relaties, waarbij de mannen normaal geen moeite hebben om trouw te blijven. Niet over kerels die van vreemdgaan hun hobby hebben gemaakt.

Brainless

Re: Man ervandoor, schuld van de vrouw??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 22:51

@Pentax
Maar dan moet de man ook praten, als hem wat dwars zit.
Vaak zie je dat ze wel met hun (vrouwelijke) collega's hun thuis problemen bepraten, maar thuis niets zeggen.
Vrouwelijke collega's tonen veel begrip en tada... man valt voor zijn collega (die daar ook op in springt).

Soms hebben vrouwen wel door als er wat is met hun partner, maar mannen hebben ook vaak een hekel aan een vrouw die vraagt: "Is er wat... je bent zo stil".
Als hun vrouw dan ook nog eens begint van: "We moeten even praten... ik voel me zo afgewezen/niet aantrekkelijk, heb het gevoel dat we naast elkaar leven enz. " dan heeft een man vaak ook zo iets van "Vrouw wees aub stil".

(dit allemaal gegeneraliseerd, natuurlijk)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 09:28

wat wij vrouwen vergeten en niet willen/kunnen accepteren is dat mannen en vrouwen een verschil is als dag en nacht.

Een vrouw zoekt liefde, romantiek, genegenheid, iemand die haar gevoel begrijpt etc etc.

Mannen zitten anders in elkaar, zij zoeken acceptatie, waardering en genot.
we spreken dan misschien dezelfde taal, althans dat denken we, maar de communicatie is waar het op fout loopt. Een vrouw kan bijv. Voor haar gevoel iets ontzettends liefs zeggen/doen voor haar man. Wat op hem overkomt als totaal het tegenovergestelde.
Hier hebben mannen en vrouwen beide schuld aan.

Dat vrouwen zichzelf een slachtoffer rol toe eigenen ben ik het niet mee eens. Vrouwen zijn wat dat betreft enkel emotioneler betrokken bij dit soort dingen.

Goed ik kan hier een heel boek over schrijven maar dat ga ik niet doen.
Kortom mannen en vrouwen zijn verschillend

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 09:36

Brainless schreef:
@Pentax
Maar dan moet de man ook praten, als hem wat dwars zit.
Vaak zie je dat ze wel met hun (vrouwelijke) collega's hun thuis problemen bepraten, maar thuis niets zeggen.
Vrouwelijke collega's tonen veel begrip en tada... man valt voor zijn collega (die daar ook op in springt).

Soms hebben vrouwen wel door als er wat is met hun partner, maar mannen hebben ook vaak een hekel aan een vrouw die vraagt: "Is er wat... je bent zo stil".
Als hun vrouw dan ook nog eens begint van: "We moeten even praten... ik voel me zo afgewezen/niet aantrekkelijk, heb het gevoel dat we naast elkaar leven enz. " dan heeft een man vaak ook zo iets van "Vrouw wees aub stil".

(dit allemaal gegeneraliseerd, natuurlijk)

Ach, ik ken een voorbeeld waar man hele nachten met vrouw dingen aan het bespreken was en de vrouw ernstig blond was. Vrouw kon zogenaamd niets, paniekaanvallen enz. Man is weggegaan en tadaa, vrouw kon ineens alles zelf. Moest ook wel natuurlijk. Maar vrouwen zijn echt niet altijd schatjes en dan nog eens in een slachtofferrol kruipen, verschrikkelijk gewoon. :j

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 09:43

VDB schreef:
Twee stelletjes hadden er zelden over gecommuniceerd en is de man gewoon vertrokken met de horizon. Weg, verdwenen of met een andere vrouw ervandoor gegaan.
Eén van die vriendinnen heeft ook nog twee kindertjes en haar dure hobby: paarden.

Deze 4 vriendinnen moesten uit noodzaak stoppen met de paardensport. Manlief is weg en zelf kunnen ze het niet betalen.
1 van de mannen heb ik gesproken en zegt: "ik neem NOOIT meer een vrouw die een dure hobby heeft, tenzij ze het geheel zelf kunnen betalen en dat we ook geld over hebben om met z'n tweetjes iets leuks te kunnen ondernemen!"

