Er volwassener uit zien?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wendyP

Re: Er volwassener uit zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:42

Beste tip is denk ik, het gewoon links(of was het nou rechts :') ) laten liggen. Je wordt vanzelf wel ouder :+

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:52

Dit wil ik echt niet zeggen om rot te doen, maar in dat topic had ik je op 15 geschat.

Ik zou gewoon altijd met een beker koffie lopen, dat is tenminste voor mij het kenmerk van docenten :P

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:54

Sidera schreef:
Dit wil ik echt niet zeggen om rot te doen, maar in dat topic had ik je op 15 geschat.

Ik zou gewoon altijd met een beker koffie lopen, dat is tenminste voor mij het kenmerk van docenten :P

Dat dacht ik ook.

Ik denk dat je toch even moet doorgroeien wil je er volwassener uitzien :Y)

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:55

Ik zou er ook niet al te veel aan doen! Juist leuk toch dat je als een wat jonger iemand al voor de klas staat! :D Beetje make up doet vaak ook veel, maar let op dat je jezelf er fijn bij blijft voelen. :)

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:56

Gewoon links laten liggen idd. bij ons lopen ook hele jonge leraren rond.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 15:56

Sidera schreef:

:') Ohh shiitt, ik moet er echt wat aan gaan doen :P Neehoor. Ik maak me er persoonlijk niet heel erg druk om.. maar om de eer een beetje hoog te houden en misverstanden te voorkomen weetje.

Ik loop nu ook echt altijd standaard eerst naar de koffieautomaat op een kop te pakken en dan met de school-sleutels in de hand en een tas om de schouder.. en het liefst nog met een map in de andere hand naar het lokaal :P

Wat wel ironisch is dat ik toen ik 15 was, 19 werd geschat. Toch ergens teruggegaan in de tijd :=

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:00

ik ben zelf 21 en geef les op een havo/ vwo school.
Was 18 toen ik begon met lesgeven (toen nog onder begeleiding). Ook ik zag en zie er nog jong uit, maar daar moet je je niets van aantrekken ;)
Zie het als een complimentje :D

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:47

Anne. schreef:
Jullie begrijpen me echt verkeerd.
Net liep ik het schoolplein af met mijn fiets aan de hand richting de docentenuitgang. HEt was net pauze geweest, dus er stonden nog wat leerlingen. Niet mijn leerlingen, ik kende ze niet. Ik was druk bezig met mijn sleutels zoeken en hoor ineens "Waar ga je naartoe, je kan er hier niet uit" waar ik als reactie met mijn docenten-sleutel zwaai. Zegt een gastje "Ohh, u bent docent, ik dacht net even dat u in de tweede klas zat" Dat is natuurlijk niet gemeend, maar wel dat ze me jonger vinden lijken dan een echte docent.

Ach.. ieder jaar in september vragen ze aan mij welke studie ik kom volgen en als ik een lokaal in loop om les te geven en er staat nog een docent die mij niet kent vragen ze ook altijd waarom ik de computer aanzet.. Ik maak me er niet druk om. Beter zo dan dat ze denken dat ik 40 ben := Het heeft namelijk ook voordelen: ze waarderen het dat ik ook bekend ben met hun leefwereld, geeft afwisseling. Misverstanden maakt toch niet uit? het is voor degene die de fout maakt l*lliger dan voor jou.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:54

Ben nou maar blij, ik ben 31 en ik werd op nieuwe scholen waar ik werkte nog wel eens door collega's teruggestuurd uit de docentengang hahaha. Beter lang jong dan op je 18e al een ouwe kop erop!
Zolang je voor de klas goed functioneert is het prima, volgend schooljaar kent de hele school je toch wel :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:54

Ik zou me er echt niks van aantrekken. Ik heb hetzelfde voorgehad afgelopen schooljaar, gaf les als 21-jarige aan jongeren die soms even oud waren dan ik. In de klas ging dat ook heel goed, maar inderdaad word je door anderen (en ik zelfs door medeleerkrachten) als medeleerling beschouwd. Maar als ze je eenmaal wat kennen, betert dat echt wel. In het begin dacht ik ook: "wat kan ik hier nu tegen doen??" Maar ben gewoon mezelf gebleven en achteraf gezien vond ik dat goed.

