liever op platteland of in stad wonen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:23

Ik kom uit een dorpje vlakbij de stad. Dit vind ik wel prima. Ik wil nog wel eerst in de stad gaan wonen, maar later dan wil ik wel weer terug naar zo'n omliggend dorp, binnen 10 minuten in de binnenstad maar toch wat meer ruimte. :)

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:24

Het platteland! Natuur, frisse lucht en dieren om me heen.In een stad zou ik echt doodongelukkig worden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:24

Een drukke stad is echt niets voor mij. :n Winkelen in Amsterdam vind ik al niet leuk. :+ Al die starende mensen...*rilt*.

Geef mij maar een dorp, zoals waar ik nu woon, of idd het platte land. :) Als de stad op een half uurtje rijden zit vind ik het prima maar verder graag rust om mij heen.

xxLisaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:26

Ik heb altijd in een dorp of op het platteland gewoond en ga volgend jaar verhuizen naar een stad, ben erg benieuwd :)

Denk dat ik de rust wel zal missen maar winkels en supermarkt een keer op loop/fiets afstand hebben lijkt me wel weer lekker!

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:27

Ik moet niet denken om in de stad te wonen. Woon heerlijk midden in de bossen. Ik hou van rust en stilte. Krijg al hoofdpijn als ik door het drukke verkeer in de stad moet rijden.

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:29

...denk een dorp...stad is niks voor mij...afentoe een dagje stad oke..maar wil er niet wonen...platteland is denk weer iets te stil...en je hebt erg veel dorpjes met normale huizen en boerderijen naast elkaar :D waar mensen gewoon aardig zijn en elkaar kennen :D

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:29

Geboren en opgegroeid in Amsterdam. Maar woon nu in Baarschot. Waar...?? Een klein dorpje in NB. En dat bevalt het goed. Ik hou van de rust, ruimte en natuur.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:30

leuk topic, ik reageer echt nooit meer maar dit is echt een topic waar ik zelf vaak over nadenk.

Ik ben allereerst opgegroeit in de binnenstad van utrecht, ik vond het heerlijk daar. Daarna ben ik verhuisd naar de ideale plek; een dorpje naast utrecht, op tien minuten fietsafstand van het centrum maar ons huis van 3/4 omringt met weiland.
Absoluut heerlijk! we kregen toen zelf paarden en dat is wel echt andere koffie natuurlijk. Inmiddels ben ik verhuisd naar Groningen stad. Eveneens heerlijk, zo in de stad wonen. De paarden staan nu op een pensionstal en dat is zeker gemakkelijk.
Deze zomer ben ik weer bij mijn vader geweest in het dorp bij utrecht. En dan mis ik het platteland wel echt weer, ik heb iedere dag een wandeling gemaakt van 2 uur daar en dat doe ik in Groningen gewoon niet.

Ik zie mezelf later of echt in het centrum van een stad wonen (dan Groningen of Utrecht) of echt op het platteland.
Laatst bijgewerkt door Alexx op 17-09-10 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:31

platteland, absoluut!
ik word knettergek van alle geluiden etc om mij heen in een stad.

Ik woon nu op mezelf in een rijtjeshuis. Kon hier eerst niet wennen :n ik woonde eerst bij mijn ouders lekker buiten het dorp en dat mis ik heel erg.

Zet mij maar in een hutje op de hei, mijn beestjes om mij heen, dan ben ik gelukkig

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:32

Ik ben opgegroeit in een dorp, bracht 60% van m'n tijd op het platteland door en woon nu in een stad.

Ik weet het niet echt...Ik denk het liefste tussen het platteland en een grote stad in, zodat allebei makkelijk te bereiken zijn :)

Anoniem

Re: liever op platteland of in stad wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:33

Ik ben opgegroeid in Amsterdam en woon nu in een iets kleinere stad. Doe mij maar de ruimte van het platteland, hoewel het wel wennen zal zijn om niet om 21.00u 's avonds nog te kunnen denken 'even suiker halen'. Dat is wel plannen :D

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 12:33

Wat een hoop reacties al! Ik woon nu nog thuis, maar ik wil zelf ook het liefst aan de rand van een dorp wonen. Ik vind het heerlijk om naar buiten te lopen en de geur van natuur en bomen op te kunnen snuiven, in plaats van uitlaatgassen. De rust, de natuur, de ruimte..

Zelf woon ik aan de rand van Rosmalen. Achter onze achtertuin komen alleen maar weien en boerderijen, een heerlijk landelijk gevoel dus. Maar toch heeft Rosmalen een redelijk centrumpje (geen boerengat) en binnen een kwartiertje ben ik in Den Bosch. Ideaal vind ik :)

Wat grappig Alexx, jij houdt dus van beide uitersten!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:34

Ik zou liever in de stad wonen dan in de middle of nowhere ergens in een uithoek op het platteland :j . Ik ben echt geen hutje op de hei type, word daar helemaal gek.. :P

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:34

Toen ik in de jaren '90 in Utrecht woonde gingen de supermarkten ook nog 'gewoon' om 6 uur dicht. :D

Als ik hier na 9 uur nog suiker, melk of chips wil hebben, dan rijd ik ff naar het tankstation dat tot 10 uur open is. :D

'Platteland' betekent overigens niet per definitie 'hutje op de hei in een uithoek'. :)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:35

Op dit moment wil ik het liefst in een stad wonen. Zeker omdat ik nu 'gevangen' zit in een klein dorp met alleen een supermarkt. En de station is 15 minuten fietsen met alleen weilanden als uitzicht en dat is best k.lote als het waait, wat vaak gebeurt. Er zijn hier ook geen bussen, vreselijk.
Ik heb 6 jr in Groningen gewoond, 1 jaar heel vlakbij Leiden en een jaartje in een gigadorp naast Rotterdam, allemaal steden/dorpen met prima OV en prima bereikbaarheid met Amsterdam/Utrecht/Groningen, en dat is wat ik het meest mis eigenlijk.

