Christmas shopping!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Re: Christmas shopping!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:49

Ik lees even mee, wil wel eens met vriendje naar een leuke kerstmarkt :D
Staan al op de lijst:
Keulen
Aken
Brugge

Is Brugge beter/slechter dan Aken en Keulen?
Maw blinkt Duitsland uit in kerstmakten??

Met de cadeau's ben ik ook al bezig, kan ik mijn uitgaven spreiden en is niet alles op een hoop ;)

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:51

Tellie schreef:
Wietsje92 schreef:
Kerstmarkten in Duitsland zijn echte aanraders! Het is daar echt super gezellig! Ik ben toen met school naar Keulen geweest.

Vooral de braadworsten, berlinerbollen en chocolade bananen zijn een aanrader. O:)

Kijk, dat zijn nu zaken die ik ook erg belangrijk vind. :9

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:54

Mijn oom en tante zijn vorig jaar in Berlijn geweest, aan de foto's te zien hang daar echt een geweldige sfeer rond kerst!
En hun kerstman is veul mooier :oo

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:57

tones schreef:
Tellie schreef:
Vooral de braadworsten, berlinerbollen en chocolade bananen zijn een aanrader. O:)

Kijk, dat zijn nu zaken die ik ook erg belangrijk vind. :9

Vergeet het chocolade museum niet. O:)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:58

De kerstmarkten in duitsland zijn super!

wij gaan nu al een jaartje of 8 naar münster (richting enschede en dan duitsland in)
het is een mooie grote stad, grote markten en een ontzettend leuke sfeer. Er komen wel veel nederlanders, maar voordeel is dat die duitsers redelijk nederlands verstaan. Al praat ik daar gewoon altijd duits :D

Ik eet daar ook altijd braadworsten, curryworsten, crepe's en dat soort dingen. :9 Kom altijd misselijk weer thuis :')

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:03

Ik wil ook al een paar jaar ergens gaan Kerstshoppen, maar het komt er elke keer niet van.
Ga dus lekker meelezen in dit topic, want ben heel benieuwd waar iedereen heen is geweest of heen gaat. :)

Ik wil zelf sowieso nog een keer naar Londen, Keulen, Aken en Parijs. Dat moet maar over meerdere jaren verspreid worden haha!

rooszszsz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:03

Heeeeerlijk kerstmarkten!!!! Vond London erg leuk, dit jaar misschien maar eens naar Duitsland?!?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:05

Vorig jaar ben ik in Dusseldorf geweest, was erg leuk! Nu gaan we naar Antwerpen.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:13

Ik weet niet waar ik heen ga :=.

Meestal ga ik het centrum in en vind ik altijd wel wat.

Ik vind het alleen zo moeilijk om leuke kadotjes te vinden :=.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:24

voor de echte "kerstboomcadeautjes" shop ik gewoon in mn eigen woonplaats.

Maar voor de sfeer ga ik altijd naar Münster, duitsland
Gewoon omdat ze daar veel beter weten hoe je kerstmarkten moet houden dan hier in nederland :D

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:07

Oh dit wil ik ook :D

maar ik en mijn vriendinnen willen dit dus doen, wat is het leukst? welke stad in duisteland, of Parijs? ik ben zelf eens in dusseldorf geweest en vond dat erg leuk.
Laatst bijgewerkt door arans op 14-09-10 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:10

ben toen dusseldorf geweest, vond veel kraampjes hetzelfde maar de winkels waren wel leuk aangekleed. En london, waar echt niet alle winkels dezelfde kerstsfeer hadden maar ze hadden wel speciale winkels met alleen kerst.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:16

Parijs is met kerst Ultiem! Het is dat ik zelf niet aan kerstcadeaus doe, maar ik zou zo mijn kerstinkopen in Parijs gaan doen! Uiteraard wil ik het daar dan ook vieren :Y)

xRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:28

Ik weet nog niet waar we dit jaar heen gaan.
Ik zat zelf te denken om toch is een keertje richting Duitsland te gaan voor de kerst markten.