Ik kreeg zo eens in het begin toen ik er werkte de opmerking van een andere leerkracht dat ik in de rij moest gaan staan ;) Niks zo genant als dat, maar ze leren je wel kennen.

We mogen blij zijn dat we er jong uitzien, bekijk het zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:58

Bij mij was het andersom... ik liep mijn eerste stage op mijn eigen oude middelbare school en was verbaasd dat leerlingen mij meteen zagen als 'mevrouw' terwijl voor mijn gevoel de tijd stil was blijven staan :')

Ik zou inderdaad kijken wat voor kleding je aantrekt. Ik ben mezelf er ook altijd bewust van hoe ik me kleed als ik voor de klas sta. Vooral ook jassen/vesten/truien zijn daar belangrijk in :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:30

ik heb wel eens een imagoworkshop gehad. Dat ging over wat je het best kon aantrekken in welke situatie :D
Met de kleur beige stel je jezelf bv heel erg op de achtergrond, en is dus niet geschikt als je les moet geven. Met rood plaats je jezelf in het midden en is dus meer geschikt voor het lesgeven. Met rood creëer je alleen geen rust. Dat is meer met blauw/paars. Zwart is zakelijk. Teveel bloot en make-up leidt af, en je creeërt er een verkeerd imago mee. Haren strak naar achter is ook zakelijk. Haren speels los is goed voor een ontspannen sfeer. Een bril maakt je serieuzer.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 22:44

Dit is zo een leuk topic eigenlijk. Ik vraag me het zelf ook vaak af.
Nu kan ik wel ,als 23 jarige, leuke -18 kortingen krijgen soms :')
Maar ik ga ook lesgeven en ben ook een type die altijd jonger lijkt en met skinny jeans en leuk truitje loopt. Ik vond hier redelijk leuke antwoorden tussen. Veel succes!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 23:43

Tieneke schreef:
Ik zou me er echt niks van aantrekken.

Ach, ik kan het me voorstellen dat het tot ongemakkelijke situaties leiden kan.
Verder is het uiteraard een compliment!

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 23:50

Anne. schreef:
Kijk, begrijp me niet verkeerd :') Ik ben 19 en ik wil echt niet ouder geschat worden dan die 19 jaar. En het gebeurd ook niet iedere dag. Vandaag toevallig toen ik weg reed met mijn hippe vestje aan. Ik vond het ook niet raar, ik stond ook te twijfelen toen ik het vanochtend aantrok ;)
En ik word ook weldegelijk serieus genomen en zodra ze het weten hebben ze ook zoiets van 'Oh shiit, hoe heeft dat kunnen gebeuren' ;)

Make-up kan al heel wat veranderen en door iets formelere kleren aan te trekken, zouden ze je ook beter moeten kunnen onderscheiden :j

(en het is trouwens 'het gebeurt) )

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 00:54

Ik ben ook wel benieuwd naar dé tip(s)!
Ik ben 19, moeder, en oog 14/15... Dan krijg je een hoop hele onvriendelijke blikken toegeworpen (en geregelt blijft het daar niet bij).

@ts, ik denk dat jij een hoop kunt, bereiken met een ander kapsel en make-up.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 05:24

Wat flauw Equidea! :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:52

nouja, ik zou er geen moeite mee hebben hoor... Me ouder kleden, leuk jurkje aan, maillot, hakjes... make-upje op, en zie daar......