Arme vriendinnen, hebben ws veel tijd gestoken om manlief en kids te verzorgen en als afleiding hadden ze hun paarden en dat wordt ze ook nog ontnomen. Maar man kreeg ws niet genoeg aandacht!
Hier had best een compromis kunnen komen. Zo doen wij het ook. Wij hebben land gekocht als investering en ja daar kunnen de paarden dan mooi het gras korthouden. Ik werk zelf ook om ze te betalen(+gezinskosten) en heb voor een dierenartskostenpotje gespaard.
Er was bij je vriendinnen vast méér aan de hand dan alleen die dure hobby van de vrouw....jaloezie op de aandacht en toewijding naar de paarden toe oid? :Z
En man had zelf geen echte vrijetijdsbesteding?
Je moet elkaar wel wat gunnen, mijn man moet ook gewoon een nieuw muziekinstrument/vervoermiddel kopen als hij dat wenst of weet ik veel wat....
Mits je allebei maar realistisch genoeg bent dat die dure hobby's van beiden niet betekenen dat je de hypotheek niet kunt betalen of kleding/eten voor je gezin.... 8-)

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 09:49

Ik denk wel dat vreemdgaan voor menigeen vaak de makkelijke uitweg is! Als je voor je gevoel je ei niet meer kwijt kunt bij partner, want die kent je vaak al te goed. Dan zie je heel vaak dat mensen dit dan ineens wel kunnen bij een ander. Ja en als je ineens wel begrepen wordt dan is verliefd worden heel erg voor de hand liggend. Maar vergeten wordt dat die ander jou nog niet zo goed kent! Dus voor die gene is het makkelijker om liefde en begrip etc etc te tonen.

Komt bij dat tegenwoordig het heel geaccepteerd lijkt dat je een relatie beëindigd omdat je al een nieuwe bent begonnen. Wat vaak overgeslagen wordt is dat je jezelf ook weer mee neemt in de nieuwe relatie, dus als je niet de tijd neemt om te kijken naar wat er mis ging? Dan is kans heel groot dat het weer mis gaat. Het is immers wel heel verleidelijk om het gevoel van onbegrip en sleur in te wisselen voor de vlinders van verliefd zijn!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 10:08

Het vreemde vind ik dat géén van de 4 meiden nu verder kunnen met hun hobby en hun paard elders tijdelijk is ondergebracht of dat de paarden te koop staan of al verkocht zijn.
Ik schrok dat ze niet de zorg kunnen dragen om zelf hun hobby zelf te betalen omdat de man/vriend dit kennelijk allemaal betaalde (wist ik ook niet)
Privéles afgelopen, stalgeld afgelopen, trailer verkocht, etc. Gewoon helemaal afgelopen omdat kennelijk vriendlief/manlief hiervoor betaalde.

Van 1 man weet ik dat hij veel overwerkt op kantoor en zo zijn tijdbesteding heeft (of uit noodzaak moest overwerken om alles te kunnen betalen?) Deze jongeman heeft een liefje op kantoor "gevonden". Is vertrokken met de horizon en heeft zonder blikken of blozen een advocaat ingeschakeld om het huis te verkopen. Wil geen enkel contact of discussie meer met mijn vriendinnetje en laat alles over aan zijn advocaat (waar kennelijk wel geld voor is)

2 anderen zijn voetballers, lijkt mij een fijne tijdsbesteding voor een man? Hebben maten waar ze een kaartje mee leggen, gewoon eigenlijk hele leuke mannekes. Waarvan er 1 mij vertelde dat hij nooit meer een vrouw wil die haar zelf haar hobby niet kan betalen omdat ie kaal geplukt is, zegt de ene.

En de 4e is een computer-nerd (goed bedoeld ;) ) Veel bezig achter de pc, is systeembeheerder. Die zou je zo in een paardenstal kunnen zetten met zijn computers en dan vermaakt ie zich ook. :D
Ook hij wil geen gedonder meer hebben in een relatie op basis van financiën.

