Mijn moeder is verslaafd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:45

Je moeder verander je niet dat moet ze zelf doen.. als jij als enige uitweg het huis uit gaan ziet dan moet je daar voor gaan.

Ik snap hoe lastig het is om werk / stage / school / vzpaard en je vriend te combineren. Helemaal omdat je graag de weekenden met je vriend door wil brengen, en tijd samen wil hebben.

Ik weet niet of jij of hij in bezit is van rijbewijs + auto? Dan kan evt. zaterdagochtend werken en daarna naar elkaar toe wel, maar als je afhankelijk bent van het OV (en ik gok dat je dan een weekkaart hebt) dan is zaterdags werken nog geen optie (wat je dan verdient kan je die middag uitgeven aan het OV ookal heb je korting)... Dus dan moet je vrijdagavond al die kant op, en pas maandagochtend terug evt. En ja dat is dan soms vroeg opstaan, maar het is te doen..! (Ik zit in dezelfde situatie).

Verder raad ik je inderdaad ook aan om toch maar te gaan voor een betaalde stage, ookal is het maar een kleine vergoeding wat je krijgt. Je krijgt in elk geval iets! Hoelang moet je deze stage nog lopen? En 's avonds inderdaad een bijbaantje te zoeken, mac donalds is inderdaad erg leuk en je kunt leuk aantal uren maken. Het uurloon is echter bagger, maar het maandloon is wel leuk.. en het werk is gewoon erg gezellig! :) Je kan ook naar andere horeca dingen kijken, supermarkten raad ik je af dat is maar voor een beperkt aantal uurtjes.. Of misschien naar totaal iets anders kijken? Ga is langs bij de uitzendbureaus! :)

Nairtje, ze kan bij jeugdzorg niks bereiken. Ik heb het zelf allemaal meegemaakt, zo gauw je 18 bent is het gesloten deur voor je. Helaas... echter vond ik jeugdzorg ook niet alles toen ik nog wat jonger was maar goed dat terzijde. Je kunt evt. wel naar je huisarts, maatschappelijk werk, kijk is naar gezinshulp en vraag is goed rond wat voor hulp er allemaal is en wat je kunt krijgne. Dat is echt veel, je verbaasd je nog....

nairtjeJarig

Re: Mijn moeder is verslaafd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 14:46

Ik heb dus toen ik 18 was wel hulp gekregen via de jeugd en gezinshulp. Dit is via de jeugdzorg geregeld. Dus het is echt niet zo, dat je absoluut geen hulp krijg.

Ook zie je jongeren die in kamer training zitten en ook hier zitten oudere jongeren dan 18, niet veel, maar wel wat..

Net wat je ook al schrijft..... er is meer hulp dan je denk.

Ik heb er nu nog steeds heel veel baat bij gehad!!! Al was het maar voor een erge korte tijd.