Maar aan de andere kant, uit eigen ervaring (als 18jarige middelbare scholier :D ) vind ik dus óók dat het alleen maar fijn is als een docent wat dichterbij z'n leerlingen staat omdat die wat jonger is.. Fijner dan zo'n docent met zo'n 'ha , ik ben hier de oudste en de meeste wijze.... Dus ik ga het jullie wel allemaal effetjes leren' houding.... :P
Ik denk ook niet dat je je er té druk om moet maken :D

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 20:56

Nuh, dat doe ik ook niet hoorr.. Maar het is dus wel zo dat het make-upje niet bij me past. Ik heb vandaag gemake-upt.. en ik vond het er echt niet uit zien := Ik denk dat ik maar effe een keer bij iemand langs ga om wat tips te vragen over make-up.

Maar aan de andere kant. Ik geef dus les op een VMBO waar meisjes (no offence) zich vaak en graag ouder voordoen dat ze eigenlijk zijn. Meisjes uit de eerste klas zien er vaak uit alsof ze 16 zijn. Ik daarentegen draag gewoon mijn eigen kleding. En het komt dus wel eens voor dat een leerling bijvoorbeeld hetzelfde vestje aan heeft als ik.
Als ik dat echt wil voorkomen, moet ik natuurlijk mantelpakjes gaan dragen :P Daar heb ik ook geen zin in..

Ook binnenkort eens naar de kapper, dat is sowieso weer nodig. :j Iemand nog tips? Ik heb echt lang haar en een soort van vergroeide pony die net 1 CM onder mijn lippen komt. Deze draag ik nu altijd vast, los ziet het er niet uit. :P

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 22:57

Sidera schreef:
Ik ook eerlijk gezegd :=

Ik denk inderdaad dat het voor een deel aan je kapsel ligt. Ik denk dat je het beste je kapper hierbij om advies kunt vragen. En kledij, tja, moet je zelf weten natuurlijk of je dat wilt veranderen, maar ik vermoed dat je zelf wel redelijk kan inschatten wat je ouder en wat je jonger doet lijken. :)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 23:15

Wrijf het er maar in :')

Marinka90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:27

Over 20 jaar ben je blij als je er jonger uitziet dan je bent!
Maar ik heb dat ook een beetje op werk... omdat ik bedrijven kom controleren en dan soms mensen moet 'ondervragen' die al 30 jaar dat werk doen, en dan moet ik met 20 even gaan vertellen of ze t goed doen....
Miss kan je inderdaad een beetje make-up proberen, bril helpt ook altijd goed. en doe je altijd hakken aan of niet? meestal oogt dat ook wat volwassener. je haar kan je miss meer strak vast maken ipv los (als je dat normaal vrij los doet iig). Verder niet al te druk over maken...als ze je een paar keer gezien hebben weten ze t wel..

Ik heb trouwens toen ik begon met werken een klasgenootje van middelbare school mee genomen om te shoppen, die droeg altijd vrij nette kleren.. oh en ik heb bijv ook een overhemd met roze erin...dan doe ik daar een wit shirt onder en een paar knoopjes ervan los..staat netjes maar laat toch zien dat je niet oud en stijf bent zeg maar... miss zal ik je eens wat kleren laten zien die ik aan doe
Laatst bijgewerkt door Marinka90 op 08-09-10 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:28

je uitstraling zegt ook iets over je he.
sta je voor de klas zo van: allemaal 19 jarige...
of: ik ben juf, en ik kan iedere klas lesgeven.

wereld van verschil :)

succes!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:42

Ik snap je 'frustratie' wel, ik word zelf ook altijd 16 geschat, terwijl ik 22 ben! :=

Haar, make-up, kleding en uitstraling vind ik belangrijk. Aan je berichten te lezen gedraag jij je prima als docent, maar je uiterlijk 'verraad' je leeftijd. Niks aan te doen, je bent nu eenmaal jong, ik zou niet téveel aan jezelf gaan veranderen hoor..

Succes in ieder geval.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 19:30

Bedankt voor je reactie, Marleen :j Dat doet me goed!

Engeltjes, ik heb al een paar keer in dit topic gezegd dat ik voor de klas absoluut niet tegen problemen aanloop. :n