Jij hebt het dan keurig geregeld Amalarab. :j

Amalarab schreef:
Arme vriendinnen, hebben ws veel tijd gestoken om manlief en kids te verzorgen en als afleiding hadden ze hun paarden en dat wordt ze ook nog ontnomen. Maar man kreeg ws niet genoeg aandacht!
Hier had best een compromis kunnen komen. Zo doen wij het ook. Wij hebben land gekocht als investering en ja daar kunnen de paarden dan mooi het gras korthouden. Ik werk zelf ook om ze te betalen(+gezinskosten) en heb voor een dierenartskostenpotje gespaard.
Er was bij je vriendinnen vast méér aan de hand dan alleen die dure hobby van de vrouw....jaloezie op de aandacht en toewijding naar de paarden toe oid? :Z
En man had zelf geen echte vrijetijdsbesteding?
Je moet elkaar wel wat gunnen, mijn man moet ook gewoon een nieuw muziekinstrument/vervoermiddel kopen als hij dat wenst of weet ik veel wat....
Mits je allebei maar realistisch genoeg bent dat die dure hobby's van beiden niet betekenen dat je de hypotheek niet kunt betalen of kleding/eten voor je gezin.... 8-)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 10:28

Mijn man financiert ook mijn dure hobby (2 paarden en er komt er nog 1 bij binnenkort).
Gelukkig is hij gek met dieren (is op gegroeid op de boerderij). En vind het werk er omheen leuk (met paarden zelf heeft hij niets extra's).
Het is ook een van de redenen geweest om een huis te kopen met extra grond zodat ze thuis kunnen staan.
(ook wilde mijn man heel graag weg uit de woonwijk).

Ik heb hem gevraagd of hij het erg vind oa te werken voor mijn hobby... zijn antwoord is : hoezo? Moet ik dat erg vinden dan?
Alles wat ik doe ivm de paarden doe ik in overleg.
Mijn paardje was (heel!) ziek en ik zat er mee in mijn maag, wat te doen. Mijn man is dan heel resoluut: Hup, naar de kliniek...we zien wel wat het kost.
(die kosten waren absoluut niet niks... maar daar zit hij veel minder mee dan ik).

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 10:37

Ik denk dat het helemaal aan de situatie ligt. Meestal is er veel meer in een relatie gebeurd (of juist niet gebeurd) waardoor een van de 2 er vandoor gaat. En dat is dan de schuld van allebei. Maar er zullen ook best gevallen zijn waarbij een van de 2 'opeens' besluit om er vandoor te gaan terwijl de partner denkt/dacht dat het goed zat met de relatie.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 10:49

:j Dat is al vaak de miscommunicatie, Lotje02 . Er is dan ergens een fase in de relatie waarbij de ene het niet door heeft gehad dat het kennelijk helemaal niet goed zit in zijn of haar relatie. Dat de ene partner dan vertrekt omdat hij/zijn geen zin heeft in de confrontatie vind ik not done en al helemaal niet als je samenwoont of getrouwd bent!

Lotje02 schreef:
Maar er zullen ook best gevallen zijn waarbij een van de 2 'opeens' besluit om er vandoor te gaan terwijl de partner denkt/dacht dat het goed zat met de relatie.

Maar dit gebeurt tegenwoordig zo ernstig vaak. Liefde houdt niets tegen. Als een man of vrouw verliefd wordt op een ander ben je eigenlijk al in een fase waarbij je in een "beschadigde positie" bent (als de achtergelaten persoon zijnde)

Men denkt heel makkelijk over een relatie,
beeindigd een relatie heel makkelijk,
trouwen gaat heel gemakkelijk,
scheiden gaat heel gemakkelijk,
verdwijnen en partner vervangen gaat tegenwoordig ook heel gemakkelijk. Zelfs bij mensen waarvan je het echt NOOIT verwacht, zoals ik bij een vriendinnetje heb meegemaakt. Toen ik het bericht te horen kreeg wist ik gewoon niet wat ik moest zeggen tegen mijn vriendinnetje.
Sprakeloos was ik en ben ik nog steeds!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:07

Volgens mij lezen sommigen de quote niet goed. Deze zegt "OOK de schuld van de vrouw". Met andere woorden: BEIDEN hebben schuld.
Waar er 2 vechten, hebben er 2 schuld.
Uitzonderingen daargelaten in geval van bv vreemdgaan.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:36

Ik denk dat beiden veelal schuld hebben.

