schoonmoeders!!!!!!!!!!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: schoonmoeders!!!!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:32

Mijn schoonmoeder is een schat van een mens, maar we lijken veel op elkaar en twee kapiteins aan het roer geeft wel eens wrijving. Gelukkig heeft zij de levenswijsheid en zelfbeheersing die ik nog niet verworven heb om het ook weer op te lossen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:49

Vervelend dat je schoonmoeder zulke opmerkingen maakt.
Zegt je vriend er niks van?

Mijn schoonmoeder is erg lief.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:05

schoonmoeders zijn het probleem niet, die zwakke mannen die hun moeder niet willen kwetsen(en vervolgens dus wel hun partner, altijd vreemde logica) en maar naar moeders pijpen blijven dansen
zogauw zoonlief zegt dat als ze nog één keer lelijk doen tegen of over zijn vriendin , hij niet meer komt en dat vervolgens een keertje uitvoert, zijn schoonmoeders ineens een stuk beter te behappen

emmyfloris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 20:46

nou vandaag kreeg ik de schuld dat hij zorgtoeslag terug kreeg want dan zou ik wel iets verandert hebben en dan zou hij wel in de problemen gaan komen maar gelukkig kwam mijn lieverd toen echt voor mij op ! heerlijk toen draaide ze in eens het hele verhaal om....

pinuts : dat zei ik ook al in het eerste stukje dat het niet goed was .

Snor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:53

Ik heb een GEWELDIGE schoonmoeder :j !! Maar ik heb ex-schoonouders gehad waar ik ook niet mee kon, Gristelijke mensen. Ik kreeg iedere keer te horen dat ik zou branden in de hel omdat ik niet gelovig ben. Gezellig!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:54

ook hier moet ik me weer melden :')

mijn STIEF schoonmoeder is ook echt een heks! en na 7 jaar heb ik besloten dat ze de pot op kan en ik hoef der ook niet meer te zien :evaw:

emmyfloris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 20:55

nou zo erg is ze nou ook weer niet :D er valt mee te leven :D

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:00

schoonmoeders breek me de bek niet open .
Ik heb sinds kort een nieuwe ( de moeder van mijn vriend is 9 jaar geleden overleden ) een bloedzuiger ohnee geldslurpende heks die voor verblijfsvergunning mijn schoonpa ingepalmd heeft ( die terminaal is ) en nog eens een vriendin ( ze is lesbisch ) erop na houd ook .

De ind geloofd gelukkig geen reet van het huwelijk maar buiten zetten kunnen ze dr helaas ook niet . :(

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:03

karina1977 schreef:
schoonmoeders breek me de bek niet open .
Ik heb sinds kort een nieuwe ( de moeder van mijn vriend is 9 jaar geleden overleden ) een bloedzuiger ohnee geldslurpende heks die voor verblijfsvergunning mijn schoonpa ingepalmd heeft ( die terminaal is ) en nog eens een vriendin ( ze is lesbisch ) erop na houd ook .

De ind geloofd gelukkig geen reet van het huwelijk maar buiten zetten kunnen ze dr helaas ook niet . :(

Jeetje dat is wel helemaal erg.. :(:) Bah, daar zou ik zelf ook zo'n hekel aan hebben |o

emmyfloris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 21:04

wow erg

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:07

Wietsje92 schreef:
Jeetje dat is wel helemaal erg.. :(:) Bah, daar zou ik zelf ook zo'n hekel aan hebben |o

vooral voor de kinderen en familie .
alles vald nu uit elkaar terwijl ze elkaar juist zo hard nodig hebben nu .
maar helaas kan er weinig aan doen , alleen lijdzaam toekijken . :(

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:08

nou vaak genoeg als ik heel eerlijk mag zijn, maar sinds ik zelf een zoon heb kan ik het wel een beetje begrijpen wil het niet goed praten hoor maar vrouwen zien elkaar toch als concurentie en moeders wil toch de liefste blijven. Dus door slikken dat gezeik het enigste wat je kan doen is niets van haar verwachten en je eigen niet gek laten maken ze moet je maar nemen zoals je bent dat heeft haar zoon ook gedaan en zo niet is dat haar probleem en niet die van jouw toch!
Laatst bijgewerkt door cocktail op 11-09-10 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:09

_O- AMEN
spatter schreef:
schoonmoeders zijn het probleem niet, die zwakke mannen die hun moeder niet willen kwetsen(en vervolgens dus wel hun partner, altijd vreemde logica) en maar naar moeders pijpen blijven dansen
zogauw zoonlief zegt dat als ze nog één keer lelijk doen tegen of over zijn vriendin , hij niet meer komt en dat vervolgens een keertje uitvoert, zijn schoonmoeders ineens een stuk beter te behappen

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:14

Eerder had ik een schat van een schoonmoeder.
Sinds anderhalve maand is dat gewijzigd in schoonLoeder.

