Doorrijden na aanrijding..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pytje

Re: Doorrijden na aanrijding..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:39

Zo, dat is wel echt aso zeg. Mocht het nou niet lukken (om welke rede dan ook) om de schade te verhalen op die man/het bedrijf, dan kun je altijd contact opnemen met het waarborgfonds. Die vergoeden schades aan auto's, aangebracht door andere auto's waarbij bijvoorbeeld de dader is doorgereden en niet meer te traceren valt...

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 12:53

Gaat de politie er nog wat aan doen?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 12:32

Even een update;
Dat bedrijf blijkt inderdaad niet verzekerd te zijn, en de auto stond pas 4 dagen op hun naam overgeschreven. Nu blijkt het in de wet zo te zijn dat de schade dan tot 2 weken na overschrijving nog verhaald kan worden op de 1e eigenaar.
Nu kan dus iemand die er helemaal niks mee te maken heeft (en die auto aan dat bedrijf verkocht heeft) voor mijn schade op gaan draaien :oo (nouja, de verzekering dus). Lekker banketstaaf dus!
Dat gaat sneller als via het waarborgfonds e.d. maar er gaat nog flink wat tijd overheen voordat ik mijn geld daadwerkelijk heb :(

En die man wordt vervolgd voor onverzekerd rijden / doorrijden na aanrijding, maar dat is politiewerk dus daar hoor ik verder niet veel meer over denk ik.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 12:36

Wat een idioot! Fijn dat die getuige je zo heeft geholpen.

Een bekende van mij heeft van het weekend ook zoiets mee gemaakt...
Zij reed op de rotonde, en had dus voorrang, komt er ineens een auto een die stuift zo de rontonde op en reed tegen haar aan waardoor ze tegen een lantarenpaal klapte.
Die gast is door gereden..
Er was op dat moment niemand in de buurt, dus geen getuigen, en ze heeft geen kenteken of niets kunnen zien..
Ook omdat ze met beide kids erin zat vond ze het eerst belangrijker om te weten of hun in orde waren.

Haar auto moest wel afgesleept worden..

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 12:38

Kytha schreef:
Even een update;
Dat bedrijf blijkt inderdaad niet verzekerd te zijn, en de auto stond pas 4 dagen op hun naam overgeschreven. Nu blijkt het in de wet zo te zijn dat de schade dan tot 2 weken na overschrijving nog verhaald kan worden op de 1e eigenaar.
Nu kan dus iemand die er helemaal niks mee te maken heeft (en die auto aan dat bedrijf verkocht heeft) voor mijn schade op gaan draaien :oo (nouja, de verzekering dus). Lekker banketstaaf dus!
Dat gaat sneller als via het waarborgfonds e.d. maar er gaat nog flink wat tijd overheen voordat ik mijn geld daadwerkelijk heb :(

En die man wordt vervolgd voor onverzekerd rijden / doorrijden na aanrijding, maar dat is politiewerk dus daar hoor ik verder niet veel meer over denk ik.

Is dat écht zo? Appart zeg! Had de politie dat gemeld? Sneu voor de gene die dan de auto verkocht heeft..
Maar hopen voor jou dat alles snel geregeld is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 12:45

MaaikeMo schreef:
Ik denk ook dat die pool niet verzekerd dit. Zijn de meeste niet.
Reed hij wel in een bedrijfsbusje? of had hij een busje met pools kenteken?

Wat een onzin, de meeste polen werken hier gewoon netjes. Met dit soort opmerkingen stigmatiseer je al die hardwerkende polen hier. Ja er zitten rotte appels tussen, die heb je overal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 12:46

Vaak hoor je nog wel het eea ervan hoor.
Ik ben laatst nog gebeld , nadat er iemand na een tip van mij was opgepakt ( wietplantage midden in nette familie woonwijk, je werd al stoned als je de straat inliep)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 13:11

Niicole__ schreef:
Kytha schreef:
Even een update;

Is dat écht zo? Appart zeg! Had de politie dat gemeld? Sneu voor de gene die dan de auto verkocht heeft..
Maar hopen voor jou dat alles snel geregeld is!

Daar merkt de oude eigenaar gelukkig niets van.
In uitzonderlijke gevallen kan het zijn dat de oude verzekering die schade zal/moet? betalen.
Maar dat gaat buiten de bonus/malus regeling om van de vorige eigenaar.
Het is van belang dat iemand die schade betaald en het is moeilijk voor een particulier deze te verhalen.
Dat doet dus alsnog de verzekeringsmaatschappij van de oude eigenaar.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 13:23

Brainless schreef:
Dat doet dus alsnog de verzekeringsmaatschappij van de oude eigenaar.