In mijn vorige relatie, met de vader van mijn kind, bedroog hij mij min of meer tijdens de zwangerschap.Toen mijn zoon 5 weken oud was, merkte ik wederom op dat hij met anderen vrouwen bezig was. Ik vond zo nu en dan msnconversaties die erg erotisch/sjansend getint waren, ik was al weken van te voren op de hoogte van zijn intenties om met enkele vrouwen af te spreken tijdens een weekendje A'dam. Ik had het kunnen zeggen, ik had er een stokje voor kunnen steken... Maar in plaats daarvan nam ik afstand, deed bot tegen hem, hield mijn mond, zocht geen lichamelijk contact meer. Kortom hij kon de *piep* krijgen. Omdat ik wel nog veel emotionele binding met hem had, en ik van binnen stiekem kapot ging van verdriet, besloot ik hem te laten traceren.. Om definitief te stap te zetten, en bij hem weg te gaan. Zwart op wit incl foto's en cameramateriaal kreeg ik alles aangeleverd door een rechercheur. Ik heb hem opgebeld, maar hij ontkende alles... Juist die leugen was de druppel voor mij. Ik had het zwart op wit, ik kon het niet langer ontkennnen voor mezelf... En heb hem met heel veel pijn in het hart vertelt dat hij niet meer thuis hoefde te komen.

Ik kan zeggen dat het allemaal zijn schuld is geweest, want HIJ is immers degene die is vreemdgegaan. Echter ben ik er 100% zeker van dat ik zelf ook een groot aandeel heb gehad, en het mogelijk zelfs in de hand heb gewerkt. Als ik hem had geconfronteerd met mijn weet van zijn intenties, dan was hij nooit naar A'dam gegaan, daar ken ik hem te goed voor. Ik had mijn hele relatie zonder enige twijfel kunnen redden, en besef dondersgoed dat ik zelf de wringende knelpunten extra nadruk heb gegeven. In perspectief geplaatst durf ik dus gerust te stellen dat ik bijna net zo fout als hem ben geweest.

Het is situatie afhankelijk, maar vrouwen zijn geen lieverdjes. Veel minder dan zij vaak zelf beseffen, hebben mannen anderen behoeften dat ligt in hun natuur. Zoals ik de meeste mannen ken, begrijp ik prima dat zij uiteindelijk voor bijv. een one night stand kiezen, als vrouwlief altijd maar met veel tegenzin/zelfs helemaal niet het bed wil delen. Ze verlangen weer terug naar de spanning, de wederzijdse zin, de spontaniteit...
Om me heen zie ik zo ontzettend veel vrouwen die nadat ze getrouwd zijn/kinderen hebben gekregen gewoon zoiets hebben van "Ik heb hem, ik zit safe"... Ze sloven zich steeds minder uit voor hun man, komen zonder schaamte 25kilo aan in gewicht, verliezen steeds vaker hun spontaniteit, de verleiding is minder... En daarmee zonder twijfel voor veel mannen ook de aantrekkelijkheid. "Hij moet me maar nemen zoals ik ben" of na hun zwangerschap "Ja die hangtieten zijn simpelweg het gevolg van de zwangerschap, deal with it". Vrouwen met die mentaliteit moeten het vooral zichzelf kwalijk nemen in mijn ogen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:47

Het verschilt per situatie zoals hier al vaker is gezegd.