Door omstandigheden heeft ze Denise (kleinkind) periode minder gezien en ging me dat verwijten na eerst een halve fles leeg te hebben gedronken via sms.
Toen was ik er klaar mee, heb haar netjes de waarheid terug gesmst na haar 3x te hebben gemeld dat dit niet verstandig was. Maar zij bleef maar beschuldigingen sturen die niet waar waren dus uiteindelijk is de bom gebarsten.
En sinds 2 weken komt vriendlief er ook niet meer.
Hij gaat de laatste dingen doen die hij beloofd heeft (ze zijn rond het huis daar nog aan het verbouwen en opruimen enz enz) en daarna mogen ze het uitzoeken.

Maar vroeger was ze wel lief hoor :+

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 01:00

Snor schreef:
Ik heb een GEWELDIGE schoonmoeder :j !! Maar ik heb ex-schoonouders gehad waar ik ook niet mee kon, Gristelijke mensen. Ik kreeg iedere keer te horen dat ik zou branden in de hel omdat ik niet gelovig ben. Gezellig!

Hier hetzelfde, mijn ex was moslim en zijn moeder was een echte schoonloeder!
Ik riep de duivel op, omdat ik niet gelovig ben :') ze heeft ons uit elkaar gedreven, en achteraf.. ben ik haar ergens wel dankbaar :j
Jongen was zelf ook niet helemaal fris _O- maarja liefde maakt blind he!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 01:16

spatter schreef:

Helemaal mee eens! M'n vorige vriendje was ook zo.. z'n moeder was nog net geen godin voor hem, álles wat ze zei was per definitie de waarheid en oh wee als ik een keer iets negatiefs over haar zei. Ik heb het nooit goed kunnen vinden met haar (en dat was geheel wederzijds) en dat resulteerde vaak in ruzies met m'n ex.

Sterkte ts, ik snap je frustratie heel goed!

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 01:21

Ik mag me gelukkig prijzen met een schat van een schoonmoeder. We hebben wel vanaf het moment dat we gingen samenwonen duidelijk gesteld dat het niet de bedoeling is dat ze hier wekelijks de boel komt schoonmaken (en ondertussen dus overal in neuzen), ze heeft ook geen sleutel van ons huis. Maar als ze op bezoek komt, of wij daar zijn, is ze een geweldig mens. We gaan soms ook wel eens samen shoppen.

Wat bij ons scheelt is dat we hetzelfde beroep hebben: We zijn allebei boerinnen. Oke, zij niet meer, maar ze geeft me wel heel veel hele handige tips en wetenswaardigheidjes waar je je voordeel mee kan doen. Ze begrijpt het als ik eens niet mee kan komen omdat er op de boerderij iets moet gebeuren (laatst nog: Hooien. Dat had voorrang en dan is zij de enige die dat begrijpt en weet dat dat belangrijk is). Goed, soms is ze wat opdringerig, maar daar valt goed mee te leven en ze accepteert het ook om teruggefloten te worden. Ik kan me geen betere schoonmoeder wensen!

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 09:10

Ben blij dat je ze nog hebt, ik heb ze allebei al verloren. 3 jaar geleden mijn schoonvader na een ziektebed van 11 jaar op 62jarige leeftijd en een half jaar geleden mijn schoonmoeder na een ziektebed van nog geen 6 weken op 63 jarige leeftijd.

