zweetlucht uit kleding wassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

taart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 08:49

Ik heb de dettol tip gebruikt, maar hebben de mensen die dat ook gedaan hebben niet een heel sterke dettol geur die lang in de was blijft hangen? Ik wel namelijk, en dat is ook niet alles. Hoewel die hardnekkige zweetlucht nog vervelender is.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 08:50

(schoonmaak)azijn werkt erg goed :j, gewoon een flinke scheut in het wasbakje, of een nacht laten weken in een emmer water met en flinke scheut azijn en dan wassen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 08:50

Ik ben echt zo'n stinker :D Maar nu gebruik ik odorex depper en er gaat een wereld open!

Hoffie777

Re: zweetlucht uit kleding wassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 08:58

Ik lees even mee voor DE tip. Heb er zelf ook last van en kleren weggooien vind ik eche zonde.
Het ligt ook heel erg aan de stof van het shirt.

Christel1164

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 09:01

Ligt het niet aan de stof waarvan de kleding gemaakt is? Ja, net zoals Hoffie zegt.

Zo heb ik van die bloesjes van transparante hartstikke kunststof - leuk voor in de zomer maar eigenlijk helemaal niet ademend en dus te heet - en daar herken ik het probleem van. Katoen geeft geen problemen.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 09:05

Ik had er niet echt enorme last van, maar sinds ik deo-creme (witte tube met lichtgroene dop en letters) gebruik heb ik er HELEMAAL geen last meer van. Mensen die er wel heel erg last van hadden en ik de deocreme (niet die van Nivea) heb aanbevolen hebben het nu ook (bijna) niet meer.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:48

bekend probleem hier met de sportkleren van mijn mannetje. Zelfs na 3 keer op 40 graden wassen bleef het ruiken. Zelfs als we er een sterk ruikende wasverachter bijdeden bleef het naar zweet ruiken. buiten eerst een dag luchten hielp ook al niet, waspoeder of gel ook geen verschil.

Wat we nu sinds kort doen lijkt te werken. ALs de kleren nog nat zijn in Biotex of ander weekmiddel inweken voor een uurtje of 2 of desnoods de hele nacht als de kleren het aankunnen. Dan zonder uitspoelen in de wasmachine en dan maakt 30 of 40 graden niet uit. Wel doen we er bewust wasverzachter bij met een geurtje voor de allerlaatste resten lucht. En tot nu toe werkt dat wel. Het gaat hier trouwens om hardloop en fietskleding van die glibberige stof.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:07

Ir111 schreef:
Ik had het zelfde probleem bij sommige shirts. Ik laat ze nu een nacht weken in soda voor ik het was. Dan ben ik voor een paar maanden van de zweetlucht af. Komt het terug dan weer een nachtje in de soda en je bent er weer van af. :)

edit: dit is de gouden tip hoor jongens! :D :D

Oh dat ga ik proberen!! Hoeveel soda erin? Kan dat bijv ook met een pof bodywarmer? Tast het niet de kleur aan van kleren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:15

Wow, ik dacht dat dit aan mij lag :=

Ik ruik mezelf en m'n kleding altijd heel gauw, ook als anderen zeggen niks te ruiken, maar ik vind het zo goor :r

Ga de tips zeker eens gebruiken!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:15

Ik rook gisteren mijn bodywarmer die ik pas gewassen heb...blehhh....is er dus ook niet goed uitgegaan... Heb je met vestjes ook ooit...

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:17

Rock schreef:
Wow, ik dacht dat dit aan mij lag :=

Ik ruik mezelf en m'n kleding altijd heel gauw, ook als anderen zeggen niks te ruiken, maar ik vind het zo goor :r

Ga de tips zeker eens gebruiken!

Dat heb ik dus ook! Dat je jezelf ruikt.. Vind ik ook zooooooo vies...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:18

Echt zware zweetlucht is het niet maar toch niet fris..

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:21

plaats even een stipje....
heb dit probleem ook met de werkshirts van mijn vriend

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:22

bij mij gaat alles maar dan ook alles op 60 graden met een flinke scheut wasmiddel, ik ben echt als de dood voor stinkende vieze was := Alles moet altijd lekker fris naar wasmiddel ruiken anders gaat het de vuilnisbak in.
Shirtjes met van die sportstof heb ik niet, gebruik altijd katoenen shirtjes tijdens het sporten en die kunnen gewoon tegen de 60 graden waarmee ik was.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:23

Zelfs 60 graden helpt niet meer als het al stinkt....ik spreek uit ervaring :( Net zo als witte shirtjes die geel worden...bah.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:23

Heel simpel: wasmiddel speciaal voor sportkleding gebruiken. Is er speciaal voor om zweetlucht eruit te wassen, ruikt fris en het werkt ook echt.
Hoef je niet moeilijk te doen met weken, voorwassen, uithangen, rotzooi bij je wasmiddel te gooien etc.

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:24

de katoenen werkshirts van mijn vriend die behoooorlijk meuren na het werk krijg ik gewoon schoon op 60 graden, wel gaat er vaak een schep vanish bij.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:26

GamblersCup schreef:
Heel simpel: wasmiddel speciaal voor sportkleding gebruiken. Is er speciaal voor om zweetlucht eruit te wassen, ruikt fris en het werkt ook echt.
Hoef je niet moeilijk te doen met weken, voorwassen, uithangen, rotzooi bij je wasmiddel te gooien etc.

Welk merk :)

Vanish kan verkleuringen geven als het niet goed mengt. Ga ik niet doen met dure kleren :P

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:27

vanish is tegen vlekken, niet tegen extreme zweetlucht (die er dan ook nog eens flink ingedroogd is vaak).

Nogmaals: de makkelijkste oplossing is gewoon waspoeder voor sportkleding.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:27

Weet je welk merk? Ik heb het nl nooit gezien maar misschien niet goed gekeken.

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:29

Zonnetje81 schreef:
GamblersCup schreef:

Welk merk :)

Vanish kan verkleuringen geven als het niet goed mengt. Ga ik niet doen met dure kleren :P

Wist ik niet! nog nooit problemen gehad iig.

gamblerscup: ja ik gooi het er in eerste instantie ook bij voor de vlekken op de shirts, maar dacht dat het ook wel lekker pittig tegen de zweetlucht werkte.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:31

@GamblersCup, die ben ik nog nooit tegen gekomen. Ik doe inderdaad iets tegen vlekken op de plekken en dat helpt wel.

Kleding die naar zweet ruikt, krijg je moeilijk fris en als je het draagt ruik je snel weer. Als je het schoon hebt, ruik je ook minder opnieuw naar zweet.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:32

Ik zag laatst bij de Handyman (een winkel met allemaal klein huishoudelijke spulletjes) een wasbal tegen zweetgeur. Kostte rond een tientje geloof ik. Geeeeen idee hoe het heette, maar er is dus een speciale wasbal voor.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:32

Als huisgenote van een stel stinkdieren :+ moet ik zeggen dat groene zeep (die zachte gele zeep uit zo'n pot) erg goed helpt als je het op de "oksels" van de kleding smeert, voor je die in de was gooit.

Er is bij de drogist een tube wasmiddel te koop die ook werkt, dus eerst stinkplekken insmeren, dan wassen. :o

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:37

zo'n wasbol helpt ook echt.
en verder gebruik ik een flinke scheut wasverzachter.
erg stinkende kleren laar ik altijd even voorweken.