winkelen met klein kind?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loontje

Re: winkelen met klein kind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:30

Aan diegene die zeggen niet doen!
Hoe doen jullie dat dat met eigen kinderen of als jullie kinderen krijgen?Nooit meer winkelen?
Met de mijn dochter heb ik vele winkels versleten in de 4 jaar dat ze nu oud is en weet zich prima te vermaken met al dat moois in de winkels.Pas nu met 4,5 jaar vraagt ze tijdens het winkelen regelmatig of we naar huis gaan maar daarvoor zelde.
Ok kleding passen deed ik niet maar kocht het en bracht het wel terug als het niet paste.
Ooh bijkomstigheid mijn dochter zat al vanaf 1,5 jaar niet meer in de wagen en alsnog was het prima te doen.

Ik denk dus dat het prima kan zeker als het kindje weet wat luisteren is en als het gewent is dat de buggy mee gaat dan gewoon mee nemen.Bij de bus gewoon in klappen en kindje aan de hand.
Wel zou ik overleggen met de ouders of 1 van hen om te vragen hoe hun er tegenover staan dat jij gaat sjoppen met hun kind.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:38

loontje schreef:
Aan diegene die zeggen niet doen!
Hoe doen jullie dat dat met eigen kinderen of als jullie kinderen krijgen?Nooit meer winkelen?
Met de mijn dochter heb ik vele winkels versleten in de 4 jaar dat ze nu oud is en weet zich prima te vermaken met al dat moois in de winkels.Pas nu met 4,5 jaar vraagt ze tijdens het winkelen regelmatig of we naar huis gaan maar daarvoor zelde.
Ok kleding passen deed ik niet maar kocht het en bracht het wel terug als het niet paste.
Ooh bijkomstigheid mijn dochter zat al vanaf 1,5 jaar niet meer in de wagen en alsnog was het prima te doen.

Ik denk dus dat het prima kan zeker als het kindje weet wat luisteren is en als het gewent is dat de buggy mee gaat dan gewoon mee nemen.Bij de bus gewoon in klappen en kindje aan de hand.
Wel zou ik overleggen met de ouders of 1 van hen om te vragen hoe hun er tegenover staan dat jij gaat sjoppen met hun kind.

Met eigen kinderen vind ik een heel andere zaak. :j Dan heb je sowieso weinig keus.
Maar met je oppaskind ga je neem ik aan dingen doen die met oppassen te maken hebben. Ik zou zelf niet gaan zeggen dat je gaat oppassen en dan vervolgens je eigen dingen doen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:46

Ik zou het zelfs niet eens durven, zomaar met het kind van een ander de stad in...zou mezelf nooit vergeven als die kleine een ogenblik uit mijn gezichtsveld ontsnapt (en dat gebeurd sneller dan je denkt), en er dan iets ergs mee gebeurd. Ik vind het om eerlijk te zijn zelfs een beetje gek dat je er nog maar serieus over nadenkt. Kansen genoeg om lekker voor jezelf te gaan shoppen.

Ik zou enkel gaan als je al heel vaak hebt opgepast op het kind, en als je uitdrukkelijke toesteming van de ouder(s) hebt. Ik mag toch wel hopen dat je er op zijn minst aan gedacht had dat je eerst toestemming moest hebben, en niet zomaar zonder dat de ouders het wisten eens een stapje naar buiten wilde doen?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:49

Ik was ooit oppas moeder, en bleef toch echt niet in en om het huis.Ik reed overal heen en leefde gewoon mijn leven zoals ik dat met mijn eigen kinderen zou doen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:52

Shoppen met een 2 jarige????
Hahaha succes,zorg dat je ze "aanlijnt" want je knippert 1x met je luiken en weg zijn ze hihi.
Ik zou het niet doen,zeker niet met een kind van een ander.Bovendien zijn die kleintjes snel moe van het rondhangen en lopen en beginnen dan te jengelen.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:02

marleen_usar schreef:
Ik was ooit oppas moeder, en bleef toch echt niet in en om het huis.Ik reed overal heen en leefde gewoon mijn leven zoals ik dat met mijn eigen kinderen zou doen.

