Hoe veilig is jouw wijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 00:56

ik woon in kanaleneiland, niks engs meegemaakt nog. werd trouwens gister wel door een groepje kinderen uitgescholden voor kaaskop. := sja als ik dan moorkop ofzo ga roepen ben ik dood. :P

Loose

Re: Hoe veilig is jouw wijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 00:59

oja trouwens wel heel vaak of straat of bij de tram van die dingen dat jongens je naroepen en dan zeg je niks terug en dan is het K*NKERH*ERRR! VERWAANDE!!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 01:02

Gezellig, ik denk naar aanleiding van dit topic laat ik eens even kijken hoe veilig waalwijk is aangezien ik hier pas 2 weken woon.
Lees ik dus dat er een inbraak golf is.
Nou zullen ze niet zomaar bij me binnen komen, want ik woon op 3 hoog, maar er worden ook auto's gestolen.

Hiervoor woonde ik in Goirle en daar heb ik me altijd wel heel veilig gevoeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 01:03

Oei dat is eng ginger!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 01:11

Ja niet echt prettig.
Maar ik hoef me al minder zorgen te maken, want ik las net dit bericht.

Vooral de duurdere wagens van topmerken zijn populair.

Ik heb een opel astra van 14 jaar dus die is niet interesant.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 01:20

Ja, wat ik hier vooral ''eng'' vind is als ik beneden (woon 1 hoog precies onder de kelderboxen) harde trappen hoor.
Of dat de ramen in de portiek deuren weer eens worden ingekegeld.
Bij iedereen in het portiek zit de badkamer raam ook in het portiek. Deze zomer heeft een man met een baksteen iemand zijn doucheraam kapot geslagen en is naar binnen gegaan, heb ik ook gehoord, helaas.
Er staat regelmatig iemand op het balkon bij de buren, of een paar etages boven ons..
Gek genoeg nog nooit iemand via mijn balkon zien klouteren :n

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 08:00

Ach ik woon in een klein dorp met veel vergrijzing, dus hier is nooit iets aan de hand... Er is wel een keer een auto tot stilstand gekomen in de etalage van de slager.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 08:14

Op de hoek van de straat is een paar jaar geleden iemand neergeschoten. Verder vind ik mijn buurt best veilig.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 08:15

Mijn wijk is veilig, ik woon in een jongerengebouwtje maar we zitten hier maar met zijn 12'en. Verder is het omringd door gezinswoningen waar dus veel ouders met jonge kinderen wonen. Daar komt bij de alle jongeren die in mijn gebouw wonen rustig zijn en geen criminelen ofzo. Tevens wonen er hier zelfs nog een paar oudere (55+) in het gebouw. Mijn hele dorp is trouwens veilig...er gebeurd nooit wat in Achterveld. :')

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 08:18

Veilig :? pfufff in 1ste instantie denk ik NIET :')

Ik woon nu 6 jaar in deze wijk, bij het WC
De politie is onze beste vriend :7 ze komen dagelijks!!!

In mijn oude appartement werd geblowed in het trappenhuis, mijn fiets is gestolen, ze hebben wel eens met pistolen op de gang gestaan :7 en ik ben er betast!!!
In het complex waar ik nu woon voelde ik me veiliger tot er een vechtpartij plaats vond met de dealer die hier woont. Aangezien dit tegenover mijn oude complex is hoef ik mijn vrienden de politie niet te missen _O-

Maar feit blijft dat de relletjes e.d geconcentreerd zijn op bepaalde personen en ze mij dus verder met rust laten en dat geeft wel weer een veilig gevoel, dus mijn motto is niet kijken, weglopen en zorgen dat je je er niet mee bemoeid :Y)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 08:37

Hier in mijn wijk zelf (scheveningen) gebeurt opzich niet zo veel.
Hoewel er 2 jaar geleden hier vlakbij wel een vader zijn zoontje van 6, de hond, en zichzelf dood heeft geschoten. (dat zoontje kende ik)
Maar verder gebeurt er meer in de stad/centrum.
Ik voel me hier wel veilig. Alleen zou ik savonds laat de straat niet meer op gaan, maar dat ligt aan mijzelf (bang in donker)

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 08:38

Onze wijk veilig? :n

Zitten hier elkaar met messen en zwaarden en stoeptegels achterna. Nee na 9 uur kom ik niet meer buiten (Alleen als het zomer is en het dus nog licht is ga ik wel)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 08:50

Hier gebeurt echt helemaal niks. Ik woon in een klein wijkje dat eigenlijk buiten het dorp ligt omgeven door industrieterrein. We hebben niet veel contact met de buurt, maar er is toch veel sociale controle. De buren weten precies wat er bij ons gebeurt. Als mijn man afspreekt met een maat van hem dat hij iets voor hem klaar legt achter in de tuin, dan staat te buurman te kijken wat die maat komt doen. Ik voel me hier heel veilig en laat bij wijze van zelfs de achterdeur van het slot.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 09:22

De dag dat er hier eens wat gebeurd dan komt dat volgens mij groots op TV.. _O- Ik voel me dus ontzettend veilig, veiliger als in het dorp waar ik tot een jaar geleden woonde...