2 Mensen hebben een relatie, beide zijn ze dus verantwoordelijkheid voor hun relatie. Daarbij is communicatie erg belangrijk, als dit niet goed verloopt, krijg je ergernissen en opgehoopte frustraties en ja dan kan het mis gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 18:10

Saul schreef:
wat wij vrouwen vergeten en niet willen/kunnen accepteren is dat mannen en vrouwen een verschil is als dag en nacht.

Een vrouw zoekt liefde, romantiek, genegenheid, iemand die haar gevoel begrijpt etc etc.

Mannen zitten anders in elkaar, zij zoeken acceptatie, waardering en genot.
we spreken dan misschien dezelfde taal, althans dat denken we, maar de communicatie is waar het op fout loopt. Een vrouw kan bijv. Voor haar gevoel iets ontzettends liefs zeggen/doen voor haar man. Wat op hem overkomt als totaal het tegenovergestelde.
Hier hebben mannen en vrouwen beide schuld aan.

Dat vrouwen zichzelf een slachtoffer rol toe eigenen ben ik het niet mee eens. Vrouwen zijn wat dat betreft enkel emotioneler betrokken bij dit soort dingen.

Goed ik kan hier een heel boek over schrijven maar dat ga ik niet doen.
Kortom mannen en vrouwen zijn verschillend

Nope daar is nou eens heel uitgebreid onderzoek naar gedaan.
Dat is niet zo.
Mannen onderling verschillen veel meer dan mannen en vrouwen. Idem voor vrouwen onderling. ( gemiddelden ,spreiding etc etc meegenomen)

Ik vind wel dat bijna altijd, bij het mislopen van een relatie dat beide schuld hebben, of de vrouwe of e man nou wegloopt ( overigens is in 3/4 van de gevallen het de vrouw , vrouwen gaan ook meer vreemd dan mannen tegenwoordig... ze verbergen het alleen veeeeeeeeeel beter :D )

Dus als mijn vent niet meer zijn best voor me doet, saai in bed wordt etc etc etc ... dan is er een kans dat ik vreemd ga... zo ook andersom.
Heb het meegemaakt in een vorige relatie ( yep ik was de vreemdganger).
Mannen die bierbuiken kweken, alleen maar voor de tv hangen etc etc omdat ze toch al een vrouw hebben zijn net zo "fout" als vrouwen die hun best niet meer doen. ( of je doet dat gewoon gezellig samen, en maakt er geen punt van dat je ouder en dus wat minder aantrekkelijk wordt , dat kan ook :D )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 18:11

pinda-dipje wat een klasse en zelfinzicht.. maar als je het zo beschrijft , heb je wel een beetje een foute man gehad , ondanks dat je ook een aandeel had.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 18:14

pindadipje, hoe jij het opschrijft, zo zie ik het ook. En ik zeg dit niet om jou de schuld te geven maar jij schrijft het precies zo op zoals ik erover denk. Wel rot voor je dat je dit allemaal mee hebt moeten maken, dat wel. Wellicht ben je er ook sterker door geworden.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:05

2 vechten 2 schuld, maar ik ken ook zat mannen die het ala minute gewoon opgeven en er vandoor gaan als het ze even niet zint.
Mijn ex is er ook zo een. Na mij zijn er nog vele gekomen. Hij had datingsites ontdekt :Z
Dus mezelf de schuld geven? Ik ben niet gek!
En een vos verleerd zijn streken niet. Nu gaat hij ook gewoon vreemd. Voor zijn werk is hij veel 'onderweg' en kan redelijk zijn eigen tijd indelen als hij naar een locatie moet.
Het arme schaapje van hem zit gewoon thuis hem de hemel in te prijzen. Hij wil zich niet binden verder en ook geen kinderen, gaat er dan geen lampje branden?
Mn pa is ook er vandoor gegaan met een andere vrouw. Hij had gewoon 3 jaar na zijn huwelijk het lef niet om zn eigen potje te koken. Mijn moeder legde hem altijd een eeuwig in de watten, helemaal niks hoefde hij te doen. Na bijna 20 jaar huwelijk is hij eindelijk zo ver (als de kinderen de deur uit zijn) te vertrekken, maar niet alleen, nee wie kookt er dan voor hem? Precies, zn nieuwe vrouw..........
Tja, dat is dan mijn eigen vader. Ik heb hem er door 1 jaar niet willen spreken. Hij is nu wel gelukkig overigens.
Verder laat ik ze lekker gaan. Het is tenslotte mijn leven niet!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:35

Wohw PindaDipje, pittig....
Zo zie je maar dat jouw eigen gevoel toch een juist gevoel was. Ik heb je verhaal 2 keer gelezen!