ja maar dan had jij ze op vaste dagen neem ik aan??
dan vind ik dat totaal anders, dan wanneer je ze 1x in de zoveel tijd heb

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:21

ik winkel niet alleen met mijn kinderen omdat ik iets te vaak hoor van moeders die dat wel deden en prompt kind weg, gelukkig is alles goed afgelopen maar ik wacht wel tot manlief thuis is of we gaan gezellig met het hele gezin zodat hij ook een oogje in het zeil houd als ik tussen de rekken snuffel of iets anders.
Buiten dat om doe ik mijn kinderen er niet eens een plezier mee om ze mee te nemen de stad in.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:51

Ik heb een keer gewinkeld met een kindje van net 5 geworden. Wat een hel. Ik wil een ijsje, ik wil daar kijken, ik moet plassen, ik moet dit ik moet dat.......... laat maar.
Wel overlegd met moeders natuurlijk, want meisje was jarig geweest en mocht kadootje uitzoeken. Maar dit doen we denk ik niet weer.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:18

M'n zusje gaat regelmatig shoppen met een van haar oppaskids. Jochie is nu anderhalf ofzo, doet ze al tijden. Is prima te doen hoor, hij gaat in de wandelwagen wel slapen of gewoon om zich heen kijken. Uitgebreid passen lukt niet, ff snel een truitje aan heus wel. Eentje die ouder (en vervelend :D) is zou ik zelf niet snel doen..

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:07

@loontje: dat is met je eigen kinderen. Dat vind ik wel effe wat anders dan een oppas.

En als je echt een vaste oppas bent en meerdere dagen per week op kinderen past, vind ik het ook weer wat anders, maar dan nog vind ik gaan winkelen niet echt gepast (wat een woordspeling weer...). Dat je met de kids erop uitgaat omdat je niet in huis wil blijven zitten, prima, maar dan zou ik, als oppasser iets gaan doen wat de kids leuk vinden: kinderboerderij, speeltuin, etc. Mijn moeder past twee vaste dagen in de week op. Zij gaat weleens een boodschap doen met de kinderen, maar ze wil zelf niet eens gaan winkelen met de kinderen. Daar zijn oppasdagen niet voor. Je hebt jezelf er ook alleen maar mee, want winkelen gaat veel relaxer zonder kinderen.

En als iemand die zelf nog geen kinderen heeft en waarschijnlijk nog best jong is, dan met zo'n kleintje de stad in gaat. Die weet half niet wat ze op haar hals haalt. Tuurlijk zijn er schatjes bij die netjes bij je blijven en geduldig wachten... maar dat zijn uitzonderingen. En inderdaad, wat als je effe niet oplet en die kleine loopt weg. Je wilt dat toch niet op je geweten hebben.

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:28

Ik denk dat mij reactie meer was gericht op het antwoord van vjestagirl(zo goed geschreven hoop ik).Dit omdat ze tikte over speelgoedwinkels.

Ik daarin tegen zou gerust mijn eigen dingen doen met een oppas kindje mits het goed bevonden wordt door de ouders.Wil niet zeggen dat ik telkens in de stad zou lopen slenteren als het kindje er zou zijn maar een keertje moet kunnen lijkt mij.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:32

Ja hoor, je kan best met een klein kind gaan winkelen. Alleen goed oppassen voor de grijpgrage vingertjes, vooral in de buurt van sieraden :P
Of het een goed idee is als je oppast, weet ik niet..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:09

Ik ga met mijn eigen dochtertje wel winkelen ja, maar ik zou het absoluut niet fijn vinden als bijvoorbeeld onze gastouder haar mee zou nemen om te gaan winkelen. Dat is namelijk haar werktijd, en ik kan ook onder werktijd niet gaan winkelen of iets anders voor mezelf gaan doen. Ik wil dat wanneer mijn kind bij de oppas is, de oppas ook alle tijd en aandacht voor haar heeft. Verder blijf ik bij de mening die ik al eerder heb aangegeven. Doe idd zoals Duke aangeeft, ga als je niet thuis wilt zitten iets doen waar je het kind wel een plezier mee doet.