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 09:30

Hier gebeurt echt niks :+ Ja af en toe is er wat gesloopt bij het station, of een keer een brand, maar meer niet voor zover ik weet :P

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 09:36

Mijn wijk is ook veilig.
Volgens mij is er ooit in de 50 jaar ergens in de straat ingebroken maar verder ook echt niets. Gelukkig maar ;)

p.s Dat bericht in je openingspost ts, brr wat afschuwelijk!

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 09:52

ik woon op een industrieterrein..
erg veilig.. er staan ee paar woningen en we hebben s'nachts controle van beveiliging en politie.
hier is nog nooit iets engs gebeurt.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 10:05

in mijn wijk is het ook niet veilig..dealers..jonge lui die overlast veroorzaken met schreeuwen auto's ruzie enz..verder veel buren ruzies..vaak genoeg politie voor langs gekomen..

ik moet zeggen dat ik nog in het 'goede deel' woon,als ik aan de andere kant zou wonen zou ik s'avonds echt niet alleen over straat gaan.
er vliegen hier vaak genoeg politie helikopters over omdat er weer een groot drama in de buurt is,verschild van overval tot moord..*zucht* waarom kunnen mensen nou nooit eens gewoon samen leven,ieder heeft zijn eigen leven,vallen her en der andere mensen lastig of verkrachten elkaar..
aan de meeste berichten hier in dit topic te zien is het eigenlijk alleen veilig in de dorpen?alle grote dorpen en steden worden steeds onveiliger lijkt wel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 10:37

_Chanel_ schreef:
dat helpt altijd de ons kent ons dorpjes daar gebeurt ook echt bijna nooit wat.

weet je het zeker?

Wij hebben al 2 x de politie voor de deur gehad door onze buurman :') En het sloeg nergens op _O-
En die oudjes hier zijn levens gevaarlijk _O-

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 10:50

Wij wonen ook veilig, ik durf hier gerust 's nachts over straat te lopen, geen probleem :) . Er gebeurt hier gelukkig nooit wat, hooguit een keer in een paar straten verderop een autoradio gejat ofzo.
_Chanel_: wat een luguber verhaal := .

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 11:10

Hier gebeurt genoeg, maar ik voel me wel veilig. Ik ga gerust 's nachts nog alleen over straat. Sommige wijken zal ik me dan wel minder prettig voelen, maar daar heb ik over het algemeen niets te zoeken en die ken ik dus ook niet goed.

@mensen die 's avonds niet alleen de straat opgaan: voelen jullie je dan niet heel erg beperkt in je vrijheid?

@TS, gatver...ik zag de kop van dat verhaal en vond het voldoende.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 11:17

Thuis woon ik absoluut veilig. Ik woon in een klein gehuchtje, 2500 inwoners, in een buurt met enkel grote vrijstaande huizen met véél groen... Hier is dan ook nooit politie te bespeuren, is helemaal niet nodig.

In leuven woon ik dan wel in een wijk die staat aangeschreven als één van de 'sociale wijken' in het Leuvense, met een hoop kansarmoede en het hoogste percentage inwoners van buitenlandse origine (iets van een 40%) en de grootste bevolkingsdichtheid (iets meer dan 10.000/km²), maar ik heb me hier nog nooit een moment onveilig gevoeld. Ja, hier worden fietsen gestolen. Ja, hier slaapt wel eens een dakloze in onze inkomshal. Ja, hier passeert regelmatig politie. Maar gevaarlijk is het absoluut niet.... durf met een heel gerust hart in mijn eentje om 5uur snachts naar mijn kot fietsen...

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 11:18

Hier gebeurt opzich genoeg, maar toch voel ik me hier veilig :j.
Op het pleintje meteen achter mijn huis wordt gedealt (mooi plekje, vlak bij het busstation, tussen twee middelbare scholen in en je kan er nog lekker zitten ook :') ), er wordt zelfs overdag ingebroken of fietsen uit tuinen gestolen en er zijn de nodige vechtpartijtjes, maar de wat meer serieuze dingen gebeuren een paar straten verderop.

Ik weet wel dat de mensen uit mijn straat (voornamelijk bejaarden) zich absoluut niet veilig voelen, die hebben zelfs de tuinen hermetisch afgesloten ed, en juist zij zijn vaak de sjaak.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 11:23

Ik woon in een heel klein dorpje (1200 inwoners) op het brabantse platteland
toch is hier een moord gepleegd, zitten er veel wietkwekerijen en zat er een xtc laboratorium.
Rabobank geldautomaat is iemand overvallen en regelmatig zit er skim apparatuur op enzo maar ik laat hier gerust midden in de nacht mn deuren&ramen open staan, ook beneden als ik boven ben zelfs voordeur staat hier uren open op zomeravonden om het af te laten koelen.
Loop midden in de nacht op straat zowel met als zonder hond, maakt allemaal niet uit
Ik voel me hier 100% veilig en er is een hele grote sociale controle :)

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 11:25

Waar ik woon vind ik het heel veilig, ik het centrum of andere delen van de stad kom ik (s'avonds) liever niet :)
Laatst bijgewerkt door boooo op 18-09-10 11:51, in het totaal 2 keer bewerkt