Ooit als ik oud ben wil ik wel in een stadje/groot dorp wonen. Niet in zo'n gat als waar ik nu woon.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:36

Ik heb altijd in een stad gewoond en was het zo spuugzat, dat ik in Duitsland in een klein dorpje geland ben. Hier had ik mijn paarden op de wei staan, de rust... maar na 7 jaar ga ik dus naar de stad (is een klein stadje met zo'n kleine historische binnenstad enzo, je kunt het niet met een Amsterdam of een Groningen vergelijken :D ) verhuizen omdat ik a) mijn paarden niet meer hier op de wei heb staan en b) omdat ik de voorzieningen wel mis. Hier is geen gewone supermarkt (alleen een dorpswinkeltje dat niet eens koffie pads heeft en wat alleen open is als ik op mijn werk zit), geen tankstation, geen andere winkels... dus ik ga toch wel were naar "de drukte", al is het minder druk als waar in in NL vandaan kom.

rayoow

Re: liever op platteland of in stad wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:38

mmmin sommige dorpen heb je ook mini centrum hea ;0..AH 2 min lopen..minicentrum met wat winkels..kleding/schoenen/computers/ruiterzaak/visserssportzaak ding...allemaal 10 min lopen..sommige dorpen zijn mini stadjes....grotere dorpjes...kijk maar naar nijkerk :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:40

Nijkerk heeft 25.000 inwoners (de kern Nijkerk zonder omliggende dorpen). Dat noem ik toch echt geen dorp hoor. Misschien in sociaal-cultureel opzicht dan weer wel. ;)
Laatst bijgewerkt door Karin op 17-09-10 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 12:40

MoonChloe schreef:
Op dit moment wil ik het liefst in een stad wonen. Zeker omdat ik nu 'gevangen' zit in een klein dorp met alleen een supermarkt.

En ik voel me juist 'gevangen' in de stad en vrij in een dorp/paltteland.. Grappig eigenlijk dat dat gevoel zo kan verschillen.
In een stad heb je 1001 mensen om je heen, maar ik voel me daar eenzamer dan in een dorp :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:40

Ffortuna schreef:
Mag het ook iets er tussenin zijn? Ik woon in een klein dorp, op 5 minuten rijden van de stad af. Maar ook op 5 minuten rijden van een heel groot bosgebied af. En op 20 meter van de weilanden af. :)
Oeh, dat klinkt ideaal 8-)
Ook ik woon in Groningen, nu een jaar, maar heb voor die tijd altijd in een dorpje gewoond. Ik vind het moeilijk om te zeggen wat ik fijner vind. Ik vind het fijn dat alles en iedereen in de stad in de buurt is; in het dorp moest ik altijd een eind fietsen voor ik bij iemand was en eerst 45 min. met de bus voordat ik kon gaan shoppen o.i.d.. Nu ik in de stad woon, is alles en iedereen lekker dichtbij en er is altijd wel iets te beleven in de stad, ideaal. Maar ik vind het heerlijk om in het weekend weer naar dat rustige dorpje te gaan. Groningen is gezellig hoor, er wordt vaak gezegd dat het net een groot dorp is, maar ik mis de natuur wel :j .

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:42

@Karin
hahaha en Nijkerk is officieel zelfs een stad!!!

GamblersCup

rayoow schreef:
mmmin sommige dorpen heb je ook mini centrum hea ;0..AH 2 min lopen..minicentrum met wat winkels..kleding/schoenen/computers/ruiterzaak/visserssportzaak ding...allemaal 10 min lopen..sommige dorpen zijn mini stadjes....grotere dorpjes...kijk maar naar nijkerk :D

Ik woon nu in een dorp met 1500 inwoners, ik denk niet dat je Nijkerk dan een dorp kunt noemen?

Karin

Dat hele stadsrechtenverhaal schijnt achterhaald te zijn, Den Haag heeft ze officieel niet eens. :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:43

Ik vind Nijkerk een dorp. :=

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:44

Karin schreef:
Nijkerk heeft 25.000 inwoners (de kern Nijkerk zonder omliggende dorpen). Dat noem ik toch echt geen dorp hoor. Misschien in sociaal-cultureel opzicht dan weer wel. ;)

het voelt wel echt al een dorp...en mega groot is t ook niet..nouja dan komt je meer bij de huizen die te duur zijn voor eennormale nederlander ;O...
en het is ook niet echt stad te noemen kwa winkels ;o.....
maarjah daarvoor kan je weer naar amersfoort fietsen..een echte centrum..<<die winkels daar zijn soms goedkoper als in nijkerk -.-