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 09:14

Balen zeg dat het zo gaat :( Kan je niet gewoon is er met je vriend over praten?
Ik heb echt onwijs lieve schoonouders! Heb vorige weekend nog lekker poffertjes gegeten met m"n schoonmoeder op Kijkduin en geshopt in Den Haag :D

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 09:21

mijn schoonmoeder kan ik ook missen als kiespijn, de enkele keer dat ze hier is kan ze alleen maar steen en been klagen over zichzelf(t is als je haar gelooft een wonder dat ze nog leeft).
alles wat er bij een ander is heeft zij erger, en alles wat een ander goed heeft dat heeft zij beter.
en dat kan ik dan nog wel naast me leggen, maar het moment waarop ze niet eens wist dat haar eigen kleinzoon jarig was, toen was het bij mij gedaan.
ik duld haar omdat ze de moeder is van mijn man, maar dat was het dus ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 09:24

Ik heb super fijne schoonouders. Maar in de 20 jaar dat ik er kwam voor ik iets met hun zoon had konden we het al super vinden! :)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 09:31

Ik had het niet beter kunnen treffen *D
Vriendlief zegt ook wel eens, ze had net zo goed je eigen moeder kunnen zijn :+

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 09:36

Ojeej wat een nare verhalen! }:0

Heb zelf een hartstikke leuke schoonmoeder. Woon nu bij mijn vriend en z'n moeder in huis (vader is overleden) omdat mijn werk en stage bij hun in het dorp is (klein dorpje in Groningen, kom zelf uit Zwolle) en dat gaat prima! Een echte groningse; lekker nuchter en maakt zich niet zo snel druk.

Maargoed, mijn ouders kunnen het dan ook weer prima vinden met mijn vriend! Ook makkelijke mensen welke zich niet zo snel druk maken.

Dus van beide kanten geen problemen, gelukkig! :D

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 09:58

Ik vind wel dat het je relatie onder druk zet als het niet klikt.

Vanaf de eerste dag dat mjin stiefschoonmoeder van me hoorde van zijn broer moest ze me al niet, ze kende me niet had alleen dingen gehoort die haar niet bevielen, ze had gezegt tegen mijn vriend zou jij niet is op zoek gaan naar een ander meisje?

ik heb de eerste 2/3 jaar uitermate me best gedaan om vriendelijk te doen ( al ging ik er niet vaak heen omdat ik me dus niet welkom voelde ) maar het ging gewoon niet. Ze deed altijd onoprecht aardig en gaf steken onderwater waarvan mijn vriend en zijn broer zeggen dat ik me aanstel.

Nu 7 jaar later nog steeds. Ik ben inmiddels zover dat ik er niet meer heen ga, maar soms kom ik haar bij andere dingen nog tegen, ik negeer haar de hele avond maar toch voor ik weg ga moet ze altijd even een opmerking maken wat weer een steek onderwater is. Mijn vriend zegt dat altijd dat ik me aanstel en dat ze dat niet zo bedoeld. Het is altijd dat bedoeld ze niet zo.
Maar ze bedoeld het wel zo, leer mij haar kennen.

Ik heb 2 keer in 7 jaar mijn mond eens flink open getrokken tegen zijn ouders, waarbij ze dan begint te janken en er alles aan doet om er onder uit te komen.

Ik heb gezegt tegen mijn vriend dat de eerst volgende keer dat ze weer een steek onder water geeft ik mn mond opentrek in het bijzijn van iedereen.

Mijn vriend en ik hebben hier vaak ruzie om. Als hij vraagt of ik mee ga naar een feestje van zn ouders zeg ik nee, waardoor we weer ruzie krijgen. Als we ze ergens op een ander feest zijn tegengekomen krijgen we weer ruzie door haar.
Toen hij nog thuis woonde was het nog veel erger, ze pakte alles wat ze pakken kon om ruzie te veroorzaken tussen mij en mn vriend.

Ik heb punten gehad dat ik dacht als ik er mee stop ben ik ook eindelijk van haar af......... dat is toch wel erg ofniet?

de ouders van mn ex kon ik ontzettend goed mee, en dat mis ik wel....

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 10:21

De ouders van mijn ex zijn mensen van goud! Zijn hele familie trouwens. Met zijn moeder ging ik altijd shoppen, samen boodschappen doen, ze wilde zelfs dat ik haar trouwjurk paste want ze hoopte zo dat wij gingen trouwen!! Hier heb ik nog steeds contact mee! De moeder van mijn vriend is verschikkelijk zo gemeen en niet eerlijk! Ik kan niet met zulke mensen. Zijn broertje trouwens ook.. Ik gazo weinig mogelijk naar haar toe !