Knap dat je er nu zo tegenover staat en eveneens sta ik volledig achter je laatste alinea. :j

Pinda_Dipje schreef:
Ik denk dat beiden veelal schuld hebben.

In mijn vorige relatie, met de vader van mijn kind, bedroog hij mij min of meer tijdens de zwangerschap.Toen mijn zoon 5 weken oud was, merkte ik wederom op dat hij met anderen vrouwen bezig was. Ik vond zo nu en dan msnconversaties die erg erotisch/sjansend getint waren, ik was al weken van te voren op de hoogte van zijn intenties om met enkele vrouwen af te spreken tijdens een weekendje A'dam. Ik had het kunnen zeggen, ik had er een stokje voor kunnen steken... Maar in plaats daarvan nam ik afstand, deed bot tegen hem, hield mijn mond, zocht geen lichamelijk contact meer. Kortom hij kon de *piep* krijgen. Omdat ik wel nog veel emotionele binding met hem had, en ik van binnen stiekem kapot ging van verdriet, besloot ik hem te laten traceren.. Om definitief te stap te zetten, en bij hem weg te gaan. Zwart op wit incl foto's en cameramateriaal kreeg ik alles aangeleverd door een rechercheur. Ik heb hem opgebeld, maar hij ontkende alles... Juist die leugen was de druppel voor mij. Ik had het zwart op wit, ik kon het niet langer ontkennnen voor mezelf... En heb hem met heel veel pijn in het hart vertelt dat hij niet meer thuis hoefde te komen.

Ik kan zeggen dat het allemaal zijn schuld is geweest, want HIJ is immers degene die is vreemdgegaan. Echter ben ik er 100% zeker van dat ik zelf ook een groot aandeel heb gehad, en het mogelijk zelfs in de hand heb gewerkt. Als ik hem had geconfronteerd met mijn weet van zijn intenties, dan was hij nooit naar A'dam gegaan, daar ken ik hem te goed voor. Ik had mijn hele relatie zonder enige twijfel kunnen redden, en besef dondersgoed dat ik zelf de wringende knelpunten extra nadruk heb gegeven. In perspectief geplaatst durf ik dus gerust te stellen dat ik bijna net zo fout als hem ben geweest.

Het is situatie afhankelijk, maar vrouwen zijn geen lieverdjes. Veel minder dan zij vaak zelf beseffen, hebben mannen anderen behoeften dat ligt in hun natuur. Zoals ik de meeste mannen ken, begrijp ik prima dat zij uiteindelijk voor bijv. een one night stand kiezen, als vrouwlief altijd maar met veel tegenzin/zelfs helemaal niet het bed wil delen. Ze verlangen weer terug naar de spanning, de wederzijdse zin, de spontaniteit...
Om me heen zie ik zo ontzettend veel vrouwen die nadat ze getrouwd zijn/kinderen hebben gekregen gewoon zoiets hebben van "Ik heb hem, ik zit safe"... Ze sloven zich steeds minder uit voor hun man, komen zonder schaamte 25kilo aan in gewicht, verliezen steeds vaker hun spontaniteit, de verleiding is minder... En daarmee zonder twijfel voor veel mannen ook de aantrekkelijkheid. "Hij moet me maar nemen zoals ik ben" of na hun zwangerschap "Ja die hangtieten zijn simpelweg het gevolg van de zwangerschap, deal with it". Vrouwen met die mentaliteit moeten het vooral zichzelf kwalijk nemen in mijn ogen.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 22:40