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:15

Overduidelijk Stockholm!! +:)+ Is er prachtig in de winter (wel een beetje koud). Supergoedkoop vliegen met Ryan Air!

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 17:28

aronneke schreef:
Overduidelijk Stockholm!! +:)+ Is er prachtig in de winter (wel een beetje koud). Supergoedkoop vliegen met Ryan Air!

Ja?! :D Daar ben ik ook wel een beetje benieuwd naar, waar jullie dan boeken/leuke acties etc.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:29

Ohh Stockholm! Eén van de steden waar ik nog écht even heen moet!

x_Maxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:51

MissBonny schreef:
Zelf heb ik niet zoveel met Duitsland, maar als ik hier zo lees schijnt Aken dus wel een échte aanrader te zijn :D

ik ben afgelopen jaar in de kerst periode in Aken geweest, vond dr echt niks aan.. :n

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:53

Tellie schreef:
Wietsje92 schreef:
Kerstmarkten in Duitsland zijn echte aanraders! Het is daar echt super gezellig! Ik ben toen met school naar Keulen geweest.

Echt wel :9 (okee, chocolade bananen vind ik niet lekker, maar chocolade appels wel)

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:57

MissBonny schreef:
aronneke schreef:

Ja?! :D Daar ben ik ook wel een beetje benieuwd naar, waar jullie dan boeken/leuke acties etc.

Afbeelding
Prachtige stad!

Ik heb destijds alles los geboekt. Ticket bij Ryan Air (vliegveld Skavsta). Het hotel was buiten de stad, scheelt érrug in prijs! Vanaf het vliegveld is het een uur rijden naar Stockholm maar er rijden speciale bussen voor 5 euro pp. Het hotel is trouwens geboekt bij Ebookers. Het voordeel hiervan is dat je tot 1 dag van te voren kosteloos kunt annuleren. Op het vliegveld koop je een zogenaam de Stockholm kaart. 72 uur lang gratis openbaar vervoer en gratis entree bij heel veel atracties. Openbaar vervoer is er heel erug duur. Die kaart kost "slechts" 60 euro, maar je bespaart er op 3 dagen misschien wel 100 euro mee. Heb je nog vragen mag je altijd PBen hoor!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:15

Tellie schreef:
Wietsje92 schreef:

Vergeet vooral ook de Glühwein, Feuerzangenbowle en de gebrande amandelen niet :9 !

Ik woon in de buurt van 1 van de mooiste kerstmarkten van Dld (Christkindlesmarkt in Nürnberg) dus daar ga ik ieder jaar wel een keer heen ;) . Niet om te shoppen hoor, veels te druk :+ , maar dus wel voor de Glühwein en zo ;) .

Mijn kerstcadeautjes heb ik ook al bijna allemaal gekocht :) . Iedere keer als iemand zegt "dát zou ik graag willen hebben!", ga ik daar naar op zoek. Zo hoef ik A) niet in een keer een groot bedrag uit te geven voor minstens 10 mensen := , B) kan ik naar dingen in de uitverkoop kijken en C) hoef ik niet op het laatst gestressed door de stad te scheuren :) .

We waren eigenlijk van plan om dit jaar naar New York te gaan voor de kerstdagen, dat lijkt me wel wat, maar helaas... dat gaat het dit jaar niet worden :\ .

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:49

New york.... ja volgens mij is dat echt de ultieme kerstshoppingstad op aarde :D

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 08:35

Oeh. Gebrande amandelen. :9
Als het lukt ben ik dit jaar alleen al voor het eten in Keulen. :')

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 08:40

Oooooh dit wil ik zo graag nog een keer doen, lekker een weekendje naar het buitenland om daar de sfeer te proeven :D Ik blijf meelezen! :D

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:26

Tellie schreef:
Oeh. Gebrande amandelen. :9
Als het lukt ben ik dit jaar alleen al voor het eten in Keulen. :')

Om vervolgend kotsmisselijk thuis te komen :D dat heb ik namelijk ook elk jaar na mn kerstmarktbezoekje in duitsland