Die m vervolgens weer gaat verhalen bij de nieuwe eigenaar. :j
Dus verder geen problemen hoor. :) Niet banketstaaf voor de oude eigenaar want die merkt er verder niets van.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 13:25

Bedankt voor de toelichting! :)
Dus uiteindelijk betaald dat bedrijf met een omweg alsnog als ik het goed begrijp?

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 13:26

polen veroorzaken onevenredig veel ongelukken............

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 13:40

Kytha schreef:
Bedankt voor de toelichting! :)
Dus uiteindelijk betaald dat bedrijf met een omweg alsnog als ik het goed begrijp?

Ja, de huidige eigenaar van de auto is daar verantwoordelijk voor. En aan degene zl dan ook de schade alsnog worden verhaald.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:21

MariekeB schreef:
MaaikeMo schreef:
Ik denk ook dat die pool niet verzekerd dit. Zijn de meeste niet.
Reed hij wel in een bedrijfsbusje? of had hij een busje met pools kenteken?

Wat een onzin, de meeste polen werken hier gewoon netjes. Met dit soort opmerkingen stigmatiseer je al die hardwerkende polen hier. Ja er zitten rotte appels tussen, die heb je overal.

het is in polen veel 'normaler' om je auto niet te verzekeren. de kans dat een pool niet verzekerd is, is echt vele malen groter dan dat een nederlander niet verzekerd is. bij een aanrijding met een pool dit dus ook altijd goed checken bij je verzekeringsmaatschappij of de politie inschakelen. of deze pool normaal gewoon goed en hard werkt staat hier buiten.

de politie is erbij geweest en er is bekend van welk bedrijf het busje is. als dat bedrijf gewoon zijn auto's verzekerd heeft dan komt het wel goed. als ze de auto's niet verzekerd hebben dan kan er erg veel tijd overheen gaan voordat je je geld krijgt. (heb zelf zo'n gevalletje gehad met gewoon een nederlander)
mocht het echt fout gaan kun je altijd nog proberen een beroep te doen op het waarborgfonds verkeer.

edit: lees nu dat het bedrijf niet verzekerd is. dat is echt klote voor je. hoop dat je een rechtsbijstand of verhaalbijstand hebt.
bij mij hebben ze toen ook geprobeerd het geld te verhalen op de vorige eigenaar van de auto, maar de nieuwe eigenaar had de auto al te lang.
heel veel succes ermee, ik hoop dat je uiteindelijk gewoon het geld krijgt waar je recht op hebt.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:27

Ik weet hoe het voelt.... :(:) Ik en mijn scootie hebben er ook aan moeten geloven... ;(
Is de 2e x dat ik ben aangereden (beide keren niet mijn fout) eerste keer is het wel netjes vergoed.

Nou de 2e x niet dus... Ik had net een nieuwe glimmende kap op mijn scooter na de reparatie van de vorige aanrijding en hoppa het is weer raak! :=
Ik haalde een oude man op een snorfiets in en ineens sloeg hij linksaf om een weg in de slaan, vol op mij in. Mijn stuur zat vast aan zijn stuur en ik knalde vol op een ijzeren paal. Scooter helemaal aan gort en ik begon te huilen toen ik mijn scooter zag liggen..... :o Heb stiekem toch veel liefde voor mijn scootje dus vond het echt verschrikkelijk!
Nouja ik lag daar op de grond naast mijn scooter, die ouwe man die mij had aangereden stopte, zette even zijn brommertje op de standaard en haalde hem er toen weer af en zei "ik kom zo wel terug"...........??? :? Ik dacht "shiiiiit die gaat er vandoor!!" dus ik snel naar het kenteken kijken, blijven herhalen hardop en snel mijn mobiel uit mijn tas pakken en het kenteken genoteerd.
Ik was me rot geschrokken want ik reed met 40 op die paal.... e.ikel die is doorgereden.... :( ik wist het even niet meer.
Toen 112 gebeld en politie kwam er binnen 5 min aan. In die 5 minuten heeft niemand, maar dan ook NIEMAND geholpen! :( Mensen hebben het zelfs zien gebeuren en deden niks!! Er is alleen één jongen op een scooter gestopt om te vragen hoe het met mij ging. Ik had alleen een zwaar gekneusde vinger dus niks ergs, en hij reed daarna ook weer door... :?

Uiteindelijk was de politie er, schadeformulier ingevuld, beschrijving van de man die mijn had aangereden gegeven. Ook het kenteken nog gegeven maar die bleek vals te zijn!! -:(-

Nouja ik was dus machtoloos... politie kon niks meer voor me doen en mama was inmiddels terplekke. Scooter is opgehaald door een scooterbedrijf en voor €600 euro gerepareerd... :=