Bedankt voor jullie reacties. Ik had eigenlijk geen positieve feedback geweest... Mensen in mijn directe omgeving die ik hierover vertelt hebben mij meer dan eens voor gek verklaard "Meid doe niet zo mal, hier heb jij niets aan kunnen doen. Dit is allemaal zijn schuld" Nee, ik deed er inderdaad alles aan om weer die woest aantrekkelijke stoot te worden die ik ooit was... deed er alles aan om hem een trots gevoel te geven... weigerde geen seks etc. en durf met zekerheid te zeggen dat ik een prima vrouw voor hem ben geweest... Ik had het alleen niet zover moeten laten komen, althans dat had niet gehoeven. (Ik heb van begin tot eind vrede gehad met de situatie, ben nu hartstikke gelukkig.. En mijn keus om bij mijn ex weg te gaan heeft idd alleen maar sterker gemaakt, het was alsof er een last van m'n schouders viel... Maar waar er 2 zijn, hebben er 2 schuld.. echt).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 10:44

Ik ben het ook met de stelling eens.
Niet altijd, maar vaak wel.

Mijns inziens moet je altijd je best voor een relatie blijven doen.
Elkaar krijgen is makkelijker dan elkaar behouden...
Dus ik zorg dat ik mij leuk blijf aankleden, blijf verrassen, lieve dingen blijf doen. Dat de ander regelmatig van mij hoort hoezeer ik hem waardeer en waarom. Dat ik veel om hem geef.
Veroveren en verleiden blijf ik doen.
En je eigen leven behouden, zodat je elkaar nog wat kan missen en wat te vertellen hebt.

Energie er in blijven stoppen moet alleen wel van twee kanten komen, anders gaat het fout. Tenminste bij mij wel.
Als iemand zijn best niet meer voor mij doet, niet meer praat en deelt, geen waardering uit, geen lichamelijk en geestelijk contact maakt, dan jaag je mij ook weg. Ik blijf niet oneindig zonder effect in spannende lingerie voor de tv paraderen :+
Relaties zijn bij ook nooit uitgegaan door vreemdgaan, maar doordat ik meer energie er in stopte dan de ander.
En hadden de exen achteraf mooi spijt (te laat).. You don't know what you got till it's gone :D

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 11:28

MamboBeach schreef:
___Sanne schreef:
Als een man vreemd gaat vind ik het echt ZIJN schuld...hij kiest er zelf voor! Hij kan er namelijk ook voor kiezen om niet vreemd te gaan. En dan aan zijn vrouw/vriendin te vertellen dat hij de relatie misschien niet meer ziet zitten (ik weet geen andere reden om vreemd te gaan). Misschien is het dan zelfs nog op te lossen!
Je moet natuurlijk wel beide moeite doen voor een relatie, maar als de één het niet meer wil, dan kan de ander wel héél hard zijn best doen maar het gaan dan nooit werken...

Ben ik het niet mee eens, er zijn veel mannen die aangeven niet gelukkig te zijn en de vrouw denkt, kip ik heb je, die gaat nooit meer weg. Of mannen gaan vreemd en de vrouw wil het niet weten en zien... Maar als de man eenmaal de benen heeft genomen is de vrouw zielig. Daar ben ik het dus niet altijd mee eens. Het is natuurlijk wel zo dat ieder verhaal zijn eigen kant heeft.

Dan kan hij ook aangeven welke veranderingen er voor hem nodig zijn? En dan kan de partner kijken of het dan haalbaar blijft?
Je kunt niet spreken van schuld..Ik vind wel dat er hier bijzonder gegeneraliseerd wordt soms. :oo Vrouwen zijn niet meer alleen maar uit op het geld of de zekerheid die een man ze biedt. Laten we wel zijn, met de recessie is die zekerheid er voor niemand meer bijna :)

Aangeven wat er "mis" is is imo de easy way. En dan vreemd gaan? Waar neem je dan zelf je verantwoordelijkheid? een ander kun je niet veranderen, alleen jezelf..man of vrouw.